dus misschien is mijn tip al gegeven...Maar toch wil ik je een tip geven: Hoe meer druk jij neemt in je pony zn mond, hoe harder hij zal gaan lopen. Probeer met een losse verbinding de ontspanning op te zoeken en lekker voorwaarts neerwaarts te rijden. Ik weet hoe moeilijk het is, echt waar... heb ook een paard gehad wat telkens ging crossen, dat voelt niet prettig. Maar je moet gewoon bij jezelf de knop omzetten en op die manier leren rijden. Dan kun je op gegeven moment vanzelf weer meer druk op de teugels nemen.
Ik vind het beeld op de foto's niet vriendelijk en zou er ook zeker niet zo'n elastiek aanhangen. Zeker niet bij zo'n jong paardje. Het is niet dat ik twijfel aan jouw instructie, maar ik heb zelf meerdere instructeurs gehad en ieder heeft zn eigen manier van lesgeven. Niet iedere manier is mijn manier, dus soms moet je wel kiezen voor een andere instructeur. Als je denkt dat dat je verder helpt met je paardje. Ik bedoel, nu heb je een paardje waar je niet opdurft, daar heb je zeker niets aan.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel succes!!!