Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:Idd Wranglerbutt, zolang mensen imo oneerlijke dingen uithalen bij hun paard ga ik daarmee door.
Als men het niet weet horen ze gewaarschuwd te worden, weten ze het wel horen ze.....laat ik me maar in houden...
Citaat:Dat zijn allemaal oude topics waar je niet meer in mag posten
Sanneh14 schreef:Citaat:Weet iemand hier dan ook precies uit welke 2 metalen zo'n bit bestaat?
runningkawa schreef:WB het is wel bewezen
Kijk al gewoon hoe meer volt de batterij heeft uit gevonden...
De linkk die ik heb gegeven van de handbatterij is hetzelfde, de werking van de punteslijper aangehaald door de scheikunde leraar levert het bewijs...
Citaat:dat je het bewijs niet wilt zien omdat je zelf graag zo'n onding inhangt, is héél wat anders.

, slof, thiedemann of strotouwtjes (om maar wat voorbeelden te noemen).Wranglerbutt schreef:runningkawa schreef:Dat staat nergens, behalve bij iedereen die rijd met zo'n bit
Ze nemen zo'n bit omdat het paard het bit tussen de kiezen neemt (hoe dat ook mogelijk mag zijn)
Gebruiken ze dat bit laat het paard ineens het bit los...RT zijn ze niet beter gaan rijden..en iets wat ongenaam is, zou ik ook graag los laten en daar geen contact mee op willen zoeken
Iedereen? Nee, niet iedereen
Ik heb talloze paarden met een dergelijk bit gereden, bij de één had het effect, bij de ander totaal niet![]()
Geen van de door mij met rollenbit gereden paarden liet het bit ineens los, btw.
Rollenbit, Happy Mouth, Aurigan, Sweet Iron... allemaal om het even - het is de combinatie paard/ruiter/bit die het effect moet geven. En dat kan voor iedere paard/ruitercombinatie een ander soort bit zijn
runningkawa schreef:pfff...dat is juist helemaal vergelijkbaar, precies zelfs
2 metalen met zout (speeksel of je zweethanden)
Dat jij daar niet aan wilt betekend niet dat het niet waar is
Dus de bovengenoemde scheikunde leraar verstaat zijn vak ook niet?
Hij nam mijn vraag erg serieus. Ik heb hem het topic laten lezen, en hij snapte het punt van RK volledig, vond de link van RK van de batterij erg goed kloppen, en zei dat het paard zéker wat voelt, maar niet dat het verschrikkelijk pijnlijk is. Het is echter wel een zéér onaangenaam gevoel, dat wij mensen al als vervelend ervaren. Jij(wie dan ook) als paardenliefhebber, zou toch moeten weten, dat de paardenmond onwijs gevoelig is. 
runningkawa schreef:Dat het erg pijnlijk is, is ook iets wat ik nooit zeg, maar wel dat het een onaangenaam gevoel is.

Wranglerbutt schreef:Uit het door Alane gelinkte Wilkipedia-artikel:Citaat:Rollentrense [Bearbeiten]Jedes Trensengebiss kann beliebig mit Rollen ausgestattet sein, um seine Wirkung zu verstärken. Kupferrollen erzeugen zusammen mit anderen Metallen winzige Mikrovoltspannungen, die das Pferd durch ihr leichtes Kribbeln zum Zungenspiel anregen sollen. Sind die Rollen so in das Gebiss integriert, dass die Oberfläche glatt ist, ist die Trense nur leicht schärfer, bilden die Rollen aber Unregelmäßigkeiten in der Oberfläche, so wirkt das Gebiss sehr stark und kann bei groben Reiterhänden dem Pferd heftige Schmerzen bereiten. Man sollte diese Trensenart lieber nur zur Kenntnis als in Gebrauch nehmen.
Volgens mij vertaalt dat tot zoiets als:
Door koperen rollen te combineren met andere metalen ontstaat microspanning die het paard door licht kriebelen (idd) tot spelen met de tong aanzet.
Volgens de duitsers dus niet onaangenaam voor paardenMaar ja, op Wikipedia is niet alle info geverifiëerd
runningkawa schreef:jij twijfelt alles omdat je jezels goed wilt praten met het rijden van dat bit
nogmaals, hoe is de batterij uitgevonden??
Wat doet een batterij?
Juist ja....maar tegen zoveel oerwoud voor iemands hoofd kan ik niet op...ga ik ook niet doen...heb ik zo een OW, want ik begin hier te koken...
dus gaat maar ff winkelen..is verstandiger dan hier verder gaan met iemand die zo kan reageren op zoveel echt zwaar bewijs...

ook zo slecht in het beargumenteren van je mening en het aanvoeren van drogredenen*...
Als je argumenten sjit of - gewoon op - zijn, dan ga je beledigen!!
doet je wel een beetje dom lijken...