inrijden van 3 hafjes..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvanda

Re: inrijden van 3 hafjes.. (alle 3 te koop of te lease)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:29

Martine_m schreef:
yvanda schreef:
ik vind dit echt onverant woord als je nog niet eens normaal kan zitten en je handen rustig te houden laat het beleren dan aan mensen over die het wel kunnen sorry hoor vind dit echt heel vreemd!! en idd eerst longeren grondwerk zo als het hoort!!

mag ik vragen waar je dit op baseerd???

omdat ik weet hoe heet op de oscar hoeve er aan toe gaat!! daarom en idd foto's

DeniseM

Re: inrijden van 3 hafjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:38

Mijn haflinger heb ik ook zelf ingereden.
En wat ik merk is dat veel mensen zeggen : nou dat doe ik wel even.
Maar denk astjeblieft na.
Want zo simpel is het niet, je moet er echt hulp bij hebben!
Verder wel een leuk paardje op foto 1 !!

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:20

ik weet niet hoor ik vind het nogal , onverantwoord eruit zien ik heb ook zelf 2 haflingers en 1tje moet ik ook nu gaan inrijden maar we zijn eerst begonnen met Grondwerk Longeren opstaappen & afstappen dan met de longeerlijn iemand erop & als dat allemaal gaat pas los , ik vind ook dat je onrustig doet met je handen ( pony in de krul trekken ) zo gaat hij nooit je bit opzoeken je moet op je gemakje beginnen je kan niet denken dat deze pony's alles weten hoe oud ze ook zijn !
( manen & staart zijn wel vies he Tong uitsteken!)
Zoek iemand met Ervaring en laat die je helpen ,
zoals je zegt gespannen ja als jij meteen huplaa je been erin zet kan ik het begrijpen dat hij bespannen loopt Knipoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:59

Pff... Te triest gewoon, ik heb hier echt geen woorden voor.. Verdrietig

Ga eerst aub op fatsoenlijke dressuurles dat je een goede basis legt voordat je een paard ingaat rijden. Manege is geen goede basis!!!! Je moet goed kunnen zitten wil je een paard goed in kunnen rijden, je moet weten hoe je een paard ontspannen rijd en je moet weten hoe je moet reageren als je paard wat fout doet en dat kan ik hier echt niet zien..

Je rijd zeker op een handelsstal? Met de manier "rijd ze maar in" en de gedachte "zolang we maar in de advertentie kunnen zetten dat ze zadelmak zijn, dat is meer geld" en dan ook nog met ruiters die er geen of heel weinig geld voor vragen wegens ervaring gebrek.

Wat er allemaal wel niet gebeurt in het paardenwereldje..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:16

__Marloes schreef:
Pff... Te triest gewoon, ik heb hier echt geen woorden voor.. Verdrietig

Ga eerst aub op fatsoenlijke dressuurles dat je een goede basis legt voordat je een paard ingaat rijden. Manege is geen goede basis!!!! Je moet goed kunnen zitten wil je een paard goed in kunnen rijden, je moet weten hoe je een paard ontspannen rijd en je moet weten hoe je moet reageren als je paard wat fout doet en dat kan ik hier echt niet zien..

Je rijd zeker op een handelsstal? Met de manier "rijd ze maar in" en de gedachte "zolang we maar in de advertentie kunnen zetten dat ze zadelmak zijn, dat is meer geld" en dan ook nog met ruiters die er geen of heel weinig geld voor vragen wegens ervaring gebrek.

Wat er allemaal wel niet gebeurt in het paardenwereldje..

ben ik het 100% mee eens!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:22

sjorsie schreef:
Katja schreef:
Heb je het hele topic gelezen? De pony die op de rem wordt gezet is 9 en kent dus wel wat.

dus omdat hij al 9 is mag je hem wel in zijn bek trekken, tsjonge

wel apart om te zien dat er iemand reageert, die haar paardje met nog geen 2.5 zadelmak heeft laten maken met kluisters en daar nog trots op is ook
Slaat die laatste zin op mij?? Want dan heb je toch echt de verkeerde voor je.

En natuurlijk is het niet de bedoeling om een beest in z'n bek te trekken maar dat begrijpt de ts ook wel. Nu was de keuze trekken of botsen tegen een pony met een onervaren amazone. Lijkt me dan logisch dat ze voor de veiligste oplossing gaat.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:27

@ Katja: was niet tegen jou gericht, degene waar het over gaat weet wel dat ik haar bedoel
en ik noem bewust geen namen
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 09-10-07 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sprigan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:34

"botsen tegen een onervaren amazone??"
wat doet zij in vredesnaam in de bak als er een andere pony "beleerd" word!
om dat ze dan elkaars "goede" voorbeeld kunne volgen al er een aan de race gaat?

en net wat _marloes zegt, een manege is geen goeie basis!!

hele volkstammen denken dat ze al kunnen rijden als ze een half jaar manege les hebben gehad!!
petje af voor alle manege pony's + paarden die al dat getrek en geschop voor lief nemen.

maar zoals al eerde is gevraagt; kom maar met recente foto's waarop de verbeteringen te zien zijn.

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 01:14

wat zijn mensen tegenwoordig toch kortzichtig!!! Gaaaap
de TS geeft uitleg en niemand die haar geloofd waarom zou ze liegen!!??

dan kan je wel zeggen dat hele volksstammen denken dat ze al kunnen rijden als ze een half jaar manege les hebben gehad
maar heel bokt denkt alles te weten door 6 foto's te hebben gezien Verward

en als ik het hier zo lees heeft hier nog bijna niemand in paniek zijn paard in de mond getrokken, knap hoor!!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 03:04

lolletje schreef:
wat zijn mensen tegenwoordig toch kortzichtig!!! Gaaaap
de TS geeft uitleg en niemand die haar geloofd waarom zou ze liegen!!??

dan kan je wel zeggen dat hele volksstammen denken dat ze al kunnen rijden als ze een half jaar manege les hebben gehad
maar heel bokt denkt alles te weten door 6 foto's te hebben gezien Verward

en als ik het hier zo lees heeft hier nog bijna niemand in paniek zijn paard in de mond getrokken, knap hoor!!

Ik heb heus wel eens mijn paard in zijn mond getrokken, maar ik kan niet zeggen dat ik op de manier waarop het hier gepresenteerd wordt paarden heb ingereden.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 06:48

Ik ken de TS en als ze nog net zo bezig is als ze op haar vorige stal bezig was kan ik alleen maar zeggen arme arme arme paardjes Huilen Huilen

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:01

MyWishMax schreef:
Hier ben ik het mee eens, ik rijd al ruim 10 jaar, bijna 11. Rijd Z2, verschillende paarden gereden. Maar ik rijd nog geen paarden in hoor? Vind dat je dat moet overlaten aan de echte ervaren mensen.

Naar mijn mening is het niet van belang dat je hoog in de dressuur rijdt of een heleboel rijervaring hebt om een paard of pony in te rijden. Het heeft veel meer met je karakter te maken, blijf je rustig als het moeilijk wordt, ben je geduldig enz.

Ik heb mijn fjord ingereden, met niet meer dan B niveau en we zijn nu samen M2. Dus dat zegt helemaal niks, ik had ook geen ervaring, maar wel de juiste manier van denken en handelen.

Wat betreft de Haflingers hier. Ik ben benieuwd naar nog een reeks foto's. Deze foto's zien er allemaal niet zo fijn uit, maar het commentaar wat de TS er later bijgeeft lijkt aan te geven dat dat momentopnamen zijn. Dus ik ben benieuwd naar nieuwe foto's Lachen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:02

Saar schreef:
MyWishMax schreef:
Hier ben ik het mee eens, ik rijd al ruim 10 jaar, bijna 11. Rijd Z2, verschillende paarden gereden. Maar ik rijd nog geen paarden in hoor? Vind dat je dat moet overlaten aan de echte ervaren mensen.

Naar mijn mening is het niet van belang dat je hoog in de dressuur rijdt of een heleboel rijervaring hebt om een paard of pony in te rijden. Het heeft veel meer met je karakter te maken, blijf je rustig als het moeilijk wordt, ben je geduldig enz.

Ik heb mijn fjord ingereden, met niet meer dan B niveau en we zijn nu samen M2. Dus dat zegt helemaal niks, ik had ook geen ervaring, maar wel de juiste manier van denken en handelen.

Wat betreft de Haflingers hier. Ik ben benieuwd naar nog een reeks foto's. Deze foto's zien er allemaal niet zo fijn uit, maar het commentaar wat de TS er later bijgeeft lijkt aan te geven dat dat momentopnamen zijn. Dus ik ben benieuwd naar nieuwe foto's Lachen

Daarom geef ik mezelf als voorbeeld Knipoog Rijd al redelijk lang en redelijk hoog. Maar zie het mezelf nog niet doen Knipoog

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:02

Martine_m schreef:
MyWishMax schreef:

Maar dan kan je er beter iemand bijhouden die er wél ervaring in heeft Lachen

wie zegt dat dat in dit geval niet zo is dan?

Dan zou ik diegene geen vertrouwen meer hebben Lachen Want ik zou eerst nog een touwtje om zijn nek houden. Want nu zit je in de mond. Een ervaren iemand die doet dat ook gewoon. En die zegt dat je je hakken er niet zo in moet drukken. Als die niet loopt kan diegene vanaf de grond je helpen.. En juist op die foto waar die zo gek doet. Daarom moet je een touwtje om zijn nek houden, nu ruk je, per ongeluk, in zijn mond.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:43

Jeetje, ga je niet een beetje hard? Al gelijk in volle galop enz? Laat de paarden lekker wennen ipv van al vrij actief met ze te gaan werken.

Het is geen wedstrijd van: hoe snel kan ik op een paard galoperen en draven.
Probeer is gwn rustig longeren, stemhulpen aanleren, grondwerk doen en vertrouwen opbouwen.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:56

Ik ben de zoveelste die dit niet goedkeurt..
Het ziet er niet ontspannen (en zeker niet professioneel) uit!
Je zit niet mee met je houding, en de lijn in je verhaal kan ik ook niet helemaal volgen.

Overigens zag ik dat je een tijdje geleden een topic had over je iegen paard (2 jarige hengst) waar je toen al te vroeg mee bezig was, en waar je toen ook een hoop slechte reacties op gekregen hebt.

Doordat je leuk kan rijden, betekent niet dat je goed genoeg bent om wat paarden in te rijden.
Dit moet je in je hebben, om een paard rustig en ontspannen te beleren. Zeker een haflinger.

Ga idd eerst eens wat rustig grondwerk met ze doen, probeer hun vertrouwen te winnen ( want dit ben je nu al aan het kwijtraken op deze manier)

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 14:03

haffilover schreef:
Ze moet toch ergens ervaring opbouwen met het inrijden van paarden? 'ervaren' paardeninrijders (hoe noem je dat eigenlijk Vork ) zijn ook ooit ergens begonnen en hebben ook hun eerste paard in moeten rijden. Verder denk ik dat je je niet teveel moet laten opjutten hier. Een foutje met een foto kan gebeuren maar je hebt natuurlijk altijd mensen die je de grond ik moeten boren. Verder vind ik de paarden leuk! Je houding kan iets verbetert worden maar dat kan ook een momentopname zijn natuurlijk! Vooral als je net een serie bokken doorstaan hebt. Haflinger drie ziet er inderdaad wat gespannen uit maar dat snap ik ook wel als je neit precies weet wat ie kent. Ga zo door en laat je niet van de wijs brengen door sommige mensen hier. Die kunnen beter eerst zichzelf bewijzen Koe .

dankje Haha!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 14:06

esperance schreef:
Hmmm ziet er iid niet al te best uit.

Haf 3 vind ik heel erg jammer. Probeer misschien een bredere singel te gebruiken.. Deze vind ik wel erg dun, vooral als je hem de eerste keer rijd..
En een paard wat je voor het eerst rijd, moet je nooooit zo in de krul trekken. Laat hem eerst wennen aan een persoon op zijn rug, hun moeten ook hun evenwicht enz zoeken.
Laat ze lekker zelf wat door de bak stappen en draven. Als ze eenmaal gewend zijn aan mensen te 'dragen' kun je weer verder gaan.

Je zou ze prima zelf in kunnen rijden, maar het is wel handig om een ervaren persoon er bij te halen voor tips en zo. Daar leer je zelf ook veel van.!

Verder vind ik het leuke paarden..Lachen

bredere singel heb ik eigenlijk nooit over nagedacht.. zal ff kijken of ik er 1 kan vinden. als je het hele topic hebt door gelezen weet je dat ik ze niet in de krul trek.. Knipoog

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:10

Hee Eigenaar van Ratino Haha!!

Ik ga mij er niet mee bemoeien, ik hoor veel verhalen.. over jou en Ratino. En over deze stal Ja. Ik ken het ook heel goed. Aangezien ik bij zijn broer heb (in)gereden. Pas alsjeblieft op dat je niet te vroeg begint.. want ze schuiven zo een 2jarige onder je neus om in te rijden .

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 14:12

Mabon schreef:
Ik ken de TS en als ze nog net zo bezig is als ze op haar vorige stal bezig was kan ik alleen maar zeggen arme arme arme paardjes Huilen Huilen

haha ROFL ja jij kent mij echt en ja mijn paard heeft het zo slecht he... arm beesje Ach gut
Laatst bijgewerkt door Martine_m op 10-10-07 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:15

volgens mij is dit niet het ideale voorbeeld van hoe je een paard inrijd...het is toch zijn eerste ervaring met zadel en ruiter, lijkt me dat die op z'n minst goed moet zijn...

Ik heb mijn paard(5jr toen) ingereden, ik was toen 12. Dit duurde alleen al 2maanden voordat ik er als bij een normaal paard op kon zitten. Laat staan springen en aan de teugels plukken

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:16

Martine_m Dat heb ik idd niet gedaan, Staan meestal toch de zelfde soort reacties..Knipoog... Normaal kijk ik dan via de posts van de TS, wat zij/hij dan post, maar dat gaat nu niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:38

Saar schreef:
MyWishMax schreef:

Ik heb mijn E pony ook zelf ingereden met L2 dressuur ervaring, maar MET fatsoenlijke begeleiding én goede hulp én materiaal. Dus het ligt er ook aan hoe..

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 14:50

Mabon schreef:

... No Cheer ... weet niet hoor, maar alsof jij verstand van paarden hebt, ouwe koeienboer Koe Vork

Lees ook allerlei reacties van mensen hier... die zichzelf helemaal de king vinden omdat ze een paardje hebben... en die met domme reacties komen die nergens op slaan.. over de manier hoe jullie denken dat mijn vriendin een paard inrijdt op basis van een foto ROFL ... LMAO

triest forum, alleen reacties als iets fout blijkt, en op leuke topics nooit reageren... get a life Ja

groeten van d'r vriend, Leon Doei! ... sukkels Tong uitsteken

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:51

pff ik schrok al van de hoeveelheid pagina's haha
heb niet alles gelezen.
Ik kan alleen zeggen dat een haflinger zich over het algemeen goed laat berijden ook al is het voor de eerste keer.
Maar ik wil wel heel duidelijk erbij zeggen dat haflingers heel snel als ze niet goed en niet met discipline zijn ingereden dat je hier een hele vervelende pony aan kan overhouden en vooral eentje die niet te vertrouwen is.
haflinger zijn over het algemeen cool maar die coolheid kan ook tegen je gebruikt worden als je daar niet mee weet om te gaan!
Ik heb zelf een ruin van nu 4 jaar ook zelf beleerd maar heb zelf dan ook meer dan 15 jaar ervaring en ken het ras maar al te goed.
Ik kan je vertellen het zijn wolfen in schaaps kleren leuke koppie's met een bos manen waar vooral kinderen gek op zijn en meisjes die het leuk vinden om pony's in te rijden.
Nee zoals ik het zie laat het door iemand doen die verstand heeft en help diegene mee zo kan je zelf ook een hoop leren,zo zijn we tenslotte allemaal begonnen.