Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

roosje84 schreef:Wat een leuke fotos!
naar mijn mening geven paarden zelf wel aan als ze niet meer kunnen hoor..

roosje84 schreef:En een paard stilzetten is naar mijn idee veeeeeel slechter. Een paard in het 'wild'gaat toch ook niet stilstaan of niet meer rennen?

roosje84 schreef:Drachtige paarden in het wild springen ook als het nodig is
galoperen moet je jezelf nog gaan afvragen, natuurlijk doen ze dat in 'de natuur' allemaal wel, springen betwijfel ik, maar paarden staan tegenwoordig enorm ver van hun oorspronkelijke levensstijl af, en ook in de natuur is het niet gezond. roosje84 schreef:En een paard stilzetten is naar mijn idee veeeeeel slechter. Een paard in het 'wild'gaat toch ook niet stilstaan of niet meer rennen?

roosje84 schreef:Wat een leuke fotos!
naar mijn mening geven paarden zelf wel aan als ze niet meer kunnen hoor..

roosje84 schreef:Maar als ik die foto bekijk springt de fjord niet echt zo hoog dat het schadelijk zou kunnen zijn
ulinoco_maud schreef:0maris0 ga toch weg met je ''ongestelde'' reacties wie is hier nou puber !!!!!![]()
ga lekker met je 21 jaar uber volwassen doen whahahaha jij bent grappig !!!!
jij kent me niet en je zal me ook nooit leren kennen dus hou je gepuber maar voor je !!!!
Wie is er hier nou ongesteld???!!! 
0maris0 schreef:ulinoco_maud schreef:0maris0 ga toch weg met je ''ongestelde'' reacties wie is hier nou puber !!!!!![]()
ga lekker met je 21 jaar uber volwassen doen whahahaha jij bent grappig !!!!
jij kent me niet en je zal me ook nooit leren kennen dus hou je gepuber maar voor je !!!!
![]()
![]()
ulinoco_maud schreef:0maris0 schreef:
![]()
![]()
jij want je gat er iedere keer tegenin en ik geloof dat alleen pubers wel en nietes spelletjes spelen![]()
maar ik ga niet meer op je reacties in in ieder geval !!!
veel suc6 in je verdere leven !!!! (zal je nodig hebben mensen kennis kom je tekort)

Breitling schreef:jullie zijn alle 2 een stel kleuters en gaan behoorlijk offtopic
Mn laatste reactie op dr.. ThePast03 schreef:Van de pavo site, en zo heb ik het ook altijd geleerd:
Beweging is goed voor een drachtige merrie, omdat je zo voorkomt dat ze te dik wordt. Daarnaast zal een goede conditie haar ten goede komen bij de bevalling.
Je kunt je merrie tot de dag van de bevalling blijven rijden. Echter moet de arbeid wel aangepast worden.
Het wordt afgeraden de laatste 3 maanden van de dracht nog met je merrie te springen.
Daarnaast zal je merrie meer moeite gaan krijgen met de buiging. Je zult vanzelf merken wat je merrie nog wel kan en wat haar moeite kost. Overvraag je merrie dus niet, maar houd het bij lichte arbeid of buitenritten.
Tot slot is het belangrijk na te gaan of het zadel passend blijft. Ook kan het zijn dat de singel dichter achter de voorbenen komt te liggen, door de dikkere buik. Om te voorkomen dat je merrie hier schuurplekken krijgt, kun je een bontje om de singel doen.
Succes!
Emma Hintzpeter, GroomingConsultant
Jammer dat je de foto's waar de Fjord een hogere hindernis springt hebt weggehaald, zo zet je hier mensen op het verkeerde spoor en zet je de mensen die hier op reageerden voor gek.
Het is jouw merrie en jouw keuze, maar het zou mijn keuze niet zijn. Hoop voor de merrie dat je in ieder geval gaat nadenken over waar je mee bezig bent.