Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rommeke schreef:lailapri schreef:Nee les ernaast en zit op me mobiel dus straks weer antwoord
les ernaast ? mag me eens uitelggen wat je daar mee bereikt.
zo als hierboven al meerdere keren is herhaald, zoek iemand met ervaring en ga er zelf neit mee lopen prutsen.
zo trek je een paard naar beneden, in plaats van hem naar beneden te rijden.
potverdikkie schreef:Ik weet echt niet meer wat Ts-er wil. Heb het goed bedoeld, maar ik snap haar niet meer.
Als ik op een groen paard stap loopt ie ook in soms met zijn rug hol omdat ze het vaak nog eng vinden. Als ik er een paar keer zeer kort opgezeten heb wennen ze er vanzelf aan, en komt de ontspanning ook. Maar ik zal wel een achtelijke debiel zijn.
potverdikkie schreef:Ik weet echt niet meer wat Ts-er wil. Heb het goed bedoeld, maar ik snap haar niet meer.
Als ik op een groen paard stap loopt ie ook in soms met zijn rug hol omdat ze het vaak nog eng vinden. Als ik er een paar keer zeer kort opgezeten heb wennen ze er vanzelf aan, en komt de ontspanning ook. Maar ik zal wel een achtelijke debiel zijn.
CxX schreef:Maar jaa dat is bokt hea!![]()
potverdikkie schreef:bovendien ontwikkel je met alleen longeren ook geen rechtgericht paard.
Op zijn eigen benen leren lopen onder het zadel, zonder druk zonder wat te vragen, zo krijg je spieren, en dan kun je altijd als je dressuurmatig op een gegeven moment iets wil corrigeren je grondwerk doen. Want opzich is met grondwerk niets mis, maar je krijgt er geen goed doorgereden paard van, en zeker niet rondom correct bespierd.
Heartflower schreef:Ik snap je volkomen, Lailapri.
Maar jou strategie snap ik niet.. En ik denk eerlijk gezegt dat je daarmee ook weinig zult bereiken. Verder ga ik met Cassidy mee qua tips.Zo denk ik er precies over..
Je hebt al heel wat tips en kritiek gekregen en ik hoop dat je daar ook wat mee doet.Verder vind ik 't een hele leuke pony.
lejo schreef:je hoeft er ook nog niet op,
maar hij hoeft ook nog geen specifieke spieren te trainen voordat hij ook maar enige basis spierontwikkeling heeft.
sanne83 schreef:lejo schreef:je hoeft er ook nog niet op,
maar hij hoeft ook nog geen specifieke spieren te trainen voordat hij ook maar enige basis spierontwikkeling heeft.
wat versta jij onder basis spierontwikkeling en specifieke spierontwikkeling? Schouderbinnenwaarts is meestal de eerste oefening, prima als rek en stretch oefening.
Alles kan geleerd worden ernaast, vind het juist ontzettend goed van de ts dat ze daar eerst tijd instopt, voordat ze erop gaat zitten. Als je paard al rechtgericht, ontspannen en aan de hulpen is voordat je erop gaat, maakt het voor iedereen een stuk makkelijker, toch?
blieb01 schreef:lailapri gaat op een rustige manier met de dieren om zoals ik zelf heb gezien toen ik bij haar was. Alle dieren zien er goed en vrolijk uit.
stef schreef:blieb01 schreef:lailapri gaat op een rustige manier met de dieren om zoals ik zelf heb gezien toen ik bij haar was. Alle dieren zien er goed en vrolijk uit.
Dat doet er toch niet toe? Er is toch niemand die zegt dat ze niet goed voor haar paarden zorgt?
blieb01 schreef:lailapri gaat op een rustige manier met de dieren om zoals ik zelf heb gezien toen ik bij haar was. Alle dieren zien er goed en vrolijk uit. Het handwerken doet ze sinds kort en daar heeft ze les in. Op de foto's die in de link staan had ze les. Ze doet dus niet zomaar wat!
Ik geef toe dat ik zelf meer van het rij technisch oplossen ben. Of de longe erbij pak. Nu heb ik ook geen ervaring met handwerk. Ik heb wel gezien dat er nette stukken in zaten tijdens de training. En nogmaals het was onder begeleiding van een instructrice en ik mag toch aannemen dat zij wel weet wat wel en niet kan!