Nou, dames, zullen we weer even on-topic?
Nog even weer terug naar de oorspronkelijke vraag;
Kamy schreef:Ik weet dat er een speciaal plekje is voor AdB "aanhangers" maar je moet minimaal 25 zinnige berichten geplaatst hebben op bokt, en zover ben ik nog niet.... Maar ik had wel een vraagje over Bodt.....
Ik heb sinds een half jaar 1x per week les van een Bodt instructeur. Het probleem bij mij en mijn paard was, dat ik mijn paard een beetje vastgereden had. Ze leek een flink scheefheid probleem te hebben maar het valt mee, ze is scheef in het lijf omdat haar spieren vast zitten (linksgebogen paardje). Nu gaan we erg goed vooruit en stelde mijn instructeur voor om galopwissels te oefenen. Dit om mijn paard rechter te krijgen in galop en ook voor de afwisseling. Mijn paard kent ze nog niet en bakt er ook nog niet veel van...
Probleem is, dat deze oefening op veel verzet stuit van niet-Bodters op stal. Immers, een niet recht paard kan volgens hen geen galopwissel uitvoeren. Terwijl mijn instructeur "beweert" dat dat wel kan en het juist een oefening is om het paard recht te krijgen....
Wat is jullie mening als ik vragen mag?
Volgens TS is dus niet het probleem dat haar paard het nog niet kan, haar traditionele instructrice staat er ook niet afwijzend tegenover, het probleem is wat haar stalgenoten er van vinden.
Ze combineert AdB-instructie met traditionele instructie en het gaat goed vooruit. Dat blijkt ook uit haar andere posts.
Punt is dus dat ze onzeker wordt van stalgenoten die geen idee hebben dat ze via een andere benadering wat onorthodoxe oefeningen te doen krijgt.
Het lijkt me simpel; als je ervaart dat iets goed werkt, moet je er - onder begeleiding - vooral mee doorgaan. Als je twijfels hebt, vraag dan om extra uitleg. Laat de stalgenoten maar kletsen!