Antonio@ dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliviaatje

Re: Antonio@ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:25

je rijdt hem over het algemeen netjes, alleen die stang werkt denk ik te scherp in en je hand is daar te streng voor. gelukkig is hij er nu uit, ben benieuwd naar foto's met een trens!

hubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:26

__Marloes schreef:
Ik vind het gewoon te treurig om aan te zien. Je laat hem ook helemaal niet los... Volgens mij heb je niet in de gaten wat dit bit doet in een mond? In vind het ook nog erg dat jij ermee lacht. En waarom plaats je deze foto's als je tegenwoordig toch met een dubbelgebroken bitje rijd? Dan is het toch zinloos om deze foto's te plaatsen?
Dit lijkt me trouwens een typisch gevalletje van een persoon die niet in de gaten heeft wat hij/zij uitvoert.

hier is trouwens een fimpje waarin je kan zien wat je wel niet doet met een stang..:
*klik* deel 1
*klik* deel 2

Ik vind het opzich goed dat je met filmpjes wil laten zien wat ze fout doet .. alleen in dit filmpje zie je alleen maar mensen hun paarden trekken en slaan en dit is ook wel de ergste vorm erger kan gewoon niet Verdrietig ( volgens mij bellen ze je in nederland en zowieso in de VS uit als je je paard zo behandeld gelukkig!).. zo hard is zij nou ook weer niet en wat moet ze hier van leren, dat ze haar paard niet moet slaan en trekken? ik denk dat ze dat wel weet en die filmpjes zijn echt te overdreven maar dat neemt niet weg dat de TS haar stang echt gruwelijk verkeerd gebruikt!Ben wel nieuwsgierig naar je andere fotos Pling

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:26

foutje...? Beetje te groot foutje noem ik het

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:28

ik vind het er ook wat-euh hoe moet ik het zeggen- je paard staat helemaal vol spannig?
Ik vind persoonlijk dat je een 6-jarige ook niet met stang rijdt maar de reacties hier zijn wel wat overbodig!!
Deze topics zijn niet leuk voor de TS!!
maar dit is ook het "super verdraagzame bokt"dat wel eens deftig nadenkt voordat ze wat fantaseren over 'mishandeling etc..." Vork
Laatst bijgewerkt door SETEFURII op 16-08-07 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:28

_Skess_ schreef:
foutje...? Beetje te groot foutje noem ik het

Ja oké, een grote fout dan, min het -je.
Maar dan hoeft diegene nog niet zo te reageren, als er al aangegeven is dat ze met een trensje rijdt Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:30

kom op zeg....dit is toch geen gezicht wat ze doet...Moet je zien hoe strak die mond van dat paard staat en maar een valse knik rijden! Ze doet dat paard echt ontzettend zeer in de mond en dan vind ik dat wel degelijk mishandeling ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:30

Bonnie_Theun schreef:
peehtje schreef:
99% van de fouten worden veroorzaakt door de ruiter

En dat doe jij nu ook :@ ik kan hier zo boos om worden over hoe jij een stang gebruikt!!!
het is schandalig!!!
dit had je nooit je paard aan mogen doen.
hij is nog maar net 6 en nu al met dit bit. Wat niet eens goed gebruikt wordt. HOE KUN JE!!!!

Nou Nou, een beetje minder mag ook wel Slapen

Ze heeft toch al gezegd dat ze nu met een trensje rijd? Maak je dan niet meer zo druk. Ze had idd beter NIET kunnen gaan rijden met dit bit, mits je het goed gebruikt. Het is gewoon een foutje en volgens mij ziet ze dat zelf ook héél goed in nu Knipoog

Ik ben het 1000000000% eens met de reactie van peehtje

En volgens mij heeft de helft hier op bokt (die niet zeuren) niet in de gaten wat een stang in de mond doet als je het niet goed gebruikt zoals de TS. Ze ziet het niet in, ze lacht er gewoon mee. Ze zegt dat ze nu met een ander bit rijd maar waarom plaatst ze deze foto's dan terwijl ze toch niet recent zijn? Clown Dan kan je gewoon op commentaar wachten.

En wat _Skess_ zegt ben ik het ook nog mee eens.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:32

gelukkig dat er meer mensen er ook zo over denken Knipoog

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:32

jullie kunnen ook overdrijven hoor, zeker als je die filmpjes van een qoute van hierboven ziet, het líjkt er niet eens op. Er is teveel spanning op het bit ja, maar jullie overdrijven wel weer op de bokt manier hoor!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:33

die filmpjes, oke die zijn wel zwaar overdreven daar heb je gelijk in. Maar die foto's van de TS zijn niet bepaald zwaar overdreven maar laten de brute waarheid zien van hoe zij rijdt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:34

Oliviaatje schreef:
jullie kunnen ook overdrijven hoor, zeker als je die filmpjes van een qoute van hierboven ziet, het líjkt er niet eens op. Er is teveel spanning op het bit ja, maar jullie overdrijven wel weer op de bokt manier hoor!

Is het zo moelijk om dan even verder te lezen Clown Of kan je dat niet?
Er staat even later dat je allebij die filmpjes moet hebben gezien voordat je kan zeggen dat dat overdreven is. Er word daar zorgvuldig uitgelegd (met duidelijke plaatjes wat zelfs een peuter kan snappen) waarom een stang zo streng is.

kijk eerst het hele filmpje voor je commentaar gaat geven!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:34

Oliviaatje schreef:

Precies.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:03

Moderatoropmerking:
Positief opbouwend commentaar geven blijkt toch wel erg moeilijk te zijn. De stang is er nu uit, reacties zijn er genoeg op gegeven en TS ziet in dat ze daarin fout was en ze rijdt nu niet voor niet met trens en met hulp van een instructrice. Ze heeft nu meer aan tips hoe ze Antonio beter aan het lopen kan krijgen, zoals bijvoorbeeld ruggebruik en dergelijke. Ik wil hier daarom het woord stang niet meer zien en enkel nog maar ander rijtechnisch commentaar.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:13

Jeminee.. die filmpjes zijn je reinste dierenmishandeling. Maar gaat niet specifiek over de stangwerking maar over werking van bitten in het algemeen. Dus ook voor iedereen die met een vriendelijk dubbelgebroken bitje rijdt...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:34

Eydis schreef:
_10_ schreef:
Eydis, nu is alleen mijn vraag, wat is jou toegevoegde waard aan dit topic dan????

Nou ik bracht ook net als ieder ander hier mijn mening naar voren Knipoog
En dat mag toch op bokt?

Tuurlijk, juist, daarvoor zitten we op een forum Ja
Het wringt alleen een beetje met wat je zegt en dan vooral omdat je aangeeft dan mensen niet moeten zeuren (omdat het al vaak genoeg gezegd is) maar liever opbouwend rijtechnisch commentaar moeten geven... maar zelf doe je dat ook niet Verward
Zie hieronder:

Eydis schreef:
*knip*
Ik ben het met het gegeven commentaar eens maar niet met de "a la boktmanier" hoe hier weer 10 pagina's volgekletst wordt over iets wat al minstens 5 keer benoemd is...geef liever ander opbouwend rijtechnisch commentaar, heeft de TS veel meer aan dan alsmaar hetzelfde!

Máár dit wil niet zeggen dat ik het niet met je eens bent hoor, miste alleen iets zeg maar Knipoog

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:42

al die anky's ook hier op bokt... zaten voor t eerst in de manegeles... hielde prima hun handjes stil... al die trensjes bleven ook stil in de mondjes van die manege ponys..

En stel nou dat er op de eerste pagina alleen maar positieve dingen hadden gestaan had niemand er een drama van gemaakt.. maar het schijnt zo makkelijk te zijn de post van de rest over te schrijven...

maarre morgen gaan we als goed is weer wat plaatjes schieten voor diegene die op een schopstoel zitten Knipoog

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:43

saskiakefie schreef:
RandyOrton25 schreef:
ik denk dat ze bedoeld,
dat tie zielig is omdat ik verkeerd met een stang heb gereden.
verdere uitleg kreeg ik ook niet.

dan vind ik dat ze wel overdrijft Scheve mond

Mischien zie je dat anders als ik een stang in je mond doe en me even installeer op jou rug en hem hetzelfde gebruik als de TS.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:48

Bonnie_Theun schreef:
BailyKarlos schreef:
arme pony

Aan z'on reactie heeft de TS niks, geef commentaar waar ze wél iets mee kan,

Commentaar:
Een simpel enkel of dubbel gebroken watertrensje erin en gaan met die banaan!

TS: Ik val je niet aan en mischien had je nooit gedacht dat dit echt helemaaaaal niet leuk is voor je pony, maar onwetendheid veranderd er niets aan dat het je pony zeer doet en ik het minder zielig vind...

AUB stang in de prullenmand....

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:58

Bailykarlos heeft gelijk AMEN Schijnheilig

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:10

Nou als je de rest dan ook had gelezen had je gezien dat ie stang al in de prullemand was verdwenen.

Eej Michaja,
Ik weet niet of je me nog kent, maar wij hebben even op dezelfde school gezeten in dordrecht (wellant college).
Ik vind dat je een erg leuk beestje hebt, en het komt vast allemaal wel goed met jullie. Ik ga ook geen commentaar geven over het rijden, want dat kan ik niet.

Groetjes Tamara

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:14

het woord st*ng mocht niet meer genoemd worden...

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:15

__Marloes schreef:
Oliviaatje schreef:

Is het zo moelijk om dan even verder te lezen Clown Of kan je dat niet?
Er staat even later dat je allebij die filmpjes moet hebben gezien voordat je kan zeggen dat dat overdreven is. Er word daar zorgvuldig uitgelegd (met duidelijke plaatjes wat zelfs een peuter kan snappen) waarom een stang zo streng is.

kijk eerst het hele filmpje voor je commentaar gaat geven!

Pardon? Verward
Jij ben lekker bezig __Marloes! ik heb allebei de filmpjes afgezien, dus ik zou daar maar niet over gaan zeuren. Ik vind je reactie ronduit histerisch, en ik snap ook niet waarom je niet een rustig maar onderbouwd antwoord geeft, maar wel alles bij elkaar schreeuwt.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 22:29

nou zoals jullie hebben kunnen lezen
morge gaan we plaatjes schieten met dubbel gebroken bitje,
dus voor de mensen die nieuwsgierig zijn, Morge of overmorge staan de foto's er op.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:29

ontspanning, ontspanning, ontspanning, ... is het allereerste dat ik in mijn lessen laat doen. Zorg dat je zelf eerst meer ontspannen bent (ik vind dat je er nogal gespannen opzit, alsof je bijna bang bent).
Tips:
1) goed dat je al van bit bent verandert (ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe foto's)
2) doe eventueel zitoefeningen aan de longe zodat je jezelf op je gemak voelt. Paardrijden is leuk dus adem eens diep in en uit, relax en lach!!!
3) handen meer naar voor!!! Laat desnoods de teugels eens volledig doorhangen en rij alleen op je zit en beenhulpen. In het begin is dit misschien akelig, maar je paard zal daar ook op reageren hoor. En je zal zien dat hij zich na verloop van tijd ook zal ontspannen.
4) Een ontspannen paard loopt en luistert veel beter. Wacht dus met draven totdat je paard volledig relax is in stap. Dit eist veel geduld maar het is zeker het wachten waard.
SUCCES!!!

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:38

ben benieuwd naar de foto's! Lachen