zappa@home week zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Re: zappa@home week zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:01

Ik reageer nog 1 keer en dan gaan we weer ontopic oke,
Op deze pagina heb ik een keer eerder gereageerd, ik verwijs je naar dat bericht voor uitleg, misschien was 'kinderachtig' het verkeerde woord, heb ook nergens 'penny' zien voorkomen in jou berichten, maar dat terzijde.
Absoluut niet aanvallend bedoeld, maar het is jammer dat het topic nu deze weg in slaat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:10

Kaitlin schreef:
Absoluut niet aanvallend bedoeld, maar het is jammer dat het topic nu deze weg in slaat.

Daarom zei ik ook doe maar per pb Lachen Offtopic berichten worden vaak verwijdert.

Laten we het weer over Zappa hebben Ja

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 09:24

jaa, mijn nieuwe toppertje in spé (althans dat hoop ik).
Hij heeft gister lekker vrij gehad en vanmiddag ga ik er weer op.. En dan morgen zijn vuurdoop tussen de andere paarden in de verenigingsles

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 09:27

Ik ben heel benieuwd naar Zappa in het echt Marloes Knipoog

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 09:29

Moet je morgen maar op tijd komen, want ik denk dat ik het na een half uurtje wel voor gezien hou..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:35

Ik kom ff binnen vallen zonder alles te lezen

Persoonlijk zou ik het bij een kruisje gelaten hebben.
Maar voor de rest zijn mensen weer een hard aan het tetteren over een sprongetje...meestal de mensen die zelf in hun broek pissen als ze over een balkje moeten..laat staan hoger. Tong uitsteken Clown

Ik zou dat springen bij zo'n jonkie nu overigens niet vaak gaan doen...maar het probleem om dat eens een keer te doen...nee dat zie ik niet.
Ik zie iig een ontspannen paard zonder dwang...daar gaat het om Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:21

Ik vind het een leuk paard.. maar werkelijk waar BELACHELIJK dat je met hem springt als hij pas een week bereden word. Ik heb zelf ook een paardje zadelmak gemaakt, hem rijd ik nu ongeveer 6 maanden, en gisteren hebben we voor het eerst, zonder ruiter een sprongetje van 20 cm geprobeert. Ik vind het erg onverantwoordelijk van je.. sorry. Voor de rest loopt hij wel erg leuk!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 11:24

SuperLiesje schreef:
Ik vind het een leuk paard.. maar werkelijk waar BELACHELIJK dat je met hem springt als hij pas een week bereden word. Ik heb zelf ook een paardje zadelmak gemaakt, hem rijd ik nu ongeveer 6 maanden, en gisteren hebben we voor het eerst, zonder ruiter een sprongetje van 20 cm geprobeert. Ik vind het erg onverantwoordelijk van je.. sorry. Voor de rest loopt hij wel erg leuk!

Nou ik heb jouw topic ff bekeken en jij kunt zo naar Van Baalen, zo strak heb je je pony bijgezet. Ook echt BELACHELIJK. Daarnaast vraag ik me af welke ervaring jij hebt met rijden, want waar jij bijgeschreven hebt 'zo wil ik het graag' loopt je pony te kort, te diep en niet over de rug.
En zo te lezen heb jij de rest van het topic niet gelezen..

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:45

Citaat:
Maar voor de rest zijn mensen weer een hard aan het tetteren over een sprongetje...meestal de mensen die zelf in hun broek pissen als ze over een balkje moeten..laat staan hoger.

Nu voel ik me toch wel aangesproken.... Ik heb zelf genoeg gesprongen, dank je wel. Deze opmerking slaat, in mijn geval, dus absoluut nergens op.

Het is gewoon een verschil van mening of dit verstandig is... maar bovenal blijf ik me nog altijd afvragen wat de meerwaarde is om een paard die een weekje onder het zadel is, een sprongetje te laten maken....

Verder niks tegen de TS, ik denk dat ze verder uitstekend werk doet met haar paarden.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:15

SuperLiesje schreef:

Kun je mij eens uitleggen wat daar aan onverantwoord is en waarom het belachelijk is in:

- mentaal opzicht
- fysiek opzicht
- rijtechnisch opzicht?

Graag ook even bronnen aanhalen die onderzoek hebben verricht en die jouw zorgen bevestigen.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:17

Nakisha schreef:
Citaat:
Maar voor de rest zijn mensen weer een hard aan het tetteren over een sprongetje...meestal de mensen die zelf in hun broek pissen als ze over een balkje moeten..laat staan hoger.

Nu voel ik me toch wel aangesproken.... Ik heb zelf genoeg gesprongen, dank je wel. Deze opmerking slaat, in mijn geval, dus absoluut nergens op.

Het is gewoon een verschil van mening of dit verstandig is... maar bovenal blijf ik me nog altijd afvragen wat de meerwaarde is om een paard die een weekje onder het zadel is, een sprongetje te laten maken....
Verder niks tegen de TS, ik denk dat ze verder uitstekend werk doet met haar paarden.

Wat is de meerwaarde om het na 6 mnd, 1 jaar, drie jaar, 6 jaar etc. te doen?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:28

Volgens mij heeft dat paard er absoluut geen problemen mee Tong uitsteken zo te zien zou hij er over kunnen door gewoon zijn benen op te heffen in draf, maar hij springt toch, en als hij dat zo ontspannen kan heeft hij dat waarschijnlijk vaker gedaan, zonder iemand erop dan Tong uitsteken
Zolang je geen meter gaat springen met een pony van 1m40 van 3 jaar zie ik geen problemen Tong uitsteken hij lijkt er plezier in te hebben, veel spieren heeft hij er niet voor nodig en hij hoeft echt niet 1x per week te springen dus wat is het probleeeem? Tong uitsteken
Als zo'n paard geen aanleg heeft om te springen of hij wil niet ja okee maar zo?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:33

Ik moet toch met het merendeel meegaan, in het feit dat dit niet goed is voor een paard dat net onder het zadel is.
Er komt al zoveel op zo'n beest af.. En dan ook dit nog. Een paard heeft bij springen ontzettend veel concentratie en evenwicht nodig. En dat is nog helemaal niet optimaal als een dier nog maar een weekje ohz is..

En ik las hier ook iets over dat mensen zonder wedstrijdervaring hier niet over mee kunnen praten.. Dat vind ik persoonlijk een ontzettend domme uitspraak. Als iemand geen wedstrijden rijdt wil dit nog niet zeggen dat diegene geen paarden kan inrijden. Ik ken een vrouwtje dat rijd zz niveau, maar heeft de ambitie niet om wedstrijd te rijden. Toch rijd zij prima en rijd haar eigen paardjes in. Dus die opmerking is, om het even plat te zeggen, bullshit!

En iedereen moet maar zijn of haar mond houden over het feit dat het paard er in onze ogen nog niet aan toe is om te springen, maar volgens mij heeft iedereen het recht om zijn of haar mening te geven.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:41

Excuseme schreef:
SuperLiesje schreef:

Kun je mij eens uitleggen wat daar aan onverantwoord is en waarom het belachelijk is in:

- mentaal opzicht
- fysiek opzicht
- rijtechnisch opzicht?

Graag ook even bronnen aanhalen die onderzoek hebben verricht en die jouw zorgen bevestigen.

Het is gewoon niet goed voor de gewrichten van een paard om op jonge leeftijd, zeker net ingereden al te gaan springen.. een sprongetje af en toe kan best.. maar bouw dat op zn minst op met balkjes draven/galloperen.. ik vind dit ten opzichte van het paard gewoon niet eerlijk.. hij heeft net een week iemand op zn rug... dat is opzich al een hele verandering.. en dan ook nog meteen "moeilijke" dingen gaan vragen? laat dat dier toch eerst even lekker zn evenwicht vinden!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:45

Superliesje; wie beweert, die bewijst. Je baseert je mening alleen maar op aannames, graag onderbouwen met feitelijkheden en onderzoek.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:46

Citaat:
hij heeft net een week iemand op zn rug... dat is opzich al een hele verandering.. en dan ook nog meteen "moeilijke" dingen gaan vragen? laat dat dier toch eerst even lekker zn evenwicht vinden!

Het lijkt me dat hij in rechte lijn met iemand die in evenwicht kan springen niet meer evenwicht nodig heeft dan aan de longe galopperen Tong uitsteken en dat heeft ie een maand aan een stuk gedaan (misschien ook al wel met een klein sprongetje ertussen?)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:56

als je gewoon 1 x spring heb ik er geen moeite mee.
waarschijnlijk heeft hij ook al los gesprongen?
ziet er wel netjes uit!
maar doe voorzichtig met het springen is mijn advies.
zijn voorbenen hebben de spieren nog niet voldoende om de klap van jou er bij op te vangen.

naar een tijdje rijden een maandje ofzo vind ik dat er wel eens een sprongetje van 30 sm ofzo genomen kan worden.

(Heb ook al meerdere paarden klaar gemaakt met goed resutaalt:))

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:56

Nanne schreef:
En ik las hier ook iets over dat mensen zonder wedstrijdervaring hier niet over mee kunnen praten.. Dat vind ik persoonlijk een ontzettend domme uitspraak. Als iemand geen wedstrijden rijdt wil dit nog niet zeggen dat diegene geen paarden kan inrijden. Ik ken een vrouwtje dat rijd zz niveau, maar heeft de ambitie niet om wedstrijd te rijden. Toch rijd zij prima en rijd haar eigen paardjes in. Dus die opmerking is, om het even plat te zeggen, bullshit!

Je hoeft ook geen ZZ te zijn om een paard goed in te rijden.
Maar even wat anders, heeft die vrouw eerder ZZ gereden op wedtrijden? Anders kan je haar nooit een ZZ amazone noemen. Als ik thuis een appuyement rijdt ben ik ook nog geen Z ruiter of als ik een hindernis van 1.40 spring ook geen ZZ springamazone. Pas als je wedstrijden rijd op dat niveau mag jeje zelf zo noemen.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 15:58

rowo schreef:
Nanne schreef:

Maar even wat anders, heeft die vrouw eerder ZZ gereden op wedtrijden? Anders kan je haar nooit een ZZ amazone noemen. Als ik thuis een appuyement rijdt ben ik ook nog geen Z ruiter of als ik een hindernis van 1.40 spring ook geen ZZ springamazone. Pas als je wedstrijden rijd op dat niveau mag jeje zelf zo noemen.

Zijn we het toch nog ergens over eens Tong uitsteken

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:09

Excuseme schreef:
Superliesje; wie beweert, die bewijst. Je baseert je mening alleen maar op aannames, graag onderbouwen met feitelijkheden en onderzoek.

Ik mag toch zeker mijn mening geven? Ik vind het gewoon niet oke.. sorry hoor! Je laat een kind dat net een week kan lopen toch ook niet meteen alleen traplopen bij wijze van spreken? nja jullie zoeken het maar lekker uit Knipoog

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:15

Tussen het gemopper door wilde ik even zeggen dat ik vind dat het paard er netjes bijloopt, ongedwongen en ontspannen. Geen sporen, getrek en andere hulpstukken, dat vind ik een vermelding waard. Over het sprongetje is al genoeg gezegd.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:19

Ik ga met nanne mee, vind het ook een hele domme uitspraak om te zeggen dat je zonder wedstrijdervaring niet mee kan praten. Ik zie op wedstrijden vaak genoeg onkundigheid, terwijl mensen die geen wedstrijden rijden heel goed en verantwoord met paarden om kunnen gaan. Wedstrijdervaring zegt helemaal niets in mijn optiek.

Verder vind ik dat je een leuk paardje hebt, ziet er netjes uit!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:30

Ik ga met SuperLiesje mee. Een paard wat net een week onder het zadel is heeft nog niet zo'n goed balans om te gaan springen. Laat hem eerst eens wennen aan het gewicht van de ruiter op z'n rug Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:32

Kaitlin schreef:
rowo schreef:

Zijn we het toch nog ergens over eens Tong uitsteken

He eindelijk Haha! Gelukkig maar....

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:06

nouuu ten eerste wil ik even zeggen dat ik het een erg leuk paard vind om te zien, loopt super onbedwongen voor die 1 week...maar ook ik vind het niet verstandig om na 1 week al te springen, hoop dat het voor een keertje was om te kijken hoe die het zou doen, maar dan zou je hem mischien beter kunnen laten vrijspringen...

of je nou wedstrijdruiter bent of niet, iemand die geen wedstrijden rijdt kan soms wel beter rijden als iemand die wel wedstrijden rijdt dus dat hoeft niks te zeggen...

maargoed verder vind ik het er netjkes uit zien, had het zelf alleen rustiger opgebouwd allemaal...