Ik en Target(Welsh Cob, Manegepony)@Onderlinge wedstrijd op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

enny

Re: Ik en Target(Welsh Cob, Manegepony)@Onderlinge wedstrijd op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:38

Gewoon je goede gevoel houden hoor! Het gaat erom of jij lekker gereden hebt. Ik denk dat de fout bij de manege ligt, die hadden de proefjes anders moeten noemen, met L2 had ik nl ook wat anders verwacht Haha! Veel succes en plezier nog met rijden!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 23:39

Ja ik denk echt dat ik beter ben dan anky joh Vork

En ik denk vooral dat jij al helemaaaaaaaal beter bent Vork Vooral als je zo'n volwassen opmerking plaatst Knipoog

enny; sja de proefjes die gereden worden zijn in principe wel de proeven die officieel ook worden gereden, alleen worden ze anders gejureerd Knipoog

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:41

Verantwoord les is geen algemene term. Ik vind dat mijn instructeurs verantwoord zijn maar iemand die liever hyperflexi rijdt niet dus ieder voor zich bepaald of de lesgever de juiste voor hem of haar is.

En ik word kotsmisselijk van al die ruiters die altijd beter kunnen rijden. Fijn voor je wees er blij mee maar ben je een goede of een betere ruiter door een ander te vertellen dat je beter bent. Als je echt een goede ruiter bent hoef je iemand niet te vertellen dat hij of zij slechter dan jou is omdat diegene dat dan zelf wel weet en al weet hij of zij dat niet jij weet het zelf en dat is voldoende.

Onley die zin ik denk dat je echt meent dat je wat voorstelt is ook weer zo een voorbeeldje van het bovenstaande.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 23:42

jep, vind ik althans wel Knipoog Daarom reageerde ik er ook zo op Knipoog

Maarja, ik ga slapen... Het begint nou toch lekker offtopic te gaan zo af en toe, dus kan dit er ook wel bij Vork

duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 00:58

meid trek je het commentaar allemaal niet aan.Je hebt toch lekker gereden en je weet zelf toch hoe het allemaal zit?
Je bent oprecht trots op de prestatie van je pony en je bent helemaal gek op die mooie pony. Wat kan deze pony zich nog meer wensen dan iemand die trots is op hem?
Ik zou het het wel weten Knipoog

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 06:37

Goed gereden hoor toppie! OK dan!
Ik vind dat de rest qua commentaar wel even iets rustiger aanmag doen hoor, wanneer je het verhaal erboven leest begrijp je dus ook dat het een manegepony is!! Die worden meestal door meerdere mensen gereden etc. etc. Knipoog Ik bedoel, ze vraagt om opbouwend commentaar en dan komen jullie met: Ja dit kan geen L2 zijn hoor, blabla alleen maar afkraken! Op het laatste gelukkig ook nog positieve reacties, maar ik vind dit niet kunnen hoor

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 06:38

*per ongeluk twee keer *

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:48

Stom gezeur!
Annelotte. niet nu alles laten zakken omdat je zulke reacties krijgt
ik vind de foto's wel mooi en netjes!!

Alke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:09

Haha,

Dit is voor het eerst dat ik een reactie plaats op Bokt. Ik lees al lang mee op met name HAW en zie vaak van dit soort 'rel'topics voorbij komen. Soms met netjes en correct terecht commentaar, maar vaker met ophitsering commentaar (al dan niet de waarheid) en dit is ook weer zo'n voorbeeld.
Het enige wat ik hier kwijt wil is dat ik vind dat de TS echt heel netjes reageert op alles wat op dit topic geschreven is, ondanks dat het commentaar niet altijd even vriendelijk wordt gegeven.

Ik vind daarom sommige reacties ook echt erg laag. Dit slaat onder meer op reacties als 'kan niet tegen commentaar, schiet steeds in de verdediging'. Hoe zou ze dan moeten reageren volgens jullie, want echt veel netter kan bijna niet hoor!?

En de opmerking dat de TS zou vinden dat ze heel wat voorstelt is echt het toppunt. Ik denk dat als je zoiets schrijft het meer over je zelf zegt dan over degene op wie je doelt. Als je de stukjes van de TS goed leest, dan zul je zien dat ze blij is met haar prestaties, maar zeker wel weet dat het nivo wat ze nu rijdt met deze pony niet te vergelijken is met officiele wedstrijden. En dat hoeft toch ook helemaal niet. Het is toch een hobby en dat gaat toch om het plezier wat je hebt???

@ TS: voor een manegecombinatie ziet het er hartstikke netjes uit hoor, laat je niet gek maken hier! Veel plezier en succes nog in de toekomst!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 17:44

Dankjewel meid Lachen Ach ik ben dr wel blij mee, maar vind het jammer dat mijn mening door de meerderheid in dit topic niet gedeeld word... En alleen maar omdat het er niet uitziet als het L2 volgens de KNHS... Maarja, jammer dan Knipoog Ik heb er lol in, en heb nog nooit van mn leven zo netjes een proef gereden...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:32

Amethyst_ schreef:
Ik reageer gewoon graag snel als ik wat te vertellen heb Haha! Ik ervaar het(laat ik het zo zeggen Knipoog) alsof ik de grond in gedrukt wordt... Kan misschien ook komen omdat mensen mijn proef met een officiele gaan vergelijken... en dat is gewoon niet te vergelijken...

En ik dacht juist eindelijk een keer foto's te kunnen plaatsen die WEL goed waren... Maarja, ik denk er inderdaad sterk over om maar gewoon nooit meer foto's te plaatsen, hoe trots ik er ook op ben, en hoe graag ik ze ook met de hele wereld deel omdat ik er zo trots op ben....

je kan gerust foto's plaatsen hier.
maar als je in je titel zet: L2 debuut. dan verwachten de mensen gewoon iets anders.
als je iets had neergezet in de richting van: lekker ontspannen onderlinge wedstrijd. had je veel leukere reacties gekregen.

verder uhm.
ja ik rij zelf ook geen wedstrijden dus echt commentaar kan ik niet geven (mede ook omdat het foto's zijn).
maar probeer aan je benen te werken Lachen
edit: je hakken kun je nog iets beter uitdrukken en af en toe schiet je been iets naar voren maar dat kan ook een moment opname zijn

succes!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:37

Je mag toch (Bijna alles Clown ) neerzetten wat je wil of niet?
Er staat trouwens ook nog eens onderling in, dus zeur met zijn allen in godsnaam es niet zo over die titel, L2 is L2 toch,er staat niet bij dat het bij de KNHS is!!
En betekend dat als je iets verwacht dat het daar dan ook moet staan? Want anders mag je l*llig reageren? Er wordt echt onwijs kinderachtig gereageerd hier .

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:45

wat ik weet is dat het niveau op maneges met wedstrijden toch heel anders bepaald worden.

Voorbeeld bij ons op stal.
Wij hebben altijd een aanmoediging groep de beginners en de gevorderden. Als er beginners mee doen die net te goed zijn voor de beginners en te onervaren voor de gevorderde hadden we een beginners 1 en 2
de aanmoediging proef schreef ik altijd zelf. Waren voor de kinderen die nog nooit een proefje hadden gereden en vaak zelfs nog kids die aan longeerlijn rijden maar waar bij iemand mee loopt. Beginners kregen een makkelijk geschreven b proefje (kwa oefeningen kan dit prima) maar een beginner rijd een paard/pony echt niet aan de teugel. De gevorderden kregen een L proef maar ook dan kun je niet verwachten dat ze de proef rond lopen. Het is immers maar een manege wedstrijd.
Maar je moet met een onderlinge wedstrijd wel onderscheid maken je kan iemand die makkelijk op de letter kan rijden en kan wijken niet in een B proef zetten bij mensen die wel een b proef kunnen rijden maar bijv nog niet kunnen wijken.

Bij manege wedstrijden gaat het er meer om hoe je de proef rijd en dus op de letter en de oefeningen en dat je paard lekker in tempo de proef door loopt als dat ze rond lopen.
edit een foutje Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:51

Moderatoropmerking:
Verzoek om normaal op elkaar te reageren. Posts als 'je denkt dat je heel wat bent' zijn absoluut niet relevant, en dragen niks bij. Graag ook lezen voor je begint te roepen.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:14

Meid, voor een manege-combinatie ziet het er echt leuk uit!
Af en toe nog wat meer teentjes naar binnen. Knipoog Misschien mogen je beugels ook iets langer?

Ziet er vriendelijk uit! Ga zo door meid. Knipoog

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:42

Leuke foto's hoor! Vooral foto 10 is leuk en foto 14!
Het is moeilijk inrijden als je niet zelf kan bepalen hoe lang. Dan zou je hem veel meer los kunnen rijden. Ook hebben de zenuwen op een wedstrijd invloed natuurlijk.
Ook zijn manegepaarden heel anders natuurlijk dan een eigen paard.
De categorieën zijn onderling ook zo ingedeeld dat niet alle manegeruiters in de B blijuven hangen. Rij je netjes, stuur je goed, dan krijg je de punten.

Is Target een Welsh Cob??? Ik dacht dat het een klein paard was (1.57 ofzo), hij is wel grof gebouwd. Maar wat een mooi paard/pony is het toch. En wat doet hij het goed.

Puntjes:
Je hakken idd beter op letten, benen langer is mooier, maar met dit VZ zadel is het ook anders zitten dan met een dressuurzadel! Beugels veel langer is niet handig denk ik?
Bij wijken, foto 5 meer buitenteugel, en buitenbeen, niet aan je binnenteugel.
Ik vind foto 6 wel leuk, ookal sta je.
Foto 10 is idd leuk, mooi achterbeen ook!
Foto 12 is hij te veel op de voorhand, foto 13 meer binnenbeen, daar valt hij doorheen in de bocht.
Je zit touwens wel netjes rechtop en ondanks dat hij niet nageeflijk loopt, duik je niet voorover, zelfs niet in de galop, netjes!
Foto 14 is leuk!

Ik vind het netjes en vriendelijk, ga zo door! En wees trots op de punten, en je houding!

(Overigens rij ik zelf pas in de B (off.) en heb pas 1 wp. Gaat best lekker, maar nog niet altijd constant nageeflijk en dat willen ze toch zien, viel me best tegen na meerdere wp bij de onderlinge)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 22:55

Heej sab! Dankjewel voor de tips per foto, dan weet ik waar ik bij wat voor 'probleem' aan moet werken...
Ik was trouwens(nu niet meer na veel oefenen Tong uitsteken) juist geneigt om naar voren te kukelen bij het lichtrijden en als een pony juist zelf lekker naar beneden loopt... Dus dan is het doorzitten wel een voordeel, heb sinds een tijdje gemerkt dat ik dan mooier zit Lachen