Beau@ join-up + Thor @ springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Beau@ join-up + Thor @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:09

bizzybijtje schreef:
Paljassofie schreef:
wat doet jou denken dat ik dat niet zou weten?

en ik geloof wel te weten waar ik mee bezig ben ja Ja

Je moet het zeker weten...
Ik vind het onzin dat je met je paard een join-up doet omdat je hem niet kan vangen Clown
Daar ken ik wel wat andere, meer paardvriendelijkere manieren voor hoor.

OMG Verward een join-up is wel degelijk heel geschikt om een paard manieren bij te brengen en vertrouwen te winnen.
En waar haal je het in gods naam vandaan dat een join-up paardonvriendelijk is, ga eerst maar eens je huiswerk doen en ga dan commentaar geven. Dit meisje weet wel waar ze mee bezig is hoor.
Ik vind het er netjes uitzien.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:10

Paljassofie schreef:
mistery schreef:
Ik denk toch niet echt dat je hele goed weet waar je mee bezig bent.
Jij doet net alsof een join-up maar even zo gedaan kan worden terwijl het toch echt wel heel wat doet met het paard.
Doe je het verkeerd dan kan je je paard geestelijk echt breken.
Van wat ik ervan weet is dat een join-up zeker geen halfuur moet duren.

Ik snap niet waar je het idee vandaan haalt dat je zoiets gewoon simpelweg uit een boek kunt halen.

leer mijn posts lezen : ik heb het niet ENKEL uit een boek Bloos!

en het was ook helemaal geen halfuurtje zegt tine hier net ( fotografe), sorry voor dat misverstand dan. kwartiertje ofzo.

en de rest via pb had ik gevraagd, dit gaat helemaal offtopic en het is weer het volledige meelopereffect, graag ontopic reacties en anders via pb

leer jou posts te lezen??,
jij dram zelf ook de hele tijd door met je eigen verhaaltje dat jij echt wel weet waar je mee bezig bent.
volgensmij moet jij leren tegen goedbedoelde kritiek te kunnen ze geven alleen maar tips
een join up is ech niet voor als je paard even niet mee wil uit de wei en dat zeg je zelf in je topic en dan nu ineens met dominantie probleem en alles , (lees: Gisteren liet Beau hem niet vangen toen ik op de weide aankwam, dus ik dacht dat het wel eens tijd werd voor een join-up. Meneer is vreselijk dominant, maar na een halfuurtje bleef hij toch achter me aanlopen)
een klein dominantie probleempje en niet zich laten vangen los je dan tog niet op met een join up? ( zo klinkt het in iedergeval wel als je meld dat hij zich alleen niet wou vangen Knipoog )
maargoed waarom zal je moeten luisteren naar een groep bokkers met een arrogantieprobleem Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:14

Annemeik schreef:
Ik dacht dat we hier mee klaar waren?

amen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:17

Hoho, even kalmeren hier!

Ik zie een topic met leuke foto's en vraag me meteen af hoe het komt dat er al 6 pagina's zijn.

Daar zie ik het meteen, een heleboel commentaar op de join-up. Het lijkt me, als het enkele keren vermeld is, niet meer nodig om er nog commentaar op te geven.
En zeker al niet omdat de foto's van de join-up zelf er niet bijstaan.

Jullie zitten dus ( de meerderheid ) op de TS te vitten terwijl het beeld van de join-up er eigenlijk niet eens bijstaat. En dit terwijl de Ts na 2 pagina's waarschijnlijk al doorheeft dat jullie het er niet mee eens zijn.

Ik denk niet dat het haar bedoeling was om 6 pagina's vol te krijgen met commentaar over de join-up maar dat ze ook graag wat rijtechnische tips had gekregen.

Bovendien geloof ik zeer sterk dat Sofie echt wél het beste met haar paard voor heeft. Of ze het juist aanpakt ( dmv de join-up ) of niet, is een andere zaak. Maar om daarvoor zo'n eindeloze discussie uit te lokken, vind ik het toch wel wat te ver gaan...

edit: waarmee ik niet wil zeggen dat het merendeel van de reacties niet goed bedoeld zijn. Ik geloof zeker dat jullie haar ermee willen helpen, maar volgens mij is er nu gewoon al genoeg gezegd. Lachen En kan er overgegaan worden op het rijtechnische.
En neen, ik denk niet dat ik een modfunctie heb of zo, maar dit viel me op en ook ik wou er het mijne van zeggen.

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:20

Bedankt, Laverite Lachen

Annemeik schreef:
Ik dacht dat we hier mee klaar waren?

Dacht ik ook

xx tiney !

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:20

Ik snap echt niet dat er nadat de TS een verklaring van haar bronnen voor een join-up heeft gegeven dat er dan nóg mensen zijn die het gore lef hebben hier commentaar op te geven.
Ze heeft begeleiding gehad en ze heeft het niet uit een boek, kotom ze weet wat ze doet, staat dit je dan nog niet aan reageer dan niet en verzeik dit topic niet zo, ik ben het btw helemaal eens met Laverite, er zijn niet eens es foto's van de join-up maar nee jullie weten meteen al dat het paardonvriendelijk is en dat de TS onervaren en slecht bezig is.
Kortom: Bokt is weer bezig. Erg jammer en laag hoor.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:21

JEETJEE>. doe toch niet zo kinderachtig jullie!!!

laat dat meisje gewoon doen wat ze wild.. ze zet toch niet die fotos erop omdat ze dit commentaar wild..,
wat Zij doet ..Daar hoeven jullie je niks van aan tr trekken. dus beter..
ga wat nuttigs doen want dit slaat nergens op.!!!

Het gaat om haar fotos en niet om dit gezeur!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:22

kashmira schreef:

laat dat meisje gewoon doen wat ze wild.. ze zet toch niet die fotos erop omdat ze dit commentaar wild..,

haha amen Haha!

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:23

inderdaad, Lara_Silver

Ik hoop dat hiermee de commentaar over de join-up afgerond is en we misschien ontopic gaan, en praten over dingen die je wél kan zien op foto ... het rijden met Thor dus Knipoog

xx tiney !

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:23

Overgens vind ik het springen en wel super uitzien Ja
daar verder geen commentaar over Tong uitsteken
nog veel succes he voorderest

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:25

leuk paardje!
springt ook goed!
probeer je handen met dressuur bij elkaar te houden. Lachen
veel plezier nog!

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:27

__KELLY schreef:
Overgens vind ik het springen en wel super uitzien Ja
daar verder geen commentaar over Tong uitsteken
nog veel succes he voorderest

Eindelijk normale comentaar Haha!
bedankt Knipoog

lisa_jpeine schreef:
leuk paardje!
springt ook goed!
probeer je handen met dressuur bij elkaar te houden. Lachen
veel plezier nog!

Oké, bedankt Knipoog
plezier zal zeker niet ontbreken Lachen

xx tiney

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:45

Je weet dat je met een join up je paard als het ware elke keer als je dit doet straft en hem dan 'beveelt' zich over te geven aan jou? Scheve mond

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:55

roseanne.. ga er nou niet op door.. ik dacht dat het afgesloten was dit gezeur!!!

ze laat gewoon haar fotos zien .

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:19

Roseane schreef:
Je weet dat je met een join up je paard als het ware elke keer als je dit doet straft en hem dan 'beveelt' zich over te geven aan jou? Scheve mond

ja, we weten waar we mee bezig zijn, maar hou er nu alstublieft over op!

kashmira schreef:
roseanne.. ga er nou niet op door.. ik dacht dat het afgesloten was dit gezeur!!!

ze laat gewoon haar fotos zien .

bedankt !

xx tiney !

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:42

Ziet er leuk uit zeg, leuke foto's ook met dat kroelen Vingers aflikken

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 14:43

fUrytjj_04 schreef:
Ziet er leuk uit zeg, leuke foto's ook met dat kroelen Vingers aflikken

ja he, mijn kop is echt wel heel vrolijk Vork

ArAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:51

Ik vind er goed uit zien!
Je ziet ook dat hij met het springen steeds beter over de hindernis heen komt! Lachen

Mijn mening is juist dat wanneer je een join up doet je je paard juist zijn taal spreekt en die hij/zij begrijpt en je na de join up het paard je respecteert en als leider ziet!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:00

Lara_Silver schreef:
bizzybijtje schreef:

Je moet het zeker weten...
Ik vind het onzin dat je met je paard een join-up doet omdat je hem niet kan vangen Clown
Daar ken ik wel wat andere, meer paardvriendelijkere manieren voor hoor.

OMG Verward een join-up is wel degelijk heel geschikt om een paard manieren bij te brengen en vertrouwen te winnen.
En waar haal je het in gods naam vandaan dat een join-up paardonvriendelijk is, ga eerst maar eens je huiswerk doen en ga dan commentaar geven. Dit meisje weet wel waar ze mee bezig is hoor.
Ik vind het er netjes uitzien.

Een join up is geschikt om een goede basis te leggen van de relatie mens-paard, maar is niet geschikt voor een paard wat al weet dat hij de mindere in rang is. Ik zeg nou niet dat een join up bij de TS niet nodig was, want ik weet niet hoe de situatie is met haar en haar paard.

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:26

Paljassofie schreef:
kiss_lotte schreef:
Verder ;;
Volgens mij is het altijd de ruiter zijn schuld.
Nouja altijd, meestal wel.
Zoiso jou'n springtechniek, wat kan het paard daar aan doen?
Jij moet het paard lijden, en dus zo ook optijd naar een hindernis rijden Scheve mond
tog?
Dus bij deze wil ik tog nog even zeggen dat je het asjeblieft niet op het paard moet afschuifen,
want het is een pracht bees die goed springt! Ja

Maar wat ik ook wil zeggen dat je niet alles zelf kunt leren,

amen! Schijnheilig

De springtechniek kan ik denk ik wel degelijk verbeteren Ja
maar hier zijn inderdaad niet de combinaties te zien waarop we werken aan zijn techniek.
Ik ben niet de normale ruiter van thor, maar geef haar wel altijd les. Dus als zij er mee rijdt krijgt hij lijntjes met oa grondbalken, in uitjes ed voorgeschoteld. Waarbij hij dus kan leren meekijken, dieper afzetten, meer basculeren, ed Ja

hoop dat je dus beseft dat ik met techniek niet enkel de voorbeentjes bedoel Clown er zit meer achter in dit geval *LOL*

(lees net dat dit al uitgepraat was door mijn zusje Clown okee, dus nu toch nog even ook mijn uitleg Lachen )

Indd, het was ook niet aanvallend bedoeld ofso Knipoog
Ik vind dat je hem verder prima rijd, omdat je er nog niet veel vaker opgezeten hebt Knipoog

dus bij deze beide suc6 Lovers

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:31

Lara_Silver schreef:
kashmira schreef:

haha amen Haha!

nog een laatste x , Bloos als we iedereen maar laten doen waar die zin in heeft word de paarden wereld maar een grote puinhoop!

Op bokt word gevraagd om kritiek en comentaar = beide het zelfde Knipoog
Dus kan je dat ook verwachten, maar het lijkt mij dat hun echt wel na denken voor ze het plaatsen, en ik zie hier geen verkeerd beeld, dus daar kunnen we niets over zeggen,
Wel kunnen we iets zeggen over de tijd / zweet/padock.
Dat word ook gedaan, niet echt een suc6.
Maar er word op gereageerd. Dat is op bokt ook de bedoeling.
Maar na een paar keer weten zij dat vast wel, Ja .

ik zij net dat ik er niets meer over zou zeggen maar vond dit nog wel even de moeite waard. Knipoog

verder vind ik jullie een leuk stel&je zusje overgens ook = zie oude topic link boven ergens aan de pagina Lachen

Lovers

lisanneGea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:40

Wat bedoelen jullie met HN?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:53

kiss_lotte schreef:
nog een laatste x , Bloos als we iedereen maar laten doen waar die zin in heeft word de paarden wereld maar een grote puinhoop!

Dus is het jouw taak om dat allemaal even op te ruimen...

Nu krijg je dus dat mensen bang worden om foto's te plaatsen, want stel dat ik hetzelfde soort commentaar zou kunnen krijgen. De TS heeft duidelijk aangegeven dat ze weet waar ze mee bezig is, dat het niet standaard is dat ze het doet en dat het het juiste resultaat heeft gegeven. Jullie kunnen niets zien aan hoe het verlopen is, daar zijn geen foto's van. Je kunt idd alleen commentaar geven op de tijdsduur en zweten etc.

Het zweten was mij iig niet duidelijk opgevallen, als paardje geen conditie heeft kan hij al heel snel zweten Haha! De tijdsduur was ook aangepast, het was geen half uur, maar de tijd die je nodig hebt om op te zadelen (kan bij mij in 5 minuutjes). Maar goed, zoals ik al eerder heb gezegd, misschien is het handig om er in een discussietopic mee verder te gaan en niet in dit topic aangezien je er dus nix uit op kan maken...

Waar zie je HN staan LisanneGea?

lisanneGea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:55

Eerste pagina dacht ik Vork

Annemeik schreef:
kiss_lotte schreef:

Dus is het jouw taak om dat allemaal even op te ruimen...

Nu krijg je dus dat mensen bang worden om foto's te plaatsen, want stel dat ik hetzelfde soort commentaar zou kunnen krijgen. De TS heeft duidelijk aangegeven dat ze weet waar ze mee bezig is, dat het niet standaard is dat ze het doet en dat het het juiste resultaat heeft gegeven. Jullie kunnen niets zien aan hoe het verlopen is, daar zijn geen foto's van. Je kunt idd alleen commentaar geven op de tijdsduur en zweten etc.

Het zweten was mij iig niet duidelijk opgevallen, als paardje geen conditie heeft kan hij al heel snel zweten Haha! De tijdsduur was ook aangepast, het was geen half uur, maar de tijd die je nodig hebt om op te zadelen (kan bij mij in 5 minuutjes). Maar goed, zoals ik al eerder heb gezegd, misschien is het handig om er in een discussietopic mee verder te gaan en niet in dit topic aangezien je er dus nix uit op kan maken...

Waar zie je HN staan LisanneGea?

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:56

NH (en niet HN) staat voor Natural Horsemanship, bedoel je dat misschien?