Foto waar achterhand er goed onder zit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pop

Re: Foto waar achterhand er goed onder zit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:17

De foto is ook een beetje raar genomen.. Vork maar ze tikt zich niet aan gelukkig! Dat is idd een hoop ellende! Anders ijzers elke keer kwijt en misschien dr benen wel kapot, en dat is natuurlijk niet de bedoeling met mijn lieve peerd! Haha!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:25

Mossel schreef:
Dit vindt ik toch wel een redelijk foto afgezien van dat hij op de voorhand valt toch?

Afbeelding

?

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:22

Yamcha schreef:
Klopt hoor, het paard zou veel meer over de rug mogen, maar het achterhand gebruik is goed... maar de ruiter moet de rug iets minder belasten met de zit denk ik Lachen

bedoel je dat over mij?

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:40

Mossel, dit topic is er niet om de 'houding'van het paard in het algemeen te beoordelen. Ik zie dat je zelf al hebt gezien dat het paard op de voorhand valt Knipoog Dat is ook wat ik hiet uit haal, ook mag haar achterbeen actiever worden

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:16

Het valt denk ik niet mee om een goede foto te tonen van een achterhand die goed onder de massa treedt. Vandaar dat er ook wat mindere algemene houdingsfoto's voorbij komen. Dat is de realiteit van alle dag, denk ik Haha!

@LDRD Zo te lezen ben je een deskunigde Cool Altijd fijn om er bij te hebben in dit topic. De foto die je plaatste is misschien niet zo representatief, zoals de anderen al schreven. Wellicht door de hoek waar uit hij genomen is. Het lijkt of het paard op het binnenvoorbeen valt. De rug is er inderdaad een beetje uitgedrukt. Dit is volgens mij ook te zien aan de hals. Die lijkt niet recht vanuit de schoft te komen, maar heeft daar een knikje. Of komt het door de omgevallen knotjes?

@Mossel Ook in denk dat je aardig op weg bent! Er zit nog wel een kuiltje achter het zadel. Het paard zou iets meer zijn rug kunnen gebruiken en iets meer de achterhand er onder. De hals komt wel mooi uit de schoft.

@PintoNatal Op de draffoto heeft je paard inderdaad een redelijk actief achterbeen en goed ruggebruik. Ik denk dat als je hem iets meer lengte geeft met je teugels, zodat het neusje op de loodlijn komt, dat hij zijn voorbeen iets ruimer weg kan zetten. Mooie foto.

@Pop Je hebt je 4 jarige mooi aan het lopen. Ik zou wel oppassen om hem te snel op te richten. Op de foto's kan het ruggebruik namelijk nog verbeterd worden. Hij heeft een kuiltje achter het zadel. Als je hem zonder rug op gaat richten, krijg je een valse knik. En dat zou zonde zijn.

@Odin Fijne foto, met goed achterhand gebruik (kan nog iets meer bergopwaarts, maar dat is voor wellicht voor later).

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:39

noortje schreef:
Mossel, dit topic is er niet om de 'houding'van het paard in het algemeen te beoordelen. Ik zie dat je zelf al hebt gezien dat het paard op de voorhand valt Knipoog Dat is ook wat ik hiet uit haal, ook mag haar achterbeen actiever worden

dat is ook niet mijn doelstelling, alleen maar als bevesteging of ik het goed gezien had en niet om mijn paard te beoordelen op hoe hij loopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:27

LDRD schreef:
Ik zie daar een paard dat ook net in de buiging is, het achterbeen aardig eronder gaat zetten, maar een voorbeen dat er niet lekker uit komt en dat eigenlijk al op de grond aan het komen is.

Ik vind de galopfoto aansprekend, hoewel hij wat weinig 'sprong' nog lijkt te hebben.

Het blijven echter maar moment opnames hoor. Knipoog

Altijd... en 1 foto zegt weinig over de kwaliteiten van ruiter en paard... tenzij het zo'n beroerde foto is, waar alles fout is...

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:42

Mossel schreef:
noortje schreef:

dat is ook niet mijn doelstelling, alleen maar als bevesteging of ik het goed gezien had en niet om mijn paard te beoordelen op hoe hij loopt

bedoelde dit ook niet aanvallend Knipoog

ik dacht dat je een foto neerzette om te vragen hoe je paard in het algemeen liep.
Knipoog

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 00:36

Ik had ook al begrepen dat het niet aanvallend was Lachen Knipoog
Kwam misschien een beetje bot over maar niet zo bedoelt Lachen

Hoe mijn paard in het algemeen loopt weet ik verder wel moet nog veel aan gesleutelt worden maar hij is nog jong Lachen

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:30

LDRD schreef:
Ik zie daar een paard dat ook net in de buiging is, het achterbeen aardig eronder gaat zetten, maar een voorbeen dat er niet lekker uit komt en dat eigenlijk al op de grond aan het komen is.

Ik vind de galopfoto aansprekend, hoewel hij wat weinig 'sprong' nog lijkt te hebben.

Het blijven echter maar moment opnames hoor. Knipoog

Wat vind je van dit? Je hebt idd gelijk op die foto.
Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:46

Jennyxx schreef:
@LDRD Zo te lezen ben je een deskunigde Cool Altijd fijn om er bij te hebben in dit topic. De foto die je plaatste is misschien niet zo representatief, zoals de anderen al schreven. Wellicht door de hoek waar uit hij genomen is. Het lijkt of het paard op het binnenvoorbeen valt. De rug is er inderdaad een beetje uitgedrukt. Dit is volgens mij ook te zien aan de hals. Die lijkt niet recht vanuit de schoft te komen, maar heeft daar een knikje. Of komt het door de omgevallen knotjes?

Als je goed naar de foto kijkt zie je dat hij het achterbeen eerst gaat neerzetten (hoewel dat bij een diagonaal benenpaar zoals in draf maar een fractie is) en kan dus nooit op de voorhand vallen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:58

@Pinto, eigenlijk zie ik hier hetzelfde beeld en ik heb even in je profiel gespiekt en daar zie ik dat ook terug. Ik vind zijn galop wel zeer aansprekend. Het is moeilijk zo van de foto's om te beoordelen of hij dat van nature doet of dat het toch te maken heeft met het gereden zijn. Aan de draf is echter heel veel te sleutelen! Wees blij met een goede galop, want daar wat aan doen is veel lastiger.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:22

Iedereen zich rotgeschrokken van mijn reacties, het is zo stil geworden Haha! ?

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:18

LDRD schreef:
Als je goed naar de foto kijkt zie je dat hij het achterbeen eerst gaat neerzetten (hoewel dat bij een diagonaal benenpaar zoals in draf maar een fractie is) en kan dus nooit op de voorhand vallen.

Zou je dit misschien wat willen verduidelijken?

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:20

Afbeelding
Ik had deze foto al op een ander topic gezet, en daar begreep ik uit, dat het ruggebruik wel goed was, maar mijn vraag is zit zijn achterhand er een beetje onder (L2 nivo???) ik denk zelf dat het veel meer moet, maar ik was benieuwd of jullie vonden of ik op de goeie weg ben???
Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 07:54

Ik weet niet precies wat je daaraan verduidelijkt wil hebben, maar als het achterbeen als eerste op de grond komt, komt het gewicht uiteraard het eerste op het achterbeen en draagt hij dus op het achterbeen. Vervolgens is het de vraag of hij de volgende pas natuurlijk ook vanuit een dragende (en niet duwende) positie gaat zetten, maar de voorwaarden zijn geschapen. En zo is elke pas er één en zal je als ruiter elke pas moeten rijden/bewaken.

Ik vind jouw fjordje trouwens bar leuk gereden zo hoor, je ziet bij hem ook dat het achterbeenje een fractie voor het voorbeen zit. Ik zou hem graag nog iets meer opgericht zien en wat meer met de neus eruit, maar het beeld is verder heel fijn. Geef hem voor wat meer 'lucht'.

Ik zou wel zelf wat minder krampachtig zitten, maak je rug hol (buik naar voren dus), schouders goed naar achteren (laat maar zien dat je een meisje bent Clown ), maak je lijf lang (probeer het gevoel te krijgen dat je met je kruin de hemel wil raken Tong uitsteken ). Ik vind wel dat je mooi kan zien op de foto dat je zelf een fractie vóór de beweging zit (echt een ietsepietsie maar) en niet erachter (zoals je toch vaak ziet Bloos ). Ik zie dat graag, jij moet je paard meenemen en niet andersom.

Sorry voor het lang commentaar, maar ik vind jullie gewoon een erg leuke combi Knipoog .

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 08:19

LDRD schreef:
Ik zou wel zelf wat minder krampachtig zitten, maak je rug hol (buik naar voren dus), schouders goed naar achteren (laat maar zien dat je een meisje bent Clown ), maak je lijf lang (probeer het gevoel te krijgen dat je met je kruin de hemel wil raken Tong uitsteken )..

Je moet toch niet je rug hol maken, maar recht houden Clown Met een holle rug verpest je toch de natuurlijke demping van de wervelkolom?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 08:30

Qimm schreef:
LDRD schreef:
Ik zou wel zelf wat minder krampachtig zitten, maak je rug hol (buik naar voren dus), schouders goed naar achteren (laat maar zien dat je een meisje bent Clown ), maak je lijf lang (probeer het gevoel te krijgen dat je met je kruin de hemel wil raken Tong uitsteken )..

Je moet toch niet je rug hol maken, maar recht houden Clown Met een holle rug verpest je toch de natuurlijke demping van de wervelkolom?

Voor haar gevoel hol maken, druk me inderdaad wat ongelukkig uit. Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:09

LDRD schreef:
Sorry voor het lang commentaar, maar ik vind jullie gewoon een erg leuke combi Knipoog .
Bedankt voor de goede uitleg, ik ga er aan werken Haha! maar heeft hij zijn achterhand nou een beetje eronder?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:25

Ik vind voor het niveau dat het achterbeen er prima onder komt.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:20

Hey Pinto Natal! Mooie foto's, mooi paard en mooie combi! Waar is die laatste foto genomen? Op de jury auto staat nl volgens mij het logo van "european people at work".... Komt me bekend voor!

LDRD: Je schrijft bij het commentaar op die fjord, dat ze "bar leuk" rijdt.... Als ik het commentaar lees, bedoel je daarmee dat het wel goed gaat?
"bar" betekend bij ons meestal juist niet leuk zeg maar....

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:53

Die laatste foto is in Zeeland (Noord-Brabant) genomen, op de Brabantse Kampioenschappen dit jaar Lachen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:22

Mijn vergelijkingsfoto's.. Ik ga hier niet beweren dat mijn paard haar achterhand op en top gebruikt, maar ik zie bij deze twee foto's toch duidelijk een verschil tussen een slecht achterhandgebruik, en een iets beter achterhandgebruik. Foto's zijn op ongeveer dezelfde drafmoment genomen, op de ene foto duikt ze de grond bijna in, op de andere foto komt ze achteraan beter onder waardoor haar voorkant ook meer omhoog komt. (Bij een paard met weinig natuurlijk oprichting zie je dat verschil nu eenmaal makkelijker..)

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DXJU4LJJ.jpg (ook hier, oprichting is nihil)

Afbeelding

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:24

LDRD: Zou je mij ook ff onder de loep willen nemen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In mijn profiel staan eventueel meer foto's deze zijn ongeveer 3 maand oud

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:05

Ik vind zelf eigenlijk dat je niet vanaf een foto kan zien of het paard lekker sjouwt en het achterbeen onder de massa zet. Het zijn idd momentopnames . Je kan er pas echt wat over zeggen als je het paard ziet bewegen.