vrijspringen ..erg hooog!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Re: vrijspringen ..erg hooog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:44

wat vinden jullie dan van een cross ??? Clown Hier valt alles nog wel naar beneden als de paarden het raken. Slapen
Ik vind dat er hier schromelijk wordt overdreven. Ik heb vroeger ook nog gesprongen. Ook wedstrijden. In de springles moest ik altijd, om mijn paard bomproof te maken, over de gekste dingen heen : stoelen, een oude kerstboom, pakken hooi, oude dekens, plastieken kratten, een tafel, een ladder, een ijzeren vat, en zelfs eens over de lesgever zelf (al vond ik dit zelf er ook wat over...) Komaan, zeg...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:47

ja maar daar krijg je denk ik hulp bij?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:51

hmm.,, jah bij zulke fotos krijg je natuurlijk commentaar..ik vind het eerlijk gezegd een beetje tsja..kijken wat je pony kan en dan op internet zetten, tis geweldig dat ie zo hoog kan springen.. ik zou het zelf nooit zo met de mijne doen..en zoals er staat van nee is nee..das ook weer niet goed want dan leer je m weigeren..als ik jou was zou ik er lekker op gaan rijden en dan gaan springen..de hindernis zelf is volgens mij niet supergevaarlijk ofzo..maar lijkt zo omdat ie zo hoog is..ookal zou ik wel goed springmateriaal gebruiken voor hoge hindernissen.. maar das mijn mening.. ik ga iets voorzichtiger om met me paardje haha

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:55

@x_marr : ik had inderdaad hulp, ja. Heb een tijdje les gevolgd bij een professionele springruiter. In een ver en grijs verleden Haha!
TS zou dit beter ook doen. Haar VZ paardjes hebben talent ! Met wat degelijke begeleiding zou ze vast een eind weg komen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:56

hmm trouwens iedereen zegt wel van nu is het wel genoeg..maar sommige mensen willen er gewoon nog commentaar op geven, dat is het risico als je hier een bericht plaatst:)

Alexx

Re: rijden&vrijspringen ..hooog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:25

x_Marr schreef:
1 vraag; jagen jullie de pony's op om over de hindernis te springen? of doen ze het uit zichzelf?

ja maar dat is ook weer zo Lips are sealed want jagen? Natuurlijk springen paarden niet uit zichzelf, zou wat zijn, kun je ze niet mee rin de wei zetten. Moet je het ze dan vragen? Vork

Ik vind het er erg goed uitzien, ze hebben goede techniek!

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:46

Brr.. vind dit er niet echt diervriendelijk uit zien, als ik het nog netjes mag noemen..

Je ziet bij de 1e foto die van de bonte pony is gemaakt een ''cavaletti'' bovenop. Maar wat nou als ze die balk aanraakt? Die valt echt niet mee hoor! Moet er niet aan denken... Een hindernis maken met normale hindernispalen is veiliger én beter (kwamen eraan toch?).
Máár... jullie moeten dat natuurlijk zelf weten Lachen

Veel succes nog met het springen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:50

__Marloes schreef:
Meid, je hebt niet in de gaten hoe gevaarlijk je bezig bent?
1. springmateriaal. Balken kunnen er af, meestal niet. Stenen? lekker, springen ze dat om, kreupel paard/paard met gebroken been, geen paard meer dus.
2. De plaats. Ook leuk, bij een deur ofzo gaan springen, dan komt het paard der met zijn hoofd ertegen, hersenschudding. Trouwens, lekker zo'n gaas tegen de muur, als dat ervanaf vliegt dan kan je ook de da laten komen Knipoog
Een paard springt nooit uit z'n eigen. Je jaagt hem op. En de afstammelingen zegt niets over dat een paard uit zichzelf springt.

Maarja, ieder zijn eigen paard. De ene doet onveilig en de ander veilig. Eigen risico.
Wat zijn de afstamelingen van de beestjes? Zijn super gave beestjes joh! Ze hebben ook gave springmanieren!

Hoe weet je dat zo zeker? Ik had toch een echt VZ pony die als ik haar aan het in/uitstappen was en er stond een hindernis (ookal was het hoog) sprong ze er zo over heen hoor.
En ja, ECHT UIT ZICH ZELF! Party!! Lachen
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 06-05-07 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:57

x_Marr schreef:
ja maar daar krijg je denk ik hulp bij?

Kreeg ze hier niet ookalweer hulp van de eigenaar bij? Knipoog

Kijk idd naar een Cross; Boomstammen geven echt niet snelmee hoor

Edit 1; Knipoog Achter het eerste zinnetje gedaan. Anders komt het misschien aanvallend over Tong uitsteken
Edit 2; Edit 1 en 2 er bij gezet Clown
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 06-05-07 16:00, in het totaal 2 keer bewerkt

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:57

Leuke paarden! Lachen maar ik ben het met de rest eens, de hindernissen zijn te gevaarlijk.

Joscaa

Re: rijden&vrijspringen ..hooog!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:59

Alexx schreef:
x_Marr schreef:
1 vraag; jagen jullie de pony's op om over de hindernis te springen? of doen ze het uit zichzelf?

ja maar dat is ook weer zo Lips are sealed want jagen? Natuurlijk springen paarden niet uit zichzelf, zou wat zijn, kun je ze niet mee rin de wei zetten. Moet je het ze dan vragen? Vork

Ik vind het er erg goed uitzien, ze hebben goede techniek!

Lees mijn bericht.
En trouwens, op vakantie in Drenthe stond een Shetlander met een sprongetje in de wei. Pony was leuk over de sprong aan het springen hoor Sigaar Nagelbijten / Gniffelen
Echt waar!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:07

sevke schreef:
wat vinden jullie dan van een cross ??? Clown Hier valt alles nog wel naar beneden als de paarden het raken. Slapen
Ik vind dat er hier schromelijk wordt overdreven. Ik heb vroeger ook nog gesprongen. Ook wedstrijden. In de springles moest ik altijd, om mijn paard bomproof te maken, over de gekste dingen heen : stoelen, een oude kerstboom, pakken hooi, oude dekens, plastieken kratten, een tafel, een ladder, een ijzeren vat, en zelfs eens over de lesgever zelf (al vond ik dit zelf er ook wat over...) Komaan, zeg...

daarom, de zooi eronder maakt het alleen maar dat ze de sprong goed kunnen inschatten, des te beter..

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:18

Genoeg erover gepraat
De een vind het niet gevaarlijk en de ander wel!

Je paarden hebben een goede techniek, spring je er ook zelf mee?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:03

Er is in dit topic al eerder gewaarschuwd, maar ik krijg niet bepaald de indruk dat het de goede kant uit gaat.
Hier een slotje.