onze 2 jarige bijrijder @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: onze 2 jarige bijrijder @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:16

Jezus, ik schrik me hier werkelijk waar het leplazarus van! Bloos!

Wat ongelooflijk onverantwoordelijk van de ouders dat die dit toelaten.

Ik heb het nog even niet over een paard dat in z'n mond gerukt word, en een ruiter met een totaal niet onafhankelijke zit...

Maar ik kan me niet voorstellen dat er ouders zijn die dit met hun tweejarige kindje toestaan. Één klote-val en de toekomst van dat kind kan compleet aan gruzelementen liggen.

Hersenletsel is iets waar geen grapjes over gemaakt moeten worden, en een kind van twee heeft geen koppie van steen.

Op zijn MINST een cap op, maar dan nog zou een beetje meer stevigheid van zit absoluut niet teveel gevraagd zijn.

sandra1986Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:18

runningkawa schreef:
Als ik jou op je gezicht sla (nee dit is geen bedreiging maar een voorbeeld) overleef je dat ook wel en val je ook niet uit elkaar..maar vind je dat fijn als ik dat over een paar dagen nog eens kom doen?
En volgende week nog maar weer een keer...ik vind dat lol Ja Tong uitsteken Clown

dit is èèn keer.
neem ik aan tenminste vaker keur ik niet goedmaar èèn keer?

als je èèn keer slaat. ach gebeurd wqel vaker hihi

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:20

misschien je teugels een halve meter langer?

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:23

knolle_krack: van het paard Zylvester waar ze ook op zit:

Dit kind vind het helemaal geweldig, ze is al zooo vaak gevallen van haar eigen hengstje maar haar ouders vinden het ook allemaal goed, ze moet er van leren en ze vind het zelf ook erg leuk er is altijd begeleiding bij, mijn keuze had ook voor een cap gegaan ik rijd altijd met CAP + BODYPROTECTOR maargoed die keuze is voor iedereen, de shetlander heeft het echt te goed bij haar, ze rijdt hem altijd goed, en hij wil altijd heel hard voor haar werken, hij loopt op moment foto`s aardig diep, maar daar heb ik het voor de rest neit over..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:27

Lame schreef:
Urielle schreef:
Ik had het onverantwoord gevonden als iemand haar los erop had gezet maar ze wordt vastgehouden en de pony lijkt me braaf. Anders had de begeleider er ook niet mee gegaloppeerd lijkt me.
Ik heb ook al wel eens geprobeerd Gioy voorop te nemen bij het uitstappen hoor, alleen vond Wrangler dat geen strak plan dus dat hebben we niet gedaan uiteindelijk. Maar imo heeft dat kleintje nu een geweldige ervaring gehad waardoor ze later waarschijnlijk hartstikke paardengek wordt en vertederd op haar eerste "rijfoto's" terugkijkt. 2 jaar is echt niet zo klein hoor, ik weet dat het dochtertje van een kennis van me 3,5 jaar is en al in haar uppie kan galopperen op een (doodbraaf) Shetje.

Had jij geen doodsangsten uitgestaan als dit meisje jouw Gioy geweest zou zijn? Ik wel hoor.. (als het mijn dochter was geweest dan he?) Knipoog

Ach weet je? Ik zit ook te piepen nu ze probeert los te gaan staan. Ik zit ook te piepen als ze haar 'spelletje' doet, door met haar hoofd tegen de spijlen van haar bed te bonken. Ik sta doodsangsten uit omdat ze langs de stenen schouw met scherpe randen en een metalen haardijzer haar loopoefeningen doet. Ik heb tranen met tuiten zitten janken toen ze ineens in een bliksemsnelle actie achteruit van bed kroop en een halve meter naar beneden lazerde... het hoort bij opgroeien dat je enge dingen doet om te leren en het hoort bij het moederschap dat je je wezenloos zorgen maakt.
Bij de eerste keer los op een paard heb ik wekenlang nachtmerries en springen vind ik ook maar iets engs. Maar als je zulke ervaringen tegenhoudt, worden ze zelf bang en onzeker en leert ze ook niet fatsoenlijk rijden, want daar is een bepaalde mate van onbevangenheid voor nodig. Als ik vroeger zo bang was geweest om 'hard met een paard te gaan' als ik nu ben als ik bij iemand achterop de motor klim dan had ik nooit paard gereden.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:31

Ik denk dat er een groot verschil zit tussen je kind onbevangen leren rijden en gewoon onverantwoordelijk bezig zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:35

idd marloes
heeeeeeel groot verschil...
Urielle, stel je voor dat het Gioya was die je ziet, ipv dit onbekende kindje...
Bij de meiden die duidelijk hun pony niet aan kunnen.
En voor hetzelfde geld zelf neer knallel op de grond, houden namelijk evenwicht aan de teugels...dan gaat je kindje ook neer hoor Ja

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:37

knolle_krack schreef:
Dit kind vind het helemaal geweldig, ze is al zooo vaak gevallen van haar eigen hengstje maar haar ouders vinden het ook allemaal goed, ze moet er van leren en ze vind het zelf ook erg leuk er is altijd begeleiding bij, mijn keuze had ook voor een cap gegaan ik rijd altijd met CAP + BODYPROTECTOR maargoed die keuze is voor iedereen, de shetlander heeft het echt te goed bij haar, ze rijdt hem altijd goed, en hij wil altijd heel hard voor haar werken, hij loopt op moment foto`s aardig diep, maar daar heb ik het voor de rest neit over..

Begrijp ik nu goed dat dit meisje van 2 wel vaker helemaal alleen rijdt?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:42

Jasmijn76 schreef:
evita_ schreef:
Dat mensen dit ook hebben gedaan vroeger weet ik, ik zie het helaas maar al te vaak terug op de grote paarden. Die er ook heus niet stuk van gaan..maar ik vraag me af hoe die mensen zichzelf nog in de spiegel kunnen aankijken...

dus hierbij zeg je dat als je zo rijd als je jong bent, dat je dat terug ziet als de mensen volwassen zijn??...wat een lariekoek zeg!!!...en sorry, vind je nog hypocriet ook...net alsof jij op een paardje ben gestapt en nooit heb gebonkt in het zadel of dat je er bijna af viel en dat je je beet hield aan de manen..iedereen heeft wel eens onbewust zn diertje pijn gedaan...of ben jij met een Ankyzit geboren?...en ging alles gelijk perfect??

dat je dit volwassen mensen wil kwalijk nemen geef ik je groot gelijk in...maar ik denk niet dat je dit 'gedrag'kan linken aan hoe ze gaan rijden als ze volwassen zijn...volwassen mensen die zo rijden doen bewust paarden pijn en ik geloof niet dat de TS dat zelf door heeft(maar gelukkig heeft ze bokt om daarop gewezen te worden)

Ik heb zeker gebonkt toen ik nog niet goed kon rijden. Maar heb me wel altijd bezig gehouden met het morele. Niks hypocriet, het gaat hier om het trekken in de mond. Ik hield mij vroeger ook wel eens vast aan de teugels als ik van mn kleine wiebel dreigde af te vallen. Verschil is dat ik geen bit in had! En trekken aan de manen is nog altijd heel anders dan trekken aan een ijzeren bit in de mond. Beetje rare vergelijking hoor jasmijn!

Ik link het gedrag zeker weten wel. De volwassen mensen keken namelijk toen dit plaatsvond en vonden dit ok gedrag. En ik zie hier ook weer volwassen mensen die het wel goedkeuren. Niet dat dit nou zo'n groot op zich staand geval is.

Het gaat om de gedachte erachter, het gedrag wat goedgekeurt wordt en blijkbaar algemeen geaccepteerd dat ik terug zie bij bijvoorbeeld wedstrijden of andere foto's op HAW.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:42

Ik vind het zo jammer dat er niet op zijn minst even is gekozen voor even als voorbeeld een zadeltje. Op die manier had de begeleider iets meer evenwicht gehad en wat minder steun hoeven zoeken in de teugels. Uitstappen en een stukje draf op een bomproof shetje moet ook wel kunnen. Schrikken kunnen ze altijd en dat risico blijft er ook wel, dáár bovenop onnodige andere risico´s leggen zoals zonder zadel, snelle gangen en geen bescherming dragen gaat wel weer een stap verder.

Overigens leren kinderen van vallen en opstaan. Het hoort erbij, maar kinderen zijn geen lappenpoppen die je maar onbeperkt moet laten vallen.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:45

Erg gevaarlijk!!! Ik vind het leuk om te zien hoeveel plezier ze hebben. Maar op deze manier je kind te laten rijden, no way!! Vooral zonder zadeltje glij je er gemakkelijk van af.
En dat allemaal zonder cap.
Mijn dochter rijd echt niet zonder cap en ze gaat overigens pas echt paardrijden als ze 7 jaar is. 2 jaar is wel erg jong hoor.
Maar goed, iedereen moet het zelf weten. Ik vind het niet kunnen op deze manier.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:47

zoals ik het nu lees zit het kind van 2 dus vaker op een pony opzich niets mis mee hoor maar mag toch hopen dat de ouders het meer verstand doen .
dan een dreumes bij een kind.
en wat een gezwets zeg " iedereen is zo begonnen.
nou vast niet hoor.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:50

Pfff,
Ik schrik me rot van deze foto's.
Ik ga er maar geen woorden aan vuil maken, dat is wel genoeg gedaan Lachen

Verosjaak

Re: onze 2 jarige bijrijder @ work met de hengsten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:52

Jolandaa_ schreef:
onverantwoordelijk. Hebben de ouders een klap op het hoofd gehad dat ze hun verstand verloren zijn?
Op z'n minst een cap. ook al is het voor 1 keertje en ook al is het een brave pony. er kan ALTIJD wat gebeuren. hoe braaf de pony kan zijn.
zeer triest dat de ouders zo met kinderen bezig zijn..

idd en bovenstaande heb ik laatst ook ondervonden en nu zit ik met een gekneusde beenspier omdat ik onder me paard kwam (die ik overigens altijd nog vertrouw en niet verwacht had dat ze in dole paniek ervandoor zou gaan)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:59

Schattig absoluut, verstandig absoluut niet.... de rest is al gezegd.

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:00

iedereen is hier bezig over het kind
ik vind het mistens even erg en erger zelf voor de pony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
voor de rest ik zie de lol van de kindere maar van de pony als ik zo in mijn pony haar mond zou sleure lag ik er binne de korste keren af hoor!
en ja iedereen is begonne en kon niet alles perfect maar ik ging "zo vriendelijk" mogelijk om met paarden en ik maakte ook foute! maar dat zei iemand me dan wel!
ik volg deze topic graag reactie op wat ik nu juist zeg

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:00

Eens met Jolandaa_ en RK,
onverantwoord, ik vind dat er zéér respectloos met zowel mens als dier wordt omgegaan Boos!

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:05

het ziet er wel gezellig uit! leuke pony Haha! maar verder commentaar is hier in dit topic al wel gegeven denk ik Vork

Luce86Hera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:09

lieziej schreef:
KarinvdM schreef:
Vroeger noemden we dit lol met je knol en spelenderwijs leren rijden... Tegenwoordig schijnt het een doodzonde te zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Idd.. ik heb ook als 2 jarige met zweep recht omhoog, helemaal los zonder cap op een paard van 1.70 gezeten.. idd gewoon lol met je knol en vetrouwen.. (pb maar voor foto Knipoog )

Vind ook dat mensen niet zo moeilijk moeten doen :S Gewoon leuke foto's!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:15

Luce86Hera schreef:
lieziej schreef:
Vind ook dat mensen niet zo moeilijk moeten doen :S Gewoon leuke foto's!! Lachen

Enig idee hoe slap een kindje in coma is? Weet je wat het met ouders doet om te bedenken dat je kind misschien levenslang in een rolstoel zal zitten? Dat je kindje misschien nooit zal kunnen praten? Dat je misschien je kindje zal verliezen?

En al het bovenstaande omdat je kindje hersenletsel heeft?

De ouders van het kindje op de foto weten dat volgens mij niet.

Ik weet het wel, en ik zou het niemand gunnen. En ja, daarom doe ik er 'moeilijk' over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:16

carolovejebe

Misschien ff heel het topic lezen...ik heb meer gezegt over de pony dan over de kinderen Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:18

carolovejebe schreef:
iedereen is hier bezig over het kind
ik vind het mistens even erg en erger zelf voor de pony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
voor de rest ik zie de lol van de kindere maar van de pony als ik zo in mijn pony haar mond zou sleure lag ik er binne de korste keren af hoor!
en ja iedereen is begonne en kon niet alles perfect maar ik ging "zo vriendelijk" mogelijk om met paarden en ik maakte ook foute! maar dat zei iemand me dan wel!
ik volg deze topic graag reactie op wat ik nu juist zeg

Iets beter lezen misschien, ik heb namelijk voor jouw al vele reacties gelezen waarin benadrukt wordt dat op deze manier het rijdne voor de shet geen plezier kan opleveren. Alleen waren die reacties met minder uitroeptekens dan de jouwe..

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:23

ik vind het wel gevaarlijk maar ik denk dat meer kinderen zo begonnen zijn met rijden..
je kan mij echt niet vertellen dat het niet zo is

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:24

En dan zeg je nog een beetje te diep. Dit ziet er echt niet vriendelijk uit, en niet echt veilig.

Wel een leuke pony.

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:29

Nakisha schreef:
Schattig absoluut, verstandig absoluut niet.... de rest is al gezegd.

Je kan het niet vaak genoeg zeggen tegen mensen die zooo onverstandig bezig zijn!
Oh oh oh...ik word van deze foto's echt een beetje triest (arm beestje!! en arm kindje als het fout gaat..deze mensen hebben totaal geen oog voor de gevolgen)