mijn ijslander op training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: mijn ijslander op training

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:16

en dus moet je 20 keer hetzelfde zeggen? het is uiteindelijk niet jouw paard, en geloof me, zoveel paarden worden op die leeftijd ingereden, het is misschien niet ideaal maar ze gaan er heus niet dood van.. er zijn ergere dingen! als je het rustig oppakt kan het over het algemeen niet direct kwaad (uitzonderingen daar gelaten) een renpaard heeft het nog wel een stukje zwaarder hoor, en die gaan vaak ook mee tot hun 20 in de sport/recreatie..

je kunt dingen ook anders brengen..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:17

Dat weet ik.....renpaarden hebben ook geen goed leven wat dat betreft..

zoals je misschien kon lezen heb ik het eerst rustig gebracht, maar na aanleiding van de reacties van de TS werd ik toch wel een beetje pissig....

Ik vind het gewoon erg wat ze doet...en ik snap dus ook niet dat haar instructrice haar helpt met inrijden...maar goed...zal wel aan mij liggen

Veel paarden worden op die leeftijd ingereden zoals Arabieren die jij hebt ja...maar ijslanders moeten later ingereden worden....aangezien ik in je profiel zie dat je arabieren hebt...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:21

Er is niks mis met kritiek geven, ik ben met mijn paard ook pas rustig begonnen toen ie 3,5 was, maar sommige mensen maken nu eenmaal andere keuzes, maar een paard kan het over het algemeen echt wel aan.. zeker als je het rustig aan doet! en ijslanders zijn sterke beertjes! Knipoog
probeer het gewoon opbouwend te houden en niet constant door te blijven gaan, want dat verziekt echt de sfeer in zo'n topic en dat is ook niet leuk voor de TS, zij doet het op haar manier en is er blij mee en trots op, moet dat dan maar volledig in de grond getrapt worden?

nogmaals: er zijn ergere dingen!

nu weer ontopic allemaal??

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:24

IJslanders zien er al heel snel stevig uit en als sterke beren, maar innerlijk zijn ze dit nog niet. Veel mensen vergissen zich hier nog lelijk in....Dit kan heel nadelig zijn. Slijtage aan de benen die al vroeg optreed etc etc...heel naar en vervelend....

vandaar onze tips: Gooi het paard het land in en haal hem er over 1,5 a 2 jaar weer uit en begin overnieuw met de training. Zo heb je er langer plezier van!

Snap best dat ze het niet leuk vind..maar ze lokt het zelf ook uit met de reacties die ze geeft...sorry dat ik het zeg...

* Ontopic Haha!*

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:31

Mensen wat een gezeik! Ga gewoon ff reageren op het topic.
Als je het met de leeftijd niet eens bent en je wilt dit aan ts kwijt stuur een pb. Ctjelief ik ben het met je eens! bijna 4 is geen ramp! bij friesen word er vaak bij hun 2e begonnen.... word ook van gezecht dat ze zo sterk zijn :S Zo is het nou eenmaal... dat beest gaat heus niet dood! De ts weet heus wel wat het best is voor haar paard!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:32

Dit beest is geen Fries maar een IJslander...en die moeten later ingereden worden namelijk vanaf 5 jarige leeftijd...

Hij word nu gereden op 3 jarige leeftijd...dat is hetzelfde als dat jij je KWPN-er dus op 1,5 al 2 jarige leeftijd inrijd....

Daar gaan ze niet dood van, maar je krijgt er wel een hoop nadelen van....je kunt dan beter even wachten...

* maar volgens mij zouden we ontopic gaan Knipoog *

Frosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:39

Siebjelover schreef:
IJslanders zien er al heel snel stevig uit en als sterke beren, maar innerlijk zijn ze dit nog niet. Veel mensen vergissen zich hier nog lelijk in....Dit kan heel nadelig zijn. Slijtage aan de benen die al vroeg optreed etc etc...heel naar en vervelend....

vandaar onze tips: Gooi het paard het land in en haal hem er over 1,5 a 2 jaar weer uit en begin overnieuw met de training. Zo heb je er langer plezier van!

Snap best dat ze het niet leuk vind..maar ze lokt het zelf ook uit met de reacties die ze geeft...sorry dat ik het zeg...

* Ontopic Haha!*

Tja, inderdaad!
Het is te verwachten dat zij hier reactie's op krijgt.

@Ctjelief tussen een arabier en een ijslander zit een groot verschil, daar kan je ze niet mee vergelijken.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:42

precies....dat bedoel ik nou de hele tijd te zeggen Knipoog

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:00

He, het wordt er hier niet gezelliger op.
Siebjelover (ea), ik denk dat het punt gemaakt is. Het voegt niet zoveel meer toe, het topic gaat steeds meer off-topic en de sfeer wordt ook niet beter.
Toch zorgt het voor veel reactie en hebben veel mensen er een mening over, is het daarom niet handiger om zelf een discussietopic aan te maken, bijvoorbeeld bij [GP]Gangenpaarden, of [RT-D]Rijtechnisch-Discussies?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:17

Mijn mening over de leeftijd en training heb ik al gegeven en zal ik verder niet op ingaan..

Wel wil ik nog wat zeggen over de opmerking van de TS dat we jaloers zouden zijn enzo. Het topic was idd al een paar dagen rustig en IMO plaatste ze deze opmerking enkel en alleen om iedereen weer uit de tent te lokken. Erg jammer en ronduit zielig

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:30

nou daarom....vind ik ook nogal sneu van haar

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:57

Tjonge jonge jonge...

Even mijn mening:

Mooi beestje, goed dat je hem onder begeleiding in rijd. De leeftijd is eigen keuze, ik zie het probleem niet zolang je maar rustig aan doet en hem een lange pauze geeft.

De verdere reacties: behoorlijk kinderachtig.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:06

Het is een feit dat IJslanders later rijp zijn dan andere paarden. Waarom wachten de meeste mensen in IJsland er anders mee tot t paard een jaar of 5 is?!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 05:20

kistaah schreef:
Het is een feit dat IJslanders later rijp zijn dan andere paarden. Waarom wachten de meeste mensen in IJsland er anders mee tot t paard een jaar of 5 is?!

Ik geloof dat er nu ZELFS al door een submoderater is gezegt, dat het niet meer de bedoeling is om te reageren op het fijn van te vroeg inrijden. Dat bederft de sfeer van een topic.

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 08:13

Siebjelover schreef:
CtjeLief schreef:

Ik doe het gewoon uit medelijden met dat paard en het blijft me gewoon verbazen....Veel mensen rijden hun IJslander te vroeg in omdat ze niet kunnen wachten...en dat vind ik gewoon niet kunnen. Dan heb ik zoiets van: Koop dan een ouder paard!

kunnenw e dit misschien via pb verder doen????
Laatst bijgewerkt door i_horselover op 12-04-07 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 08:15

ok ik stop er nu voortaan ook mee om te reageren
bedankt voor de goede opmerkingen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:17

uhm.. de tekst in de quote hierboven is niet van mij maar van siebjelover! let even op hoe je quote! Bloos ik denk namelijk niet net zo als zij.. Knipoog

ontopic dus weer.. nogmaals: leuk paardje!
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 12-04-07 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 08:18

Wendy15 schreef:
Mijn mening over de leeftijd en training heb ik al gegeven en zal ik verder niet op ingaan..

Wel wil ik nog wat zeggen over de opmerking van de TS dat we jaloers zouden zijn enzo. Het topic was idd al een paar dagen rustig en IMO plaatste ze deze opmerking enkel en alleen om iedereen weer uit de tent te lokken. Erg jammer en ronduit zielig

ik probeerde niemand uit de tent te lokken, echt niet

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 08:18

CtjeLief schreef:
uhm.. de tekst in de quote hierboven is niet van mij! let even op wat je vermeld..

ontopic dus weer.. nogmaals: leuk paardje!

sorry

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 08:19

OFFTOPIC

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:20

i_horselover schreef:
Wendy15 schreef:

ik probeerde niemand uit de tent te lokken, echt niet

Waarom plaats je dan zo'n opmerking als het net rustig is in het topic?

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 08:23

ik had neit gekeken wanneer het laatste bericht was geplaatst en ik had zoiets ook gehoord van een vriendin van mij...... echt sorry dit was neit de bedoeling...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:29

jongens ga nou niet dooooooooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

ONTOPIC, reageer op de foto's en anders niet!
TS: ga aub niet meer in op bovenstaande opmerkingen anders komt hier hoogstwaarschijnlijk een slotje op, zou zonde zijn toch?

De eerstvolgende die WEER doorgaat over hetzelfde is echt heel erg flauw.. neem aan dat dit niet meer de bedoeling is he? Laten we het gezellig houden!

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 08:42

ok.

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 08:42

de volgende foto's komen na zondag pas weer, ik ga zondag weer rijden dus maak weer foto's Haha!