5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melis__

Re: 5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:43

karina1977 schreef:
wat een geweldig leuk gezicht zo samen .

Mijn dochter van 6 jaar is ook samen met haar shetlander opgegroeid die is nu 5 jaar .
geweldig leuk om ze samen groot te zien worden .

vraagje waar heb je dat roze zadel en hoofdstel vandaan Haha! en heben ze het ook in lichtblauw Bloos

Voorals het nog niet gezecht is!
www.ooteman.nl kan je het kopen Knipoog (mischien ook nog wel ergens anders)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:48

Myukii schreef:
Wát een gedoe over een paar rijlaarzen en een cap zeg!
Vraag me echt af wat nou het verschil is tussen een paar gewone laarsjes mét hakje, of een rijlaarsje/jodphur met hakje? Zeker voor zo'n guppie maakt het echt niet uit, en aangezien ik niet aanneem dat moederlief van plan was haar dochter wedstrijden te gaan laten starten, zie ik hier echt geen probleem in hoor.

Fietshelmpjes zijn ook gewoon gemaakt om mee te vallen, net zo goed als dat een cap dat is. Enige verschil is dat een cap dat uitstekende randje heeft tegen het neusbreken, en een fiets een veel kleiner randje heeft. Tja, en die fietshelm zal niet voldoen als er een paard op het koppie gaat staan, maar zo'n klein shetje zal weinig kwaad kunnen, daar moet het toch tegenkunnen.

En daarbij geloof ik niet dat met alle voorbereidingen die gedaan zijn, dit diertje één stap verkeerd zal zetten. Ja, het blijven paarden, natuurlijk, maar volgens mij heeft de TS méér dan genoeg kennis van paardengedrag om deze kleine roze guppies goed te begeleiden Knipoog

Moet trouwens ook even zeggen dat het meisje er súper op zit zeg! Geweldig, die houding, mag een groot deel van de volwassen ruiters jaloers op zijn!

Afgod Afgod Afgod

Bovendien wordt er in de endurence ook zo vaak met fiets- of skatehelmen gereden en dan is er natuurlijk geen kip die er over valt Pling

Ik heb tot mijn twaalfde altijd met een joggingbroek of een stretchspijkerbroek gereden en gewone grijze kaplaarzen, omdat ik altijd zo snel uit mn kleertjes groeide, dus ik snap ook niet dat mensen zeuren over dat roze legginkje. Kom op mensen leven en laten leven hoor! Als het maar lekker zit, westernruiters rijden ook niet met een rijbroek en rijlaarzen.

Ik vind het echt uberschattig, ik heb zelf ook een kleine shet met een hele goede opvoeding, en de twee dochtertjes van vrienden van ons rijden daar ook op, ze zijn 9 en 5 en hebben ook de grootste lol! Altijd schitterend om te zien hoe voorzichtig die pony's toch zijn met die ukkies Lovers "Mijn" ukkies zijn ook roze-freaks dus ik ga strax gelijk even op de site van ooteman kijken!

Je profiel is ook mooi, en wat een lieve foto's van je dochtertje en Billy! Nog heel veel plezier voor die twee, die komen er wel!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:48

Zoals ik het allemaal hoor, merk ik dat moeders in dit topic haar uiterste best probeert te doen om alles op een veilige manier te doen. Dit blijkt ook wel, want met elk commentaar doet ze wel iets of onderneemt ze actie!

Ik denk ook dat moeders precies weet wat ze doet. Denk eens even terug in je eigen verleden!

Er zijn denk ik veeeeel meer volwassen mensen die veel onverantwoordelijker omgaan met paarden omdat ze deze vertrouwen... Hoeveel mensen rijden er wel niet zonder cap??? Das is pas onverantwoord!

En over de body protector (en tevens cap)... Eigenlijk zou iedereen deze dus moeten dragen. Iedereen kan namelijk een keer van zijn paard af vallen, jong of oud paard. Ik rijd een paard van 30, maar die maakt nog raardere sprongen dan 1tje van 4 jaar hoor!

Ik vind het erg goed om te horen dat er inderdaad eerst aan grondwerk word gedaan alvorens er op te stappen. Samen opgroeien betekend ook een band met elkaar hebben! Soms is de band tussen een kind en een pony 1000 maal sterker en intenser en vaak ook anders, dan een band met paarden/pony's en volwassen mensen!

Zoals ik het allemaal hoor: ga zo door!. Blijf je dochter inderdaad goed begeleiden en dan komen jullie er wel! Erg leuk setje! Je ziet dat ze er helemaal trots op is. Zoveel plezier tussen mens en dier zou iedereen moeten hebben!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:53

Stacey schreef:
Zijn er al caps in die maat dan?

Ziet er leuk uit hoor! Leuk plezier beleven aan je pennypony'tje toch?

ziet er idd schattig uit

mijn zoontje heeft ook zelf zijn pony beleerd
en zijn nu paar jar later nog steeds de beste maatjes

maar aub koop of veiligheids kapjes voor op de beugels (kan ze er niet dooheen schieten) of laarsjes / jodphurs en ja de bestaan net als caps al in die hele kleine maten ..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 00:23

wat en leuke combinatie!!
zie echt het probleem niet van deze schoenen en cap. regenlaarzen hebben weer veel profiel en daar rijd toch ook genoeg mee?
naar mijn mening heeft de TS zeker genoeg kennis in huis, en wat kan zon pony nou voor kwaad doen, als dit meisje zo gekleed gaat. moeder is in de buurt, helm op, en gaan!

leuk zeg, geweldig! ze beginnen zo, maar eindigen misschien wel heel erg hoog Knipoog

succes met je lieve paard en docher en je gewelig maar ook weer afschuwelijke tuig Nagelbijten / Gniffelen

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 08:14

toch wel intresant hoe de menigen verdeeld zijn ....trouwens ik wist toen ik de titel had geschreven dat ik wel reactie op zou krijgen maar zo veel in een korte tijd ...dat ook weer niet OK dan!

ik heb de laarsjes nog goed bekeken ...er zit maar een heel kleine hakje onder (bijna niet te noemen ) dus dat worden andere laarzen , wat betreft cap tja daar zijn nog verschillende menigen over (het is tüv gekeurd) maar goed zolang we nog niet geslaagd zijn blijft ze die maar op houden Haha!

Afbeelding
Shot with Digimax A402 at 2007-07-28

maar goed ze rijd nog niet intersief dat zal volgend jaar worden ...nu is het effe erop stappen , leren sturen en halt houden ...de rest komt vanzelf wel als ze ouder zijn Knipoog

wat me verbaasde dat niemand zich stoorde op het bitloos Haha!

p.s sorry dat ik niet iedereen persoonlijke reactie heb gegeven , het ging zo snel allmaal Haha! maar bij deze nogmaals bedankt voor de leuke reacties en de wijze raad Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:08

ik vind bitloos alleen maar goed! geen gezeur in die mond nog!
imo kan er weinig fout gaan zo hoor!

bonma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:14

ik heb een poosje terug voor mijn nichtje rijlaarsjes gekocht in de maat 25 en van het merk aigle misschien hebben ze ook nog wel kleinere schoenmaat ervan,en ik ben het met denice eens over het bitloos rijden.

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:39

Ziet er netjes uit hoor!
Knap voor een 5 jarige!!
Maar lijkt dat zadel nou van plastic??

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:42

Ah wat leuk Haha!
Helemaal in het roze Tong uitsteken

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:03

Heel leuk Haha!
Leuk hoor dat roze Haha!
Past echt bij die pony Haha!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:08

Ik vind het er zo schattig uit zien!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:08

Citaat:
wat me verbaasde dat niemand zich stoorde op het bitloos

juist niet ! die kleine kinders zijn nog zo lekker lomp
meestal gaat het wel goed , lekker lang teugeltje maar soms
"oja teugel naar rechts "en trekken in eens naar rechts
zonder dat ze realiseren hoe dat overkomt
kan je ze ook niet kwalijk nemen

caps krijgen de zelfde keuringen als fietshelmen ..zoveel verschil zit er niet tussen
(helaas zou ik bijna zeggen de keuringen van caps laat zwaar te wensen over)

dat je op deze leeftijd geen laarzen oid koopt kan ik wel inkomen Knipoog
maar neem dan saftycapjes zodat ze er iig niet door kan schieten ..
kost niet veel ,kan ze gewoon in der normale schoentjes op stappen ,
zou wel een zo glad mogelijke zool nemen / kiezen Knipoog

heb zelf recentelijk aan de lijve ondervonden waarom dat ook alweer zo belangrijk is Bloos

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 11:19

Essiie schreef:
Ziet er netjes uit hoor!
Knap voor een 5 jarige!!
Maar lijkt dat zadel nou van plastic??

nee is van leder , het is een pinokio zadeltje maar dan in roze Haha!

klopt ja wat betreft met bitloos ...zo word billy enigzins bespaart Knipoog

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:20

aah cute!! Lovers Dit vind ik dus echt vet lief om te zien!!
Ze heeft toch iets op haar hoofdje!Dus moest ze vallen zal het zeker helpen!
Dat roze Haha! helemaal flachy!!
Fijn dat ze samen aan het opgroeien zijn!Hopelijk kunnen ze nog heel lang genieten van elkaar!!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:22

Ik ben het met Nickyu eens, bitloos is juist geweldig voor hun!
Vind het een super leuk stel samen en het lijkt me geweldig om zo met je pony op te kunnen groeien! Dat geeft echt een sterke band, lijkt me.
Kon het ook niet laten om even op je profiel te spieken, wat een machtig gezicht! Zo zonder zadel en hoofdstel met dat bont!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:24

irmalouise schreef:
Hihi arme hengst, word helemaal in het roze gestoken, hopelijk krijgt hij geen identiteitscrisis haha.
Nee ziet er erg leuk uit hoor, leuke pony ook.

Homoooo Vork

Moeten jullie eens in de TS haar profiel kijken, daar staat zo een leuke foto van Shakira en Billy (staat op de foto's Nagelbijten / Gniffelen )

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:35

ja dat dekentje vooral
mag ik vragen waar je die gekocht hebt

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:39

bij de decatlon hebben ze ook roze caps.
Vind het er super leuk uitzien!echt schattig

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:43

Geweldig om te zien zeg! Lachen Vind juist dat je heel doordacht bezig bent. Mijn complimenten en je hebt een supercute dochtertje. Pling

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:50

zat net ff terug te denken ..danny is zonder zadel begonnen op zijn ponytje ..daarna zadeltje met kapjes op de beugels ts vraagje ..
waarom laat je der niet zonder beugeltjes rijden ?
lijkt me ook wel beetje richting jullie manier van rijden gaan Bloos

(bedoel er niks mee maar vroeg het me af ..)

Emma___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:07

echt leuk dat u dochter nu al een paardje zadelmak maakt en nog wel een hengst
echt supprr Knipoog
en die kleren zijn ook leuk hoor daar hoef je geen cometaar op te geven Bloos

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:17

Nou ik vind het knap! Die kleine meid van de TS zit al erg mooi op haar pony. Eerst dacht ik ook wel dat het wat onverantwoord is om een jonge pony te laten inrijden door een klein meisje maar als ik dan lees dat ze samen zijn opgegroeid... Dan vind ik het wel verantwoord! Die twee kennen elkaar en weten wat ze aan elkaar hebben. Tuurlijk kan het wel eens misgaan maar dat kan met een oude manègepony ook. Het blijven immers dieren!
Verder zie ik ook niet wat er mis is met de schoenen, de legging en de fietshelm...? Jeetje, in de eerste jaren dat ik naar de manège ging, reed ik met mijn "Tom&Jerry"-regenlaarsjes en een oude legging Haha! Geen haan die daar naar kraaide!
De TS heeft aan de veiligheid gedacht en laat die twee nu maar gewoon plezier hebben! Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:25

als je dichte beugels maakt heb je geen enkel probleem meer lijkt me , kan ze gewoon met schoentjes rijden zonder gevaar voor doorschieten. vind het er verder prima uitzien hoor!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 15:47

Haha! bedankt voor de leuke reacties Haha!

yep we hebben niet effe een pony gekocht en m`n dochter erop gezet en zo rij maar Tong uitsteken

nee we zijn echt bewust bezig ...ok met die schoenen had ik niet bij stil gestaan (wist wel met gympies)

maar omdat jullie het leuk vinden hier nog enkele foto`s van haar en haar hengst billy the kid Haha!

Afbeelding
Shot with E2100 at 2007-07-28

Afbeelding
Shot at 2007-07-28