Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Re: Supershet o.h.z; Startkaart of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 18:00

T is dat ik zulk soort meningen kan waarderen en begrijpen, maar als je dit aan jongere kinderen duidelijk probeert te maken zou ik het toch even anders proberen te brengen.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:11

stef schreef:
passend zadel erop, ruiter netjes laten zitten, handen niet vast zetten, en als ze daar is, is ze waarschijnlijk te groot Knipoog

Afgod Vork

Hier ben ik het helemaal mee eens! het eerste wat me opviel was het zadel dat echt heel slecht ligt!
Succes iig, maar werk aan de door Stef genoemde punten. En het waarschijnlijk te groot zijn als dit verbeterd word zit wel wat in ze past er nu precies op als zij nog een stukje groeit ziet het er net zo uit al het meisje op die laatste foto Tong uitsteken Wel vind ik dat je een startkaart kan aanvragen omdat het een goede ervaring is voor beide, alleen er moet echt een beter zadel op, dan komt de rest van zelf!
Ik vind de pony trouwens wel te cute! Mijn zusje (8jr) zou op slag verliefd op m zijn!

Mvg

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:44

stef schreef:
__KELLY schreef:
en de pony afvallen ? dat gaat tog gelijdelijk als je gewoon elke dag (of regelmatig) met de pony rijdt , vind het een beetje overdreven om te zeggen dat de shet eerst moet afvallen en dan pas wat wedstrijdjes kan lopen (en tegen de tijd is de ruiter tog te groot, wat ik een best l*llige opmerking vond maargoed)

Hoezo banketstaaf? Een shet valt niet in een paar dagen af, ruiter is nu al aan de lange kant, in de sport telt het plaatje zeer zeker mee. Eer dat de shet dus zowel qua gewicht als rijtechnisch zo ver is, is de kans groot dat ze er niet meer oppast.
Niet banketstaaf, maar realistisch

soms is een realistische opmerking ook een niet aardige opmerking Knipoog
en zoiezo , ik vind het nog meevallen , en alsnog het is voor de plezier ,en onder het rijden valt de pony ook af ,
en heb als je een pony op een redelijk dieet zet , dus elke dag lekker rijden en dr bijvoorbeeld maar 1 á 2 uur op wat dik gras zetten en voorderest op een schraal landje het echt niet langer dan 1 a 2 maanden duurt voordat dat buikje weg is hoor ,
dus vind jou opmerking eigenlijk minder realistisch want vind het knap dat je in 1 a 2 maanden 5 of 10 cm groei Lachen

maar als het jouw manier van opmerkingen maken is (vooral aan meiden van 11/12 die dit allemaal voor hun plezier doen en je het met zo'n opmerking eigenlijk voor hun verpest) OK dan!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 19:10

Zoals ik al zei, ik (14 jr) kan er wel tegen, ik vraag immers zelf om jullie mening, maar om het zo tegen Maaike (10 jr) zou ik zelf nooit doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:11

reacties zijn toch tegen jou? Jij plaatst het bericht.
Kelly, ik heb het niet alleen over afvallen, ik zeg ook dat de pony rijtechnisch goed voor elkaar moet zijn.
Starten is niet iets wat je zomaar even doet (als je een beetje leuke punten wilt rijden)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 09:40

En als je nou eens niet een beetje leuke punten wilt rijden?

Ik zeg alleen dat ik de reacties wel kan hebben, ik vraag er immers zelf om, maar de reacties zijn over iemand anders. Ik laat het haar ook lezen, en sommige dingen kunnen nogal hard aankomen door hoe je iets zegt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:59

Jij vraagt om info, dan kan ik niet ruiken dat je het aan een 10 jarige laat lezen.
Wat is de lol en het nut van starten als je bij wijze van continu als laatste eindigt met 140 punten? Dan is de lol er snel af hoor, zeker voor een kind.
Je hoeft niet continu te winnen, maar af en toe een winstpuntje is toch wel leuk

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 10:16

Misschien gaat het er daar bij ons helemaal niet om!
En misschien is het wel logisch dat ik het aan de ruiter laat lezen, het gaat tenslotte om haar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:18

Misschien gaat het waar niet om? Je rijdt geen wedstrijden om continu in de 140 te eindigen, of wel?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:23

WIj hebben al jaren jonge ruitertjes en het is net wat Stef zegt je meot er voor zorgen dat als je ze aan een wedstrijd laat beginnen dat ze goed kunnen meedraaien op dat niveau. Altijd winnen hoeft zeker niet maar nooit winnen is zeer demotiverend voor die jonge kinderen. Dat is mijn ervaring.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:33

stef schreef:
Jij vraagt om info, dan kan ik niet ruiken dat je het aan een 10 jarige laat lezen.
Wat is de lol en het nut van starten als je bij wijze van continu als laatste eindigt met 140 punten? Dan is de lol er snel af hoor, zeker voor een kind.
Je hoeft niet continu te winnen, maar af en toe een winstpuntje is toch wel leuk

ik denk dat 140 punten een beetje overdreven is ...
maargoed ik hou er nu over op , heb geen zin om zo'n discusie aan te gaan

en als ik de ts een tip zou geven zou ik als ik hun eerst was gewoon een leuk onderlingen wedstrijdje gaan rijden dat is gezellig , goede ervaring en daar hoef in principe niet rijtechnisch klaar voor te zijn
want vroeger dat ik ook nog helemaal niet wedstrijd klaar was dee ik ook altijd onderlinge wedstrijdjes , en als je er opslot ver bovenuit springt met je punten en ook positieven reacties hoort van andere mensen dan zou ik pas gaan starten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:40

ja, onderling, maar TS heeft het in eerste instantie over een startkaart, en ik denk dat dat op dit moment gewoon te hoog gegrepen (te laag over gedacht?) is. Daarbij vind ik TS wat vaag overkomen over wat er nu om die staart zit, ze komt op mij erg tegenstrijdig over, dan probeer ik het ware verhaal eruit te filteren, maar dat wil nog niet erg

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:00

stef schreef:
ja, onderling, maar TS heeft het in eerste instantie over een startkaart, en ik denk dat dat op dit moment gewoon te hoog gegrepen (te laag over gedacht?) is. Daarbij vind ik TS wat vaag overkomen over wat er nu om die staart zit, ze komt op mij erg tegenstrijdig over, dan probeer ik het ware verhaal eruit te filteren, maar dat wil nog niet erg

ik ben het ook met je eens dat ze beter eerst gewoon onderling kan starten en later pas kan gaan starten
zo ben ik ook begonnen met mijn pony en zo beginnen er wel velen denk ik
maar die opmerking vond ik gewoon erg rod van eerst een passend zadel en afvallen en rijtechnisch alles goed en dan ben je al te groot
Zo vind ik dat je zoiets niet brengt aan iemand van 10 en 14. Want dan heb je het er over dat als ze elke keer 140 rijden als ze nu officieel gaan starten en dan de lol er gauw af is , maar jouw opmerking is ook niet echt stimulerend dan. Maargoed dat heb ik al eens gezegd.

en ik vind met die staartriem die ze bij de laatste foto's omhad het zadel al redelijk in orde. En ze heeft anders verteld dat dat het een nijlon touwtje was en die er al lang omzat en daar is ze op gewezen en hopelijk doet ze die niet meer om (of lees ik nou dingen verkeerd?).

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 15:04

Ik heb al vaker gezegd; als dingen mij worden gezegd wil ik die best aannemen en die dingen veranderen. Maar als mij zo wordt verteld op een nare manier wat al helemaal niet leuk is voor een 10 jarige ga ik m'n best daar ook niet voor doen.
Je hebt gezien dat ik best dingen wil veranderen, kijk maar naar de staartriem en paardrijkleding.

Ook heb ik gezegd om het maar bij onderlinge wedstrijdjes te houden, dan zien we wel weer verder.
Dus Stef ik vind dat jij dan ook wel even beter je best mag doen om dit soort dingen te lezen en niet alleen maar het verkeerde eruit te halen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:07

Stef, wat kan jij zeiken zeg. Neem me niet kwalijk dat ik het zo zeg, maar je blijft maar dóórgaan.
Het ziet er ook niet goed uit, zadel past ook niet goed, en de staartriem in het begin van het topic is idd ook slecht.
Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven.
Ik vind het er ook niet netjes uitzien, daar heb je ook gelijk in.
Maar om er nou gewoon telkens over door te gaan, is ook niet leuk voor de TS, ik hoop dat je dat begrijpt.
De TS heeft het ook allemaal uitgelegd, is zelfs met de tips aan de slag gegaan. Maar dan nóg ga je door. Heel kinderachtig.
De TS doet gewoon haar best, ze veranderd dingen, doet iets met de tips etc.
Dit is niet aanvallend tegen je bedoelt, dus je hoeft mij hierop ook niet aan te vallen, maar je kunt er iig even op letten.

Eline, het blijft een ge-wel-dig paardje, het ziet er nu niet netjes uit, maar je werkt er iig wel aan.
Succes! Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:32

Ik mag de ts best een complimentje geven zeg!
Er word hier behoorlijk hard gereageerd op haar topic en ze blijft maar rustig en neemt alles ook netjes aan. Vind ik echt tof van haar! En sommigen hier zeuren een beetje erg door.. Doorzeuren is niet erg als de TS het niet WILT horen, maar bij dit topic zie ik de TS alleen maar dingen aannemen en zelfs veranderen!
Dat moest er even uit. Niet alleen de negatiefe dingen hoeven te worden gezegd, toch?

Verder veel succes ts. Met de tips en veranderingen zal het allemaal wel gaan lukken Lachen .

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:36

kas_flower schreef:
Het meisje is L1 ruiter, heeft alle winstpunten voor het M1 al, maar ik denk dat het komt omdat deze combinatie geen L1 is dat het lijkt, maarja, dat is ook qua mening verschillend.

ik heb het topic aardig gevolgt maar er klopt iets niet houdt een L1 ruiter tijdens de galop het zadel vast Clown

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:49

ik zou het ook niet doen een onderlinge wedstrijd is leuk maar anders zou ik het niet doen..
en idd een goed passen zadel is ook niet verkeerd en gebruiken julie nou een stro touwtje als staart riem lijkt zo op foto 2

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:57

tsjah er zijn bokkers en vooral als dan om shetlanders gaat die 100x terug keren om het af te kraken...
japielover als je ook even veder kijkt/leest dan had je geweten dat ze nu een echte staartriem gebruikt..

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:14

Pff, ontzettend sneu dat er mensen zijn die je zo de grond in willen boren. Met name Stef.

Jullie moeten nog een hoop oefenen. De pony moet afvallen, maar dat gaat vanzelf. Over het zadel is al meer als genoeg gezegd. Zolang jullie plezier hebben, en het niet ten koste van de pony gaat. Is het toch hardstikke mooi!

Stef. Kijk eerst eens naar jezelf en dan pas naar andere. Natuurlijk hoef je geen superruiter te zijn om advies te geven. Maar advies is bij jou ver te zoeken.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:32

nog niet over de touwtjes staartriem gesproken.... dat is wel ten koste van de pony.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:35

Imo wordt dat nog een paar keertjes les geven, - een staartriem-singel ding[hoe ze ook heten] aanschaffen - en huppetee, een startkaart aanvragen! *LOL*
Leuke shet om naar te kijken! Kan leuk lopen en loopt zeker goed genoeg voor wedstrijden. Ja
Hoewel ik me een beetje afvraag hoe groot de amazone nu is.. Het kan op jury's nogal een negatief effect geven als ze te groot voor hun shetties zijn. Lachen

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:42

massy schreef:
kas_flower schreef:
Het meisje is L1 ruiter, heeft alle winstpunten voor het M1 al, maar ik denk dat het komt omdat deze combinatie geen L1 is dat het lijkt, maarja, dat is ook qua mening verschillend.

ik heb het topic aardig gevolgt maar er klopt iets niet houdt een L1 ruiter tijdens de galop het zadel vast Clown

Doe toch niet zo flauw...ik zie d'r nergens het zadel vasthouden, ze heeft d'r handen gewoon laag. En al zou ze het zadel vasthouden is dat waarschijnlijk omdat ze uit balans is door het zadel. Er mag rijtechnish advies gegeven worden, wat jij doet is heel wat anders.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:49

op pagina 4 zie je duidelijk dat ze het zadel vasthoud. en daar zat ze op een pinokiozadeltje. (dat wel goed lag) dus met die opmerking kom je niet ver Knipoog

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 19:02

Maaike houdt het zadel niet vast, dat weet ik zeker. Die meid kan prima in balans zitten.

Bedankt voor de ook aardige reacties, ik stond bijna op knappen.