Maar waarom zo aanvallend op de mensen die hier wel een goede reden voor hebben? Al is het maar zo'n rare reden om je paard te sparen...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Anita1987 schreef:Als je zelf niet met een krukje op wil stijgen moet iedereen zelf weten, eigen verantwoording.
Maar waarom zo aanvallend op de mensen die hier wel een goede reden voor hebben? Al is het maar zo'n rare reden om je paard te sparen...
!
Maar zoals ik hier lees gerbuiken de meeste ook geen krukje!
ik ook niet:P Anita1987 schreef:Hoezo is het dan maar makkelijk om te zeggen dat je het doet om je zadel en paard te sparen? Dat lijkt mij namelijk al een goede reden opzich!
talented schreef:Anita1987 schreef:Hoezo is het dan maar makkelijk om te zeggen dat je het doet om je zadel en paard te sparen? Dat lijkt mij namelijk al een goede reden opzich!
Wanneer jij gewoon vloeiend opstapt, dan lijdt je paard/zadel er echt heel weinig mee hoor.

Anita1987 schreef:Ik vroeg mij trouwens nog even af wat de reden is dat zoveel mensen in de sub top (Anky etc) nou met een 'voetje' op hun paard stappen. Dat kwam namelijk al een paar x in dit topic ten sprake.
Ik ga er namelijk van uit dat deze mensen niet stijf zijn...en moeten ze anders dan maar stoppen? Want volgens sommigen hier moeten ze niet langer doorrijden indien ze stijf zijn
Weet iemand deze reden?
Anita1987 schreef:Ik vroeg mij trouwens nog even af wat de reden is dat zoveel mensen in de sub top (Anky etc) nou met een 'voetje' op hun paard stappen. Dat kwam namelijk al een paar x in dit topic ten sprake.
Ik ga er namelijk van uit dat deze mensen niet stijf zijn...en moeten ze anders dan maar stoppen? Want volgens sommigen hier moeten ze niet langer doorrijden indien ze stijf zijn
Weet iemand deze reden?
Weet iemand deze reden?

PattyOosten schreef:Anita1987 schreef:Ik vroeg mij trouwens nog even af wat de reden is dat zoveel mensen in de sub top (Anky etc) nou met een 'voetje' op hun paard stappen. Dat kwam namelijk al een paar x in dit topic ten sprake.
Weet iemand deze reden?
Hoogst waarschijnlijk omdat zij ook weten dat dat beter is voor de rug van het paard
Citaat:Ik heb wel eens geprobeerd met een krukje op te stappen maar Ringo was echt niet van plan stil te blijven staan. Hij vond het krukje maar niks. Als ik een keertje zonder zadel ga rijden, krijg ik een voetje.
Mareska schreef:Ik stap als het mogelijk is altijd op via een opstapje. Ik heb geen zin om aan het zadel te hangen, met m'n teen in z'n zij te prikken als ik ook gewoon fatsoenlijk op kan stappen met een opstapje. Van de week nog zonder opgestapt met m'n 1.55 op een perd van 1.70 en ik moet zeggen dat dat voor beide partijen allerminst comfortabel is!
) is dat toch een behoorlijke klim, red het dan wel net hoor! Maar ik doe het altijd zonder, houd ik mijn beentjes ook soepel!!
Yamcha schreef:Waratje schreef:Tja, voor intelligente uitspraken moet je kennelijk geen Amerikaanse dressuurruiter hebben. Hij kan duidelijk niet verder denken dan zijn eigen comfort. Voor het paard is het een stuk comfortabeler als je wel met een krukje of iets dergelijks opstapt, maar ja, rekening houden met je paard, dàt doe je natuurlijk niet als je serieus aan "sport" doet![]()
Dat hij niet meer op een paard wil zitten als hij er niet zonder krukje op kan komen, geeft alleen maar duidelijk aan dat het paardrijden voor hem geen levensstijl is maar een baan. Ieder z'n meug
Idd!!! Het is veel beter voor de rug en het zadel om wel met krukje op te stappen... en je paard heeft per slot van rekening maar één rug, die hou ik liever heel...
ann3l03s schreef:hij kan ook bedoelen dat als hij te stijf, of wat dan ook, is dat hij niet meer gewoon op kan stappen dus een opstapje nodig heefd, dat hij dan niet meer wil rijden?!
Maar misschien bedoelt hij dat ook wel niet maar zo zag ik het eigenlijk wel.