Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SuperPepeijn schreef:Had je andere reacties verwacht Tender? Wat was jouw doelstelling met dit topic?
SuperPepeijn schreef:Margreet schreef:Ja hoor, heel simpel zelfs, paard drukt zich eruit en ruiter brengt de handen verder naar achter als op de foto waar het paard nog in de hand gesteld is.Ja, dat is wat het is, dat snap ik ook nog wel. Maar dat zie je niet aan een stilstaand beeld...
Katja schreef:Dierenbeul aka wannabee-Anky meldt zich.
Ik vind het altijd weer knap wat mensen aan de hand van een paar foto's kunnen zien. Met name het gedeelte waarop ik beschuldigd wordt van trekken begrijp ik niet zo goed in het drafgedeelte waar zelfs een foto tussenzit waarop de binnenteugel doorhangt.
In galop is het nog alle zeilen bijzetten om niet uit de bocht te vliegen dus daar komt op dit moment m'n hand nog te sterk in maar dat zal de komende dagen zeker verbeteren.
Grappig dat iedereen ervanuit gaat dat mijn hand de oorzaak van het verzet is want dat is (de paar keer dat het in een half uur voorkwam) iedere keer tegen mijn been geweest en soms tegen de zweep (ja ja, die misbruik ik ook nog)
De reden waarom hij nu even zo diep loopt is omdat het de enige positie is waarin hij het stuk voor de schoft rond wil maken. Je ziet ook op een paar foto's dat ik probeer om de hals weer meer naar boven en vooruit te krijgen maar ik wil wel dat hij rond voor de schoft blijft omdat hij anders niet voldoende over de rug loopt.
Lijkt me logisch dat ik het niet binnen een paar dagen voor elkaar heb om deze pony in de lage en ronde lijn ook nog zover te hebben dat het achterbeen super met afdruk ondertreedt. Dat is ook niet iets waar ik naar streef omdat het nog te zwaar zou zijn en ik geen schade aan zijn lijf wil ontwikkelen.
Daarom wordt hij ook korte stukken op deze manier gereden en loopt hij ook maximaal een half uur.
Las ook nog dat de ts geen profijt zou hebben omdat zij het niet zelf heeft gedaan. Mijn ervaring is (en ik doe dit werk inmiddels heel wat jaren) dat 99 van de 100 paarden blijvend beter te rijden zijn voor hun ruiter mits ze goede begeleiding krijgen nadat ze het paard of in dit geval de pony weer hebben opgehaald.
Deze pony heeft geleerd dat hij het op kracht kan winnen omdat de ts door fysieke problemen niet in staat is hem de baas te kunnen. Dit leverde niet alleen soms gevaarlijke situaties op maar zorgde ook ervoor dat hij zijn lichaam op een verkeerde manier is gaan gebruiken waar hij zelf weer klachten van kreeg.
Hoop dat het zo wat duidelijker is als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag.
NineliveZ schreef:Helaba, nooit gezegd de teugels LOS te GOOIEN !!!! Snel doorlaten met behoud van licht contact !
Hallooo....
Giorgio_x schreef:singasong schreef:Foto's zijn natuurlijk maar moment opnames maar... ik kan me wel voorstellen dat dit paardje in verzet komt als hij op deze manier gereden wordt. Waarom moet dat zo met de kin op de borst?
hier sluit ik me totaal bij aan!
Redrumfox schreef:Oke, de uitleg is duidelijk. Vind je 'trainingsmethode' alleen niet gepast, persoonlijk zou ik weer helemaal bij het begin beginnen; grondwerk, NH etc.. Dan zorgen dat hij op een normale manier en ontspannen in de bak kan lopen, en pas als dát allemaal werkt hem rond laten lopen. Je zegt wel dat dit goed helpt (zal best), maar het lijkt me niet de goede weg om iets te bereiken.
AstraGirlie schreef:Ik streef op dit moment naar gehoorzaamheid in elk opzicht. Hij moet echt 100% naar mijn hand een been luisteren en daarna kan ik alles veel kleiner en luchtiger gaan doen. Zelf vind ik het beeld op foto 3 en 6 wel degelijk ontspannen en die stukken zal ik de komende dagen gaan uitbouwen.Waar streef je dan naar als ik vragen mag? Niet naar ontspanning, want je geeft op geen enkele foto zelf na wanneer het paard dit wel doet...
Daarom wil ik wel eens andere foto's zien, waarop dit wel gebeurt...
NineliveZ schreef:Ook hallo.Helaba, nooit gezegd de teugels LOS te GOOIEN !!!! Snel doorlaten met behoud van licht contact !
Hallooo....
SuperPepeijn schreef:Het lijkt de laatste tijd een trend om foto's te plaatsen van ruiters waarvan we weten dat ze leuk kunnen sturen in niet zulke fijne momenten. En dat noemen we dan training en opbouwen, zonder positieve afsluiting op de foto. Dat is bewust provocerend en agressief en het levert een sfeer op om van te huilen. De ene kant maakt de ander voor penny uit en de ander dierenbeul. Je zou verwachten dat een moderator juist de sfeer zou moeten verbeteren en dit soort dingen niet doet.
Katja schreef:Denk dat de penny's het allemaal erg zielug vinden dus die gaan niet zo aan het werk.
Citaat:Het lijkt de laatste tijd een trend om foto's te plaatsen van ruiters waarvan we weten dat ze leuk kunnen sturen in niet zulke fijne momenten. En dat noemen we dan training en opbouwen, zonder positieve afsluiting op de foto. Dat is bewust provocerend en agressief en het levert een sfeer op om van te huilen. De ene kant maakt de ander voor penny uit en de ander dierenbeul. Je zou verwachten dat een moderator juist de sfeer zou moeten verbeteren en dit soort dingen niet doet.
Sjuimpje schreef:Ik heb pas ook zo'n topic gehad met daarbij een ontspannen uitdraaf foto en foto's van de day after op concours, kan niet zeggen dat dat scheelde hoor