tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

Re: tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:33

ik vindt ook dat je het commentaar erg goed opneemt! ser is ook commentaar bij waarfvfan ik denk: als ik dit meisje was was ik echt helemaal gek geworden Tong uitsteken maar jij reageert gewoon rustig!!

ben het eens met de anderen, en zag ook je vorig e topic Ja toen liep je paardje idd anders, heb je soms een andere instructrice genomen ?

verder veel sucses en doe wat methet commentaar van hier!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:57

inderdaad een erg leuk setje, staat je paard erg goed Haha!
staat je paard op de Oscarhoeve? volgens mij heb ik hem wel eens daar gezien Knipoog
als je kijkt naar de foto's die met paint bewerkt zijn zie je toch dat er nog genoeg te verbeteren is, verder vind ik dat als je instructice zegt dat je het zo moet doen met je handen in middendraf (die er verstand van heeft) om het op te lossen dan zal dat kloppen! nog veel plezier verder met je paardje (en je mooie setje) en misschien zie ik je wel een keer op de Oscarhoeve Haha!
groetjes Manon

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:04

De stal komt we ook bekent voor! Bloos Waar is het?

Je hebt een mooi paard onder je lopen hoor Haha!
Er zijn nog punten waar aan de gewerkt moet worden maar die worden al genoemd.
Veel succes hiermee! Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 20:20

poehpoeh eindelijk bijgelezen

mensen ik wil duidelijk maken dat de link naar mijn andere topic eigenlijk tijdens de training ook zo is
zoals ik al eerder heb gezegd dus zal het nog maar eens herhalen gister ging het gewoon kl*te

pffffffff
sorry maar teveel reacties om allemaal op te reageren

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:55

Ik vind het er best goed uitzien hoor, lekker dooroefenen, denk dat je zelf wel weet wat er fout is.. Maar dat had ik al eerder getypt!!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 21:05

__PSM__ schreef:
Ik vind het er best goed uitzien hoor, lekker dooroefenen, denk dat je zelf wel weet wat er fout is.. Maar dat had ik al eerder getypt!!

dank je wel voor je reactie
en tja ik weet ook wel wat er wel of niet goed is
maar heb de mensen die hier gereageerd hebben al vaker verteld dat ik normaal gesproken niet zo rij
maar ja

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:06

fiandor schreef:
De stal komt we ook bekent voor! Bloos Waar is het?

ik herken hier duidelijk de Oscarhoeve Haha! ik weet het nu heel zeker, misschien zie ik je nog een keer daar! Knipoog

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 21:09

_nicolle_ schreef:
ik herken hier duidelijk de Oscarhoeve Haha! ik weet het nu heel zeker, misschien zie ik je nog een keer daar! Knipoog

Ja

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:27

leuk ding zeg Haha!
over het rijden uhm..
hakken laag (misschien je beugel 1 gaatje korter). probeer alle delen van je lichaam los van elkaar te gebruiken. kuit zit los van je bovenbeen en been zit los van je bekken, rug zit los van je schouders, armen los van je schouders enz.. dit is best moeijlijk hoor, maar even bewust van worden en oefenen.
je handen niet voor je buik maar zo houden dat ze langs je lichaam af kunnen gaan om het zo maar te zeggen, ook proberen om je polsen niet te gebruiken, doe net of dat je je polsen niet kunt bewegen en ze altijd recht staan.
ik vind dat hij iets te diep loopt.
het lijkt er op dat je best veel met je sporen werkt, als dat zo is is mischien dit een idee: spoor m aan met je kuit om te gaan lopen, als hij sloom loopt spoor je m nog een keer aan met je kuit, reageert hij hier onvoldoende op dan is het mischien handig om met je hak een flinke en snelle beweging te maken tegen zijn buik, zo van onder naar boven. niet blijven duwen met die hak want dan raakt hij dr dalijk nog aan gewend en is hij dalijk niet vooruit te branden.
als je dat consequent doet lukt dat bij de meeste paarden wel.

hopelijk heb je hier iets aan, dit is een beetje mijn eigen maniertje

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:33

VERSCHRIKKELIJK Rollkur.
Je arme paard en zijn arme nek werfels.. Boos!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:34

@missanous: ik lees al een hele tijd mee en begrijp dat je niet op alles gaat reageren. Maar ik vind persoonlijk dat je echt even op merel90 moet reageren aangezien die heel veel werk ervan heeft gemaakt om jou het uit te leggen. ik ga dan ook met haar commentaar mee! succes

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:44

ik snap wel dat je niet overal op kunt reageren, ik persoonlijk vind dat sommige mensen alleen maar zeer negatief zijn.. en daar leer je natuurlijk niks van maar krijg je alleen een rot gevoel van!
ik begrijp heel goed dat je je best doet en je vraagt tenslotte niet voor niets om feedback.
mischien is het voor sommige mensen beter om niks te zeggen als ze toch alleen maar negatief zijn Hamer , en niet eens proberen om deze dame tips te geven maar haar alleen maar lopen afkraken.
ze vraagt tenslotte niet voor niets om tips.. Ja dit doet ze om haar rijstijl te verbeteren en deze punten die mis gaan bespreekbaar te maken!
Doei, doei

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 22:50

moniekk schreef:
leuk ding zeg Haha!
over het rijden uhm..
hakken laag (misschien je beugel 1 gaatje korter). probeer alle delen van je lichaam los van elkaar te gebruiken. kuit zit los van je bovenbeen en been zit los van je bekken, rug zit los van je schouders, armen los van je schouders enz.. dit is best moeijlijk hoor, maar even bewust van worden en oefenen.
je handen niet voor je buik maar zo houden dat ze langs je lichaam af kunnen gaan om het zo maar te zeggen, ook proberen om je polsen niet te gebruiken, doe net of dat je je polsen niet kunt bewegen en ze altijd recht staan.
ik vind dat hij iets te diep loopt.
het lijkt er op dat je best veel met je sporen werkt, als dat zo is is mischien dit een idee: spoor m aan met je kuit om te gaan lopen, als hij sloom loopt spoor je m nog een keer aan met je kuit, reageert hij hier onvoldoende op dan is het mischien handig om met je hak een flinke en snelle beweging te maken tegen zijn buik, zo van onder naar boven. niet blijven duwen met die hak want dan raakt hij dr dalijk nog aan gewend en is hij dalijk niet vooruit te branden.
als je dat consequent doet lukt dat bij de meeste paarden wel.

hopelijk heb je hier iets aan, dit is een beetje mijn eigen maniertje

dank je wel voor je berichtje
en dat diep lopen klopt idd
bedankt voor de tips Lachen

@merel90:
bedankt voor de heldere uitleg
tis wel duidelijk zo
bedankt!

[quote="knabbelgirl"]@missanous: ik lees al een hele tijd mee en begrijp dat je niet op alles gaat reageren. Maar ik vind persoonlijk dat je echt even op merel90 moet reageren aangezien die heel veel werk ervan heeft gemaakt om jou het uit te leggen. ik ga dan ook met haar commentaar mee! succes[/quote

heb gereageerd Lachen

sorry mensen maar na 6 pagina's bijna alleen maar hetzelfde te lezen begin ik er nu wel een beetje moe van te worden
ik hoop echt maar dan ook echt bij mijn eerstvolgende topic (en dan 1 waar het een heel stuk beter gaat oftewel zoals het eigenlijk bijna altijd gaat) ook 6 pagina's vol te krijgen maar dan met leukere reacties Lachen

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:55

@ TS: ik kan me voorstellen dat je niet overal op kan reageren, maar ondanks dat je training normaal anders verloopt reageerde ik op de beelden die ik zag Lachen
Je zegt dat je al weet wat wel en niet goed is, misschien dan fijn voor je als mensen meer gaan reageren over wat je zou kunnen doen tijdens de trainingen?
Is je paardom te beginnen eigenlijk goed aan je been? Deze vraag omdat je je hak vaak optrekt, doe je zit omdat ze te traag is en je je spoor vaak moet gebruiken?
Als dat zo is zou ik eerst aan de voorwaartsheid gaan werken, véél schijnovergangen en overgangen, en héél consequent zijn. Benen heel stil houden, en als je kuitdruk geeft moet ze meteen en duidelijk reageren.
Verder zei je eerder geloof ik dat je paard snel sterk wordt en zich wegdrukt? Persoonlijk zou ik dan met deze pony, als de voorwaartsheid goed is, aan voorwaarts-neerwaarts gaan werken. Proberen haar te laten zakken in de hals, en voor de loodlijn te blijven. Veel figuren, en als ze onder je uit wil lopen op de volte gaan en daar de onspanning weer opzoeken, dan weer rechtuit. Hierdoor strekt je paard zijn rug en leert deze goed te gebruiken. Vanuit hier kun je weer uit gaan bouwen naar het echt op de achterhand rijden en het iets oprichten.
Dit is iig wat ik persoonlijk zou doen.
Succes!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:57

Graag gedaan! Ik kan me voorstellen dat je moe wordt van sommige reacties, maar misschien kunnen hier ook wel reacties komen van wat je in je training zou kunnen veranderen als het een dag zo rot gaat? hoe je zo'n dag het beste op kunt lossen.. Positieve reacties zijn natuurlijk leuk om te horen, maar commentaar (mits goed onderbouwd) is wel leerzaam Lachen al wordt het natuurlijk vervelend als alles 50 keer wordt gezegd, dat kan ik me goed voorstellen. Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 23:57

2 merel bedankt voor je reacties weer
en nee ik hoef mijn spoor niet vaak te gebruiken
maar trek onbewust mn hakken op
als ik mijn paard been geef en ze reageert niet ja dan krijgt ze wel een keer een schop naar voren ja
en dat voorwaarts neerwaarts zijn we mee bezig

helaas is het niet gelukt om foto's of een filmpje te maken
want het was veel te donker waardoor er niks of heel slecht iets te zien is
wel jammer want mn instructrise heeft ook nog op mn paardje gezeten

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:09

ik blijf erbij dat de TS de ernst niet in ziet....
je zegt gewoon doodleuk weer 'we hadden onze dag niet' ...............

ga dan niet dressuren als je je dag niet hebt!

maar ik geloof het niet want als je je paard voor de eerste keer met zijn kin op zijn borst zou trekken, was er vast veel meer weerstand van zijn kant geweest.............

als je je dag niet hebt stap dan af, ga lekker buitenrijden, ga longeren, ga springen doe iets anders dan dressuur!!! dit is gewoon wéér een paard in de vernieling helpen en dit was echt niet de eerste keer dat hij zo loopt! Hij zal wel flink pijn in zijn rug hebben, ga eens een paar weken zo rijden dat jij absoluut geen druk geeft, maar véél voltes.. verkleinen, vergroten, slangevoltes, pasje naar voren, pasje terug, andere hand etc. en laat die teugels maar eens wat 'losser' dan normaal.... gewoon licht contact, je zal zien dat het misschien iets langer duurt, maar dat je paard dan vanzelf ook die in die aanleuning komt! maar dan dus wel op het moment dat hij lekker los is en ontspant!

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:21

Eens met CindyUniek Lachen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:43

Tis zo jammer dat veel ruiters zelf niet meer voelen, maar alles klakkeloos van hun (zzlicht) instructeur aannemen.

Verder, knap paard, denk dat als ze op de juiste manier getraind word ze ver kan komen. Veel punten zijn al genoemd, vooral het eerst goed aan je been zijn, dan zal alles makkelijker gaan!

Veel succes met je knapperd!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:57

Martine_m schreef:
Zoals ik al aangaf ken ik de combinatie... en is dat idd één van de weinige puntjes waar ik me druk om zou maken bij hun.. staat namelijk ook netter als ze gelijk zijn Haha!

Lips are sealed

Je zou van mij samen met de TS zo een klacht aan de broek krijgen als die Duitse amazone.
Dit goed vinden is echt te erg voor woorden. De beugels rechthangen prioriteit? Kom op zeg, ze steekt haar been af en zet haar handen áchter haar dijbenen vast Bloos! Boos!

En peerdtie is zo braaf Ach gut

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:18

Jammer dat het altijd zo klakkeloos aangenomen wordt, 'Ja het is een ZZ licht amazone, dus die weet het wel hoor'..... Auw auw auw, is wat ik denk als ik naar die foto's kijk! Maar ik heb niet alles gelezen hier, alleen de eerste en laatste pagina, dus het zal vast al wel 1000 keer gezegd zijn Haha!

Iig hoop ik dat je het ook gaat inzien, dat je je paardje zo geen plezier doet. Ik vind het wel een super mooi beestje, en je setje staat ook super! Haha! Heel veel succes samen iig. Lachen

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:37

Aimee schreef:
Martine_m schreef:
Zoals ik al aangaf ken ik de combinatie... en is dat idd één van de weinige puntjes waar ik me druk om zou maken bij hun.. staat namelijk ook netter als ze gelijk zijn Haha!

Lips are sealed

Je zou van mij samen met de TS zo een klacht aan de broek krijgen als die Duitse amazone.
Dit goed vinden is echt te erg voor woorden. De beugels rechthangen prioriteit? Kom op zeg, ze steekt haar been af en zet haar handen áchter haar dijbenen vast Bloos! Boos!

En peerdtie is zo braaf Ach gut

Ik dacht dat dit topic was om te reageren op de foto's? waarom ga jij dan nu prioriteiten daaraan koppelen. Er zijn hier 6 pagina's volgeschreven en dan zou Martine_M niets over de beugels mogen zeggen? Ik denk dat alles begint met een goede zit, als je scheef zit of ongelijk maakt hiet niet uit waar je je handen of benen zet. Ik denk dat als we hier over "prioriteiten" gaan praten dat de tip (!) die Martine_M geeft als eerst aan bod zou moeten komen. Vind het daarom erg vreemd dat jij gaat reageren op een tip die iemand anders geeft, ik denk dat het aan de ts is om te zien wat ze met welke tips doet en niet aan jou

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:43

Anke_Amigo schreef:
Ik dacht dat dit topic was om te reageren op de foto's? waarom ga jij dan nu prioriteiten daaraan koppelen. Er zijn hier 6 pagina's volgeschreven en dan zou Martine_M niets over de beugels mogen zeggen? Ik denk dat alles begint met een goede zit, als je scheef zit of ongelijk maakt hiet niet uit waar je je handen of benen zet. Ik denk dat als we hier over "prioriteiten" gaan praten dat de tip (!) die Martine_M geeft als eerst aan bod zou moeten komen. Vind het daarom erg vreemd dat jij gaat reageren op een tip die iemand anders geeft, ik denk dat het aan de ts is om te zien wat ze met welke tips doet en niet aan jou

Daar gaat het toch niet om.....

Deze zinsnede is van de zotte: één van de weinige puntjes waar ik me druk om zou maken bij hun

Lips are sealed

Kijk naar de foto's en je weet zelf waarom.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:45

Aimee schreef:
Anke_Amigo schreef:

Daar gaat het toch niet om.....

Deze zinsnede is van de zotte: één van de weinige puntjes waar ik me druk om zou maken bij hun

Lips are sealed

Kijk naar de foto's en je weet zelf waarom.

Dat snap ik, ik heb idd de foto's gezien en denk dat er andere dingen zijn om aan te werken, maar ik snap niet dat je iemand aanvalt op tips in een HAW topic

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:50

Anke_Amigo schreef:
Dat snap ik, ik heb idd de foto's gezien en denk dat er andere dingen zijn om aan te werken, maar ik snap niet dat je iemand aanvalt op tips in een HAW topic

Als iemand positief is over zulke foto's en als enige tip de scheve beugels heeft, ja, dat vind ik net zo erg als de foto's zelf en dat verdient derhalve zulke reacties.