Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Hoi Ellis,
Ik wilde even reageren op je topic. En je even een hart onder de riem steken. Iedereen zeikt je helemaal af. Alsof je de conditie en tevredenheid en gesteldheid van een pony kan aflezen van een foto.
Er wordt zo heftig op gereageerd!! En al dat gedoe over het zadel. Dat had je zelf ook wel gezien, denk ik. Veel mensen realiseren zich niet dat het ook niet altijd zomaar kan als je een paard van iemand anders verzorgd. Je kunt dan niet altijd zomaar andere spullen erop leggen/hangen en dergelijke. Zo werkt het nou eenmaal gewoonweg niet.
Daarnaast denk ik dat er onder alle woest reagerende mensen in je topic ook best een aantal mensen zitten die ook geen deugdelijk harnachement hebben.
Nou Ellis, dit wilde ik even aan je kwijt!
Tip: heb lekker schijt aan al die reacties van mensen die beweren dat ze van een foto kunnen zien wat goed of fout is.
Ik zie een heel leuk lief welshje van 23 die nog vrolijk wat rondhobbelt op de foto.
Groetjes [anoniem]
Ps. misschien wel geinig om ook even te zeggen. Ik heb ooit een topic geplaatst over mijn paard dat erge brokkelhoeven had. Nou je wilt niet weten. Ik werd overladen met PM's het kwam er ongeveer op neer dat het paard vreselijk ziek was en eigenlijk moest worden afgemaakt!! Je leest het goed ja! Te gek voor woorden
Dankje!
.
, Pony lijkt het ook leuk te vinden
.
Dit is wel erg belangrijk, omdat je pony ook al wat ouder is
. paardenmaf schreef:Ben ik het me daar even helemaal mee eens. Ik heb jaren een paard gereden die toen ik begon al 38 was wel rustig aan en relexed maar wel vrij regelmatig.
En nu m'n Sjors, in de bloei van zijn leven, net een maandje 13 jaar totaal versleten en dus nu al met pensioen. Ik vindt, dat je dat soort dingen nu eenmaal niet van een foto kunt zien.
Ik vind Tops trouwens een poepie!! Is het een welshje? Ik heb een zwak voor welh en voor schimmels
Liins schreef:Ja het zadel ligt niet goed, het past gewoon niet je bent idd iets te groot maargoed. Voor af en toe kan het best joh!.
Als je geen moeilijke dinge met d'r gaat doen, en gewoon beetje gaat hobbelen prima hoor!
Verder ziet het er heel erg leuk uit, Pony lijkt het ook leuk te vinden
.
Ik wil je nog wel even meegeven, dat je voor een goed zadel moet gaan kijken!Dit is wel erg belangrijk, omdat je pony ook al wat ouder is
.
meestal alleen stap. een rustige draf. en soms een rustig galopje.
En Topsy vind het altijd prachtig als we op haar rijden!
Als we erachter kwamen dat Topsy dat niet leuk vind zouden we meteen stoppen met rijden!
. rossebol schreef:Ik vind dit alles behalve prettig om te zien.
Als je weet dat je te groot bent en toch ga rijden doe er dan op zijn minst een goed passend zadel op.
Dit belast je pony heel erg zwaar en is niet bepaald bevordelijk voor zijn rug.
Als je nooit meer dan een paar manegelessen hebt gehad(wat je eerder vermelde) stap dan zowiezo niet op een pony maar leer eens verder rijden onder goede begeleiding.
Liins schreef:Goed zo! Kijk je krijgt veel commentaar maar je bent er wel mee bezig het op te lossen. Qua zadel dan. en als je daadwerkelijk 2 x per week rijg ongeveer een halfuur is super jóh.
sorayalover1 schreef:Laat er een zadelmaker bij komen zou ik zeggen. Dat kunnen wij niet vanaf foto zien en wat bedoel je met welke maat zadel de inches of boom maat etc?
Zoals ik al zei, vraag het aan iemand die je bv kent en veel v erstand heeft van zadels of een zadelmaker

Il0na schreef:Het ziet er harstikke leuk uit,
en het is te zien dat de pony er plezier in heeft.
Alleen ik zou toch aanraden naar een ander zadel,
of rij dan desnoods zonder zadel!
Je houding verbetert hierbij dan ook gelijk een stuk!
Succes!
Plaats je volgende keer foto's van zonder zadel
of met je nieuwe zadel?
ik durf te wedden dat ik dan weer van deze berichtjes krijg 
x__Ellis schreef:sorayalover1 schreef:Laat er een zadelmaker bij komen zou ik zeggen. Dat kunnen wij niet vanaf foto zien en wat bedoel je met welke maat zadel de inches of boom maat etc?
Zoals ik al zei, vraag het aan iemand die je bv kent en veel v erstand heeft van zadels of een zadelmaker
ik ken geen zadelmaker in de buurt...![]()
en ik bedoelde de inch
Dus dat hoort eigelijk geen probleem te zijn .. Ga anders eens zoeken op Internet ? x__Ellis schreef:rossebol schreef:Ik vind dit alles behalve prettig om te zien.
Als je weet dat je te groot bent en toch ga rijden doe er dan op zijn minst een goed passend zadel op.
Dit belast je pony heel erg zwaar en is niet bepaald bevordelijk voor zijn rug.
Als je nooit meer dan een paar manegelessen hebt gehad(wat je eerder vermelde) stap dan zowiezo niet op een pony maar leer eens verder rijden onder goede begeleiding.
ahum... ík rijd al ongeveer 6 jaar. Martine heeft nog maar een paar lessen gehad.
sorayalover1 schreef:De inch maat is meer voor jezelf. Dan voor je pony, het moet natuurlijk een niet te grote inch maat worden omdat anders het zadel te groot word
Het was een Welsh B toch?
16 / 16.5 inch? Maar ik weet dus niet of jullie daarop passen
x__Ellis schreef:sorayalover1 schreef:Laat er een zadelmaker bij komen zou ik zeggen. Dat kunnen wij niet vanaf foto zien en wat bedoel je met welke maat zadel de inches of boom maat etc?
en ik bedoelde de inch

Lara_Silver schreef:x__Ellis schreef:
ahum... ík rijd al ongeveer 6 jaar. Martine heeft nog maar een paar lessen gehad.
6 jaar op de manege zeker? Want het aantal jaar lessen op de manege is enkel de basis. En de pony's en paarden op de manege zijn eigenlijk allemaal het zelfde: je hebt de superbrave waar iedereen op wil, je hebt de eigenwijze pony die braaf is bij beginners maar niet bij gevorderden, en dan heb je nog de "wilde" pony die door alle "gevorderden" in de prak wordt gereden.
Ik zie dat je een verzorgpony hebt, waarom ga je daar niet op rijden en laat Tops lekker staan.
Nja iig goed dat je voor een ander zadel aan het zoeken bent, en als je dan heel zuinig op haar bent zal ze het denk ik wel fijn vinden, maar blijf opletten of zij het ook wel leuk vind.
Het is een echt een leuk paardje ben er voorzichtig mee, en het kan echt geen kwaad regelmatig lessen te nemen ook al rijd je al 6 jaar , je leert je vanzelf slechte dingen aan en dit is zo geloof me maar als je regelmatig lest kun je dit voorkomen.
Ezter schreef:x__Ellis schreef:
en ik bedoelde de inch
De inch maat heeft helemaal niks te maken met hoe groot het zadel voor de pony moet zijn....de inch maat geeft aan hoe groot het zadel voor jou achterste moet zijn