Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kaitlin schreef:Absoluut niet aanvallend bedoeld, maar het is jammer dat het topic nu deze weg in slaat.
SuperLiesje schreef:Ik vind het een leuk paard.. maar werkelijk waar BELACHELIJK dat je met hem springt als hij pas een week bereden word. Ik heb zelf ook een paardje zadelmak gemaakt, hem rijd ik nu ongeveer 6 maanden, en gisteren hebben we voor het eerst, zonder ruiter een sprongetje van 20 cm geprobeert. Ik vind het erg onverantwoordelijk van je.. sorry. Voor de rest loopt hij wel erg leuk!
Citaat:Maar voor de rest zijn mensen weer een hard aan het tetteren over een sprongetje...meestal de mensen die zelf in hun broek pissen als ze over een balkje moeten..laat staan hoger.
SuperLiesje schreef:Ik vind het een leuk paard.. maar werkelijk waar BELACHELIJK dat je met hem springt als hij pas een week bereden word. Ik heb zelf ook een paardje zadelmak gemaakt, hem rijd ik nu ongeveer 6 maanden, en gisteren hebben we voor het eerst, zonder ruiter een sprongetje van 20 cm geprobeert. Ik vind het erg onverantwoordelijk van je.. sorry. Voor de rest loopt hij wel erg leuk!
Nakisha schreef:Citaat:Maar voor de rest zijn mensen weer een hard aan het tetteren over een sprongetje...meestal de mensen die zelf in hun broek pissen als ze over een balkje moeten..laat staan hoger.
Nu voel ik me toch wel aangesproken.... Ik heb zelf genoeg gesprongen, dank je wel. Deze opmerking slaat, in mijn geval, dus absoluut nergens op.
Het is gewoon een verschil van mening of dit verstandig is... maar bovenal blijf ik me nog altijd afvragen wat de meerwaarde is om een paard die een weekje onder het zadel is, een sprongetje te laten maken....
Verder niks tegen de TS, ik denk dat ze verder uitstekend werk doet met haar paarden.
Excuseme schreef:SuperLiesje schreef:Ik vind het een leuk paard.. maar werkelijk waar BELACHELIJK dat je met hem springt als hij pas een week bereden word. Ik heb zelf ook een paardje zadelmak gemaakt, hem rijd ik nu ongeveer 6 maanden, en gisteren hebben we voor het eerst, zonder ruiter een sprongetje van 20 cm geprobeert. Ik vind het erg onverantwoordelijk van je.. sorry. Voor de rest loopt hij wel erg leuk!
Kun je mij eens uitleggen wat daar aan onverantwoord is en waarom het belachelijk is in:
- mentaal opzicht
- fysiek opzicht
- rijtechnisch opzicht?
Graag ook even bronnen aanhalen die onderzoek hebben verricht en die jouw zorgen bevestigen.
Citaat:hij heeft net een week iemand op zn rug... dat is opzich al een hele verandering.. en dan ook nog meteen "moeilijke" dingen gaan vragen? laat dat dier toch eerst even lekker zn evenwicht vinden!
Nanne schreef:En ik las hier ook iets over dat mensen zonder wedstrijdervaring hier niet over mee kunnen praten.. Dat vind ik persoonlijk een ontzettend domme uitspraak. Als iemand geen wedstrijden rijdt wil dit nog niet zeggen dat diegene geen paarden kan inrijden. Ik ken een vrouwtje dat rijd zz niveau, maar heeft de ambitie niet om wedstrijd te rijden. Toch rijd zij prima en rijd haar eigen paardjes in. Dus die opmerking is, om het even plat te zeggen, bullshit!
rowo schreef:Nanne schreef:En ik las hier ook iets over dat mensen zonder wedstrijdervaring hier niet over mee kunnen praten.. Dat vind ik persoonlijk een ontzettend domme uitspraak. Als iemand geen wedstrijden rijdt wil dit nog niet zeggen dat diegene geen paarden kan inrijden. Ik ken een vrouwtje dat rijd zz niveau, maar heeft de ambitie niet om wedstrijd te rijden. Toch rijd zij prima en rijd haar eigen paardjes in. Dus die opmerking is, om het even plat te zeggen, bullshit!
Je hoeft ook geen ZZ te zijn om een paard goed in te rijden.
Maar even wat anders, heeft die vrouw eerder ZZ gereden op wedtrijden? Anders kan je haar nooit een ZZ amazone noemen. Als ik thuis een appuyement rijdt ben ik ook nog geen Z ruiter of als ik een hindernis van 1.40 spring ook geen ZZ springamazone. Pas als je wedstrijden rijd op dat niveau mag jeje zelf zo noemen.
Excuseme schreef:Superliesje; wie beweert, die bewijst. Je baseert je mening alleen maar op aannames, graag onderbouwen met feitelijkheden en onderzoek.
Kaitlin schreef:rowo schreef:Je hoeft ook geen ZZ te zijn om een paard goed in te rijden.
Maar even wat anders, heeft die vrouw eerder ZZ gereden op wedtrijden? Anders kan je haar nooit een ZZ amazone noemen. Als ik thuis een appuyement rijdt ben ik ook nog geen Z ruiter of als ik een hindernis van 1.40 spring ook geen ZZ springamazone. Pas als je wedstrijden rijd op dat niveau mag jeje zelf zo noemen.
Zijn we het toch nog ergens over eens