Rij jij paard met dit warme weer ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Rij jij paard met dit warme weer ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:51

Met warm weer rijd ik of smorgens vroeg of savonds als het afgekoelt is.

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:08

als het warm is dan ga ik meestal gewoon wat anders doen (bijv zwemmen ofzo)paard gewoon laten staan Tong uitsteken die overleeft dat wel Clown , je kan beter s,ochtend of s,avond rijden ,als het wat koeler is

Lindda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:38

Het liefste rijd ik lekker in de ochtend,
Anders in de avond of rustig in de middag.
Ik pas het wel aan, ik laat haar dan niet super zweten aangezien dat al gebeurd alleen van de temperatuur.
En lekker afspuiten is ook niet verkeerd Haha!

gatsby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:54

BE_GENTLE schreef:
Hallo mede-bokkers,

Was benieuwd naar reactie's op deze vraag " Rij jij paard met dit warme weer ? "

Ik rij mijn paard niet met dit warme weer, zowel voor mij als het paard is het niet lekker, zelfs als ik les heb rijd ik maar een half uurtje met me paard of helemaal niet.. ik zet hem lekker op de wei de hele dag zo dat hij toch zijn beweging krijgt maar niet hoeft te werken..

Ben benieuwd Lachen

ik ga dan ook niet rijden laat maar lekker in de weide lopen

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:11

zoals hierboven al gezegd is, vroeg in de ochtend of wat later op de avond...

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 00:38

Bij ons word er ook gewoon gereden, maar passen het wel aan. We rijden als het erg warm is heel erg vroeg of s'avonds laat.

marieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:58

Ligt eraan of er een windje staat of niet, ik rij zelf graag buiten in de bak of inhet buitengebied en als er een windje staat kan je al snel wat doen met je paard, al is het dan veel minder intensief.
Als het echt heel warm is dan doen we weinig met de paarden behalve beetje afspuiten en wat stap werk.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:38

Ik ga lekker vanavond rijden, dan is de bak in de schaduw en is het wat koeler!
Ik ging gister 's middags rijden, ik had niet door dat het zo warm was! Na een half uurtje gestopt en paardje lekker onder de douche gezet.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:41

ik was gistermiddag ook met mijn stomme kop gaan rijden Clown
vandaag wacht ik wel tot vanavond! veel beter voor mij en mijn paardje...

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:37

's ochtends, als het nog koel is, of 's avonds laat Lachen

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:40

Hier zijn al zoveel topic´s over, en steeds het zelfde andwoord als je een beetje nadenkt :"s´morgens en s´avonds is het fris, dus dan ga je dan toch lekker rijden"

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:41

ik rij gewoon op alle tijdstippen van de dag, alleen pas ik aan wat ik doe aan de weersomstandigheden

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:19

vandaag om een uur of 4 gereden.. blij ook. Toen ik net klaar was begon het te onweren Haha!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 00:41

Met echt warm weer rijd ik niet, of pas s'avonds als het lekker afgekoelt is.

Overdag geef ik haar/hem dan een lekkere douche met de tuinslang ect Knipoog Clown

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:03

Volgens mij kunnen we de titel beter aanpassen in: Rij jij je paard in dit pokkeweer?

Heb vanmiddag/vanavond wedstrijd, maar als het zo door blijft plenzen... Het moet wel leuk blijven!

yasmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:01

ik rij mijn paard dan heel vroeg om zeven uur of sávond om een uur of 10.00 pas en dan wel en half uurtje

Sietsss__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:42

hallo een paard is neit van suiker... paarden kunnen beter tegen warmte en kou dan smensen dus als wij het warm hebben hoeven hun het nog niet warm te hebben. ik heb geen medelijden met mijn paard want hij kan 23 uur eten en dat ene uurtje werken haha

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:44

Tuurlijk kan je met warm weer ook lekker rijden, maar hou der gewoon wat rekening mee en zoek de schaduw op.
laat je pony niet te hard werken en rij iets korter als anders, het is ook handig om naar een strand/sloot te gaan is er geen strand in de buurd ga dan gewoon wat spelen met water en je pony, altijd lachen als het warm is.. Tong uitsteken

Helemaal niet rijden lijkt mij geen oplossing, je rijd een paard niet alleen voor de beweging, maar ook voor de oefeningen en het plezier,
als het dus een maand warm weer is rij je je paardje dus een maand niet, dat is natuurlijk ook geen oplossing. Vork

Het beste is om ind. 's ochtends en 's avonds te rijden of gewoon 's middags rij iets korter & zoveel mogelijk in de schaduw en na het rijden lekker afspoelen.(en daarna niet gelijk in de zon zetten Knipoog )..

En zorg altijd dat er genoeg schaduw is in de wei voor je paardje .. Clown

Shrn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:27

Ik rijd ook verschillend s'morgens of s'avonds is natuurlijk het beste. Maar als t toch echt s'middags moet ga ik met de kleine handelingen of dingen die de vorige rit niet zo goed gingen weer opnieuw nalopen. Het liefst in stap. Daarna even draven en galloperen. En dan spuit ik haar af en zet haar in de wei met een lekker appeltje,,;)

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:41

Ik neem me soms voor om een keer extra vroeg naar stal te gaan maar je kunt er pas vanaf 08:30 heen, en ik kom m'n bed toch niet uit uiteindelijk Clown. Soms is het om 10:00 uur al warm. En 's avonds is het dan vaak erg druk op stal omdat iedereen niet in de hitte wil rijden. Dus ik rij gewoon maar pas het wel aan (ook voor mezelf fijn). En anders kom ik 's avonds en ga ik naar buiten maar dan is er bijna nooit iemand die ook naar buiten gaat (kan niet alleen).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:48

Ik doe dan wat anderen hier ook doen: heel vroeg of (eerder) heel laat rijden. Bij het vallen van de avond zijn de insecten hier ook weg en is het echt zalig om te rijden.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:53

BE_GENTLE schreef:
Hallo mede-bokkers,

Was benieuwd naar reactie's op deze vraag " Rij jij paard met dit warme weer ? "

Ik rij mijn paard niet met dit warme weer, zowel voor mij als het paard is het niet lekker, zelfs als ik les heb rijd ik maar een half uurtje met me paard of helemaal niet.. ik zet hem lekker op de wei de hele dag zo dat hij toch zijn beweging krijgt maar niet hoeft te werken..

Ben benieuwd Lachen

Ja maar nu niet elke dag en wissel vaak af met wat we gaan doen.
ik probeer ook 's ochtends te gaan of 's avonds als het wat koeler is.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:54

Welk warme weer? Ik vind het nu niet bepaald warm weer Lachen Maar als het heel heet is vind ik het zelf ook niet fijn om te rijden.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:59

Met warm weer kan je best rijden hoor. Ik sta als het echt heel warm is (bijvoorbeeld zoals vorige zomer) Gewoon om half 6 op, dan ben ik om 6 uur op stal, en dan zit ik er rond half 7 op. Half 8 klaar, rond 8 uur half 9 weer thuis, en als het ff kan duik ik dan nog ff een uurtje mijn bed in Knipoog dan ben je alle drukte voor, heb je de hele bak voor je eigen alleen, niemand die je stoort of zich ergens mee bemoeit, én.. Zélfs de dazen slapen nog ! Knipoog

En anders rijd ik s avonds laat, maar meestal rijd ik s ochtends, dat vind ik het fijnste, en mijn paard is dan ook nog steeds lekker fris. Rond een uur of 4 ga ik dan terug naar stal om haar lekker af te spuiten.
Laatst bijgewerkt door DL_ op 18-08-07 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:00

Mooi weer? waar..? i don't see it Scheve mond