Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Loizy schreef:peehtje schreef:Ik knip de tastharen van de ogen en neus tot een cm af.
Vind ik netjes staan. En mijn paard is er echt niet door veranderd.
Ook knip ik der oren uit.
Hoe weet je nou of je paard veranderd is als je 's nachts niet naast 'm staat om te kijken of ie z'n neus stoot..??
(reactie deels door shadowm)

baukjerosa schreef:al die mensen die hier zo op de natuurlijke tour zijn zou je van zeggen dat die toch lekker naar buiten zouden gaan om te rijden, maar tot mijn grote verbazing rijden die mensen ook in een bak met omheining(niks geen vrijheid zoals dat hoort bij een paardenleven) en mijn mond viel open toen ik zag dat ze ook nog wedstrijd reden dit is gewoon barbaars het paard moet in een klein hokje gaan staan om vervolgens rijdend naar een plek te gaan waar ze opgezadeld worden moeten presteren en dan weer naar huis. ALLEMAAL TEGEN HUN NATUUR IN
heel flauw natuurlijk, maar ik probeer hier maar mee te zeggen dat ieder zijn eigen grenzen heeft en wij dat moeten accepteren.
Ook ik scheer de haren rond neus oren en staart weg. De eerste keer vond ze de tondeuze eng toen die eenmaal haar neus aanraakte drukte ze hem er steeds weer tegen aan, en mijn paard stootte zich ook altijd al met tastharen.
juno schreef:baukjerosa schreef:al die mensen die hier zo op de natuurlijke tour zijn zou je van zeggen dat die toch lekker naar buiten zouden gaan om te rijden, maar tot mijn grote verbazing rijden die mensen ook in een bak met omheining(niks geen vrijheid zoals dat hoort bij een paardenleven) en mijn mond viel open toen ik zag dat ze ook nog wedstrijd reden dit is gewoon barbaars het paard moet in een klein hokje gaan staan om vervolgens rijdend naar een plek te gaan waar ze opgezadeld worden moeten presteren en dan weer naar huis. ALLEMAAL TEGEN HUN NATUUR IN
heel flauw natuurlijk, maar ik probeer hier maar mee te zeggen dat ieder zijn eigen grenzen heeft en wij dat moeten accepteren.
Ook ik scheer de haren rond neus oren en staart weg. De eerste keer vond ze de tondeuze eng toen die eenmaal haar neus aanraakte drukte ze hem er steeds weer tegen aan, en mijn paard stootte zich ook altijd al met tastharen.
Ik ben het met je eens; iedereen zijn eigen grenzen. Alleen wordt hier gevraagd naar meningen en ervaringen. Sommige mensen hun mening is dat het zielig is. Dat kan toch?
Ik laat mijn paarden beslaan (hele andere discussie) zijn vast ook mensen die dat zielig vinden. Of inderdaad, mensen die heyt zielig vinden dat mijn paard op de trailer moet. Sterker nog, ik werd onlangs in het bos voor dierenbeul uitgemaakt door een stel wandelaars omdat mijn paard (met wintervacht) bezweet was!! Nou nou! Maar die mensen mogen dat toch vinden?
(ik overdrijf wel een beetje) rijoyco schreef:Alles heeft van nature een functie, manen, staart, sokken, ect.
Maar manen worden wel getrokken, afgeknipt, of geschoren en die zitten er ook om vliegen te verjagen. Daar hoor je dan niemand over.
Staart afknippen slecht voor de balans, ja als je ze tot onder de staartwortel afknipt mss, en dan nog vraag ik het me af. Want het ene paard heeft een vlasje en de andere een dikke staart, en de ene met het vlasje zal daar geen hinder van ondervinden. De knollen van boeren, zoals hier eerder genoemd, dat is een andere verhaal, daar werden de staartwortels weggenomen/afgeknot.
Ik scheer alles bij mijn kwpn-er. Tastharen, oren de uitstekende plukken, kootholtes, 'sokken', de kwpn-ers zijn doorgefokt zodat ze niet zoveel beharing hebben als 'wilde' rassen. Dan vervalt de functie die het van oorsprong had ook aardig...

rijoyco schreef:Alles heeft van nature een functie, manen, staart, sokken, ect.
Maar manen worden wel getrokken, afgeknipt, of geschoren en die zitten er ook om vliegen te verjagen. Daar hoor je dan niemand over.
Staart afknippen slecht voor de balans, ja als je ze tot onder de staartwortel afknipt mss, en dan nog vraag ik het me af. Want het ene paard heeft een vlasje en de andere een dikke staart, en de ene met het vlasje zal daar geen hinder van ondervinden. De knollen van boeren, zoals hier eerder genoemd, dat is een andere verhaal, daar werden de staartwortels weggenomen/afgeknot.
Ik scheer alles bij mijn kwpn-er. Tastharen, oren de uitstekende plukken, kootholtes, 'sokken', de kwpn-ers zijn doorgefokt zodat ze niet zoveel beharing hebben als 'wilde' rassen. Dan vervalt de functie die het van oorsprong had ook aardig...
JeltjeW schreef:K doe het ook niet ! Vind het best wel zielig.. ! Omdat ze er toch mee voelen enzo
en hebben wij ook maar niet meer geschoren:P