meike (trekpaard) in de les.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

Re: meike (trekpaard) in de les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 22:02

Citaat:
leuk paard! ook best soepel voor zo'n grote bonk
Maar ik vind het plaatje eignelijk niet zo fijn eruitzien. Je houdt haar heel erg vast met je handen, net alsof je steun ervan zoekt. En je handen wiebelen ook van de ene naar de andere kant, wat mij voor dat paard ook niet fijn lijkt. gelukkig is het al weer minder aan het eind van het filmpje. Probeer haar zoveel mogelijk met je zit te rijden (ook al is het moeilijk), maar daar bereik je veel meer mee dan alsmaar aan de teugels te zitten. Succes in de toekomst, hoop nog eens een filmpje van jullie te zien .

Citaat:
Zo ik heb een trekpaard nog nooit zo mooi onder zadel zien lopen! En idd je handen beweeg je heel erg veel..

jah ik weet het! ik ben er hard mee bezig. vooral tijdens het doorzitten ergens in het begin van het filmpje doe ik het veel!. Doorzitten is vreselijk op haar Tong uitsteken, en dan pak ik inderdaad nog te veel vast.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:13

leuk om een wat grover paard ook eens ana t werk te zien. Ze loopt lekker makkelijk. Het viel mij ook op dat je wat sterk bent met je handen maar dat is hiervoor al meedrere keren gezegd geloof ik. Lekker samen blijven oefenen dan gaat t helemaal goed komen Haha! .

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:30

Ziet er netjes uit!
zoals je zegt, met doorzitten nog op je handen letten en vooruit kijken. Knipoog Maart dat komt met veel oefenen wel goed.
Ik vind het er goed uitzien. Een plezier om naar te kijken.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 17:28

dankjewel Lachen,,

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:42

echt een cool paard, en loopt vrij makkelijk met zoeen grootte en gewicht, erg leuk om te zien iig!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 18:12

Lachen

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:00

super mooi beestje!
loopt lekker hoor, in de les

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:18

Leuk paard! gaat goed in de les.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 10:42

dankjewel Lachen

ik merk ook echt verschil nu ik weer aan het lessen ben. gaat stukken sneller vooruit nu.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:56

Leuk paard zeg!
Dat zie je ook niet vaak, idd wel jammer van die staart.
Probeer met doorzitten je handen wat stiller te houden Lachen

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 16:09

Citaat:
Leuk paard zeg!
Dat zie je ook niet vaak, idd wel jammer van die staart.
Probeer met doorzitten je handen wat stiller te houden

ja van mij mag de staart dr ook aan, en mn handen moet ik idd aan werken. Maar het is wel fijn dat veel mensen daar een opmerking over maken, ik let er nu veel meer op. tijdens het rijden heb ik het zelf helemaal niet zo in de gaten, het werd natuurlijk ook wel gezegd tijdens de les, maar als ik mezelf terug zie op de film valt me pas op hoe hard ik daar nog aan moet werken.

Kym

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:43

Nja, commentaar heb je al genoeg gehad dus dat laat ik voor gezien Haha! wat een super gaaf paardje zeg! En wat looptie lichtvoetig voor zo een reus Bloos! Jullie passen erg leuk bij elkaar! Ja
Heel veel plezier en succes met deze kanjer Haha!
OK dan!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 12:56

Haha! dankjewel

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:05

Wat een ontzettend leuk filmpje om te zien! Ik had nog nooit een trekpaard onder het zadel gezien, maar het ziet er echt soepel uit en ook niet sloom, zoals je misschien verwacht. Hij moet nog wat meer bevestigd worden met nageven enzo, maar dat komt wel goed aangezien hij nog maar 4 is.

En het idee van 'zonde van de staart' zoals ik in het begin van het topic las, vind ik onzin. Het is een trekpaard, en dan hoort dit er helemaal bij!

Succes verder, echt heel leuk hoor! Lachen

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:10

Erg leuk om te zien, gaaf paard, is uniek toch!!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 14:02

Citaat:
Wat een ontzettend leuk filmpje om te zien! Ik had nog nooit een trekpaard onder het zadel gezien, maar het ziet er echt soepel uit en ook niet sloom, zoals je misschien verwacht. Hij moet nog wat meer bevestigd worden met nageven enzo, maar dat komt wel goed aangezien hij nog maar 4 is.

En het idee van 'zonde van de staart' zoals ik in het begin van het topic las, vind ik onzin. Het is een trekpaard, en dan hoort dit er helemaal bij!

Succes verder, echt heel leuk hoor!

dankjewel Lachen.

tja ik vind zon kort staartje er ook wel bij passen, maar voor t paard lijkt met toch fijner met staart. Van mij had ze m mogen houden. en zon grote dikke staart heeft ook wel wat Knipoog

ze is eerder te snel dan te sloom, ghehe.

Citaat:
Erg leuk om te zien, gaaf paard, is uniek toch!!

Lachen

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:16

Wow pompompom, je maakt nogal wat los met je dressuurknollie! (tja, voor ons is het normaal he, voor andere minder Knipoog Hahahaha!)
Blijf het zelf ook erg leuk vinden om naar te kijken!

Wel even een vraagje: In mijn topic gaf ik aan dat m'n tenen tever naar buiten steken. Hoe doe jij dat? In stap gaat het wel, maar als ik ga lichtrijden, dan gaat het zo'n beetje automatisch en heb ik anders gewoon pijn in m'n enkels!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:06

@ Jaan: heb jij je beugels dan niet te kort zitten? Ik had er in het begin ook last van (als ik nu foto's terugkijk, zie ik hoe erg jockey ik eigenlijk zat Clown )en nu heb ik mijn beugels langer en nu heb ik dat probleem niet echt meer.

@ pompompom: Echt een lekker paard onder je kont Haha! Ik zou willen dat Elfried ook nog wat meer zo ging lopen, het gaat al beter maar nog niet zo als bij jouw Meike. Super hoor! Knipoog

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 22:33

Citaat:
Wow pompompom, je maakt nogal wat los met je dressuurknollie! (tja, voor ons is het normaal he, voor andere minder Hahahaha!)
Blijf het zelf ook erg leuk vinden om naar te kijken!

Wel even een vraagje: In mijn topic gaf ik aan dat m'n tenen tever naar buiten steken. Hoe doe jij dat? In stap gaat het wel, maar als ik ga lichtrijden, dan gaat het zo'n beetje automatisch en heb ik anders gewoon pijn in m'n enkels!

nou doordat meike zo breed is ga ik het automatisch doen. en ze is heel actief op de kuit, nog iets té zelfs, dat als ik mn hakken naar binnen draai dat ze gelijk vooruit vliegt. dus dan leer ik het mezelf wel af Knipoog

en daarnaast de beugels lang houden, in het begin ffkes wennen, maar dan rijd het lekker Lachen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:12

Ik heb m'n beugels al 2 gaatjes langer dan eerst. Ik heb juist altijd het idee, dat ik het met kortere beugels beter kan.....

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:40

Dan gewoon goed je hakken uitdrukken, dan gaan je tenen vanzelf naar binnen Knipoog

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 16:37

je bovenbenen goed in het zadel drukken en je knieen een beetje naar binnen gedraaid, dan draait de rest van je been vanzelf mee en gaan je benen vanzelf naar binnen. ( vanochtend in de les gehoord Knipoog, meisje waarmee ik les heb heeft daar dus ook moeite mee )

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 16:58

geweldig, wat een mooie tred heeft dat paard!! Ja

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 17:38

Lachen