Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karmandi

Re: Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:06

AniiQue schreef:
nee want soms als ik hem door duw om door te galopperen doet hij geen 2de keer bokken.. doe ik het niet. bokt hij..

ps denk je dat ik dat niet kan lezen?

Als je 'door duwt' om te galopperen, heeft een paard geen andere optie dan vooruit gaan. Zelfs niet als hij geen evenwicht heeft. Hij bokt omdat hij het moeilijk vindt - jij drijft hem vooruit - paard heeft geen ruimte om een 2e keer te bokken en gaat maar hard galopperen.
Hoe harder hoe makkelijker hoor, voor een jonge pony.

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:12

Ik heb precies dezelfde mening als de meeste hier. Ik zou sowieso eens een zitles nemen, op dat paard, of desnoods op een ander manegepaard bij jou in de buurt.
Ik hoop dat je toch beseft dat je niet alle adviezen in de wind moet slaan.

Succes met jou en je paard, en ik hoop het beste voor je.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:14

AniiQue schreef:
je kent me niet eens..
en NEE de eigenaar wil hem niet laten castreren,, hij heeft een goede bloedlijn de vader van de moeder is El beauty en de vader van de vader van de vader is polydor en de zoon van die is polydox ken daar de zoon van is O. Two step G..
en de moeder is mijn lieve sandra..
ik heb hem nu al rond de 10x gereden.. hij is echt heel braaf.. maar hij kan nog wel eens vaak bokken en ik neem het wel aan. .het gaat nu echt wel goed... ga binnenkort bij weber (manege de boshoeve) les nemen.. als jullie daaar dan nog niet te vreden overzijn.. ik weet ook wel dat mijn zit bagger is.. maar dat komt nog wel. ik moet toch eerst het paarrd kennen voordat ik als anky ga zitten of niet? op sandra zit ik wel heel goed. bijna als een wedstrijd ruiter zegt de eigenaar..

.....

en die persoonlijke aanvallen krijg ik genoeg.. dus leer fftjes normaal doen.. ik ben niet perfect en zal het ook nooit zijn.. sommige denken dat..
maja.. ik zal maar niet verder gaan.. ik denk dat er een aanval topic moet gestart worden.. ik bn weer het egoïstische strondeigewijze penny meisje O:)

en als iemand zegt dat IK en BEAUTY niet bij elkaar horen heb je het mis.. hij heeft getrapt naar een ander meisje omdat die die niet moest.. naar mij niet.. en ik doe hem nu al ruim.. 2 à 3 maanden verzorgen maar ik rij maar 1 à 2 x in de week..dOeiidOeii

Poepoe.. VOLGENS de eigenaar... Die eigenaar speelt hier geen rol meisje. Jij zet de foto's hier, jij reageerd zelf ook, en ondanks dat je er zelf al een rits commentaar bij zet, vind je het raar dat iedereen hier zo reageerd? Lijkt me apart..

En wat interesseert ons het nou dat je op een andere pony wel rechtzit, we hebben het over de foto's die jij hier op HAW hebt staan, en die zijn gewoon ronduit slecht. Kijk nou eens reeël naar jezelf: Vind je nou echt dat je er zo super opzit? En dat het paardje zo lekker loopt? En dat je een jonge pony 1 á 2 keer in de week rijdt, maar wel kletsnat over een stapel takken laat lopen vind je ook normaal? En dan pas 10 keer gereden? Sorry, maar ik krijg steeds meer het idee dat je het grootste deel wat hier staat uit je duim zuigt!

Wil je hier echt serieus mee aan de gang, zoek LES, BEGELEIDING, en gun die pony de tijd om alles stapje voor stapje onder de knie te krijgen. Dat van bokken is geen pesten, dat is óf een vreugdebok, of een uitingsvorm van MISCOMMUNICATIE omdat de pony jou niet begrijpt.. En dat wil je afstraffen met slaan? Niet mijn stijll..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:15

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-05-22 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:20

Ik heb trouwens even een kijkje in je profiel genomen: Daar oogt het niet echt alsof de pony net onder het zadel is.. Gestoord Gestoord

Correct me if I'm wrong.. Rolleyes

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:21

Tja ik rij zelf ook met gympen
heb al weken geen laarzen meer aan gehad
vind het wel lekker rijden zo bergens last van.
maarja ieder voor zich daarin moet je allemaal zelf weten .
ik vind je zweepje wel wat lang .

Lys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:27

heej heej leuke foto's !!! Haha!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:31

Leuke pony. Zo te zien heeft hij aardig de potentie om een leuke sportpony te worden.
Als je aan je houding gaat werken en les gaat volgen weet ik zeker dat jullie een hele leuke combinatie gaan worden!

Weet niet of het al gezegd is maar je neusriem mag wel een stuk strakker, hij word nu door de sperriem naar beneden getrokken!

_Lady_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:34

Zelf rijd ik ook met gympen MAAR omdat ik mijn pony ken en ik rijd der al 2 jaar op.
toen de eerste paar keren heb ik het niet in mijn hoofdgehaalt om met gympen te rijden gewoon altijd netjes paardrijkleding aan zoals het hoord allemaal.
Nu rijd ik nog wel eens met gympen maar als ik ga springen niet.
Ik ben het verder ook eens over gympen dat het niet kan, zeker als je der nog niet zovaak op hebt gereden snap ik het ook niet dat je met gympen rijd.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 20:40

@ lisetcharlot.. idd je zit verkeerd hij is wel al ongeveer half jaar onder het zadel.. maar pas rond de 20x op gereden wel veel gelongeerd.. enz..

@ magda_90.. als je alleen maar kunt ze*ken.. dan hou je mond en druk boven aan om het rode knopje met een kruisje erin.. of op <- dat tekentje met vorige erachter Knipoog

@ KarmY_LoVeR.. beauty vind het moeilijker om RUSTIG te galopperen dan dat hij een fiks galopje mag doen vind hij makkelijker dan kan hij zich langer maken. en dat bokken vergeet hij dan.. en ik geef hem nu ook meer teugel als ik hem een stukje echt hard door laat galoperen,, dat is ook goed leert hij zijn passen te vergroten.. ook in de draf gaat het al beter..

de neusriem zit precies goed.. ik vind het eigenlijk maar een raar ding....
springen was toch niet hoog..

horses_freak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:45

Heee anique
Jij ook op bokt?
Nja wel leuke fotos
xxx JOuelle

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 20:54

heeii jouelle Tong uitsteken.. Jhaa das mijn hengst Haha!
over een tijdje ook sandra.. hoop dat ze dan eens ander commantaar hebben..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:54

Naarmate we verder komen in dit topic denk ik eigenlijk dat je het allemaal toch wel erg goed weet! Je hebt dan ook helemaal gelijk dat een mens als Anky eigenlijk maar een beetje aan het aanklooien is. Ik wil wedden dat die niet in het bos over boomstammen springt! Durft ze niet! Je zou haar misschien nog een paar tips kunnen geven hoe het WEL moet misschien?? Aangezien je nog steeds op alles een geweldig goed antwoord geeft, zoals het flink door galoperen zodat hij niet gaat bokken en hij leert zijn passen te vergroten!!! Helemaal goed! En een neusriem is natuurlijk ook niet nodig bij een jong paard...dat zit toch alleen maar in de weg, dus af dat ding! Springen als je paard nog niet onder controlle is, dat is pas goed voor je paard!
Ik denk dat jij er wel komt hoor! Je moet een africhtingsstal gaan beginnen, daar is goed geld in te verdienen. Neem dan wel de eigenaar van de hengst mee want daar vind je ook niet snel een tweede van.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 21:00

aerdenhout1 doe eens even normaal.. als beauty het moeilijk vind om rustig te galopperen en iets harder dan normaal beter en makkelijker galoppeerd dan doe ik dat.. ik wil niet dat hij alleen maar blijft bokken..
ps normaal antwoord kun je ook wel geven..
en het was geen boomstam het waren takken die op elkaar gestapeld waren het was maar 40/50 cm.. was meer om te kijken of hij kon springen.. binnenkort doen we met echte hindernissen we moeten alleen nog het materiaal krijgen..
en ik denk dat die eigenaar beauty beter kent dan jij dat kent..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:08

Ik prijs je zowat de hemel in! Takken om te spingen met een jong paard...GENIAAAL!!!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 21:10

IK HEB OOK EEN MENING. en we zijn er maar net 4x overheen gegaan.. anders had mijn mannetje spierpijn.
als je alleen maar DOM commantaar kan geven dan hou je mond en druk boven aan om het rode knopje met een kruisje erin.. of op <- dat tekentje met vorige erachter Knipoog Knipoog

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:10

Meeste commentaar is al gegeven, en ja niet naar beneden kijken Knipoog

Gympen,, oei oei
Laatst bijgewerkt door dootjee op 16-04-07 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 21:11

mijn probleem Clown ik heb geld nodig Tong uitsteken

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:14

Ook al ga je er maar 4 keer overheen, ook al krijg je binnenkort ander springmateriaal. Wacht dan gewoon tot je fatsoenlijk onder begeleiding kunt gaan springen met goed springmateriaal (en rij het liefst ook nog eerst de basis er goed in).
En niet alles wat 'de eigenaar' zegt moet je zomaar klakkeloos aannemen en er vanuit gaan dat dat de enigste waarheid is en er geen andere waarheid bestaat.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 21:17

ei ik rij dat paard toch voor hem.. de enigste reden waarom ik die pony min of meer rij.. omdat de eigenaren te groot zijn. die word toch verkocht.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:26

anique meisje ajb reageer even op een andere toon ik weet dat je het kan .... dus laat t ook zien in t topic niet zo aangevallen voelen dat mensen deze foto's niet goed vinden moet je accepteren dat betekent niet dat ze TEGEN jou als persoon zijn ... maar door je houding in dit topic gaan ze misschien je wel negatief vinden en dat wil je juist niet toch???... je kan t best neutraal reageren Lachen

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:26

Ja, maar het blijft 'n feit dat je de pony wel rijdt. Maakt toch niet uit of je hem nou rijd omdat de eigenaren te groot zijn of om andere redenen. Je doet nou bijna alsof je het niet leuk vindt om hem bij te rijden.. En omdat hij 'toch' word verkocht, wil toch niet zeggen dat je maar 'n end weg moet crossen en over takjes heen moet 'springen'?

xxkmBly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:28

ik moet wel zeggen dat ik de foto's op je profiel van jou en beauty honderd keer beter vind! nog lang niet perfect maar je bent ook maar een mens! met les gaat het ZEKER goed komen Ja
succes ermee!
x

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:31

Ach als je dit over een paar jaar zelf terugleest kun je er hard om lachen, wie weet heb je dan wat meer inzicht in hoe je wel met jonge paarden om moet gaan. Als je probeerd om je wat meer open te stellen leer je veel meer. Ik dacht toen ik jong was ook dat ik het allemaal wel wist, viel dat even tegen! Nu weet ik dat ik ook nog maar net kom kijken.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:32

Oei oei oei...

Ik lees al een hele tijd mee, maar nu reageer ik dan toch maar eens.
Ben het grotendeels (nouja, allemaal) met de anderen eens. In een bericht kwam ik weet ik hoevaak
het woord eigenaar tegen. Je moet niet gelijk uit gaan dat iemand die paarden bezit er ook verstand van heeft.
Als dat wel zo was, werd er ook niet verwaarloosd mishandelt of weet ik wat. (pas op; ik schrijf niet dat dit bij
jullie het geval is! Integendeel)

Schoenen: je zegt dat je laarzen te klein zijn, chaps kapot.. nou, rubberen laarzen kun je nog voor 5 euro krijgen..
je hoeft maar even op internet te kijken of naar een manege te gaan met een prikbord met te koop dingen. Ja
het zijn wel 2e hands.. maar laarzen zijn laarzen toch?

Houding: Op de 1e foto (waar je nog niet sprong) dacht ik dus echt dat je in verlichte zit zat Verdrietig
Weetje, ik kan ook niet werelds rijden, ben ook maar een manege meisje. Ik had ook een hele slechte zit
(al denk ik niet dat ik zo ver naar voren zat (ja miss in galop) ). Ik ben naar een andere manege gegaan en
telkens als ik ook maar iets naar voren kwam riepen ze: SCHOUDERS naar ACHTER..
en dat hielp nu zit ik recht! (niet kaarsrecht, en ik kruip af en toe nog naar voren maar ik zit recht).
dus daar moet je gewoon iets aan doen. Desnoods vraag je het je geliefde eigenaar, die móet dat toch ook opvallen.
En dat je op een ander paard wel recht zit.. nouja op élk paard moet je kunnen rijden, dus dat is geen excuus. (Je moet er
natuurlijk ook op leren rijden en eraan wennen.)

Let ook op je tenen, geen charlie chaplin voetjes.. en houd je handen bij elkaar. Als je paard lastig gaat doen is het geen
excuus om dan te gaan rukken en plukken, juist op die momenten moet je ook beheerst kunnen blijven en de goeien hulpen
geven, en ja dat is moeilijk.. dat vind ik zelf ook.

Ik antwoord gewoon.. en verwacht ook een gewoon antwoord terug (of geen antwoord) geen verwijten aub dan reageer liever
niet.. die heb ik hier al genoeg gelezen en die ken ik nu al van voor naar achter van binnen en van buiten..
Neem het gewoon aan, het is zéker niet leuk om te horen, maar het is gewoon een feit..

Succes, JBP