Renate @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Renate @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:11

Biieniie schreef:
Beste Schimmelig, mag ik dan jou nu een vraag stellen.
Ik snap dat je vind dat zij zich ook meer moet atletiseren, net zo zeer als ze dat van haar paard vraagt.
Nu mijn vraag : Wat zie je liever?
1. haar op een groter paard.
2. haar zien afslanken.

Ik zie natuurlijk liever het 2e, dat is beter voor de gezondheid/bewegelijkheid van de TS in kwestie en beter voor die van haar paard (of andere paarden waarop zij zou willen rijden).

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:12

Maureenn schreef:
ik zou zeggen allebei.

Haar eerst op een groter paard tot dat ze genoeg is afgevallen en dan weer op haar haf.

Als TS tevreden is met zichzelf zou ik zeggen groter paard.

@aerdenhout1 : Daar komt toch ook altijd commentaar op via Bokt??

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:13

Ja oke heb je gelijk in als ze het zo goed vind prima.

Maar dan vind ik wel op een groter paard

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:14

aerdenhout1 schreef:
Wat ik niet begrijp is dat er hier in dit topic zo'n ontzettende ophef wordt gemaakt over het gewicht van de amazone, terwijl er ik weet niet hoeveel shetlanders voorbij komen met veels te zware ( en dan ook nog eens VEELS te lange ) ruiters!
Gisteren nog gereageerd op een vrouw van nota bene 22 die een pony ging inrijden van geloof 1.12. Haar benen kwamen zowat in d'r nek!
Kijk, dat TS te zwaar is..okee...maar als een shet een gewicht van ( volgens zeggen ) 50 kilo kan dragen zou dit ook moeten kunnen! En natuurlijk ben ik het er wel mee eens dat iets minder gewicht beter is voor je paard!

Maar stel je nauw is voor als jij op een shetlander moet gaan rijden waar iedereen bang voor is dat betekend dus dat er wel iemand mee aan de gang
moet gaan! dus ik snap ook deze reactie van jouw niet. en je moet eerst weten waarom ze erop rijden oke als ze er nauw op rijden omdat ze het leuk vinden vindt ik het niet oke. Ik vindt mis ook wel dat er hier veel over haar gewicht wordt gezegt dat kan mis ook even ophouden. Maar veel mensen vinden dat ook weer zielig! hoop dat je het snapt wat ik probeer uit te leggen

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:15

Ok dan het volgende : Wat als TS simpelweg niet kan afvallen?! En zeg nou niet dat dat onzin is! Want ken meerdere personen die tevergeefs hebben geprobeert hebben af te vallen! Tot anorexia aan toe! Ja en geen kilo ging er vanaf!! Dus oordeel in godsnaam niet, als je diegene zijn situatie niet kent!

Mijn schoonmoeder heeft zichzelf compleet uitgehongerd. At bijna niks en dronk alleen maar water. Er is geen kilo vanaf gegaan. Puur door haar medicijnen. Ze is zwaar depressief geweest, ze heeft nooit meer paard kunnen rijden (heeft ze bijna 30 jaar lang gedaan!!) Ik heb nog nooit zo'n gebroken mens gezien!

Denk er niet te makkelijk over, het is nl niet makkelijker.
Hoe had je TS op een groter paard zien komen?!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 16:16

Onder tussen heb ik net lekker afgesproken vanavond een buitenritje te gaan maken met renaat Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:17

O ja??? Ik lees toch voornamelijk andere berichtjes.
Daarbij vind ik eigenlijk dat Schimmelig te ver gaat in dit geval!
Je mag het denken, maar niet op deze manier brengen!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:18

Echt meis geniet ervan! Maak lekker plezier met je pony!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 16:20

Biieniie schreef:
Echt meis geniet ervan! Maak lekker plezier met je pony!

Dank je wel, gaat echt wel lukken. Koe

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:20

Biieniie schreef:
Ok dan het volgende : Wat als TS simpelweg niet kan afvallen?! En zeg nou niet dat dat onzin is! Want ken meerdere personen die tevergeefs hebben geprobeert hebben af te vallen! Tot anorexia aan toe! Ja en geen kilo ging er vanaf!! Dus oordeel in godsnaam niet, als je diegene zijn situatie niet kent!

Mijn schoonmoeder heeft zichzelf compleet uitgehongerd. At bijna niks en dronk alleen maar water. Er is geen kilo vanaf gegaan. Puur door haar medicijnen. Ze is zwaar depressief geweest, ze heeft nooit meer paard kunnen rijden (heeft ze bijna 30 jaar lang gedaan!!) Ik heb nog nooit zo'n gebroken mens gezien!

Denk er niet te makkelijk over, het is nl niet makkelijker.
Hoe had je TS op een groter paard zien komen?!

Uhm, ik was enkel voor optie 2 Bloos

In het geval zoals jij hierboven beschrijft vind ik dat je beter kunt stoppen met de sport. Hoe cru dat ook is! Je zou misschien aan een andere tak kunnen denken, mennen bijvoorbeeld. Enorm naar voor je schoonmoeder, maar de streep die ikzelf trek heeft met het/de hoeveelheid 'gewicht' te maken en niet met 'waarom het gewicht er zit'.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:24

aerdenhout1 schreef:
O ja??? Ik lees toch voornamelijk andere berichtjes.
Daarbij vind ik eigenlijk dat Schimmelig te ver gaat in dit geval!
Je mag het denken, maar niet op deze manier brengen!

Wat mag ik niet zeggen? Dat mensen op gewicht gezonder zijn dan mensen met overgewicht? Dat kun je overal online lezen hoor is tenslotte geen geheim. Heb ikzelf overigens niet bedacht, maar is bewezen koek.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:25

Ik vind werkelijk dat je overdrijft. Maargoed, je moet elkaars mening respecteren.
Toch kan ik nergens bespeuren dat het paardje moeite heeft met het gewicht van de ruiter. Meer met het vinden van zijn balans en de zware bak. (daar kan de TS wel aan werken)
Bovendien, als het paardje er wel onder lijd, zou de TS dat zelf ook wel zien!

Laten we nu in godsnaam stoppen met deze zinloze discussie! Want het doet niets anders dan mensen onnodig schaden. Als jij dat vind prima, hou het lekker voor je en geen voor de rest commetaar waar ze wat aan heeft. En daarbij bedoel ik niet dat ze moet afvallen

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:26

veel plezier met die buitenrit waar ga je langs?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:28

Ah joh Schimmelig. Je gaat echt te ver hoor! En zeker voor iemand wiens eigen profiel totaal leeg is. Zwak!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:33

Siets schreef:
Ah joh Schimmelig. Je gaat echt te ver hoor! En zeker voor iemand wiens eigen profiel totaal leeg is. Zwak!

Lol, wat wil je dat ik erin zet Haha! Broekmaat? Clown
Wat is te ver? Wat simpele feitjes aanhalen... Ik begrijp dat het heus niet voor iedereen geldt.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:35

Schimmelig schreef:
Siets schreef:

Wat is te ver? Wat simpele feitjes aanhalen... Ik begrijp dat het heus niet voor iedereen geldt.

Nee, maar wil dan wel eens wat foto's zien van jou aan het rijden oid. Want je hangt hele mooie verhalen op, maar hoe weten wij dan uit wat voor iemand dat komt? Het is wel erg makkelijk van je af praten en commentaar geven, als je jezelf volkomen anoniem opstelt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 16:36

Schimmelig schreef:
Siets schreef:

Ik denk dat ze meer bedoeld dat je wel op iedereen kritiek en commertaar levert, maar zelf geen foto's in je pro durft te zetten. En nou wij lachen ons kapot om dat broek maat mopje, Ha Ha Ha Ach gut
dat is denk ik schimmelige humor

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:37

Humor is een beetje over de datum Huilen van het lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:38

Siets schreef:
Nee, maar wil dan wel eens wat foto's zien van jou aan het rijden oid. Want je hangt hele mooie verhalen op, maar hoe weten wij dan uit wat voor iemand dat komt? Het is wel erg makkelijk van je af praten en commentaar geven, als je jezelf volkomen anoniem opstelt.

Zoals je misschien eerder in dit topic hebt gelezen heb ik alweer meer dan een jaar niet op mijn paard gezeten Verdrietig
Waarom staat daar ook bij.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:39

[/quote]

Nee, maar wil dan wel eens wat foto's zien van jou aan het rijden oid. Want je hangt hele mooie verhalen op, maar hoe weten wij dan uit wat voor iemand dat komt? Het is wel erg makkelijk van je af praten en commentaar geven, als je jezelf volkomen anoniem opstelt.[/quote]

Haha iik geef je helemaal gelijk, kom maar op met die foto's schimmelig.

En topic starter ik stuur je even een PB

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:39

Citaat:
thnx, in de galop heb ik wel een wat hardere hand, want anders kets ik tegen de bakrand op.

Soms is het makkelijk om even wat buitenstelling te nemen en als je dat nog niet vaak gedaan heb(en dus het risico bestaat dat hij het als die kant op moeten interpreteert) is het misschien makkelijk om vanuit een grote volte (eerst vanuit stap en draf), dan iets verkleinen en dan naar buiten stellen.

Heb je daar wat aan?

Schimmelig, je punt is duidelijk hoor. Dames, wat maken ze de kasten laag tegenwoordig...Ideaal is het niet, maar ik zie een goed verzorgd paard en een ruiter die er blij mee is, wat ik veel belangrijker vind.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:41

Ik vind het allemaal nog al meevallen idd. Ben het met Biieniie eens. De pony lijkt vooral last te hebben van de zware bak, maar dat zou ie zonder ruiter nog hebben.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:42

Schimmelig schreef:
Siets schreef:

Zoals je misschien eerder in dit topic hebt gelezen heb ik alweer meer dan een jaar niet op mijn paard gezeten Verdrietig
Waarom staat daar ook bij.

Klopt het nou dat je zoveel aan komt als je niet meer rijdt Clown ?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:42

pubelia schreef:
Ik denk dat ze meer bedoeld dat je wel op iedereen kritiek en commertaar levert, maar zelf geen foto's in je pro durft te zetten. En nou wij lachen ons kapot om dat broek maat mopje, Ha Ha Ha Ach gut
dat is denk ik schimmelige humor

In jouw profiel staat anders ook niet zoveel. Ja, een hypocriete tekst over egoïsme als je het mij vraagt... Lachen

Als je iets van mij wil weten, dan vraag je het maar. Met vragen beantwoorden heb ik geen probleem, zoals je in dit topic hebt gemerkt. Jammer dat je je zo ongelofelijk aangevallen voelt overigens terwijl de meeste mensen (o.a. ikzelf) het juist goed met jou en je paard voorhebben. Ik wil je het pleziertje paardrijden namelijk niet ontnemen. Ik zou alleen graag zien dat je dit verantwoord doet.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:43

Wat een onzin allemaal dit. is dit nou een topic over TS overgewicht of met haar paard aan het werk, en schimmeling een beetje in de zeik te zetten?
Iedereen geeft hier hun mening en die heb je maar te respecteren niet dan?