friese hengst, slechts 1 week onder zadel :D trots!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Re: friese hengst, slechts 1 week onder zadel :D trots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:45

Ik vind het een mooi paard en je rijdt hem zo te zien vriendelijk. Sporen zou mijn keuze niet zijn geweest, met of zonder cap moet je zelf weten, maar van jouw lieve dochtertje ZONDER CAP op haar pony krijg ik wel de kriebels.

Succes met deze knappe man, dit kan nog een goed paard worden, denk ik. Lachen

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:29

Heel mooi paardje hoor!
Al die reacties over je cap, ik vind dat alles wat met je eigen veiligheid temaken heeft dat je dat lekker zelf moet weten.
Wil jij op stal dr op; lekker doen, zonder cap je weet zelf goed wat er kan gebeuren, dan is het eigen keus of je het doet of niet.

Heel veel succes met hem!

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:43

GAAF!!!!!!!!!!!!cap is eigen keus Tong uitsteken

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:48

Citaat:
Al die reacties over je cap, ik vind dat alles wat met je eigen veiligheid temaken heeft dat je dat lekker zelf moet weten.

klopt, maar ik vind het wel een verplichte verantwoordelijkheid tegenover je kind. Niet zo leuk als mama wegens koppigheid in een rolstoel beland en niets meer kan doen.. op het moment dat je ouder word ben je niet alleen nog verantwoordelijk voor jezelf..

maar das mijn bescheiden mening..

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:03

Er wordt wel weer lang over doorgedramt he. Typisch bokt waar ik me zo aan kan ergeren.
Vertel gewoon je mening en waarom maar ga niet 10 keer hetzelfde zeggen. Niet iedereen heeft dezelfde manier, dat zal altijd zo blijven.
De TS weet echt wel waar ze mee bezig is. Ik denk dat zij het paard wel wat beter kent al alle anderen die in dit topic gereageerd hebben. Zij weet hoe het dier in elkaar zit, waar hij wel en niet op reageerd. Hoe voorwaarts hij is en hoe schrikkerig. Laten we niet vergeten dat het een fries is. Deze zijn zowiezo al een stuk rustiger in hun hoofd. Het ziet er ontspannen uit. Dat kan iedereen zien.
Dat ze geen cap op heeft is toch echt haar eigen keuze. Dat je het er niet mee eens bent is prima, maar ga er nou geen drama van maken. Laat iedereen toch eens in zijn/haar waarde, eigen keuzes laten maken.
Spoorgebruik is ook haar keuze, ze heeft er bij verteld waarom.
Geef dan tips over hoe je het wel moet doen, maar ga haar niet afblaffen. Want daar is bokt toch zo ontzettend goed in.
Ieder paard wordt anders ingereden, en ga niet oordelen voordat je het hele verhaal weet.
Bokt is er voor tips, niet om mensen af te blaffen.

En nog even over het niet voorwaarts zijn. Ik heb een jonge fries met begeleiding ingereden. Het zadelmak maken heb ik niet zelf gedaan maar dit heeft een ander gedaan. Dit was een ruin, en ook hij was niet vooruit de branden. Hij is toen tijdens het longeren vooruit gedreven ( het gebeurde niet lief).
Dat was niet mijn manier van werken (ik stond er niet achter, maar zij wist waar ze mee bezig was), maar als dat niet zo was gedaan was hij nu zo sloom als een slak. Onder het zadel was hij perfect aan mn been, reageerde op iedere hulp en was prima voorwaarts.
Misschien kun je het aan de longe nog eens proberen?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 18:39

Even nog een korte reactie over de merrie.. Heb zelfs wel stallen meegemaakt waar de hengsten rustig verdeeld tussen merries op stal stonden met enkel spijlen ertussen en niet dichtgemaakt.
Hier was niks aan de hand en dieren liepen super gemengd in lessen en wedstrijden.
Het is maar net hoe je ermee omgaat! Hij snuffelt elke dag even met mijn merrie ook als ik met de merrie langs em loop als ie in de bak staat en ze doen beide niks, vinden elkaar gewoon reuze aardig Haha!

mijn dochtertje is in mijn profiel op de foto's 6 maanden en was geen passende cap voor der.
Ze is nu bijna 2 en heeft een cap en rijlaarzen en broekje en krijgt een bodyprotector met de tijd als dat wat redelijk zit.

dusse nu niet overal dingen gaan zoeken om me naar beneden te halen please... Ben niet helemaal achterlijk en ben al 17 jaar fanatiek met paarden bezig en ieder doet dingen op zijn eigen manier.

hoe zit het dan als je je paard bij een goeie stal binnen een maand wil laten beleren?...... Tsjah.. Ik doe het rustig aan met em en mijn spoor zit zo hoog omdat daar de plaats ervoor is op mijn rijlaarzen.

verder bedankt voor alle leuke reacties over de hengst en de tips/opbouwende kritiek.

groetjes ans

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:50

CtjeLief schreef:
Citaat:

klopt, maar ik vind het wel een verplichte verantwoordelijkheid tegenover je kind. Niet zo leuk als mama wegens koppigheid in een rolstoel beland en niets meer kan doen.. op het moment dat je ouder word ben je niet alleen nog verantwoordelijk voor jezelf..

maar das mijn bescheiden mening..

Daar geef ik je gelijk in!

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:13

ik vind het vrij logisch dat ik niet reageert op been,
het is nieuw voor z'n paard lopen leert een mens ook niet in een keer. Als die niet op je been loopt betekent niet gelijk dat ik sloom is kan het gewoon niet zijn dat ie het niet snapt. Ik heb al zoveel pony's ingereden en nog nooit er over nagedacht om sporen te gebruiken maarja je eigen keus

Semmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:45

Wat een stoere hengst..!!

Ik stoor me er alleen aan dat je zonder cap rijd op een paard dat een week onder het zadel is?!
Mag ik misschien vragen waarom je nu al met sporen rijd?!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:06

Semmetje schreef:
Wat een stoere hengst..!!

Ik stoor me er alleen aan dat je zonder cap rijd op een paard dat een week onder het zadel is?!
Mag ik misschien vragen waarom je nu al met sporen rijd?!

Het topic doorlezen wil wel eens helpen... Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:10

Knipoog het is al zo`n 200x gezegd

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:13

Met je rijfoto's van de fries heb ik niet zoveel moeite. Dat je zelf zonder cap rijdt, ach, je bent oud genoeg om dat voor jezelf te bepalen. Maar met de foto van je dochtertje op het paard in je profiel heb ik veeeeel meer moeite. Dat is echt iets, wat ik zelf noooit zou doen. Mijn zoontje is nu 6 maanden (overigens lijkt je dochtertje wel wat ouder daar), en die mag aaien, en verder niets. En al helemaal niet op het paard van mama zonder cap. En als er geen cap is in de maat van kindlief, zet je haar er toch niet op!!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:15

Viennanova schreef:
Met je rijfoto's van de fries heb ik niet zoveel moeite. Dat je zelf zonder cap rijdt, ach, je bent oud genoeg om dat voor jezelf te bepalen. Maar met de foto van je dochtertje op het paard in je profiel heb ik veeeeel meer moeite. Dat is echt iets, wat ik zelf noooit zou doen. Mijn zoontje is nu 6 maanden (overigens lijkt je dochtertje wel wat ouder daar), en die mag aaien, en verder niets. En al helemaal niet op het paard van mama zonder cap. En als er geen cap is in de maat van kindlief, zet je haar er toch niet op!!!!

Dat is ook offtopic, daar gaat het nu niet om.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:18

Anne_GTI schreef:
Die loopt best lekker voor net onder het zadel. Ik vind alleen dat je hem niet moet laten ruiken aan een merrie als je hem onder het zadel hebt. Werken is werken en dekken is dekken. Dat moet je goed gescheiden houden want anders krijg je een groot probleem.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn, zat ook vol verbazing naar die foto's te kijken. Verder vind ik het nogal riskant om handschoentjes aan te trekken op een paard wat net onder het zadel is, je weet maar nooit wanneer hij gaat schrikken.
Ik vind het wel een erg mooi dier. Veel succes met hem.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:01

Es79 schreef:
Viennanova schreef:

Dat is ook offtopic, daar gaat het nu niet om.

Slechts gedeeltelijk offtopic, en als er boven mij ook al niet op die foto gezinspeeld was, had ik TS haar profiel niet eens bekeken. Verder kan ik er niet zo goed over als men kinderen blootstelt aan zulke gevaren.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:04

dat begrijp ik natuurlijk wel want een kind maakt zijn keus niet hij volgt zijn moeder. Wat als ze eraf valt.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:09

Wat een flauwekul dat een fries altijd rustig in zijn kop is, zelfs een fries kan rare capriolen uithalen! Voor de rest is alles al gezegd.
Ik zou persoonlijk niet willen dat er met mijn jonge paard op zo'n manier gereden werd.

kim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:09

Mooi paard hoe lang ben je nu bezig met hem?

Ik zou alleen een cap opdoen ook al vetrouw je hem 100% en dat je hem laat ruiken aan je merrie in de stal vindt ik ook erg link. Hij hoeft maar een keer overeind te komen en je bent nergens....
Voor de rest is het allemaal al gezegd.

gr kim

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:10

ik heb allen niet het idee dat dit paard pas een week ohz is!
want dan rij je nog niet los,en zit je niet zo rustig handschoentjes aan te doen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:15

dat kon bij mijne ook dat maakt niks uit bij mijne ging ik de 2e keer erop naar de maaas dus dat is ieder voor zich

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:28

Snackie schreef:
want dan rij je nog niet los,en zit je niet zo rustig handschoentjes aan te doen

Dat dacht ik ook, maar ik heb ook geen reden om te geloven dat de TS liegt. Juist daarom zou ik bijvoorbeeld niet zo vrolijk handschoenen aantrekken op het paard.

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:37

Hoi Anneke! Ziet er goed uit man! Vooral die para foto van Partyflock!
Misschien kun je de volgende keer beter foto's plaatsen zonder vlechten?
Dan zijn de meisjes van Bokt ook weer tevree!
Succes ermee OK dan!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 14:09

waarom zou ik liegen over dat hij nu inmiddels een dikke week onder het zadel is? dier is erg nuchter en koel in zijn hoofd en vindt het allemaal erg leuk.

longeren issie ook sloom en dit ook zo onder het zadel ook met hulp van iemand erbij in de bak, dus dat is nou eenmaal zo, kan ik niks aan doen.

En wat een gezeik over mijn dochtertje ineens... waar gaat dit over? ze vindt het super om mee te gaan en heeft nu der capje etc.......

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 14:13

Snackie schreef:

b*llsh*t!
het ene paard is het andere niet...
dier is zo nuchter als wat!

kom anders eens langs! kun je het zelf zien, zijn genoeg getuigen dat ik er 30-06-07 voor het eerst opgestapt ben...

de groeten

(de punten van cap/sporen/zweep/manier van inrijden kan ik wel hebben, maar verzin nu niet steeds wat nieuws om lekker te gaan zeiken... beetje overdreven....
bokt was jaren terug wel anders zeg... pfieuw)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:15

Ans schreef:
En wat een gezeik over mijn dochtertje ineens... waar gaat dit over? ze vindt het super om mee te gaan en heeft nu der capje etc.......

Moet zeggen dat ik dat ook niet vind kunnen. Het gaat om de rijfoto's die in dit topic staan, niet om wat TS eventueel met haar dochtertje doet. Bovendien zie ik genoeg foto;s waar het dochtertje wel een cap draagt, dus TS zal echt wel verantwoordelijkheidsgevoel t.o.v. haar dochtertje hebben. Maar dat geheel off topic.
Hou het qua commentaar en discussies op de foto's, persoonlijke aanvallen zijn absoluut niet nodig.