nouschka87 schreef:weer even wat anders.. Ik had in deze topic al wat gezegd over dat mijn pony ook zo steigerde en dat deed ze ook met aansingelen. Nu heb ik vandaag onder het aansingelen wat biks gegeven (zomaar een paar brokjes) en er was niks aan de hand. Ze zette ook haar buik niet zo op. Nu is het niet de bedoeling dat ze altijd maar biks moet eten als ik haar aansingel, maar zo krijgt ze er misschien minder een hekel aan voorlopig, dan kan ik het langzaam aan afbouwen. Ik heb onder tussen ook veel andere sites en boeken geraadpleegd. Daar stond onder andere in dat je voor en na het singelen de voorbenen 1 voor 1 naar voren moet trekken zeg maar. In het begin heb ik de singel los gedaan en toen gelongeerd ong 10 minuutjes. Daarna kon ik gewoon goed aansingelen en kon ze gewoon goed bereden worden. Na een half uurtje begon ze wel weer een beetje in verzet te komen. Ze begint met zachter lopen en haar oren in de nek en dan steigeren. Wanneer ze tempo terug neemt draaien we haar nu in een rondje tot ze weer goed loopt en dan weer recht vooruit. Ze probeerde het 2x en toen ging het perfect.
Ik wil niet zeggen dat het probleem nu verholpen is, maar zo op het eerste gezicht lijkt het te helpen.
Misschien dat iemand hier wat aan heeft. Ben misschien niet deskundig (daarom vroeg ik hier ook eerst advies) maar alles valt te proberen toch..
groetjes
Weet je zéker dat het niet aan het zadel ligt? Of dat hij last van z'n rug heeft?
Zo'n trukje is leuk, maar als je daarna je paard stuk rijdt ben je verder van huis.