Kwintun@dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: Kwintun@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:47

Ben het helemaal eens met Iorr.

Setje vind ik trouwens niets, niet mijn smaak Bloos

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:55

Tsja, volgens mij waren de eerste paar reacties helemaal niet zo kritisch, maar meer opbouwend. Als TS dan vervolgens zichzelf onwijs gaat verdedigen, dat is gewoon jammer. Dan krijg je reactie op reactie etc.

TS: veel succes. Je weet nu best wel wat de meeste mensen misschien anders zouden doen. Proberen kan nooit kwaad, en ik vind het er dan ook leuker uit zien. Iets relaxter. Veel succes ook bij het springen! Ik doe het je niet na Knipoog

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:55

Setje vind ik persoonlijk ook niks.
Ik heb de eerste drie pagina's doorgelezen.
Het kan toch best dat zij les krijgt van MvB?
Je ziet het idd. niet aan de foto's, maar zeg nou zelf, train jij áltijd op dezelfde manier als in je les?
Ik niet hoor, ik vogel de meest rare dingen soms uit. (niet zodat ze schadelijk zijn voor het paard/pony)
Dat hij te kort loopt weten we nu, aan foto's kan je niet zien of de amazone hem echt in elkaar trekt. Mijn pony liep zelf ook erg kort, dat heb ik eruit gekregen door haar laag en rond te rijden, en vooral veel overgangen te rijden. Ga er niet zelf mee aan de gang thuis, maar in de les kan je er elke keer 5 minuten aandacht aan besteden en dan gaat het na een maand zeker goed.
Probeer ook wat rechter op te gaan zitten.

Heel veel succes er nog mee, ik vind het een super mooi paardje! OK dan!

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:57

Leuke pony!
Je hebt hem leuk aan het lopen, hij moet alleen iets meer 'stijgen' van voor, komt hij gelijk wat meer bovenin en lijkt het al veel minder datie te diep loopt,,

En ik heb een les gehad (moeder heeft nog steeds ik ga áltijd mee) van HP Minderhoud die zal het vást wel weten Bloos

Sorry had ik even zin in,, ;p
Ik zag net namelijk staan: Ik heb les van Marlies van Baalen die zal het vást wel weten!
Sorry meis maar dan ben je echt niet alles als je dat hebt Lachen
Toch vind ik het wel een beetje gemeen om te zeggen dat het lijkt alsof ze nog geen M rijd Knipoog
Maarja,,
x

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:05

ik vind dat je een hele leuke pony hebt ,en ik vind dat je netjes op je pony ziet. Je pony loopt nog een beetje te diep maar met veel oefenen en goede instructie komt dat ook wel goed.
Laat je niet gek maken door bokt.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:07

Lees dan de andere 3 paginas ook.. Knipoog

Kwintun, kom op zeg, zie je dat als afkrakingen? Wie zijn schuld is dat denk je. Zoals ik al zei, we proberen je te helpen, en dat moet je niet slecht gaan zien. Zo kan ik alles wel een afkraking noemen. Het meeste is eigenlijk allemaal al gezegt. Hopen dat je wat aan de tips hebt, want het zal je heus helpen. En kan je miss even andere foto's @ work van hem en jou sturen via pb? Want daar waren we allemaal heel benieuwd naar.

Verder weet je het allemaal wel wat ik gezegt heb.. Knipoog

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:08

Essssss schreef:

Kwintun, kom op zeg, zie je dat als afkrakingen? Wie zijn schuld is dat denk je. Zoals ik al zei, we proberen je te helpen, en dat moet je niet slecht gaan zien. Zo kan ik alles wel een afkraking noemen. Het meeste is eigenlijk allemaal al gezegt. Hopen dat je wat aan de tips hebt, want het zal je heus helpen. En kan je miss even andere foto's @ work van hem en jou sturen via pb? Want daar waren we allemaal heel benieuwd naar.

heb je het tegen mij?

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:08

Essssss schreef:

Wat heeft het voor zin om die andere drie ook te lezen?
Jullie zijn nu gewoon echt té gemeen bezig.
Help haar! ipv haar uit te lachen etc.

Het is echt niet dat ik het voor haar opneem, de foto's zien er onvriendelijk uit.
en marlies van balen zeg ik maar een ding over:
Misselijk

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:10

Marlies kan fijn les geven, ik heb er zelf ook een tijdje getraind

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:12

Korte hals of niet, je pony loopt met z'n neus achter de loodlijn en dat is nooit de bedoeling, ook niet als je wilt "verzamelen". Rond maken in de hals is prima, maar wel met de neus voor of op de loodlijn, dus ietsje meer ruimte van voor en dan van achteren uit de verzameling erin rijden!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:12

Je hebt een erg leuke pony!

Alleen kun je op sommige fotos zien dat hij wel degelijk kort in de hals wordt.
Als ik zo naar je teugellengte kijk denk ik dat het voornamelijk daardoor komt.
Je hebt hem vrij kort vast, geef hem eens 10cm meer lengte dan zal je zien dat hij zijn halsje wat meer voor gaat plaatsen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:18

Achmeddie_ schreef:
Setje vind ik persoonlijk ook niks.
Ik heb de eerste drie pagina's doorgelezen.
Het kan toch best dat zij les krijgt van MvB?
Je ziet het idd. niet aan de foto's, maar zeg nou zelf, train jij áltijd op dezelfde manier als in je les?

Ik niet hoor, ik vogel de meest rare dingen soms uit. (niet zodat ze schadelijk zijn voor het paard/pony)
Dat hij te kort loopt weten we nu, aan foto's kan je niet zien of de amazone hem echt in elkaar trekt. Mijn pony liep zelf ook erg kort, dat heb ik eruit gekregen door haar laag en rond te rijden, en vooral veel overgangen te rijden. Ga er niet zelf mee aan de gang thuis, maar in de les kan je er elke keer 5 minuten aandacht aan besteden en dan gaat het na een maand zeker goed.
Probeer ook wat rechter op te gaan zitten.

Heel veel succes er nog mee, ik vind het een super mooi paardje! OK dan!

Dus als je bij Marlies rijd moet het er maar gelijk allemaal op en top uit zien?

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:28

Ik zou zeggen, net als de rest, geef hem wat meer ruimte van voren en probeer iets meer met je zit en je benen te rijden ipv met je handen.

Verder ga ik geen commentaar geven, want alles is al zo ongeveer gezegd Lachen

Je hebt een leuke pony en jullie zijn een leuke combinatie! Als je de tips opvolgt die hier allemaal gegeven worden komen jullie er zeker wel!

en oja, alle mensen die hier een beetje off-topic flauwe opmerkingen over Marlies begonnen te maken. DOE NORMAAL! en houd je bij de zaken waarvoor een topic geopend is....

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:33

Jorine_ilysm schreef:
Nou moet je eens even ophouden hoor kwintum ! wij doen ons hier ons best om commentaar te geven waar jij iets aan hebt !
En dan nog dingen zeggen dat we je en je pony afkraken ?!

ik vind je pony leuk ogen , maar gewoon níet als een M pony & de ontspanning is er niet .

Ga een half jaar werfken met je pony , plaats dan weer foto's en dan zien we het verschil Haha!

Ik geloof dat we tegen jou moeten zeggen houd eens op.
Meisje geeft rustig commentaar (voor deze reactie van jou) dat ze vindt dat jullie d'r afkraken.
Jullie zijn alleen bezig om dr omlaag te halen.

Welk niveau rijd jij als ik vragen mag?

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:34

kijk wel goed voor je waar je heen gaat Knipoog

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:36

Cool setje! Waar heb je doe vandaan? Mooie pony trouwens Knipoog

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:43

esch schreef:
Marlies kan fijn les geven, ik heb er zelf ook een tijdje getraind

Zal best, ze komt ook vast niet zomaar in de top.
Maar sommige manieren van haar staan me niet aan.

Als je bij MvB traint is het helemaal niet nodig dat je pony helemaal perfect loopt.
Maar zeg nou zelf, als jij je paard nog niet eens fatsoenlijk rond kan laten lopen (zoals het hoort in de dressuur!!) ga jij dan zó veel geld er aan uit geven? als je dat bij een instructriese die er 8 euro voor vraagt hetzelfde leert!!!! Naar mijn idee ga je pas naar zo'n topruiter heen als je hoog zit, en nóg verder wilt komen, echt de puntjes op de i. dat is mijn mening. dat laffe gezeur van jullie hoeft niet.

Ik wens de Ts nog veel plezier Ja

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:48

ik denk dat zeker voor pony kinderen goede begeleiding heel erg belangrijk is. ALs je ze vanaf jongs af aan netjes leert rijdne hebben ze daar een hoop plezier van later.
Op wedstrijden zie je ontzettend veel kinderen zagend en schoppend de baan door gaan.
Dan maar liever veel geld uit geven voor iemand die je kind nejtes leert rijden dan voor 8 euro je kind zagend en schoppend de baan door zien gaan.

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:02

esch schreef:
ik denk dat zeker voor pony kinderen goede begeleiding heel erg belangrijk is. ALs je ze vanaf jongs af aan netjes leert rijdne hebben ze daar een hoop plezier van later.
Op wedstrijden zie je ontzettend veel kinderen zagend en schoppend de baan door gaan.
Dan maar liever veel geld uit geven voor iemand die je kind nejtes leert rijden dan voor 8 euro je kind zagend en schoppend de baan door zien gaan.

Dat bedoel ik helemaal niet.
Ik ben ook met een 8 euro les M2 geworden hoor, Z2 zelfs.
Maar dat is niet belangrijk.
Wat ik bedoel is, eerst fatsoenlijk leren rijden voor 8 euro (wat maakt mij het uit, 20 euro ook goed!) en dán als je dan nóg verder wil zou ik pas veel gaan betalen!

Dit gaat offtopic.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:06

ha daar hebben we er weer een: geen gelul kop in de krul, meis zoek aub een goede instructeur en stop met je paard pijn te doen.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:12

Caira schreef:
ha daar hebben we er weer een: geen gelul kop in de krul, meis zoek aub een goede instructeur en stop met je paard pijn te doen.

Kort samengevat Afgod

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:16

Moderatoropmerking:
kwintun schreef:
Heej!
zondag heb ik fotos gemaakt!
En dit is het resultaat!;
Hij heeft een korte hals dus soms lijkt het kort/diep mmaar dat loopt ie niet!
Daar a.u.b geen gezeur over! Ach gut

Ik denk dat je dan niet helemaal begrijpt waar HAW voor bedoeld is.
HAW is namelijk niet bedoeld om een nieuw setje te showen.
HAW is bedoeld om je foto's te delen met bokkers. Die kunnen dan op hun beurt er rijtechnisch commentaar op geven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:29

Heb even door gelezen...Ben ik de enige die niet valt over het setje maar over het zadel dat op de schouder ligt? Nagelbijten / Gniffelen

én ook ik vind dat je hem iets te fel vast houd van voor. Ik denk dat, ondanks je beslist een goede lesgever zal hebben, je misschien toch een keer kan proberen hem iets losser te laten. Zo geef je je pony meer ruimte om ook daadwerkelijk te lopen en zullen zijn gangen er beter uit komen. Want er zitten beslist goede gangen in als je het mij vraagt Ja

Ook denk ik dat jij iets meer moet ontspannen in je armen. Geef hem maar ruimte, rijdt hem terug op je zit en niet op je handen. Wil je dat hij wat terug neemt ga jij wat terug zitten en geef je een ophouding. Als je een krachtstrijd met je pony doet ga je die sowieso ooit verliezen Lachen

Ben er van overtuigd dat je gewoon fijn wil rijden en het beste voor hebt met je pony, maar ondanks alles, neem de tips die bokkers geven ter harte! Want ze kunnen beetje gemeen uit de hoek komen en soms ook een beetje kinderachtig...( Nors opkijken) Maar uiteindelijk zijn ze hier allemaal om tips te geven. En twee kijven twee schuld. Ik snap je reactie wel maar je bent zelf ook niet de onschuld Knipoog Dus doe aub wat met de goede tips die wel gegeven zijn, en negeer de idiote commentaar. Ook bokkers moeten af en toe even terug naar hun pennytijd Ach gut

chrissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:41

Wel mooie pony en cool setje.
Ja het gaat er hier wel hard aan toe vind ik, ik weet niet hoe oud ze is? Maar volgens mij denken de mensen hier dat ze is Penny is. Koe Sigaar

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:46

13, maar dat doet er niet toe. Dat is oud genoeg om dingen op een fatsoenlijke manier tegen haar te zeggen. In haar profiel staat overigens wel een redelijk goede foto. Beter als deze.