Norway_girl schreef:Nou sorry hoor maar hoe strak mag een slof bij jouw dan? Tot 'ie met zijn kin op z'n borst loopt. Sorry hoor, maar er is op alle foto's héél duidelijk te zien dat die slof zeer strak zit. En let eens op het paard zijn orenwerk. Verder loopt hij op sommige foto's met zijn mond open, dan is het duidelijk dat dit geen vriendelijk rijden is.
Zo strak dat het voor het paard en voor de ruiter fijn is en blijft! En als je het mij vraagt is daar geen standaard afmeting voor!
Ik zeg ook nergens dat ik de slof lekker los zit volgens mij 
En dat gezeur over dat orenwerk moet eens afgelopen zijn. Een paard heeft een veel beter gehoor dus kan net zo goed ergens geconcentreerd naar aan het luisteren zijn. Verder heeft niet ieder paard dezelfde 'gezichtsuitdrukkingen"!
Mijn pony loopt het beste als hij boos is. Betekend dit dat ik mijn paard slecht rijdt?
Btw; misschien is dit niet poekiepoekie way of rijden maar gewoon eens doen? Kan eens in de zoveel tijd ook geen kwaad als je het mij vraagt 
Norway_girl schreef:En let eens op het paard zijn orenwerk bij foto 14.
http://img267.imageshack.us/img267/9099/53689474bl2.jpg
Middengalop met mijn pony, zonder slof. Staat mijn paard ook zwaar onder spanning en wordt hij slecht gereden?
Alleen omdat hij in de middengalop een gespannen oorwerk heeft?
Norway_girl schreef:p.s. Verder zie je op de standfoto dat dit paard meer bespiering heeft op de voorkant. Of ligt dat aan mij?
Dat gaf ze toch als reden om de slof te gebruiken? Om zijn achterhand er beter onder te krijgen?