Replay @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenda

Re: Replay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:06

Sorry, maar heb niet alle pagina's doorgelezen... Bloos dus misschien is mijn tip al gegeven...

Maar toch wil ik je een tip geven: Hoe meer druk jij neemt in je pony zn mond, hoe harder hij zal gaan lopen. Probeer met een losse verbinding de ontspanning op te zoeken en lekker voorwaarts neerwaarts te rijden. Ik weet hoe moeilijk het is, echt waar... heb ook een paard gehad wat telkens ging crossen, dat voelt niet prettig. Maar je moet gewoon bij jezelf de knop omzetten en op die manier leren rijden. Dan kun je op gegeven moment vanzelf weer meer druk op de teugels nemen.
Ik vind het beeld op de foto's niet vriendelijk en zou er ook zeker niet zo'n elastiek aanhangen. Zeker niet bij zo'n jong paardje. Het is niet dat ik twijfel aan jouw instructie, maar ik heb zelf meerdere instructeurs gehad en ieder heeft zn eigen manier van lesgeven. Niet iedere manier is mijn manier, dus soms moet je wel kiezen voor een andere instructeur. Als je denkt dat dat je verder helpt met je paardje. Ik bedoel, nu heb je een paardje waar je niet opdurft, daar heb je zeker niets aan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel succes!!!

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 22:15

Ja ik heb hier zeker wat aan , Ik heb in me vorige les heb ik ook me teugels veel losser gehad maar wel dat ik nog beetje controle had

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:46

nog een tip.... mocht hij gaan crossen... trek dan niet aan de teugels!! Hierdoor hou je namelijk alleen zijn hoofd vast (die hij dan niet hoeft te dragen) en zal alleen maar sneller gaan.. Zeker als je hem hierbij pijn doet...

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 10:50

Ja ik heb geleerd dat je hem dan op je zit moet gaan rijden.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:51

Op je zit en maak het hem maar moeilijk... achtjes lopen voltes lopen en deze vergroten/ verkleinen... Ja

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 10:53

ja dank je wel voor de tip Lachen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:12

Ik denk dat nu wel duidelijk is dat het zo niet moet Knipoog

Het is inderdaad een leuk paardje, als je wat meer op de ontspanning gaat werken, komt het wel goed OK dan!
Er zijn hier genoeg tips gegeven.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:27

Janne92 schreef:
Mijn lesgever weet heel goed waar hij mee bezig is! En ik ben niet te zwaar voor mijn paard! En hij heeft echt geen pijn, ja ik heb nu toch ook les. En ik moet een elastiek. Ik kan ook kwaad worden om zo'n reactie ja, ik weet heus wel wat ik doe heb meer ervaring.

heb jij meer ervaring ik weet niet hoe oud jij bent maar toen jij nog niet geboren was zat ik al op een paard mijn god kind laat me niet lachen Haha!

maar goed veel succes met het VERKLOOTEN VAN JE 3 jarige Vork

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:29

zooo....dat kan ook aardiger zeg....

ze heeft meer ervaring , ik denk dat ze bedoelt te zeggen dat ze wel wat ervaring heeft....
e

en ze word nu goed begeleidt, en ze verkloot haar pony niet.....
er zijn nu veel dingen veranderd...

dus verleden tijd nu

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:39

daar geloof ik niks van,
ik bedoel als je bang ben t voor je eigen paard dan is er toch wel ergens wat mis.
ik zie of lees nergens dat ze er geen slof meer aan heeft hangen en dat ze ondertussen al 6 paarden heeft gehad die waarschijnlijk dan ook verkocht zijn omdat ze ze niet meer kon rijden?
tja ik heb er mijn mening over sommige mensen hebben wel een dikke plank vor hun hoofd, of ook wel 2 planken.
ik zie op die foto's alleen maar een gespanen paard.
Bij mij ging het ook niet altijd even goed (toen ik mijn paard gekocht had) ben er ook bang van geweest (viel me aan onder het longeren)
al met al hulp gevraagd (goeie hulp) en ben er helemaal doorheen gekomen. dit jaar hoop ik hem dan ook te kunnen starten.

Ik heb wel mijn problemen durven toe te geven.

En dat is wat zei niet doet maar stug volhoud dat het zo moet.
shei toch uit als toch al wat ervaring heeft weet ze ergens ook wel dat het zo niet goed gaat.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:41

nee, maar ze heeft nu dingen veranderd....ze heeft top begeleiding nu, dus gaat goed komen Lachen

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:47

Leuk paard! Hij ziet er al veel beter uit als eerst.
Ik ben het met andere eens dat bijzet misschien niet zo'n geweldig idee is/was, maar nu je goede begeleiding hebt, hoeft daar verder niks meer over gezegt lijkt me.
Ik ben het er wel mee eens dat je overal een excuus voor hebt, Fouten zijn menselijk!
Veel succes. Lachen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:48

top begleiding die er eerst een slof er aan hangt dat noem ik geen top begleiding.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:50

euh.......als een slof goed gebruikt word kan dat geen kwaad
maar hier word nooit zomeer even een slof aan gezet.
en dat hadden ze ook neit meteen gedaan

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:58

Een slof kan bij goed gebruik inderdaad geen kwaad. Maar het paard (En de ruiter!!) moeten wel klaar zijn voor het gebruik..

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:59

klopt, maar daar zeg ik ook niks over

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:02

Oke. Lachen Was ook niet aanvallend bedoeld.
Maar bedoel je met ''niet meteen een slof eraan'' dat er nu wel een slof aanzit?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:04

nee Knipoog ze hebben er geen slof aanhangen.
maar geloof, ze worden nu heel goed begeleid, dus het gaat helemaal goed komen Lachen

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:05

Oke super! Het is ook een leuk paard!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:05

Erg leuk paardje! Ja
Zelfs zou ik alleen het elastiek er niet meer aan doen, maar het op een andere manier proberen op te lossen.
Longeer anders voor het rijden niet meer, hierdoor krijgt hij alleen maar meer conditie... Vraag anders aan iemand als je er op gaat of hij/zij je vast wilt houden aan een longerlijn, terwijl jij er op rijdt.
Probeer het eens in een kleinere bak Lachen, dan heeft je paardje minder ruimte om hard te gaan..

Mocht ie toch harder gaan dan dat je wilt, rij hem op je stem en zit terug. Stuur hem bijvoorbeeld op een volte, en maak korte kleine ophoudings, zeker geen constante druk uit oefenen Lachen.
Verder zou ik eerst gaan werken aan dat je hem bij je kan houden(zonder bijzet enz.) voordat je hem naar beneden gaat rijden..Lachen

Veel suc6 ermee! en nogmaals, erg mooi paardje! *LOL*

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 17:33

Ik bedoelde meer ervaring van hoe het paard is ,

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:09

ziet er idd niet heel erg vriendelijk uit! maar ik ben er wel van overtuigt dat het wel goed KAN komen. Ik heb Replay zien lopen en heb er ook even 10 min op gezeten. en het is lang niet altijd zo gespannen.

Succes Janne met Replay! komt vast goed met jullie!
Groetjes Bernadet

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 18:25

Nee idd, hij is niet altijd zo gespannen.

gertjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:32

Wat meerdere mensen hier al hebben gezegd, is ook mijn mening.
Tegen een elastiek gaan paarden vaak vechten en zetten ze zich vast door de constante druk op de teugels.
Het ontspannen rijden met minder druk kan heel goed uitpakken!
Deze ervaring hebben wij ook gehad met Tenderwood, die liep wel naar beneden, maar daar had je in het begin echt niks over te vertellen in galop. Na op een andere manier te zijn gaan rijden werd het een heel ander paard!
Succes ermee in ieder geval!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:30

Tssss 'k heb nu alles doorlezen

'k ga niet in herhaling proberen te vallen.

Meid, ik zie je stralen naast je paard Haha! Volgens mij zie je hem echt graag. Het is gewoon het rijden dat misloopt.

En dat los je echt niet op met er bijzets aan te hangen.

Kijk dus voor een andere instructeur die je andere tips geeft dan "hang er een bijzet aan" want dat is totaal de verkeerde ingesteldheid.

En van dat longeren op voorhand krijgt je paard enkel een grote conditie en zal je telkens langer en langer moeten longeren vooraleer je er op durft.

Beter is telkens iemand anders hem een kwartiertje te laten voorrijden.
Voor hem te laten ontspannen kan je ook misschien leren longeren met dubbele longe? Dat is hetzelfde effect als je teugels wanneer je rijdt, maar dan zonder storende balast van de ruiter.

Zo zal je paard dus veel lekkerder op eigen benen leren lopen en toch ook ontspannen.

En ladylay, ik begrijp dat je janne wil verdedigen maar we weten het nu al dat ze zogezegd goede instructie geeft.
Sorry maar imo is goeie instructie niet de ingesteldheid van: " we hangen er een bijzet aan en het is opgelost" .