Hemingway @ dressuur les.. Beware; slof!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ish

Re: Hemingway @ dressuur les.. Beware; slof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:20

Michel123 schreef:
Ik heb naar aanleiding van alle reacties de foto's nogmaals bekeken, maar het is toch wel ernstig, hoor.
Haar hand is niet eens streng, die is gewoon kei- en keihard, en dat in combinatie met een superstrak aangetrokken slofteugel !
En het beengebruik van de amazone is ook grof te noemen, meermaals zie je haar hard inkomen met haar spoor.
En die "instructrice" lacht ! Alsof het de kampbeul is in een martelingskamp ! Bizar.

Zucht..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:22

Kampbeul? Verward Voor de rest gaat het wel? Koe

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:23

Michel123 schreef:
Ik heb naar aanleiding van alle reacties de foto's nogmaals bekeken, maar het is toch wel ernstig, hoor.
Haar hand is niet eens streng, die is gewoon kei- en keihard, en dat in combinatie met een superstrak aangetrokken slofteugel !
En het beengebruik van de amazone is ook grof te noemen, meermaals zie je haar hard inkomen met haar spoor.
En die "instructrice" lacht ! Alsof het de kampbeul is in een martelingskamp ! Bizar.

Sorry Verward

Renza

@ Michel123: denk je nou echt dat als je op zo'n manier reageert, dat dat zin heeft, dat ze daardoor denkt gut die zal wel gelijk hebben?

Michel123

MissJ schreef:
Kampbeul? Verward Voor de rest gaat het wel? Koe

Het is toch verdorie een partij geklungel !!!

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:24

Renza schreef:
@ Michel123: denk je nou echt dat als je op zo'n manier reageert, dat dat zin heeft, dat ze daardoor denkt gut die zal wel gelijk hebben?

Ne, dat niet.
Ik zal me er niet meer mee bemoeien.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:25

Michel123 schreef:

Anders doe je even normaal. Punt 1: de vergelijking slaat nergens op en is ronduit walgelijk. Punt 2: Volgens mij heeft de TS helemaal niks aan slecht/niet onderbouwd gewauwel, dus als je wat wil zeggen, breng dat dan normaal en geef oplossingen aan. Communiceer jij altijd zo? Verward

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:26

MissJ schreef:
Michel123 schreef:

Anders doe je even normaal. Punt 1: de vergelijking slaat nergens op en is ronduit walgelijk. Punt 2: Volgens mij heeft de TS helemaal niks aan slecht/niet onderbouwd gewauwel, dus als je wat wil zeggen, breng dat dan normaal en geef oplossingen aan. Communiceer jij altijd zo? Verward

Excuses, ik wist niet dat jullie het zó zwaar zouden opnemen.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:28

Als jij foto's zou plaatsen en iemand zou er dan op zo'n manier op reageren, dan denk je toch ook Doei! donder op.
Terwijl als je netjes onderbouwd commentaar met goede tips krijgt, je er misschien nog wat mee doet Pling .

Beetje nadenken voor je iets neerzet..

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:29

Renza schreef:
Als jij foto's zou plaatsen en iemand zou er dan op zo'n manier op reageren, dan denk je toch ook Doei! donder op.
Terwijl als je netjes onderbouwd commentaar met goede tips krijgt, je er misschien nog wat mee doet Pling .

Nogmaals excuses, ik heb er spijt van, ik zal het niet meer doen.
Zo genoeg ?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:31

Wat me trouwens ook opvalt (om maar even niet verder te gaan op de slof en je handen), is dat je vaak scheef zit en als het ware de verkeerde kant op leunt. Met een appuyment naar rechts zal je voor de juiste buiging je binnenbeen (en dus je rechtbeen) lang moeten maken. Als je wilt dat je paard naar rechts appuyeert kun je niet zelf naar links gaan hangen.
Ook in de schouderbinnenwaarts en travers zie je dat je richting de omheining hangt, en je buitenbeen langer is dan je binnenbeen. Je moet juist meer op je binnenzitbeen knobbel gaan zitten en je binnenbeen lang maken. Anders maak je zulke oefeningen voor je paard onmogelijk om uit te voeren.
Ik zou recht zitten eerst gaan oefenen door recht te zitten terwijl je rechtuit gaat en voltes sluit. (en dan bedoel ik dus niet een rechte rug, maar dat als je van de voorkant/achterkant kijkt je benen even lang zijn en dus je gewicht 'recht' verdeelt is op je paard). Het beste kun je dit oefenen door als je een spiegel hebt daar regelmatig recht op af te gaan. Er goed op te letten en aan stalgenoten/ instructrice vragen of ze mee kijken en het willen zeggen als het mis gaat.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:37

3 passen pirouette en toen brak hij weer uit.... Misschien beginnen met een normale volte waarin hij lekker nageeflijk loopt en goed naar je luistert?
Als je dan niet naar ons wil luisteren, luister dan naar je paard (die zoals je zelf al zegt in verzet gaat).. Dat zal hij niet doen om jou alleen maar te pesten toch? Probeer van hem te leren!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:41

Michel123 schreef:
Renza schreef:

Nogmaals excuses, ik heb er spijt van, ik zal het niet meer doen.
Zo genoeg ?

Ja Clown
Denken mag, op die manier zeggen niet Vork

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:43

Born2BCrazy schreef:
Ja Clown
Denken mag, op die manier zeggen niet Vork

Okee, ik beloof beterschap.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:47

Leuk paard, maar ga alsjeblieft terug naar de basis en gooi die slof eraf en begin opnieuw. Als je zo doorgaat krijg je hem nooit fijn aan het werk, ik vind dit geen fijne foto's om te zien, persoonlijk ben ik een grote tegenstander van hulpmiddelen en zeker als ze niet goed gebruikt worden.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:52

Michel123 schreef:

Michel123, wij delen in ieder geval wel dezelfde mening. Ja

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:56

hopla schreef:
Michel123, wij delen in ieder geval wel dezelfde mening. Ja

Dankje. Alleen waren mijn bewoordingen wat ongelukkig, geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:56

Ik snap niet waar je instructrice haar ideeën vandaan haalt Hoe kom je in hemelsnaam op het idee om er oefeningen in te gaan rammen bij een paard dat nog niet eens fatsoenlijk nageeflijk op 2 teugels te rijden is. Verward Ik krijg er dan meteen een beeld bij van een instructrice die bang is dat ze haar klanten kwijtraakt als ze ze geen kunstjes laat doen omdat de les dan niet interessant genoeg is. Tijd voor nieuwe instructie van iemand die het wel aandurft om je bij het begin te laten beginnen.

In feite moet je jezelf afvragen: wil je leren páárdrijden, of wil je eens per week onder begeleiding een uurtje vermaak.

Ik vind die slof nog niet eens het allergrootste probleem. Maar op dit moment heb je hem er gewoon als een deel van je dagelijkse rij-uitrusting aanhangen. Je kunt een slof heel goed gebruiken om problemen op te lossen, maar dan moet je wel iemand op de grond hebben staan die je dat leert en je daarmee helpt.

Vergeet al die kunsten en rijd je paard eerst recht naar voor, op 2 teugels, zorg voor tempocontrole, nageeflijkheid en maak hem beter aan je hulpen.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:58

Mooi gezegd Zep, maar ze veegt alle kritiek toch zó van tafel.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:00

Michel123 schreef:

Helemaal als jij zo'n houding blijft houden. Sorry hoor, maar dan kon je van mij ook de schijt krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:00

En ik lees net in het profiel dat het ook niet haar eigen paard is. Tja, jammer.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:02

Is idd niet dr eigen paard en paard staat op de stal van de instructrice, dus geloof ook niet dat ze van iemand anders les kan nemen (iig niet met dit paard).

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:02

MissJ schreef:
Michel123 schreef:

Helemaal als jij zo'n houding blijft houden. Sorry hoor, maar dan kon je van mij ook de schijt krijgen.

Jaja, commentaar op mijn woorden, ik maak excuses, en vervolgens lelijk tegen mij gaan lopen doen.
Flink hoor.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:03

Michel123 schreef:
Jaja, commentaar op mijn woorden, ik maak excuses, en vervolgens lelijk tegen mij gaan lopen doen.
Flink hoor.

Misschien kan je eens ophouden aangezien dit niet jouw topic is?? Pling Het is nu wel duidelijk wat jij vindt. En waarom excuses maken als je toch doorgaat met je negatieve uitlatingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:04

Zo zie je maar weer dat je deels "geluk" moet hebben met de mensen die je tegen komt, en deels zelf kritisch moet blijven.