Ik ben ook op deze leeftijd beginnen rijden en voor zover ik het weet ben ik nog altijd zo gezond als een vis!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hij heeft er ook lol in zo te zien
en daarbij leert hij meteen even een split haha. 
maar ik zeg al ik weet niet hoe vaak je dit doet...

Puchje schreef:Er zijn regels bij de meeste maneges dat kinderen pas vanaf 7 jaar mogen rijden.
Dit is niet voor niets, je kind kan last krijgen van zijn heupen!
Navidad schreef:Puchje schreef:Er zijn regels bij de meeste maneges dat kinderen pas vanaf 7 jaar mogen rijden.
dan zou ik dat maar eens nagaan. En toch de echte reden zoeken waarom die regel er is.
Want bij verschillende maneges is het vanaf 4 jaar. of vanaf 5 jaar, of 6 en nu weer zeven.
Carolien007 schreef:Ik weet dat sommige maneges ruitertjes niet eerder dan 7 jaar laten rijden omdat jongere kinderen zich vaak nog niet goed genoeg kunnen concentreren, dat een uur te les gewoon te lang is.

blackpegasus schreef:Terence zit er 1x in de week hooguit 10 min op, waarvan 3 rondjes in draf. volgende week gaat ie weer naar school en dan gaat ie niet eens meer mee. ja heel af en toe op zondag.
ik ken trouwens een manege die al les geeft aan 4 jarigen en die beroemde spring en dressuurruiters zijn vaak zowat in het zadel geboren of hebben als 4 jarigen al hun eigen pony.
de rest bedankt voor jullie leuke reacties en steun
Ania schreef:Carolien007 schreef:Ik weet dat sommige maneges ruitertjes niet eerder dan 7 jaar laten rijden omdat jongere kinderen zich vaak nog niet goed genoeg kunnen concentreren, dat een uur te les gewoon te lang is.
onzin
de reden dat men geen ruitertjes onder de 6 jaar aanneemt is omdat ze en nog volledig in de groei zijn en omdat ze dan nog echt te jong zijn om alles te begrijpen. en zeker om aan te nemen.
er bestaat namelijk ook zoiets als een kwartier en een half uur les. speciaal voor jonge kinderen. als je iets beweert, moet je het ook goed doen
Puchje schreef:Er zijn regels bij de meeste maneges dat kinderen pas vanaf 7 jaar mogen rijden.
blackpegasus schreef:om hem ook gelijk op les te doen en hem vaker en langer laat rijden, vind ik hem ook te jong hoor. dit is gewoon even voor de lol. Ik moet Terence al dimmen, want het liefst gaat ie galopperen en springen. Vorige keer stond er een hindernisje en wat balkjes op de grond. Meneer wilde springen, dus ik in stap over die balkjes. NEE mama, ik wil zo hup eroverheen, hahaha. ik heb gezegd dat ie daar maar een paar jaar voor moet wachten. Als het aan Terence lag dan galoppeerde hij al los door de bak hoor.

blackpegasus schreef:om hem ook gelijk op les te doen en hem vaker en langer laat rijden, vind ik hem ook te jong hoor. dit is gewoon even voor de lol. Ik moet Terence al dimmen, want het liefst gaat ie galopperen en springen. Vorige keer stond er een hindernisje en wat balkjes op de grond. Meneer wilde springen, dus ik in stap over die balkjes. NEE mama, ik wil zo hup eroverheen, hahaha. ik heb gezegd dat ie daar maar een paar jaar voor moet wachten. Als het aan Terence lag dan galoppeerde hij al los door de bak hoor.
gaat vast heel goede ruiter worden aerdenhout1 schreef:Knap......al 6 pagina's!! En het zeuren gaat bij sommige nog steeds door. Zelfs de shetlanders met veels te grote ruiters die over levensgevaarlijke hindernissen springen halen deze score nog niet. Ik blijf het heerlijke foto's vinden om naar te kijken.
Heb je trouwens je nieuwe veiligheids beugels al?
O...en als je zoontje ouder is, over een jaartje of wat, mag hij hier de pony's in komen rijden!