Dressuur saai??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Re: Dressuur saai??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:43

Ja, hier heb ik op de manege ook altijd last van. Al die kinderen in de les zijn jonger dan ik (ongeveer) en áltijd verzinnen ze wel iets om niet de hele les te hoeven dressuren. Dat kunnen spelletjes zijn, maar ook springen, zonder zadel, racen, zonder beugels, etc. Rolleyes

Ik word er gek van, want ik Lovers dressuur! Lachen

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:31

Ik vind dressuur totaal niet saai, er is altijd wel iets te verbeteren of moeilijker te maken.
Daarnaast is het toch echt de basis die je onder de knie moet hebben, kan nooit kwaad om dat goed te oefenen en bij te blijven houden.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:35

dressuur is niet mijn sterkste punt. vind springe veel leuker!
maar dressuur is totaal niet zaai. ik porbeer het gewoon. gaat de laatste tijd veel beter enzo. dus wordt het ook leuk. Knipoog
Dat mensen dressuur zaai vinden ja dat snap ik soms ook wel. als het bij mij bijv. niet lukt ofzo vind ik der geen donder aan. maar blijfen proberen en niet opgeven. komt er vanzelf.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:59

Dressuur is zeker niet saai! Voor mensen die denken dat ze alles kunnen misschien wel! Maar met de dressuur kun je altijd bezig blijven en nog dingen leren! Het is nooit perfect. En je moet vaak genoeg hard aan het werk in de dressuur! Dus hoe mensen erbij komen dat het saai is, ik weet het niet. Misschien vind je springen leuker, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat dressuur saai is! Knipoog

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:26

Ik vind dressuur helemaal niet saai, maar juist leuk Lachen. je kan jezelf er steeds verder in verbeteren..

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:03

Ik vind dressuur ook juist heel leuk, bij dressuur moeten je paard en jij elkaar begrijpen om echt iets te berijken, je moet echt kunnen samenwerken en bovendien is dressuur ook een de basis om daarna te gaan springen zeg maar.
Mensen vinden dressuur er misschien saai uit zien, op tv ofzo, in springen zit natuurlijk meer actie. Maar ik vind dressuur toch wel juist heel leuk en goed enzo :p

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:05

Mensen die dressuur saai vinden hebben er niets van begrepen. Daar komt een heleboel gevoel en doorzettingsvermogen bij kijken, en misschien ontbreekt het de tegenstanders daaraan.

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:08

ik vind dressuur niet saai maar er zijn zat mensen die niets om paardrijden geven die paardrijden dus saai vinden en mensen die niets om auto's geven en dast dus sdaai vinden.. dan kan toch ook best iemand dressuur saai vinden..

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:08

Cassidy schreef:
Mensen die dressuur saai vinden hebben er niets van begrepen. Daar komt een heleboel gevoel en doorzettingsvermogen bij kijken, en misschien ontbreekt het de tegenstanders daaraan.

ben ik het volledig mee eens Haha!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:28

Ik vind dressuur heerlijk! Geconcentreerd bezig zijn met je paard, even helemaal nergens anders meer aan denken en het gevoel dat je hebt als die ene lastige oefening geweldig ging... Ik maak een regelmatig een lekkere buitenrit en daar geniet ik zeer zeker van, maar zelf dressuur rijden of er naar kijken verveelt mij nooit

Marriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:38

Ik doe al een tijdje dressuur en saai is het helemaal niet.
Heerlijk toch juist,al die kunstjes met je paard?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:19

Ligt eraan hoe serieus je bezig bent! Als je blijft hangen op hetzelfde niveau of het gewoon rondjes rijden is is het saai. Als je een doel voor ogen hebt en ervoor werkt is het reuze uitdagend!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 09:23

Bedankt voor jullie reacies!! Lachen

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:47

Krips schreef:
Ligt eraan hoe serieus je bezig bent! Als je blijft hangen op hetzelfde niveau of het gewoon rondjes rijden is is het saai. Als je een doel voor ogen hebt en ervoor werkt is het reuze uitdagend!

hier ben ik het wel mee eens Lachen

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:57

ZitAa schreef:
Krips schreef:

hier ben ik het wel mee eens Lachen

hier ben ik het ook mee eens!
mijn doel is ook, om mijn paard steeds weer iets nieuws te leren!
en daar moet je voor oefenen, en door dat oefenen bereik je resultaat
en dat vind ik mooi, want je weet waar je het voor doet.

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:01

En dat merk ik dan ook echt aan de andere mensen uit mijn les.
Sommige zitten dan heel ongeintresseerd op hun paard en luisteren niet naar hun lesgever, tjaa.. dan word het wel saai ja Scheve mond

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:44

dressuur is absoluut niet saai, je kan er heel ver in komen.
veel mensen vinden de basis saai, maar de basis moet er goed inzitten voor je het kan uitbreiden.
mensen die bij dressuur het beeld hebben van alleen maar rondjes rijden hebben een heel verkeerd beeld in hun hoofd
dressuur is absoluut niet saai!
ik vind dressuren heerlijk!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:53

Cassidy schreef:

Ik begrijp dat dressuur in enige mate nodig is voor het paard, maar ik vind het wel saai om dressuur te rijden met mijn paard. Ik rijd dan liever buiten. En ik zou dan niet snappen dat er gevoel en doorzettingsvermorgen bij komt kijken als je dressuur rijdt? Verward

Doqo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:56

Dresuur saai ?
Misschien houden bepaalde mensen niet van dresuur,
maar dat hoeft niet te betekenen dat het saai is Vork.
Dresuur heb je voor dergelijke dingen nodig..

Mijn mening.. absoluut niet saai Knipoog

groetjes, Doqo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 20:55

Inge_ schreef:
Cassidy schreef:

Ik begrijp dat dressuur in enige mate nodig is voor het paard, maar ik vind het wel saai om dressuur te rijden met mijn paard. Ik rijd dan liever buiten. En ik zou dan niet snappen dat er gevoel en doorzettingsvermorgen bij komt kijken als je dressuur rijdt? Verward

Dressuur hoeft geen rondjes in de bak te betekenen, je kunt buiten ook oefeningen doen. Proberen te schakelen, enz.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:03

Ik heb al sinds 5 weken helemaal geen zin om buiten te rijden, wil haast alleen nog maar dressuur rijden Nagelbijten / Gniffelen. (Paard word wel buiten gereden Knipoog ).
Juist als het slecht gaat wil ik doorgaan tot ze het doet. En als ze het wel goed doet wil ik juist verder gaan met andere dingen.
In overgangen terug maakt ze zich zo sterk en vind het zo cool als ze het goed doet. En van dat soort dingen.

Mijn doel is nu dat ze gewoon los en actief door dr lichaam is. Daarna komen de trucjes wel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:09

Dat is ook je basis. Eerst paard lekker los, op 4 benen in balans, actief vanuit achterhand, en lekker door de rug...

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:37

dressuur is zeker niet saai, misschien wel om 100 keer dezelfde proef te kijken, maar er zit meer afwisseling in de oeveningen, bij springen ga je telkens maar over een hindernis heen. Ik spring en dresuur en vind beiden even leuk, maar als ik zou moeten kiezen ging ik toch voor de dressuur.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:12

Yamcha schreef:
Inge_ schreef:

Dressuur hoeft geen rondjes in de bak te betekenen, je kunt buiten ook oefeningen doen. Proberen te schakelen, enz.

Dat weet ik, maar ik bedoelde met mijn antwoord dressuur in de bak, denk dat de meeste die hier reageren namelijk in de bak dressuur rijden..

Cookiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:39

Ik denk dat veel mensen het saai vinden , omdat het zolang duurt voordat je paard het goed onder de knie heeft,
en dat vinden ze dan saai worden

maar mijn eerlijk gezegt, vind ik springen ook leuker zit wat meer pit in Tong uitsteken