Haflinger van 1.33m @ M-SPRINGEN !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

Re: Haflinger van 1.33m @ M-SPRINGEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 00:37

nathalie2302 schreef:
Ik begrijp dit niet helemaal. Iemand is erg trots op haar (kleine) haf die toch een behoorlijk grote prestatie neerzet en deelt deze foto's. Vervolgens gaat men 4 pagina's door over de verkeerde beenligging en hiermee wordt dan een trend gezet om te proberen er nog veel meer bij te halen (las iets over "ben je zijn manen aan het tellen?" Verward ...etc.), terwijl ik het er persoonlijk (behalve de beenligging Knipoog ) netjes uit vind zien en dit meisje tegen allerlei vooroordelen in laat zien waar haflingers toe in staat zijn.

Ook geeft de amazone aan dat ze zelf schrok van de foto's en hard gaat werken aan haar beenligging en de volgende keer haar sporen uitdoet maar voor het gemak lijken veel mensen daarover heen te lezen en wordt er nog steeds over door"gezeurd" (kan het niet anders noemen).

Hier heb je dus iemand die aangeeft iets te doen met het gegeven advies (ook al is het niet allemaal zo vriendelijk gebracht) en nog is het niet goed genoeg? Dacht dat dit juist was waar HAW voor was...om elkaar te HELPEN!

Ik vind het in ieder geval knap wat je nu al doet en ik wens je heel veel succes!

Afgod

En volgens mij stond er 1 pagina terug al in een moderator opmerking dat er niet nog meer opmerkingen over de beenligging van de ruiter gemaakt hoeven te worden omdat die boodschap inmiddels al wel overgekomen is!

Redrumfox schreef:
Ziet er verdacht veel uit als een meisje wat niet kan springen die op een geweldige springpony is gezet. Ja zo krijg ik ook de bekerkast wel vol.. Hamer

En van dit soort opmerkingen (als hij serieus bedoeld is) val ik helemaal van mijn stoel!! Nu is de pony ineens een geweldige springpony en de amazone een onervaren meelifter?? Ik denk dat ongeveer 99% van de haflingers dit niveau niet haalt, en ik kan me niet voorstellen dat het bij deze combinatie dan dus ineens alleen aan de kwaliteiten van de pony te danken is dat ze nu M starten! Rolleyes Frusty Bokt weer op zijn kortst door de bocht...

Ik vind het een hele leuke combinatie, de amazone weet nu waar ze aan moet werken, en over een tijdje krijgen we gewoon foto's van de combinatie te zien waar we allemaal helemaal blij van worden! Knipoog Tong uitsteken

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:59

Lauraapje schreef:
ff....off topic

een springpaard niet gemaakt om te dressuren?
volgens mij is de bassis van springen toch dressuur?
denk dat menig springpaard toch wel een aardig proefje kan lopen hoor....

Ik denk dat menig springpaard geen B proef door komt. Dat ligt niet alleen aan het paard evengoed aan de ruiter die erop zit. Van de meeste springruiters heb ik geen hoge pet op uitzonderingen daargelaten! Een paard een parcours rond jagen kan iedereen!

Maar dat bedoelde ik er niet mee! Hebben we het hier over een B of over een Z proefje? Ik denk dat je als springpaard in een Z proef tussen dressuurpaarden wel wat tekort komt. Dus omdat het dan moeilijker is om je er tussen te rijden zou het dus toegestaan zijn een belabberde zit te hebben? Daar gaat het hier steeds over. Omdat het knap is wat een haflinger presteerd en het niet makkelijk is om dit met een haflinger te presteren mag je er maar zo op zitten?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:34

Zo zou ik ook wel hoog springen, steeds die sporen knoerhard in mn ribbenkast. Arm dier.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:47

Helemaal mee eens.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:49

ik denk dus dat een springpaard, en dan bedoel ik een goed opgeleid springpaard en niet een die door een parcours wordt gejaagd, best een leuke M proef kan lopen hoor en misschien nog wel hoger.
waarom zijn er dan paarden en pony's die en in t springen Z zijn en in de dressuur ook?
hoe denk je dat je je paard moet leren schakelen tusen de hindernissen, hoe denk je je paard netjes door t parcours te rijden in een goed ritme en juiste balans?
juist met dressuur!!!
en ja er zijn mensen die hun paard door een parcours heen jagen maar die komen niet ver hoor.
of t paard moet zo braaf zijn.
sorry was weer ff off topic

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:25

Ik vind het leuk om te horen dat er een haflinger is die M-springt, dacht ten eerste ook dat er daarom zoveel posts waren.

Naar het zien van de foto's verbaasd het me niet. Het commentaar is al gegeven, doe alsjeblieft die sporen af en laat je zweep achterwege want die is niet op er zomaar mee op los te meppen, of je paard/pony aan het schrikken te maken, dat is namelijk wat er op de desbetreffende foto gebeurd! Jammer hoor.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:36

ben het we met lauraapje eens.. een goed springpaard krijg je nooit als je nooit een goede basis dressuur en in hebt zitten! Haha!

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:49

Superknap dat je dit bereikt met je haflinger!! vind het echt stoer! en het is inderdaad maar een klein haflingertje!

het punt waaraan moet worden gewerkt is volgens mij nu wel duidelijk.. daar ga ik ook niks meer over zeggen nu Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:02

Superknap hoor, dat je haffie zo springt!
Veel succes met 'm Knipoog

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:27

@Chupa:
Wat zijn ze toch goed samen hea Haha!, ik hoop echt dat ik ze in de herstvakantie samen kan bewonderen:D
Ziet er echt heel goed uit Haha!

Doe ze maar veel groetjes!!:D En veel suc6 samen Haha!

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:31

dat gedoe over de sporen weten we nu wel,
ik vind dat je een top pony onder je kont hebt waar je zeker trots op mag zijn!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:36

er wordt echter al genoegen genomen met een B basis dressuur voor je mag springen, dus ervan uitgaan dat deze (5 jarige meen ik?) ook M dressuur loopt lijkt me wat voorbarig... en zo zijn er veel en veel meer, die het nodige aan de dressuur doen, en dat is het. en bij zulke combinaties spreek je inderdaad van het parcours rondjagen, er is dan geen sprake van schakelen (tenzij je aan de teugel terugtrekken en weer loslaten schakelen noemt natuurlijk) oid.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:49

Knap hoor van je haf Ja.

Ik spring ook met mij Koudbloed (Fjord), ook zon M Parcoursje rond.. maar dressuurpunten halen wij maar niet binnen ! Bloos Maar het is echt niet zo dat ik hem het parcrous rond jaag .

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 16:24

Ik snap ook niet waar ze het vandaan halen dat ze hem een parcours doorjaagt, maar goed. En iedere (spring)ruiter geeft zijn paard wel eens een tik op zijn kont wanneer hij voor een hindernis twijfelt.
Jammer dat er nog steeds zo gereageerd wordt, vind het niveau hier ernstig laag.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:46

happyness schreef:
Lauraapje schreef:
ff....off topic

een springpaard niet gemaakt om te dressuren?
volgens mij is de bassis van springen toch dressuur?
denk dat menig springpaard toch wel een aardig proefje kan lopen hoor....

Ik denk dat menig springpaard geen B proef door komt. Dat ligt niet alleen aan het paard evengoed aan de ruiter die erop zit. Van de meeste springruiters heb ik geen hoge pet op uitzonderingen daargelaten! Een paard een parcours rond jagen kan iedereen!

Maar dat bedoelde ik er niet mee! Hebben we het hier over een B of over een Z proefje? Ik denk dat je als springpaard in een Z proef tussen dressuurpaarden wel wat tekort komt. Dus omdat het dan moeilijker is om je er tussen te rijden zou het dus toegestaan zijn een belabberde zit te hebben? Daar gaat het hier steeds over. Omdat het knap is wat een haflinger presteerd en het niet makkelijk is om dit met een haflinger te presteren mag je er maar zo op zitten?

Bedoel je hiermee meer de paarden die springgefokt zijn of de paarden die vooral voor het springen wordt gebruikt?
Als je dat eerste bedoelt ben ik het absoluut niet met je eens, want ik ken genoeg springgefokte paarden die heel goed kunnen meedraaien in de dressuur (ik vind persoonlijk dat ze vaak ook een veel betere galop en ook wel stap hebben).
Als je het 2de bedoelt: Ik vind ook wel dat er belachelijk wordt gereden tijdens een parcours, inderdaad er zijn uitzonderingen.
Maar die kan je vaak op 1 hand tellen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:54

[quote="Redrumfox"]
Ziet er verdacht veel uit als een meisje wat niet kan springen die op een geweldige springpony is gezet. Ja zo krijg ik ook de bekerkast wel vol.. Hamer

dit slaat toch nergens op er staat bij geschreven dat ze het beestje zelf heeft opgeleid.,
dus hoeze geweldige springpony heeft de ruiter toch aan meegewerkt.

dus kun je eerder zeggen geweldige ruiter die het beeste zo ver laat komen.

en dan nog iets ff oftopic waarom zou een springgefokt paard niet kunnen dresuren.
mijn verzorgpaardje is springgefokt maar kan echt super dresuren
en doet dit makkelijker dan springen,

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:51

nouja,
ik weet nou wel een keer dat mijn benen verkeerd liggen.
Dat heb ik ook allang gezien, en dat iemand komt met een opmerking
dat het een toppaard is en dat ik niet kan rijden is wel heel triest en erg jammer
heb het m toch echt zelf geleerd en heb verder ook geen les.

Eerder heb ik dit gewoon nooit gedaan met mijn benen,
nu ik het zie doe ik er heus wel wat aan.

bedankt voor de andere fijne reactie's Ja

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:53

wat een gave pony zeg !
Kan ook super springen Ja
Al vind ik het er niet altijd even fijn uitzien
(maar ik weet hoe het kan gaan soms Knipoog )

succes nog !
Laatst bijgewerkt door robincera op 13-09-07 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:53

Poeh wat kan dat beestje springen zeg!

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:58

Waar maken mensen zich toch altijd druk om.
Alsof ze zelf altijd zo perfect rijden Rolleyes
Ik vind 't een mooie haflinger!
Kan inderdaad goed springen!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:06

Nounou ze heeft niet voor niets dit niveau gehaald met die haf.
Proficiat Pling

Daarnaast wordt er normaal gesproken met een springpaard meer gedressuurd dan gesprongen. Dat een springpaard een B proef niet door komt lijkt mij echt onzin jammer dat sommige mensen zo denken. Zijn der genoeg die dat wel kunnen wss niet allemaal Huilen van het lachen. maar zeker wel veel

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:11

Vind mooie fotos jammer van de kwaliteit, De sporen zien er niet echt sterk of hoe je het ok noemt uit. Dus ik vind het niet storen

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:54

als 1e bedoel ik niet dat deze gave haf door t parcours wordt gejaagd
daarom stond er bij ff off topic....

zeg alleen dat ik vind en dat is mijn menig dat je voor welke klasse springen dan ook je toch een bassis van de dressuur moet hebben.

cardy ...ik snap je ff niet wat je bedoelt met als 1e en 2e ? wil je ff toelichten?
de meeste spring gefokte paarden hebben een hele goede galop en balans.
en je ziet , vind ik, duidelijk op springwedstrijdjes of iemand wel dressuur rijdt met zn paard of niet.

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:59

met rondjagen begrijp ik wat ze bedoelt, op concours zie je soms mensen die je zo vn de pony zou willen aftrekken, gewoon niet normaal wat hun doen.

maar ik vind niet dat zei hem rondjaagt.. ik vind het er netjes uitzien!! en ik heb respect voor je, aangzien ik 70 cm. al reuzehoog vind..

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:04

princesmax schreef:
Zo zou ik ook wel hoog springen, steeds die sporen knoerhard in mn ribbenkast. Arm dier.

Ja hoor, en zonder sporen zou ie het niet doen zeker? pfff
Bokt weer op zijn best hoor! Als er iemand afgekraakt kan worden, hoppa! 4 pagina's vol met gekat. Wat mensen wel ontgaat is dat dit meisje geweldig met haar haf springt! Petje af hoor, met een haf in de M!