june voorjaars fotos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mathilde_

Re: june voorjaars fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:32

leuk paardje maar waar jij er bij licht trek je hem wel in de mond. en de beugels zijn ook wel kort. en het zadel licht aardig ver naar voren lijkt mij. mijr verder ziert het er schattig uit. leuke foto toen die net gerold had

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:36

Carlolover schreef:
leuk beestje hoor:) Maar het staat hier wel fout, ik heb het al getemt. Tim rijdt er het netste op vind ik Bloos

Vind ik ook!
de meid met de spijkerbroek, die heft veel te korte beugels,en doet meer aan hang en trek werk,dan aan rijden.

fopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:43

zo ik heb de foto's ook gezien en ik zie ook dat er niet zo heel veel veranderd is. ik ken toevallig de eigenaresse van de pony, want die stond voorheen op dezelfde manege als ik. de pony kan super lopen met een goede ruiter er op. ik weet ook dat dat meisje wat op de pony zit op de eerste foto verschrikkelijk rijd, plukt veel , erg hardhandig en vind haar eigen helemaal geweldig. tegen de eigenaresse (june) is toen ook vaak genoeg verteld is dat het niet bevordelijk voor de pony is dat ze die meid er op laat rijden.

wel kan ik zeggen dat ze zelf al veel beter en ontspannender is gaan rijden. ik weet dat ze voorheen erg snel bang was en dan heel gespannen ging zitten, waarop de pony dan weer erg reageerde.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:46

mijn tips..
langere beugels,
je paard naar de teugel toe rijden, niet trekken.
hakken niet overdreven uitdrukken
en niet met een holle rug rijden.
Verder is het een mooie pony Lachen

FRIESELIEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:55

Jeetje, mijn maag draait zowat om bij dit soort foto's,
Het spijt me zeer, maar zoals 99% procent van de reactie's al aangeeft is dit één brok spanning.
Zonde, want het lijkt me best een fijn pony'tje om te rijden,

Die eerste foto van Tim vind ik er nog het fijnst uit zien, ontspannen, ziet er tien keer beter uit.
Dat meisje op die eerste foto's : Die zou ik voor geen mogelijkheid op mijn paarden laten!
Sorry hoor, die mag eerst wel eens fatsoenlijk leren rijden!

Ik vind dat jijzelf het er nog beste uit ziet kwa rijden van alledrie,
behalve die lig foto, daar word je Pony behoorlijk in zijn mond getrokken,

Geloof me, dit is nog niet al mijn commentaar op wat ik zie, maar dit zijn een aantal dingen.

_Renatee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:40

Probeer zelf eerst te ontspannen en aan je houding te werken. Denk niet teveel na over het "aan de teugel rijden", Dat komt allemaal vanzelf.

En als ik jou was zou ik ook zeker het zadel laten checken, als het niet goed ligt en past kom je later voor veel problemen te staan.

Nargorny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:00

Je hebt een mooie pony!!!!
Wat een schatje. Lachen
(Moet wel toegeven dat ik stiekem dingen zie die mijn pony ook heeft. Knipoog Haha! )

Ik vind het moedig van je dat je ondanks het toch wel heel harde (en soms onvriendelijke) commentaar toch nog reageert en je zegje doet.
En uit je woorden merk ik op dat je je pony graag ziet en dat je er veel voor over hebt.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ook erg schrok toen ik de foto's zag. Zeker die met je vriendin. Die is zo hardhandig! Je moet wel een schat van een pony hebben dat die er niet tegenin gaat.
En dat bokken, goh, uit ervaring weet ik dat straffen niet helpt.

Mijn tip naar jou is vooral dat je niet bang moet zijn dat je té weinig weet en dat je dus ook de kennis van anderen niet aanvaard als de enigste juiste. Lachen Als ik jou op je pony zie zitten dan zie ik meer ontspanning dan bij je vriendin. Je vriendin mag dan al zo lang rijden, jij rijdt beter! Al mag je dan al zo lang rijden, zo lang je bij je eigen gedacht blijft en niet naar de pony wil luisteren, dan kan je in mijn ogen niet rijden.

Ik zou je ook aanraden om een cap te dragen. Ik weet dat het helemaal je eigen keuze is, maar ik heb een serieuze val meegemaakt en ben nog eens extra op het nut van een cap gewezen.

En dan nog een tip naar je handen toe. Zet ze niet vast. Anders heeft je pony het idee dat ze aan een muur vastzit. Misschien kan je in het begin je teugels beter wat langer doen en zo leren om je handen zelf te dragen en mee te gaan met de beweging.

En vandaag of morgen, is die klik er ineens. Dan zal je zien dat ze mooi en ontspannen aan de teugel gaat lopen.

En het allerbelangrijkste. Knipoog Geloof in jezelf! Als ik je zo zie met je paardje, dan komt dat allemaal wel in orde.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 23:11

bedankt hoor voor de leuke reacties en de mensen die wel in mij geloven..
het gaat nu stukken beter heb vandaag weer gereden helaas geen fotos.
ik draag trouwens altijd een cap maar het was zon geweldig weertje.
ze is eigenlijk zeer licht bereden.
en loopt soepel aan de teugel beetje vragen en mevrouw komt mooi rond.
ik vraag expres niet te veel.
omdat ik bang ben haar pijn te doen.
vandaar dat ze op mijn fotos niet helemaal perfect rond loopt maar wel naar beneden.
binnekort komen er snel nieuwe fotos van me meisje! en mij.
wie heeft er trouwens nog tips voor een leuke hengst?
groetjes en laat een reactie achter lees vooral de reactie van fopke die weet hoe ik 3 maanden geleden reed en ben zo trots dat ook zij ziet dat het nu veel beter gaat met mij en me pony

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 23:12

oja die foto dat ik op haar lig!!!
ze wil nou eenmaal niet stil staan en opzich trok ik niet hard maar verloor bijna me evenwicht dus was bang dat het nie zou lukken vandaar dat het er onhandig uit ziet!!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:42

ik zit te denken om zo weer even te gaan rijden.
miss dat ik dan meteen maar weer fotos maak

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:43

hoop dat het goed gaat vanaag en ga erg op me houding letten.
dan maar niet mooi rond maar in elk geval intspannen.
zet me fotos vanavond erop:D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:43

Leuk!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:47

Ben benieuwd! Veel plezier en succes, en als je de foto's in een nieuw topic plaatst, wil je hier dan even de link neer zetten?

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:56

hoe doe ik dat dan haha oja hoe merik ik dat ik mijn handen vast zet ik heb dit wel vaker gehoord maar hoe houdt ik ze lekker los en ontspannen ook mag ik ze denk wat hoger houden en beetje uit elkaar he??

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:57

ME PONY WORDT BEN ZO BLIJ:D
in mei gaat het gebeuren dinsdag gaan we kijken voor een hengst in NB

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 13:58

GEDEKT moest ertussen

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:03

hmm niet erg vriendelijke foto's ik heb niet het hele
topic door gelezen. Alleen pagina 1 en 2. Maar ik ga
in het commentaar van andere mee.

Al vind ik jouzelf erop nog niet eens zo slecht eruit zien
met wat les zou het er een stuk beter uitzien. Maar
dat andere meisje... Lips are sealed , die zou ik er niet meer opzetten als
ik jou was Tong uitsteken

En je zadel ligt/schuift veelste ver naar voren... !

Succes verder Lachen je hebt wel een erg leuke pony!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:05

Als je bang bent dat je je handen vast gaat zetten doe ze dan even open en dicht en zorg ervoor dat je je duimen bovenop houd

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:12

Allereerst heb je een fantastisch paardje! Een aansprekend hoofd en ik denk ook een gouden en geduldig karakter. Als ik dit bij mijn bijrijdpaard deed, lag ik er binnen de kortste keren af.
Ik zou die vriendin van jou er niet meer op laten rijden. Je paard gaat er alleen maar van achteruit en ik neem aan dat dat niet de bedoeling is? Knipoog
Verder zit je wel netjes! Oké, je bent er nog niet, maar ik zie wel verbetering dan de foto's in je profiel. Misschien is het eens een tip om foto's te maken als je les krijgt?
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 18-03-07 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 14:40

ja idd zal ik ook weer snel laten doen.
ik ga zodalijk ook rijden.
het waait wel erg maar het zal wel goed komen.
me zadel had ik laatst iets te ver naar voren gedaan perongeluk zag ik net ook al idd.erg zielig is dat.
en het klopt mijn pony is zeer lief je merkt wel dat ze tegenwerkt als haar iets niet mee zit.
ze heeft bij die anouk al een keer gebokt.
bij mij paar maanden geleden ook maar dat kwam omdat me bitring kapot was en oej die was tijdens het rijden scherp in haar mond denk ik dus toen gaf ze me 3 bokken in galop.
{had nog nooit een bok meegemaakt} daardoor ben ik ook veek gespannender geworden helaas.
nu gaat het veel beter en ga vanmiddag zeker weer fotos laten nemen door me ouders die komen weer een keer kijken voor de verandering{ze geven daar niets om}maar dat ik een veulen wil vinden ze weer wel leuk

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:41

dan bokt jou paard dus alleen om goede redenen, let daar dus goed op als ze dat doet, dan is er dus wat mis Ja

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 14:49

haha idd want bij mij doet ze het niet vaak bij vriendin van me heeft ze al vaker gebokt het is een heel eigenwijs ding.
maar idd laat erg veel toe! ik ga nu echt zo goed me best doen ook al zal ik nooit z rijden.
{kan zoiezo geen dressuur wedstrijden rijden}ben 20.
maar het plezier erin is geweldig het ging eerst zo slecht met mij en me pony ik was er bang van geworden.
en nu is er ineens die klik dat ze hinninkt reageert op me auto me manier van lopen als ik aankom bij stal.
prachtig is dat.
en ze heeft me heel veel geleerd helaas heb ik een hoop dingen dus fout aangeleerd denk ik:S bij mezelf dan.
me pony blijft zichzelf al is ze wel harder in der mondje geworden niet extreem maar toch wel wat.
helaas ga er veel aan doen om haar met me bene naar beneden te krijgen dat lukt soms al aardig een beetje vragen met buitenhand en ze zakt mooi rond op de foto op pagina 4 zit de oude eigenaaresse erop dan zie je hoe mooi ze daar rond liep helaas zijn bijna al me andere fotos weg.
van de pc had nog fotos van paar maanden geleden

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:50

als je 20 ben kan je gewoon bij de paarden mee rijden met een pony toch ?

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 14:51

is dat zo ja??

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 14:52

maar helaas heb geen trailer wel rijbwijs dus dan kan het nog niet.