Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ania schreef:Ik ben er niet meer bang voor, en helaas had ik geen camera bij toen ik me cap bijhad en geen cap bij toen ik me camera bijhad.
Ania schreef:slof heb ik weggehaald om deze reacties. Ik heb hem omgehangen voor mijn vertrouwen en niet om het paard.
Ania schreef:1.Hij kan nog niet veel onder het zadel en wilt steeds stoppen, dus dan spoor ik hem weer aan naar voren(met me benen en stem echt waar!!), en vliegt dan vliegt ie ff weg, dus weer terugnemen,
en een ritme erin krijgen, 2.dan schrikt ie weer van zijn eigen hoefgetrappel en vliegt ie weer naar voren, dus weer terugnemen enz
Ik hou hem ook kort, 3.maar dat is ook het missende zelfvertrouwen denk ik, daarbij is ie erg zacht in de hand, dus als ie hem te strak hou krult ie zich op. ah, het was pas de 3e keer dat ik erop zat dit jaar, dus het komt nog allemaal goed.
alleen zullen jullie het (helaas?) niet meer meemaken.![]()

marijkje1990 schreef:Jemig wat een gezeur... Slof of geen slof wat maakt dat nou uit en miss vond ze zo de foto's mooier en niet iedereen kan goef shoppen. Ik vind dat ie lekker bij je loopt en ik zou ook een slof omdoen als ik hem opzadel.. Je gaat er echt niet nog een keer af om een slof er op te doen.. dan ga je lekker door rijden want anders is je paard weer tot heerlijke stilstand.. moet je overnieuw beginnen. Meis ga lekker zo door en doe waar je zelf zin in hebt!

Guardian schreef:sjeeeeezus wat kunnen jullie met zn alle lopen k*nkeren zeg! je zal zelf maar eens een fout maken...o nee wacht dat kunnen jullie niet...jullie kunnen alleen maar lopen zeiken en zaniken over andermans gebreken en fouten (en ja, daar hoort ook het liegen en niet zo goed shoppen bij). zo dat moest ik even kwijt want zo is er toch ook geen lol aan??!! hou het netjes en wees eens vergeeflijk, ik weet zeker dat jullie ook wel eens een wit leugentje verteld hebben ooit...iedereen doet dat!
Voor de rest wilde ik even zeggen dat je een super knol onder je kont hebt en dat je gewoon lekker met hem lesjes moet gaan nemen en lekker rustig je vertrouwen in hem opbouwen dan komt alles goed, let maar niet op die zeikerds, ze herhalen zichzelf toch alleen maar 4 pagina's lang!
casperrr schreef:als ze met de slof zo zou doorgaan zou hij wel pijn krijgen ja
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Je rijdt zonder cap, omdat je niet meer bang voor hem zou zijn, maar tegelijkertijd hang je wel de slof erom omdat je een beetje onzeker bent... Zou je dit misschien kunnen uitleggen? Het is een beetje verwarrend.Intervarno schreef:Wat ik niet begrijp... Je wilt zekerheid, dus rijd je met slof... Kan ik inkomen bij een jong, schrikachtig paard. Maar de combinatie geen cap/slof kan ik echt niet inkomenJe spreekt jezelf een beetje tegen. Je rijdt zonder cap, omdat je niet meer bang voor hem zou zijn, maar tegelijkertijd hang je wel de slof erom omdat je een beetje onzeker bent... Zou je dit misschien kunnen uitleggen? Het is een beetje verwarrend.
Btw, heb absoluut niets tegen een slof (mits goed gebruikt), rijd er zelf ook wel eens mee.

_MelloW_ schreef:tijd voor een slotje??
Lara_Silver schreef:Ik heb nog eens goed gelezen, je zegt dat je de slof er om hebt voor je eigen vertrouwen? Je gebruikt hem FOUT!! Je trekt hem alleen met zijn kin op de borst, friezen zijn al kort in de hals, probeer deze juist langer te maken. Een slof is ook niet om een paard in de hand te houden en om je zelf vertrouwen te geven, dit is even hard een fabel als dat sporen zijn om paarden sneller te laten gaan.
Als je hem niet vertrouwd waarom heb je hem dan in godsnaam ingereden? Bekijk de eigenaar, jij rijdt beter dan hem maar toch straalt hij het meeste plezier uit, alles behalve angst. Als je bang bent moet je er gewoon niet opklimmen, je moet het uit je hoofd kunnen zetten, ik ben meer dan vaak genoeg op de meest gevaarlijke manieren gevallen, ik zou DOODSbang moeten zijn. Maar als je er niet aan denkt wat er is gebeurd vergeet je het en kan je je paard weer normaal gaan rijden.
Kortom jij kan rijden en hij heeft potentie, ga die potentie nou niet inbinden met een touwtje om te zorgen voor je eigen zelfvertrouwen. Je zegt ook dat hij schrikt van zijn eigen hoefgetrappen en dan wegschiet, je moet je paard gerust kunnen stellen, hem kunnen verzekeren dat jíj er ook bent voor hem, hoe eng het allemaal ook is, maar als jij ten eerste al angstig voor je paard bent gaat dit niet werken eh. Krijg vertrouwen in jezelf, geef hem vertrouwen en dan zul je zien dat je hem ook kunt gaan vertrouwen...
pharagirlke schreef:ik vind k*nkeren beslist geen woord dat je zo gebruikt! Als ik jou was zou ik eerst eens aan mijn eigen woorden gaan denken voordat je anderen beschuldigt. Besef je wel wat voor ziekte je daar op een k*tmanier gebruikt?
Ania schreef:Lara_Silver schreef:Ik heb nog eens goed gelezen, je zegt dat je de slof er om hebt voor je eigen vertrouwen? Je gebruikt hem FOUT!! Je trekt hem alleen met zijn kin op de borst, friezen zijn al kort in de hals, probeer deze juist langer te maken. Een slof is ook niet om een paard in de hand te houden en om je zelf vertrouwen te geven, dit is even hard een fabel als dat sporen zijn om paarden sneller te laten gaan.
Als je hem niet vertrouwd waarom heb je hem dan in godsnaam ingereden? Bekijk de eigenaar, jij rijdt beter dan hem maar toch straalt hij het meeste plezier uit, alles behalve angst. Als je bang bent moet je er gewoon niet opklimmen, je moet het uit je hoofd kunnen zetten, ik ben meer dan vaak genoeg op de meest gevaarlijke manieren gevallen, ik zou DOODSbang moeten zijn. Maar als je er niet aan denkt wat er is gebeurd vergeet je het en kan je je paard weer normaal gaan rijden.
Kortom jij kan rijden en hij heeft potentie, ga die potentie nou niet inbinden met een touwtje om te zorgen voor je eigen zelfvertrouwen. Je zegt ook dat hij schrikt van zijn eigen hoefgetrappen en dan wegschiet, je moet je paard gerust kunnen stellen, hem kunnen verzekeren dat jíj er ook bent voor hem, hoe eng het allemaal ook is, maar als jij ten eerste al angstig voor je paard bent gaat dit niet werken eh. Krijg vertrouwen in jezelf, geef hem vertrouwen en dan zul je zien dat je hem ook kunt gaan vertrouwen...
ben ik het met je eens.
Laten we voorop stellen dat ik geen bange ruiter ben. Ik kruip overal op en ik rij alles in. Ik heb alleen een spanning opgebouwd voor Jens alleen, Vorig jaar met inrijden. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en is hij gecastreerd en loopt ie netjes voor de kar. Dus vond ik het weer tijd om het rijden weer rustig op te pakken. Hij is nu een stuk stabieler en rustiger. Zodra ik er even op zit ga ik ook ontspannen en gaat hij ook ontspannen. Zoals je ook weet aangezien je het topic door hebt gelezen, krijg ik ook hulp en werken we hard aan de ontspanning van beide kanten. Aangezien ik dus geen bange ruiter ben en mijn spanning voor hem met de keer meer weggaat, denk ik dat we over een tijdje weer lekker ontspannen kunnen rondbanjeren.
Het lijkt me logisch dat iemand die geen angst kent (eigenaar) er veel blijer opzit dan iemand die er met te veel spanning opzit. Het is niet zo dat ik er bang voor ben, anders was ik er nooit opgekropen, het is zo dat ik erop stapte met het idee dat het fout kan gaan. Iedereen weet dat de ontspanning dan ver te zoeken is.
Omdat ik die dag mijn cap vergeten was (en ik woon 20 minuten met de auto rijden van het paard vandaan) Had ik besloten dat ik in het begin er een slof omhieng zodat ik hem bij me kon houden. En aangezien er niemand is was die er verstand van had en me kon helpen had ik de slof op sommige momenten te strak. Zoals ik al zei, na een minuut of 10 is de slof er dus gewoon vanaf gegaan.
Guardian schreef:sjeeeeezus wat kunnen jullie met zn alle lopen k*nkeren zeg! je zal zelf maar eens een fout maken...o nee wacht dat kunnen jullie niet...jullie kunnen alleen maar lopen zeiken en zaniken over andermans gebreken en fouten (en ja, daar hoort ook het liegen en niet zo goed shoppen bij). zo dat moest ik even kwijt want zo is er toch ook geen lol aan??!! hou het netjes en wees eens vergeeflijk, ik weet zeker dat jullie ook wel eens een wit leugentje verteld hebben ooit...iedereen doet dat!
Voor de rest wilde ik even zeggen dat je een super knol onder je kont hebt en dat je gewoon lekker met hem lesjes moet gaan nemen en lekker rustig je vertrouwen in hem opbouwen dan komt alles goed, let maar niet op die zeikerds, ze herhalen zichzelf toch alleen maar 4 pagina's lang!
LaFunkyJazz schreef:volgens mij heb je nog meer weg geshopt... Slof???
Of zie ik dat fout
Gave fries