LinZZZZ schreef:Hallo,
Mag ik je een paar tips geven?
Probeer je paard rustig en absoluut niet hardhandig te rijden maar probeer hem wel goed actief te houden. Omdat het paard dan zo lekker loopt gaat hij vanzelf wat zakken als je wat in de teugels knijpt (dus niet trekken) zoals je dat bijvoorbeeld in een spons doet. Van dat hardhandige komt je paard juist niet goed naar beneden en word het steeds moeilijker. Het is de bedoeling dat hij zich ontspant. En probeer hem eerst goed los te rijden voordat je ermee begint.
Ik zou inderdaad de sporen ook afdoen. Misschien met een langere zweep proberen zodat je hem mooi kan bijtikken als hij een te laag tempo heeft? Voor de uitstekende tenen helpt het misschien als je met hele stijve laarzen rijd, dan kunnen ze niet naar buiten vallen. Ik ga dat zelf ook proberen want ik heb er ook n beetje last van. Ik vind jullie een leuke combi en wens jullie veel succes!
Groetjes!
Ik ben benieuwd of dat werkt, heb er zelf ook wel wat last van maar heb eerder het idee dat mn knie niet op mn zadel aansluuit en dan daardoor mn tenen naar buiten wijzen..