4,5 jarige voor het eerst aan de longe.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Re: 4,5 jarige voor het eerst aan de longe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:50

Wat ongeloofelijk schattig zeg!! Leuke fjord ook!

Ik ben ook op deze leeftijd beginnen rijden en voor zover ik het weet ben ik nog altijd zo gezond als een vis! Haha!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 12:46

ik vind het er echt heeeeeel schattig uit zien Haha! hij heeft er ook lol in zo te zien Tong uitsteken en daarbij leert hij meteen even een split haha.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:34

Zó, echt geweldig dit. Jammer dat er wel weer commentaar op gegeven word. Ik vind alles lekker veilig! Riempje om vast te houden, gepaste cap op, hakje met anti slip en hakje, en rubberen muur, zodat ie niet ergens hard kan op vallen. Met een paardje die heerlijk door zit: Kan niet beter, toch?

Lekker genieten zou ik zeggen, johie geeft er duidelijk plezier in ( OK dan! )

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:37

Hmm ziet er lief uit... kweet hoe vaak hij op het paard zit.. maar het is wel heeeeeel erg slecht voor te jonge kinderen om op een paard zitten.. ivm hun groei enzo... denk maar eens aan zijn heupen...Boos! Huilen maar ik zeg al ik weet niet hoe vaak je dit doet...

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:31

Als je het topic even leest dan weet je het wel, Martine. Knipoog

_Tornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:40

Het ziet er leuk uit, hij heeft er duidelijk lol in!
Veel plezier nog ermee, topruiter in opleiding Knipoog

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 19:55

Terence zit er 1x in de week hooguit 10 min op, waarvan 3 rondjes in draf. volgende week gaat ie weer naar school en dan gaat ie niet eens meer mee. ja heel af en toe op zondag.
ik ken trouwens een manege die al les geeft aan 4 jarigen en die beroemde spring en dressuurruiters zijn vaak zowat in het zadel geboren of hebben als 4 jarigen al hun eigen pony.

de rest bedankt voor jullie leuke reacties en steun Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:57

Die van mij vroeger begon op 5 jarige leeftijd, op een c pony aan de longe. Maar echt les was het niet, eerder pony leren kennen, drafbeweging, stoppen enzo Lachen

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:47

wat ontzettend schattig!
vooral dat filmpje...en ik zeg maar zo: je kan niet vroeg genoeg beginnen!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:05

Trek je niks aan van de commetaren, met kleine ponies kan het evengoed misgaan.

Het ziet er snoezig uit!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:14

Wat jammer dat iedereen gelijk de kont tegen de krib gooit wbt mijn commentaar. Het is namelijk goed bedoeld.

Het ziet er zeker schattig uit en 1x in de week 10 minuten kan echt geen kwaad, maar mocht het echt rijden worden denk ik dat een passend paard beter is.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:28

Puchje schreef:
Er zijn regels bij de meeste maneges dat kinderen pas vanaf 7 jaar mogen rijden.
Dit is niet voor niets, je kind kan last krijgen van zijn heupen!

dan zou ik dat maar eens nagaan. En toch de echte reden zoeken waarom die regel er is.
Want bij verschillende maneges is het vanaf 4 jaar. of vanaf 5 jaar, of 6 en nu weer zeven.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:59

Navidad schreef:
Puchje schreef:
Er zijn regels bij de meeste maneges dat kinderen pas vanaf 7 jaar mogen rijden.

dan zou ik dat maar eens nagaan. En toch de echte reden zoeken waarom die regel er is.
Want bij verschillende maneges is het vanaf 4 jaar. of vanaf 5 jaar, of 6 en nu weer zeven.

Ik weet dat sommige maneges ruitertjes niet eerder dan 7 jaar laten rijden omdat jongere kinderen zich vaak nog niet goed genoeg kunnen concentreren, dat een uur te les gewoon te lang is.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 23:17

Carolien007 schreef:
Ik weet dat sommige maneges ruitertjes niet eerder dan 7 jaar laten rijden omdat jongere kinderen zich vaak nog niet goed genoeg kunnen concentreren, dat een uur te les gewoon te lang is.

onzin Huilen van het lachen

de reden dat men geen ruitertjes onder de 6 jaar aanneemt is omdat ze en nog volledig in de groei zijn en omdat ze dan nog echt te jong zijn om alles te begrijpen. en zeker om aan te nemen.

er bestaat namelijk ook zoiets als een kwartier en een half uur les. speciaal voor jonge kinderen. als je iets beweert, moet je het ook goed doen Knipoog

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:49

blackpegasus schreef:
Terence zit er 1x in de week hooguit 10 min op, waarvan 3 rondjes in draf. volgende week gaat ie weer naar school en dan gaat ie niet eens meer mee. ja heel af en toe op zondag.
ik ken trouwens een manege die al les geeft aan 4 jarigen en die beroemde spring en dressuurruiters zijn vaak zowat in het zadel geboren of hebben als 4 jarigen al hun eigen pony.

de rest bedankt voor jullie leuke reacties en steun Knipoog

Dan is het goed toch! het was niet verkeerd bedoelt hoor! dan is het gewoon mooi dat hij er veel plezier in heeft.. alleen ben ik gewoon van mening dat ik het echt te jong vind.. maar das ieder voor zich!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 13:54

om hem ook gelijk op les te doen en hem vaker en langer laat rijden, vind ik hem ook te jong hoor. dit is gewoon even voor de lol. Ik moet Terence al dimmen, want het liefst gaat ie galopperen en springen. Vorige keer stond er een hindernisje en wat balkjes op de grond. Meneer wilde springen, dus ik in stap over die balkjes. NEE mama, ik wil zo hup eroverheen, hahaha. ik heb gezegd dat ie daar maar een paar jaar voor moet wachten. Als het aan Terence lag dan galoppeerde hij al los door de bak hoor.

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:13

Vind het er onwijs leuk uitzien, ze hebben er duidelijk veel plezier in! Pling
En trek je vooral niets aan van die negatieve commentaren!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:16

Ania schreef:
Carolien007 schreef:

onzin Huilen van het lachen

de reden dat men geen ruitertjes onder de 6 jaar aanneemt is omdat ze en nog volledig in de groei zijn en omdat ze dan nog echt te jong zijn om alles te begrijpen. en zeker om aan te nemen.

er bestaat namelijk ook zoiets als een kwartier en een half uur les. speciaal voor jonge kinderen. als je iets beweert, moet je het ook goed doen Knipoog

dat is wel wat er hier op een manege in de buurt wordt gezegt. Of het waar is of niet is wat anders.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:25

Puchje schreef:

o het wordt hier steeds groter gemaakt
maar het mag niet omdat manege lessen ook nog minstens 30 minuten duren en voor 10 minuten kun je ze niet geplaatst krijgen op maneges

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:28

blackpegasus schreef:
om hem ook gelijk op les te doen en hem vaker en langer laat rijden, vind ik hem ook te jong hoor. dit is gewoon even voor de lol. Ik moet Terence al dimmen, want het liefst gaat ie galopperen en springen. Vorige keer stond er een hindernisje en wat balkjes op de grond. Meneer wilde springen, dus ik in stap over die balkjes. NEE mama, ik wil zo hup eroverheen, hahaha. ik heb gezegd dat ie daar maar een paar jaar voor moet wachten. Als het aan Terence lag dan galoppeerde hij al los door de bak hoor.

haha
Afbeelding
nou succes verder

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:30

blackpegasus schreef:

Schattig, hahaha Haha! gaat vast heel goede ruiter worden

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:39

Knap......al 6 pagina's!! En het zeuren gaat bij sommige nog steeds door. Zelfs de shetlanders met veels te grote ruiters die over levensgevaarlijke hindernissen springen halen deze score nog niet. Ik blijf het heerlijke foto's vinden om naar te kijken.
Heb je trouwens je nieuwe veiligheids beugels al?
O...en als je zoontje ouder is, over een jaartje of wat, mag hij hier de pony's in komen rijden!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:40

aerdenhout1 schreef:
Knap......al 6 pagina's!! En het zeuren gaat bij sommige nog steeds door. Zelfs de shetlanders met veels te grote ruiters die over levensgevaarlijke hindernissen springen halen deze score nog niet. Ik blijf het heerlijke foto's vinden om naar te kijken.
Heb je trouwens je nieuwe veiligheids beugels al?
O...en als je zoontje ouder is, over een jaartje of wat, mag hij hier de pony's in komen rijden!

hee waar is dat?
mag mijn zoontje dan ook? Die is nu 5,5

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:46

Nee sorrie nog veels te jong, daarbij wil ik eerst de foto's zien van het talent. Daarna gaan we wel om de tafel zitten.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:51

haha, is goed aerdenhout. woon je in de buurt dan? Knipoog
ik had nog een pannenkoekzadeltje liggen boven en daar zaten nog kinderbeugeltjes aan. was ik helemaal vergeten.
Ja he, gewoon 6 pag. al. Ik stond er ook van te kijken. En gelukkig is merendeel wel met leuke reacties. Het zijn er maar een paar die het niks vinden. Tong uitsteken