Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:28

Waar streef je dan naar als ik vragen mag? Niet naar ontspanning, want je geeft op geen enkele foto zelf na wanneer het paard dit wel doet...
Daarom wil ik wel eens andere foto's zien, waarop dit wel gebeurt...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:28

Had je andere reacties verwacht Tender? Wat was jouw doelstelling met dit topic?

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:29

Wat een leuke pony zeg Lachen
Verder ga ik mee met het commentaar Clown
Wat grappig trouwens dat zijn manen aan de linkerkant zitten, die horen toch altijd aan de rechterkant te zitten Haha! ?
Nouja maakt ook niet uit Clown
Leuke pony hoor Haha! Lekker eigenwijs Nagelbijten / Gniffelen

NineliveZ

Helaba, nooit gezegd de teugels LOS te GOOIEN !!!! Snel doorlaten met behoud van licht contact !

Hallooo....

evanescence

SuperPepeijn schreef:
Had je andere reacties verwacht Tender? Wat was jouw doelstelling met dit topic?

Ja dat wil ik eigenlijk ook wel is weten.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:31

Topic was toch van Belker??

Margreet

SuperPepeijn schreef:
Margreet schreef:
Ja, dat is wat het is, dat snap ik ook nog wel. Maar dat zie je niet aan een stilstaand beeld...
Ja hoor, heel simpel zelfs, paard drukt zich eruit en ruiter brengt de handen verder naar achter als op de foto waar het paard nog in de hand gesteld is.

Dan heb je er alweer 2.... Dus een "film".
Ik had het over een, één.

Moge inmiddels duidelijk zijn dat dit niet structureel is, maar dat hier constructief, doordacht en consequent gewerkt wordt aan het oplossen van een probleem. Als de pony een beetje intelligent is kiest 'ie eieren voor z'n geld en heeft verder een prima tijd zonder strijd!

Redrumfox

Katja schreef:
Dierenbeul aka wannabee-Anky meldt zich.

Ik vind het altijd weer knap wat mensen aan de hand van een paar foto's kunnen zien. Met name het gedeelte waarop ik beschuldigd wordt van trekken begrijp ik niet zo goed in het drafgedeelte waar zelfs een foto tussenzit waarop de binnenteugel doorhangt.
In galop is het nog alle zeilen bijzetten om niet uit de bocht te vliegen dus daar komt op dit moment m'n hand nog te sterk in maar dat zal de komende dagen zeker verbeteren.

Grappig dat iedereen ervanuit gaat dat mijn hand de oorzaak van het verzet is want dat is (de paar keer dat het in een half uur voorkwam) iedere keer tegen mijn been geweest en soms tegen de zweep (ja ja, die misbruik ik ook nog) Bloos!

De reden waarom hij nu even zo diep loopt is omdat het de enige positie is waarin hij het stuk voor de schoft rond wil maken. Je ziet ook op een paar foto's dat ik probeer om de hals weer meer naar boven en vooruit te krijgen maar ik wil wel dat hij rond voor de schoft blijft omdat hij anders niet voldoende over de rug loopt.

Lijkt me logisch dat ik het niet binnen een paar dagen voor elkaar heb om deze pony in de lage en ronde lijn ook nog zover te hebben dat het achterbeen super met afdruk ondertreedt. Dat is ook niet iets waar ik naar streef omdat het nog te zwaar zou zijn en ik geen schade aan zijn lijf wil ontwikkelen.
Daarom wordt hij ook korte stukken op deze manier gereden en loopt hij ook maximaal een half uur.

Las ook nog dat de ts geen profijt zou hebben omdat zij het niet zelf heeft gedaan. Mijn ervaring is (en ik doe dit werk inmiddels heel wat jaren) dat 99 van de 100 paarden blijvend beter te rijden zijn voor hun ruiter mits ze goede begeleiding krijgen nadat ze het paard of in dit geval de pony weer hebben opgehaald.
Deze pony heeft geleerd dat hij het op kracht kan winnen omdat de ts door fysieke problemen niet in staat is hem de baas te kunnen. Dit leverde niet alleen soms gevaarlijke situaties op maar zorgde ook ervoor dat hij zijn lichaam op een verkeerde manier is gaan gebruiken waar hij zelf weer klachten van kreeg.

Hoop dat het zo wat duidelijker is als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag.

Oke, de uitleg is duidelijk. Vind je 'trainingsmethode' alleen niet gepast, persoonlijk zou ik weer helemaal bij het begin beginnen; grondwerk, NH etc.. Dan zorgen dat hij op een normale manier en ontspannen in de bak kan lopen, en pas als dát allemaal werkt hem rond laten lopen. Je zegt wel dat dit goed helpt (zal best), maar het lijkt me niet de goede weg om iets te bereiken.

Vind galoperen al helemaal niet geplaatst in het begin, leer dat paard dan eerst wat manieren in de basis; stap en draf. Galoperen lijkt me nog lang niet aan de orde.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:32

NineliveZ schreef:
Helaba, nooit gezegd de teugels LOS te GOOIEN !!!! Snel doorlaten met behoud van licht contact !

Hallooo....

Yes, hier is wel een groot verschil...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:32

Giorgio_x schreef:
singasong schreef:
Foto's zijn natuurlijk maar moment opnames maar... ik kan me wel voorstellen dat dit paardje in verzet komt als hij op deze manier gereden wordt. Waarom moet dat zo met de kin op de borst?

hier sluit ik me totaal bij aan!

En ook ik sluit me daar bij aan. Het was het eerste wat in me op kwam; Vinden ze het nou nog gek dat hij in verzet komt? Verward Ik snap hem volkomen!

NineliveZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:33

Galop is beter dan stap draf voor sommige paarden te doen loskomen...

Maja, gezien er niet al te veel reacties komen op echte rijkunst en vooral tralala over hoe erg dit allemaal is...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:34

Ik lach me wel echt rot hier Nagelbijten / Gniffelen...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:35

Sjonge jonge.. Dus om dat de amazone op een hoog niveau rijdt, weet ze gelijk op elk paard wat ze doet en doet ze het perdirect goed.. Wat een onzin.
Ik zie een pony die wel degelijk met een harde hand naar beneden wordt gereden, Op foto 1,2,4,10,11,12,13, zelfs veel te diep, waar hij helemaal niet zo mooi rond op de schoft wordt. Op foto 4 zijn de handen van de ruiter nog meer naar achter en dit zie ik op meer foto´s. Foto 11, sorry, maar dit is duidelijk een te strenge (binnen) hand.
Bij het zien van deze foto´s zie ik alleen maar spanning, een soort gevecht.. En als je dan al zegt dat het moment opnamens zijn, waarom dan niet ook ontspannings momenten laten zien.. Ik zie een pony die veel te veel gedwongen wordt ipv van achter naar voren gereden wordt.. Dus ookal rijdt de ruiter GP, ik vind dit geen juiste aanpak en ik hoop op betere en ontspannendere foto´s de volgende keer.

Nog 1 toevoeging, je zegt dat je het grappig vindt dat iedereen van een paar foto´s kan beoordelen hoe je rijdt.. Daar is HAW voor, om van 15 foto´s commentaar te geven.. Jij laat ons 15 momentopnamens zien.. Wij geven onze mening.

Milly_

OMG! Mensen waar gaan we naartoe?
Wat een manier van reageren Bloos!
Ben er zelf helemaal mee eens dat ze veeel te diep loopt, maar moeten we dat echt op zo'n manier zeggen?Heb trouwens ook nog niet veel 'tips' gezien, alleen maar verwijten.
Ik denk dat iedereen op bokt ontzettend veel van paarden houd, en dan uitgemaakt worden voor dierenbeul? terwijl we allemaal het beste voor hebben met onze paarden!
Zo'n commentaar werkt alleen maar averrechts, is dat het gene wat we willen bereiken?
Ik vind het vooral belangerijk op HAW dat we mensen kunnen helpen, of het nu om een beginneling gaat of een Z-ruiter of whatever, IEDEREEN maakt fouten!

Margreet

Bij eentje die wat stout is heb ik persoonlijk liever goed het gas erop.... En Katja ook denk ik.

ibikus

Redrumfox schreef:
Oke, de uitleg is duidelijk. Vind je 'trainingsmethode' alleen niet gepast, persoonlijk zou ik weer helemaal bij het begin beginnen; grondwerk, NH etc.. Dan zorgen dat hij op een normale manier en ontspannen in de bak kan lopen, en pas als dát allemaal werkt hem rond laten lopen. Je zegt wel dat dit goed helpt (zal best), maar het lijkt me niet de goede weg om iets te bereiken.

Hebben paarden en pony's een reset knop dan Verward

SuperPepeijn

Het lijkt de laatste tijd een trend om foto's te plaatsen van ruiters waarvan we weten dat ze leuk kunnen sturen in niet zulke fijne momenten. En dat noemen we dan training en opbouwen, zonder positieve afsluiting op de foto. Dat is bewust provocerend en agressief en het levert een sfeer op om van te huilen. De ene kant maakt de ander voor penny uit en de ander dierenbeul. Je zou verwachten dat een moderator juist de sfeer zou moeten verbeteren en dit soort dingen niet doet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:37

AstraGirlie schreef:
Waar streef je dan naar als ik vragen mag? Niet naar ontspanning, want je geeft op geen enkele foto zelf na wanneer het paard dit wel doet...
Daarom wil ik wel eens andere foto's zien, waarop dit wel gebeurt...
Ik streef op dit moment naar gehoorzaamheid in elk opzicht. Hij moet echt 100% naar mijn hand een been luisteren en daarna kan ik alles veel kleiner en luchtiger gaan doen. Zelf vind ik het beeld op foto 3 en 6 wel degelijk ontspannen en die stukken zal ik de komende dagen gaan uitbouwen.

NineliveZ schreef:

Hallooo....
Ook hallo. Haha! Denk dat het effect hetzelfde zal zijn. Ik laat los op de moment dat hij gehoorzaam is zodat hij leert wat goed is en wat ik verkeerd vind. Lijkt me niet echt een duidelijke aanpak voor een pony als ik de "beloning" ook toepas op de momenten dat hij juist dingen doet die ik verkeerd vind.

Grondwerk kan heel nuttig zijn maar in dit geval zie ik er niet veel heil in omdat hij erg gehoorzaam is aan de hand maar het probleem puur onder het zadel is.

Ik ga nu echt m'n paarden rijden want het is allemaal erg boeiend maar ik moet nog meer doen.

lesilla

Mensen alles is al gezegd, het is weer een leuk ik heb niets anders te doen, ga de andere maar immiteren haw topic aan het worden. Wacht tot ts haar zegje mag zeggen. Pffff haw is toch niet meer wat het geweest is hoor....

Anoukie

Jeetje SP, zit niet zo te zuigen zeg Slapen...

ibikus

SuperPepeijn schreef:
Het lijkt de laatste tijd een trend om foto's te plaatsen van ruiters waarvan we weten dat ze leuk kunnen sturen in niet zulke fijne momenten. En dat noemen we dan training en opbouwen, zonder positieve afsluiting op de foto. Dat is bewust provocerend en agressief en het levert een sfeer op om van te huilen. De ene kant maakt de ander voor penny uit en de ander dierenbeul. Je zou verwachten dat een moderator juist de sfeer zou moeten verbeteren en dit soort dingen niet doet.

Ik heb pas ook zo'n topic gehad met daarbij een ontspannen uitdraaf foto en foto's van de day after op concours, kan niet zeggen dat dat scheelde hoor Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:38

Wanneer is hij dan gehoorzaam volgens jou?
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 04-07-07 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

NineliveZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:38

@Milly : je slaat de nagel op de kop !

Minder zeiken meer constructieve comments Lachen

Toelichten vanuit eigen visie zonder oordelen te vellen is een stap dichter naar wijsheid.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:39

Katja schreef:
Denk dat de penny's het allemaal erg zielug vinden dus die gaan niet zo aan het werk.

Hoe vaak kom je nog steeds foto's tegen van "penny's" die trots hun paard "aan de teugel" hebben?
(terwijl die in de krul is getrokken)
nee, ik zie geen enkele goede reden om zulke foto's op internet te zetten

Citaat:

ik ben het met je eens Ja
Laatst bijgewerkt door superwoman op 04-07-07 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:39

Sjuimpje schreef:
Ik heb pas ook zo'n topic gehad met daarbij een ontspannen uitdraaf foto en foto's van de day after op concours, kan niet zeggen dat dat scheelde hoor Haha!
Vriendjes zijn? Misschien zat het andere topic nog wat te vers in het geheugen Haha!