spring foto's snoepy en bliksem!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: spring foto's snoepy en bliksem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:07

Heeft ze dan gezegd dat ze ze afragt? Heeft ze gezegd dat ze dit dagelijks doet? Doet ze het uren? olgens mij niet hoor. dan is er niks aan de hand.

Ik kan me voorstellen dat de TS-er het ehrhaaldelijk gezwam spuugzat wordt (lezen!) en daarom vind ik dat sneu voor haar, mede doordat die schade meevalt.

Als jij een osteopaatje regelt en betalt, filmmateriaal regelt en het zwart op wit kan bewijzen dat deze dieren het echt slecht hebben, tsja, dan hoor ik het graag.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:07

xKatleentjex schreef:
detour schreef:
Waarom niet springen? Wat een gel*l, zeg, die ebestjes zijn beresterk en vinden het machtig mooi! Die kunnen dat fyiek heel goed aan! wat een onzin.

natuurlijk mag de pony springen maar NIET met een onpassend zadel en een te grote ruiter,
laat de pony's lekker vrijspringen daar hebben ze dubbel zoveel plezier van Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:08

Detour: Sorry hoor maar met jou ben ik echt klaar, zat al in je profiel te spieken en zag je voormalige naam dat zegt me al weer genoeg.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:08

Ze is al met dat zadel bezig. En een par sprongen met een lange ruiter maken de pony niet kapot hoor.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:11

de ruiter zit ook nog van geen kanten tijdens de sprongen, waarom kunnen ze niet gewoon vrijspringen? dat heb je een hard voor paardrijden en niet voor paarden. want ik weet zeker dat deze shetten vrijspringen een stuk leuker vinden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:13

Als ze je het vertellen, laat het me dan maar even weten.
Ben benieuwd!

Succes verder met het afkraken hier. De beste stuurlui stan aan wal.

TS- er, succes met je pony's en laat je niet de grond in praten hoor, je probeert het tenminste aan te pakken vwbt de fouten.

laat ze verder lekker zeuren.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:22

detour schreef:
Heeft ze dan gezegd dat ze ze afragt? Heeft ze gezegd dat ze dit dagelijks doet? Doet ze het uren? olgens mij niet hoor. dan is er niks aan de hand.

Ik kan me voorstellen dat de TS-er het ehrhaaldelijk gezwam spuugzat wordt (lezen!) en daarom vind ik dat sneu voor haar, mede doordat die schade meevalt.

Als jij een osteopaatje regelt en betalt, filmmateriaal regelt en het zwart op wit kan bewijzen dat deze dieren het echt slecht hebben, tsja, dan hoor ik het graag.

nog bedankt voor je leuke reactie

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:23

Voor de laatste keer:

Neonlight schreef:
Moderatoropmerking:
Ik geloof dat iedereen wel zo'n beetje hetzelfde zegt. Zoals je in de regels kunt lezen is eindeloos doorzagen (dus herhalen wat al 10 keer is gezegd) niet de bedoeling. Heb je niets anders te melden, meldt dan niets. Heb je nog andere dingen, zien we die uiteraard wel graag.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:25

ladylisa schreef:
detour schreef:

nog bedankt voor je leuke reactie

Is goed hoor meid.

Mijn stiefdochter springt ook zadelloos met haar shet. Ze is 13 en is vrij lang en haar pony is 1.06m. Het diertje vrolijkt helemaal op van het springen, ze gaat trotser lopen, krijgt glimogen en heeft nooit last van haar rug. is kerngezond volgens de arts.

Veel plezier!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:27

karoliena schreef:
Detour: Sorry hoor maar met jou ben ik echt klaar, zat al in je profiel te spieken en zag je voormalige naam dat zegt me al weer genoeg.

is goed hoor wijffie. Pas je goed op je gemoederen? Want straks slaat het over op je paardjes en dat gun ik ze niet.

Doei! Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:37

nounou...

allereerst prima van de TS dat ze met zadeltjes bezig is, dat hoor je ook vaak genoeg anders. en dat de ene pony ook in het tuig staat. ik neem aan dat dit soort activiteiten niet vaak worden ondernomen in dat geval.

over de hindernis en de grootte van de ruiters is al genoeg gezegd, ik ben het hierin met Karoliena eens.

ik wil je graag de tip meegeven om toch even een osteopaat te laten kijken, ik heb zelf een paard meegemaakt van heel dichtbij, dat met een verkeerd zadel etc. gereden was. niemand merkte iets aan dat dier, ze liep braaf haar M2 proefjes, en is ook als zijnde 'leuk M2 leerpaard' verkocht. later bleek dat ze helemaal vast zat, en naar alle waarschijnlijkheid zelfs al járen met enorme pijn liep. nogmaals, niemand heeft dat opgemerkt! paarden kunnen dingen heel goed verbergen, en het is voor mensen vaak lastig te zien in zo'n geval.

mocht het zo zijn dat je pony(s) toch wat last hebben, dan kan een osteopaat dat vinden en er wat aan doen. ook met een goed passend zadel nu is het zaak dat er even gecontroleerd wordt. misschien valt het mee, maar dan heb je in ieder geval even die zekerheid dat alles in orde is.

verder ook de tip om niet te rijden tot ze een jaar of zes zijn, shetten groeien laat uit, en de wervelkolom is niet uitgegroeid voor het dier een jaar of zeven is. gezien je lengte wordt het risico op blessures en slijtage dan erg hoog, dus je kunt het beste nog even wachten, zeker met springen. maak de bespiering vast in orde met longeer- en grondwerk, en evt. in het tuig of even met een klein ruitertje.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:51

Grappig zeg, weer 6 pagina's vol Tong uitsteken . Nee het is geen mooi plaatje, meisje te lang/te groot etc. Maar zijn we allemaal vergeten hoe we zelf vroeger waren of ooit zijn begonnen? En was dat dan allemaal zo verantwoord? Volgens mij niet Knipoog De opmerkingen dat de ene pony te jong is etc ben ik wel mee eens. Maar zowel het meisje als de ponies hebben schik, ze probeert iets met de tips te doen dus ik denk dat het allemaal wel los loopt. Het zou leuk zijn als ze nog eens foto's plaatst waarop te zien is dat er iets met de tips is gedaan (als ze nog durft Bloos ).

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:58

nou om eerlijk te zijn, heb ik vanaf mijn achtste VZ ponies gehad, onder begeleiding. 'onze' pony was een kleine shet, die zal niet meer dan 90 cm geweest zijn. daar reden we op, maar al snel mocht mijn vriendin er niet meer op van de eigenaar, omdat ze te lang werd. we waren acht jaar toen we daar op stal 'begonnen', en hebben heel lang daar rondgelopen. toen mijn vriendin niet meer op de shet kon, hebben we nog met de hackneys 'gewerkt' maar daar konden we niet op. die liepen in het tuig, waren allemaal hengsten dus we mochten er ook niet zomaar alles mee doen. daarna hebben we een grotere (Welsh) pony verzorgd en gereden, en na een dik jaar was mijn vriendin ook daar te groot voor. (kind is nu 22 jaar, en 1,80 lang ofzo) toen zijn we verder gaan kijken, we waren 13, en kwamen bij een New Forest fokker terecht. daar paste zij ook mooi op, dus ja, ik mag wel zeggen dat wij altijd heel netjes 'de regels' hebben nageleefd daarin.

en daarom vind ik goede begeleiding ook erg belangrijk, als je zo jong bent mis je een hoop kennis en inzicht, en het is aan de eigenaar/ eindverantwoordelijke om die verantwoordelijkheid dan te nemen, om te voorkomen dat de pret ten koste gaat van de ponies.

maar nogmaals, ik vind het prima van de TS dat ze toch iets doet met wat er hier gezegd wordt, bijv. het zorgen voor een fatsoenlijk zadel. ik denk ook oprecht dat de TS het beste met de dieren voorheeft, maar we weten allemaal hoe leuk het rijden kan zijn, en ook dat het dan soms moeilijk kan zijn om 'je in te houden'. de één kan dat wel, de ander niet. imo hoort altijd het paard voorop, en als dat betekent dat je er niet meer op kunt, het zij zo.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 11:08

nog bedankt voor je leuke reactie[/quote]

Is goed hoor meid.

Mijn stiefdochter springt ook zadelloos met haar shet. Ze is 13 en is vrij lang en haar pony is 1.06m. Het diertje vrolijkt helemaal op van het springen, ze gaat trotser lopen, krijgt glimogen en heeft nooit last van haar rug. is kerngezond volgens de arts.

Veel plezier![/quote]

hejj leuk dat zij het ook leuk vindt met haar shetlandertje Haha!
heb je foto's lijkt me leuk om te zien Haha!
groetjes

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:12

tjonge jonge wat een gejammer toch weer ... @ massy : over die slechte zit met springen... de eerste paar keren zat jij toen gelijk goed zonder de lucht in te schieten of iets dergelijks... niemand kan gelijk een goede zit hebben..

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:48

natuurlijk niet, de eerste keren had ik les met springen. en stapte ik ook niet gelijk op mijn eigen shet en hopla.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:52

massy schreef:
want ik weet zeker dat deze shetten vrijspringen een stuk leuker vinden.

Mensen, allememaggies! We hebben een paardenfluisteraar onder ons!!! Haha!
Kom, vertel me je geheim...! Kijk je diep in de ogen van die Shetjes en zie je dan dat ze het niet leuk vinden of beginnen ze zowaar te spreken? Clown

Of heb je via Bokt een band met de shetties van de TS en sturen die jou PB'tjes waarin ze jou aangeven dat ze liever vrijspringen? (ik denk dat ze het allerliefst gewoon lekker op de wei willen staan en een pens willen aankweken, zoals veel paarden prefereren Tong uitsteken )

Mag ik je Massy Roberts noemen??? Schijnheilig

Serieus, ik denk ook echt dat de TS een stukje te groot is, maar jij maakt het wel erg bont...Hoe vaak doet de TS dit? 1 keer in de week? De schade zal echt wel mee vallen hoor...Tuurlijk, ze zou veel beter iets kunnen doen waarbij ze naast har shetjes staat, maar het is uiteindelijk haar eigen keuze...Probeer alleen niet in te vullen wat en shet denkt, is nogal lachwekkend Knipoog

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:57

wat vind jij leuker springen, of springen met een paar bungelende benen langs je en een last op je rug Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:59

Citaat:
karoliene:ik let super vel op hun gezondheid!!en we hebben gisteren trouwens 2 nieuwe zadels gekocht die hun passen

Wat goed, heb je foto's? Lachen Als dit echt waar is, ben je in elk geval duidelijk bezig te verbeteren. Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:01

massy schreef:
wat vind jij leuker springen, of springen met een paar bungelende benen langs je en een last op je rug Knipoog

Nee, kijk, ik vind springen helemaal niet leuk... Tong uitsteken
Ik ben een hele eigenwijze Shet Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:10

keurig dat je met cap rijd Lachen
op de bonte pony kan je nog wel rijden lijkt me,
de hengst vind ik te klein voor je,
en het zadel past hem echt niet,
het ligt op zijn lendenen en dat moet niet.

en jaaa ik weet wat voor reacties voor mij zijn geweest, zoals gewoonlijk in topics met shets..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:26

renskefleur schreef:
saskiakefie schreef:
Je kan wel een klein beetje rijden op je shetjes maar NIET springen. Knipoog Je kan er zoveel meer mee doen: Wandelen, grondwerk oefeningen, loswerken (freestylen), longeren, vrij springen, of aan de hand, mennen, kunstjes leren.. Probeer het vooral lekker af te wisselen Knipoog

mee eens

Tong uitsteken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:29

je kunt prima springen met Shetjes. je maakt ze daar zelfs blij mee!
ZE zijn niet van porselein en ze hoeven ook niet betutteld te worden.

Nogmaals- Waar staat dat ze het dagelijks en lang achter elkaar doet?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:33

Ik heb hier geTeMt. Dit is niet wat ik noem een 'normale' discussie, alleen maar strooien met termen en verwijten.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:34

Laten we anders weer even ontopic komen, en de discussie achterwege laten. Discussies kunnen ook via PB gevoerd worden

EDIT: je was me voor Lachen