Zorro@wedstrijd 14-10-2007

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Zorro@wedstrijd 14-10-2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:54

Heb je filmpje ook gezien, erg leuk! Jullie zijn echt een leuk stel. Zorro is uniek. Ja

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:00

ik had deze reactie,s wel verwacht en ik wil best reageren.
Ik zie een vrouw op een shetlander , haar benen hangen eronder met lange sporen.Om die te kunnen gebruiken moet je je benen naar achteren leggen anders kun je er niet bij.Dan zie ik je ook nog met een zweep voorbijgaan. In het filmpje ben je constant bezig om hem aan te porren met beide benen om hem voorwaarts te rijden.Sorry dat ziet er al niet uit als er zo op een "gewone " pony/paard wordt gereden ,laat staan iemand wiens benen er onder uit steken.Met halthouden zou je zonder beugels boven je pony kunnen staan. En dat jouw instructeur dit geen probleem vindt is toch alleen maar goed, hij doet gewoon zijn werk en waarschijnlijk heeft hij er net zo lol in als jij. Maar als je dan een mening vraagt wat anderen er van vinden is dit mijn mening. Een shet is voor kleine kinderen en niet voor volwassen vrouwen. Als ik erna kijk en dat heb ik nu een paar x gedaan kan ik er alleen maar omlachen. Ik zie hier absoluut geen dressuur team in. Ik vraag me af wat mensen ervan zouden denken als anky opeens met haar oude shet zo rond zou rijden. Ik denk dat niemand dan roept o wat leuk en wat lief en je past er prima op ga zo door!

en verder vind ik het voor jou leuk omdat jij er blijkbaar erg veel schik in hebt, je gaf in het bit al aan dat je wedstrijden thuis rijdt vanwege het commentaar. Nu dat is dus niet voor niets.

en verder wens ik je het allerbeste toe en misschien komt er wel iemand die jou een grote pony Knipoog geeft! Haha!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:04

ik vind het er echt super leuk uit zien en het ziet er helemaal niet te groot uit op de een of andere manier
echt een prachtige shet met heel mooi gangwerk (voor zijn maat) echt geweldig en super knap dat jullie tussen de paarden rijden en dan ook nog prijzen mee pakken. Ik heb je filmpje en het ziet er echt super netjes uit je zit hem totaal niet in de weg en hij is echt schattig!!! ook hoe die dan zo mooi blijft staan om op je te wachten echt geweldig
heel veel succes en plezier nog met hem en succes in de M want dat halen jullie echt wel!
die sb is echt al keurig!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 23:08

@ Meredith: hoe kan ik hem dan constant porren als ik mijn hakken gewoon laag heb Verward Volgens jou moet ik mijn hakken optrekken of mijn been naar achter leggen om hem te raken en dat doe ik niet tijdens het rijden. Verder heb ik geen zin om mij constant te moeten verdedigen. Jij vind het niets prima, hierbij heb je je standpunt duidelijk gemaakt, ik doe er alleen niets mee... Vorige week zijn we voor het eerst buiten gestart en van de 3 ruiters waren wij de enige met een winstpunt, de jury die ik had staat erom bekend dat hij moeilijk punten weggeeft. Het commentaar van omstanders was heel positief..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:10

Wat gaaf Haha!
SUper knap zeg!!! Echt zo stoer!!!
Heerlijk Haha!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:13

heb alleen de foto's gezien, vind het al moedig dat je mee doet. Zo'n kleine debberke, hij moet het maar bewijzen tegen de grote paarden. Chapeau!!! In het wijken, kruist hij netjes en hij loopt sterk met de achterhand.
Misschien ben je wel wat groot voor een pony, maar die zijn oersterk, dus dat lukt hem wel.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:19

Jij haalt zo een aantal vooroordelen over de shets weg Haha!

@ meredith: shetlanders zijn niet voor kleine kindjes, ze zijn moeilijk, eigenwijs en intelligent.. In feite zijn het gewoon niet echt rijpony's, meer menpony's.. en toch vind ik dat zorro het prima doet!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:27

Je bent natuurlijk veels te lang voor de pony, maar eerlijk is eerlijk, je hebt hem wel aan het lopen! Ik heb je filmpje ook gezien en ook daarvoor...compliment. En je weet hoe ik erover denk he ( volgens mij heel bokt zo langzamerhand).. de te lange ruiters op de te kleine paardjes, dus dit is een HEEEL groot compliment! Toch hoop ik echt dat je zodirekt een waardig opvolger hebt en dat dat dan een "groot" paard is!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:32

nog iets,
ik weet niet wat beter is,
kleine kindjes, zittend op hun onopgevoede shetlandpony's die maar wat rondcrossen,
of een ietwat te grote ruiter, met een goed zadel, een goed verzorgde, goed opgevoede pony, die ook nog eens wat bereikt..

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 08:36

meredith schreef:
Een shet is voor kleine kinderen en niet voor volwassen vrouwen.

dan mag ik wel even een tarzan kind voor mijn shet gaan zoeken
want een kind houd mijn hete shet toch echt niet!

Ik vind het geweldig stoer !
hoeveel moeite hebben sommige mensen niet om met een KWPN paard naar de L2 te komen
en jij rijd der lekker met je shetje
laat ze lekker kletsen zolang jij lol heb en je pony er niet onder lijd is het goed

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:42

Wat mij zo verbaast is dat vaak wanneer iemand een topic opent waar hij/zij op een shetlander zit en te groot is breekt bijna de hel los hier op bokt. En nu ineens niet? Is het omdat je toevallig L2 rijdt? Of omdat je in de BIT stond? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er ook niet uit vind zien. Ik vind je wel degelijk te groot. Maargoed, zolang jij en je pony er plezier in hebben is het toch goed?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 10:49

Suziej schreef:
Wat mij zo verbaast is dat vaak wanneer iemand een topic opent waar hij/zij op een shetlander zit en te groot is breekt bijna de hel los hier op bokt. En nu ineens niet? Is het omdat je toevallig L2 rijdt? Of omdat je in de BIT stond? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er ook niet uit vind zien. Ik vind je wel degelijk te groot. Maargoed, zolang jij en je pony er plezier in hebben is het toch goed?

Als je mijn voorgaande topics bekijkt zul je merken dat er zeker ook mensen zijn die het vreselijk vinden Knipoog Ook ik krijg niet alleen maar positief commentaar en dat hoeft ook niet want iedereen heeft zijn eigen mening.
Ik denk dat ik nu meer positief commentaar krijg omdat ze het filmpje hebben gezien van mij en Zorro. Daar is op te zien dat ik niet zomaar ff een shet uit de wei pluk en er wedstrijden mee ga rijden, maar dat wij onder goede begeleiding serieus trainen. Ook is te zien dat ik Zorro niet in de weg zit en hij geen moeite heeft met het rijden Haha!

In het algemeen: HAW is voor rijtehnisch commentaar en niet een plaats om te discuseren of ik te groot ben of niet. Ik weet dat het plaatje niet ideaal is, maar rijtechnisch is mijn pony gewoon goed voor elkaar, uiteraard kan het altijd beter maar ook wij zijn geen Anky en Salinero.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:54

Misschien ook wel omdat dit paardje netjes gereden wordt, kennelijk geen hinder en last van zijn amazone heeft en dan is het idd leuk om te zien. Grote kinderen die gaan hobbelen op een shetje ziet er anders uit. Dan nog de vraag of het dier er last van heeft, zijn shetlanders juist niet erg sterk?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:14

Suziej schreef:

Ik vraag het me eerlijk gezegd ook af. Ik zal niet zeggen dat ik het zielig vind voor je shet, maar dit vind ik geen gezicht. Als ik jury zou zijn en zoiets komt de ring binnen zou ik me echt afvragen of het geen grap is. Met een e-pony bij de paarden, dat kan nog. Maar een SHET?!

Maargoed, zoals al gezegd: als jullie er maar plezier in hebben!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:17

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik zie persoonlijk liever dit dan een moddervette shet waar niks meegedaan wordt. Ik vind het knap hoe je het doet hoor!

En waarom zou je niet met een shet de ring in mogen komen? Met een solicitatie vraag je toch ook niet aan een klein persoon of het een grapje is dat hij komt?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:22

Focussed schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik zie persoonlijk liever dit dan een moddervette shet waar niks meegedaan wordt. Ik vind het knap hoe je het doet hoor!

En waarom zou je niet met een shet de ring in mogen komen? Met een solicitatie vraag je toch ook niet aan een klein persoon of het een grapje is dat hij komt?

Ik zeg toch ook niet dat ze de ring niet in mag? Ik vind het gewoon geen gezicht en kan me niet voorstellen dat een jury dit serieus kan beoordelen.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:28

Ik vind het echt superstoer en leuk dat je dit met je shetlander doet Haha!
Voeral foto 15 vind ik mooi !

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:30

Wanted2003 schreef:
Focussed schreef:

Ik zeg toch ook niet dat ze de ring niet in mag? Ik vind het gewoon geen gezicht en kan me niet voorstellen dat een jury dit serieus kan beoordelen.

Waarom zou een jury dit niet serieus beoordelen? De taak van een jury is om zo objectief mogelijk de proef te beoordelen, en ik vind niet dat ze daar dan subjectief hun eigen mening in mogen zetten. (Al is een complimentje natuurlijk leuk).

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:31

Suziej schreef:

Misschien omdat die niet een of ander onervaren kind is dat zit te butsen op een veel te kleine pony, maar een ruiter die bewust bezig is met het rijden van haar shetlander. Ze worden goed begeleid door een instructeur en een fysio. Dus slecht voor het paardje kan het niet zijn.

Dat je het plaatje niet mooi vind is natuurlijk je goed recht, maar ook maar alleen jouw mening, niet meer en niet minder. Ik hou niet van Tinkers, da's ook mijn mening, maar daar moet ik anderen niet mee lastig gaan vallen....

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:45

Wanted2003 schreef:

En dat zouden ze wel kunnen als er een kleine ruiter op zit Verward De pony blijft hetzelfde lopen. Juryleden beoordelen ook A/B-pony's in de ring, dat ze ineens geen A-pony kunnen beoordelen omdat ik tussen de paarden start is grote onzin Vork

Ik weet niet of ik ooit een boktjury heb gehad maar als dat zo zou zijn, hoor ik graag hoe zij dat hebben ervaren. Cool

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:27

Ik vind het altijd weer gaaf om deze shet te zien lopen! Tof dat die dat allemaal kan en het ziet er heel netjes uit hoor!
@wanted2003: waarom niet? Shetlanders zijn ook pony's! net als de fjord, en enige verschil is dat shetlanders wat kleiner uitvallen Bloos

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:00

Anoeska schreef:
Misschien omdat die niet een of ander onervaren kind is dat zit te butsen op een veel te kleine pony, maar een ruiter die bewust bezig is met het rijden van haar shetlander. Ze worden goed begeleid door een instructeur en een fysio. Dus slecht voor het paardje kan het niet zijn.

Dat je het plaatje niet mooi vind is natuurlijk je goed recht, maar ook maar alleen jouw mening, niet meer en niet minder. Ik hou niet van Tinkers, da's ook mijn mening, maar daar moet ik anderen niet mee lastig gaan vallen....

Er zijn genoeg topic's waar meiden op shet's zitten wie ook aardig kunnen rijden maar omdat ze te groot zijn ook worden afgesnauwd hoor. En ik val niemand lastig, ik zeg gewoon wat ik vind? Moet ik dan alleen maar positief zijn? Daar heb je wat aan. Verward

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:05

Waarom zou een jury dit niet serieus beoordelen? De taak van een jury is om zo objectief mogelijk de proef te beoordelen, en ik vind niet dat ze daar dan subjectief hun eigen mening in mogen zetten. (Al is een complimentje natuurlijk leuk).[/quote]

...En als die proef er rijtechnisch hartstikke goed uit ziet (want ik vind dit gewoon super goed) dan moet je ook punten krijgen. Menig groot paard wijkt nog niet zo als die kleine beesie!!! en dan vind ik dat zo'n pony ook gewoon een 7 of een 8 moet krijgen dan maakt de grote niet uit. Haar spullen zijn hartstikke goed en ze krijgt super begeleiding (zoals ik kan zien in het filmpje) nogmaals toppie ik vind het geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:05

Ik vind het geroep dat het allemaal zo geweldig is ,ver overtrokken.Met zweep en sporen en dan iemand die praktisch mee kan lopen Verward

Neemt niet weg dat ik de pony wel gaaf vind.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:14

ik zie veel verbetering in de vorige foto's die ik me kan herinneren.
ik vind het er super uitzien en jullie zijn nog steeds een gaaf team Haha!

ik geloof dat ik nog altijd fan van jullie ben Lovers

ga zo door Ja

Ik zie trouwens dat hier weer een eeuwige discussiepunt is Clown
als ik zo vrij mag zijn:
De pony is na al de jaren nog niet doorgekrakt loopt nog steeds braaf met de oortjes naar voren, ze zijn over al hun wedstrijden nog niet zo afgebekt dat ze willen stoppen, hun proeven/lessen zijn blijkbaar niet zo afschrikkend geweest dat ze er mee gekapt hebben.

waarom nog al dit gezeur?
zorro en ukkiepuk zijn al zo lang een team, ze voelen elkaar aan hebben plezier en maken vooruitgang!

dat jullie het misschien niet mooi vinden is een ander verhaal maar ik denk niet dat het jullie het recht geeft dit koppel uit te lachen of belachelijk te maken.