McSquizzy schreef:Ik vind persoonlijk de TS véél te heftig reageren op alles hier. Mensen geven je tips en raad en als je met (opbouwende) kritiek niet kan omgaan, misschien volgende keer geen foto's meer plaatsen?
Of was het alleen goed geweest als iedereen had geschreven ' mooie haf, heel mooi nageeflijk en die elastiek is goed joh! doe zo verder!?'
Je weet onderhand toch al wel dat zulke foto's plaatsen als resultaat heeft : 10 pagina's vol opmerkingen over die elastiek.
Ik vind zelf ook dat je opmerkingen soms heel erg overdreven zijn : als het mijn paard was zou ik die elastiek niet aandoen, of het maakt me niet uit of er met stiek of niet gereden word!?
Persoonlijk vind ik het een mooie haf en heb je best n goede houding.
Verder vind ik het er heel gedwongen en onvriendelijk uitzien.
Je handen mogen hoger ( tot 10cm boven de schoft), knikje in je ellebogen, handen tot een vuist maken. Nu ga je hem door je handhouding nog lager instellen en hij loopt al veel te diep.
Verder beugels gaatje langer.
Probeer de elastiek eens af te laten of een pak losser te doen en je probleem rijtechnisch op te lossen. Je hebt problemen met hem zonder elastiek zeg je. Neem dan les, vraag raad aan je instructrice op manege en probeer het zonder deze werktuigen op te lossen. Dit is in mijn ogen iet fijn voor de pony.
En waarom draag je eigenlijk sporen?? Want het is zo tegenstrijdig : je hebt best problemen zonder de elastiek, ik neem aan neus de lucht in en gaan met die banaan? , maar dan ga je wel sporen dragen!? Waarom??
Persoonlijk ben ik tegen het gebruik van sporen op een manege omdat sommige ruiters daar niet weten hoe er mee om te gaan. Persoonlijk draag ik het zelf ook amper omdat ik mijn benen gewoon nog niet stil genoeg houd.
Alvast sorry voor de opmerkingen over de elastiek, ik weet dat je dat niet wilde, maar ik kan het toch niet laten..en daar is een discussieforum nog steeds voor toch!?
Ik vben er nog niet over uit of dit nou veel waarde aan het topic toevoegd - het onderwerp 'elastiek' moesten we laten rusten (het is 3 keer verzocht door een mod!) en jij zegt dat je het niet kan laten om het nog even aan je bericht toe te voegen? Als heel bokt zo denkt zijn er morgen nog 10 pagina's bij hoor
Bokt is een discussieforum dat dus gespreksleiders (nodig) heeft, dat zijn de moderators en daar dien je dan ook naar te luisteren - net als in een échte discussie.
Besides, je zegt dat ze les moet nemen. Het gaat hier om een manegepony, daar rijd je over het algemeen alleen op als je les hebt - het hoe of wat van de les laten we mooi buiten beschouwing want dat is niet aan ons om te beslissen. Het gezever over elastiek hoort hier dus óók bij, over haar spoorgebruik kun je vrij weinig zeggen.. Ze is jou niet, en jij bent haar niet (gelukkig): misschien heeft ze dus wel stille benen en verduidelijkt ze op deze manier de hulpen voor een lastige pony. Jouw spoorgebruik is haar spoorgebruik niet, en nogmaals.. er is al 3 keer door een mod verzocht om het niet meer over het elastiek te hebben, waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig?