dinja @ work meer dan 600 foto's...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: dinja @ work meer dan 600 foto's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:28

ik ben het met pinto eens, verder commentaar heb ik niet alleen, veel suc6 verder hoop dat je lekker blijft lessen en dat je uiteindelijk op een watertrensje kan riijden

*offtopic @hoepsie meschien een rare vraag maar dat woordje noob heb je dat toevallig van AOM TT

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:28

fransie schreef:
Nou ik snap best wel dat sommige zo hard reageren . Ze willen het beste voor het paard maar ts schrijft of niks terug zo van dat ze het begrepen heeft of vraagt om een SLOTJE! Iedereen wil haar gewoon raad geven en heeft het beste met haar voor maar ze luisterd niet en ik snap dat heel veel zo reageren.

Sorry, maar als ik zo de volle laag kreeg zou ik ook niet meer reageren
Volgens mij bestaat er ook nog zoiets als positieve feedback, maar dat wordt nog wel eens vergeten hier. Met opbouwende kritiek kan je iets opbouwen, als je alleen maar afgekraakt wordt reageren mensen defensief. Volgens mij hele logische sociaale regels Pling

Ontopic: Wat een mooie haf heb je zeg, als je goede begeleiding krijgt komen jullie er samen wel Knipoog

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:29

Ro0sje schreef:
Inderdaad een beetje rustig aan kan wel.
Dit meisje is pas 12 jaar oud! Het kind weet niet beter. Ik vind dit echt niet leuk...Opbouwende kritiek is prima, maar haar helemaal overstuur maken gaat een beetje te ver. (of is dit kenmerkend voor bokt? ik kom hier niet vaak en ik denk ook niet dat ik nog vaker kom want 9 van de 10x is het ge0uweh0er ik zou niet eens meer fotos durven plaatsen Vork )

Ik weet zeker dat Lisanne hierover na gaat denken.
Maar zij kan hier ook weinig aan doen, de schuld ligt bij de vorige eigenaar. Dit was een volwassen vrouw, en die heeft dit jonge meisje dit verhaal aangepraat. En als kind zijnde neem je toch sneller wat van een volwassenen aan, zeker als je voor het eerste een eigen paard koopt en nog neit veel ervarring hebt. Houdt daar een rekening mee. Het is immers nog een kind.

Lisanne, ik raad je aan les te nemen van een goeie instructrice Lachen Dan komt het vast helemaal goed met jullie! Het geeft niets, iedereen moet het leren. Maar het is de kunst om te leren van je fouten. Dinja is een lief goed en werkwillig paard en ik weet zeker dat jullie het met de juiste instructie gaan redden. Een dikke knuffel van mij en kop op Ach gut

nee dit heb ik haar niet aan gepraat het is de waarheid probeer het zelf maar een keer.
Ga je niet leuk vinden.

Als je wat te melden heb moet je het even zeggen en mij niet zwart gaan maken op bokt sorry een minen streek van.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:30

Ik heb net even alles doorgelezen, inclusief de reactie van de vorige eigenaar, en ik denk dan (net als PintoNatal) ook dat dit paard niet geschikt is voor een meisje van 12.

gitje65

Lisanne supermooi Haffie heb je! En hele mooie foto's! Commentaar is er al genoeg gegeven. Toen ik nog 12 was zou ik me geen raad hebben geweten met zoveel agressief commentaar, maar gelukkig zijn er op het Haflingerforum mensen die jou echt willen helpen! Succes meid met je mooie paardje!
Groetjes

PintoNatal

kitzbi schreef:
Ro0sje schreef:
Inderdaad een beetje rustig aan kan wel.
Dit meisje is pas 12 jaar oud! Het kind weet niet beter. Ik vind dit echt niet leuk...Opbouwende kritiek is prima, maar haar helemaal overstuur maken gaat een beetje te ver. (of is dit kenmerkend voor bokt? ik kom hier niet vaak en ik denk ook niet dat ik nog vaker kom want 9 van de 10x is het ge0uweh0er ik zou niet eens meer fotos durven plaatsen Vork )

Ik weet zeker dat Lisanne hierover na gaat denken.
Maar zij kan hier ook weinig aan doen, de schuld ligt bij de vorige eigenaar. Dit was een volwassen vrouw, en die heeft dit jonge meisje dit verhaal aangepraat. En als kind zijnde neem je toch sneller wat van een volwassenen aan, zeker als je voor het eerste een eigen paard koopt en nog neit veel ervarring hebt. Houdt daar een rekening mee. Het is immers nog een kind.

Lisanne, ik raad je aan les te nemen van een goeie instructrice Lachen Dan komt het vast helemaal goed met jullie! Het geeft niets, iedereen moet het leren. Maar het is de kunst om te leren van je fouten. Dinja is een lief goed en werkwillig paard en ik weet zeker dat jullie het met de juiste instructie gaan redden. Een dikke knuffel van mij en kop op Ach gut

nee dit heb ik haar niet aan gepraat het is de waarheid probeer het zelf maar een keer.
Ga je niet leuk vinden.

Als je wat te melden heb moet je het even zeggen en mij niet zwart gaan maken op bokt sorry een minen streek van.

ze zegt het toch, weet zij veel dat jijook op bokt zit!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:32

PintoNatal schreef:
Dan vind ik niet dat dit paard geschikt is aan een 12jarige meisje te verkopen!

dat is jouw mening ze is super braaf en met dit bit rijdt ze normaal ja op die moment opname,s heb ze de teugels te strak die moet ze meer mee geven.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:34

Seraphim schreef:
Ik heb net even alles doorgelezen, inclusief de reactie van de vorige eigenaar, en ik denk dan (net als PintoNatal) ook dat dit paard niet geschikt is voor een meisje van 12.

Hier ben ik het ook mee eens.... waarom zo'n allemachtig sterk paard, dat zonder pelham níet te rijden is door zelfs een volwassene (en dat dit paard een pelham nodig heeft, dat geloof ik best hoor, maar soms kun je ook iets anders voor een keertje proberen, is helemaal niet verkeerd) aan een kind van 12 verkopen?.... Ik snap de reactie van de vorige eigenaresse ook wel hoor, en van de foto is inderdaad niet af te zien dat dit paard géén pelham nodig heeft; die uitspraak heb ik ook niet gedaan... (sommige anderen wel) maar dan nog vind ik het niet goed te praten, en best wel laks als je als eigenaresse terwijl je zélf weet dat je als volwassene dit paard bijna niet de baas kan zonder dit bit, dit paard aan een kind van 12 verkoopt die óók nog eens geen verstand heeft van het gebruik van dit bit (tuurlijk, dat kun je dit meisje dus niet verwijten, maar als eigenaresse en je vérkoopt je paard al aan zo'n jong iemand, kun je toch wel een béétje vertellen hoe je met dat bit moet omgaan?)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:34

meningen verschillen lees ik Haha!:D:D

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:35

kitzbi schreef:
PintoNatal schreef:

dat is jouw mening ze is super braaf en met dit bit rijdt ze normaal ja op die moment opname,s heb ze de teugels te strak die moet ze meer mee geven.

idd das mijn mening ja

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:35

kitzbi schreef:
PintoNatal schreef:

Dat ze braaf is zal best, maar niet álle brave paardjes kunnen aan jonge kinderen verkocht worden.... @ Kitzbi; da's een beetje simpel van je gedacht dus.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:39

__KELLY schreef:
Just_Me schreef:
Dit meisje is 12 en weet waarschijnlijk niet beter. Jullie hebben het toch ook moeten leren en wisten toch ook niet alles meteen? Het kan best wat aardige overgebracht worden allemaal hoor.

Dit meisje heeft dit paard gekocht en de oude eigenaar heeft haar aangeraden met dit bit te rijden omdat ze altidj zo gereden is. Waarom zou je dat als 12-jarige dan niet gewoon aannemen?

Ik zeg niet dat ik het goedkeur en dat ze misschien wel met een harde hand rijdt MAAR je hoeft dat meisje niet zo ontzettend aan te vallen. Zij wil vast ook het beste voor haar paard en weet waarschijnlijk niet eens beter.

dus als je 12 ben heb je wel recht om in een paard zn mond te gaan hangen ?
hoe wil je het dan overbrengen ?

je rijd geweldig echt super maar heel mischien zou je ietsje minder in de mond willen zitten ?

oke somige stukken zijn wel hard ja maar volgensmij raden mensen redelijk netjes aan om mischien een ander bidje te nemen
maar dat is gewoon de realiteit , die moet iedereen die wat fout doet eens onder ogen zien want niemand is perfect

Nou, ik heb ook al nette reacties gezien hoor, waar ze waarschijnlijk eerder op zal reageren dan op die aangevallen reacties.

En ik heb niet gezegd dat ik het goedkeur en zeker niet dat ze het recht heeft om in haar mond te zitten. Maar ik geloof gewoon niet dat ze het met opzet doet. En ik denk wel dat ze wat met de tips gaat doen.

Zeg nou eerlijk: waar zul jij eerder op reageren?

Hey je moet je paard niet zo in de mond hangen!! En je beugels zitten veeel te kort en het ziet er echt niet uit!!!!

of

Wat een leuk paard! Maar het lijkt wel alsof je een beetje aan haar mond zit. Misschien kun je eens proberen om de teugels wat langer laten wellicht loopt ze dan een stuk fijner. En ik denk ook dat je een stuk fijner zit als je je beugels een of twee gaatjes langer doet.

de 2e maar ik zie meer mensen er tussen in reageren dus een beedje aanvallend en een beetje normaal

maar pfoe ik wist niet dat het een discusie van 6 pagina;s waar was Huilen van het lachen
mensen kom op tog nu weet ze het tog wel en discusies tussen bepaalde mensen kan tog ook wel via pb

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:40

JoyCiej007 schreef:
Seraphim schreef:

Hier ben ik het ook mee eens.... waarom zo'n allemachtig sterk paard, dat zonder pelham níet te rijden is door zelfs een volwassene (en dat dit paard een pelham nodig heeft, dat geloof ik best hoor, maar soms kun je ook iets anders voor een keertje proberen, is helemaal niet verkeerd) aan een kind van 12 verkopen?.... Ik snap de reactie van de vorige eigenaresse ook wel hoor, en van de foto is inderdaad niet af te zien dat dit paard géén pelham nodig heeft; die uitspraak heb ik ook niet gedaan... (sommige anderen wel) maar dan nog vind ik het niet goed te praten, en best wel laks als je als eigenaresse terwijl je zélf weet dat je als volwassene dit paard bijna niet de baas kan zonder dit bit, dit paard aan een kind van 12 verkoopt die óók nog eens geen verstand heeft van het gebruik van dit bit (tuurlijk, dat kun je dit meisje dus niet verwijten, maar als eigenaresse en je vérkoopt je paard al aan zo'n jong iemand, kun je toch wel een béétje vertellen hoe je met dat bit moet omgaan?)

ze heb in het begin hier les van mij gehad nu ik verhuist ben en niet meer in de buurt woon kan dat niet meer.Ze weet hoe ze met dit bit om moet gaan en dit zijn foto,s dus is slecht te zien hoe ze rijd het zijn moment opname,s. en ik heb het paard aan haar ouders verkocht en niet aan het meisje met dit bit is dinja goed te rijden en niet te sterk dus waarom worden wij zo af gebekt terwijl er een meisje van 12 huilend aan de lijn had nou sorry hoor bokt goed gedaan.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:42

Seraphim schreef:

ik vind dat dat een beetje een erg harde uitspraak is hoor
als ik dat zou horen over mijn pony zou ik echt in tranen uitbarsten hoor, met behulp van een goede instructrice kan zij hem makkelijk aan denk ik
ik vond het kritiek in het begin wel oke en terrecht maar dit vind ik echt te hard

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:49

Ik denk ook dat het probleem eerder ligt bij de combinatie van enorm sterk paard, met licht meisje van 12 dan dat het meisje het probleem is.

Ik vind het een enorm leuke Haf en vervelend dat je heel bokt zo over je heen krijgt. Het punt is gemaakt. Ik denk dat je nog wel wat aan je houding moet werken maar met een erg sterk paard is dit lastig weet ik uit ervaring.

Het idee van afbouwen klinkt mij wel positief in de oren maar ik ken de werking van een pessoa bit niet goed. Misschien moet je met een instructeur goed aan de basisoefeningen zoals halthouden ed. werken. Probeer het misschien met een íets lichter bit?

Ik weet niet of ze ook heel sterk is in de omgang?
Wij hadden een paardje op stal dat bij aankomst totaal geen respect had. Ze was niet gemeen maar gewoon heel lomp, óók tijdens het rijden. Toen heeft het geholpen veel geduld te hebben en met de basis dingen bezig te zijn. Halthouden ed.
Langzaam maar zeker werd ze steeds makkelijker en werd ze zelfs lichter in de mond! Dit geldt natuurlijk niet zomaar voor ieder paard maar het is misschien wel iets om over na te denken.

Ik kijk uit naar volgende foto's!

Misschien kun je niets met mijn tips maar misschien ook wel!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:55

Zoë_Iris schreef:
Ik denk ook dat het probleem eerder ligt bij de combinatie van enorm sterk paard, met licht meisje van 12 dan dat het meisje het probleem is.

Ik vind het een enorm leuke Haf en vervelend dat je heel bokt zo over je heen krijgt. Het punt is gemaakt. Ik denk dat je nog wel wat aan je houding moet werken maar met een erg sterk paard is dit lastig weet ik uit ervaring.

Het idee van afbouwen klinkt mij wel positief in de oren maar ik ken de werking van een pessoa bit niet goed. Misschien moet je met een instructeur goed aan de basisoefeningen zoals halthouden ed. werken. Probeer het misschien met een íets lichter bit?

Ik weet niet of ze ook heel sterk is in de omgang?
Wij hadden een paardje op stal dat bij aankomst totaal geen respect had. Ze was niet gemeen maar gewoon heel lomp, óók tijdens het rijden. Toen heeft het geholpen veel geduld te hebben en met de basis dingen bezig te zijn. Halthouden ed.
Langzaam maar zeker werd ze steeds makkelijker en werd ze zelfs lichter in de mond! Dit geldt natuurlijk niet zomaar voor ieder paard maar het is misschien wel iets om over na te denken.

Ik kijk uit naar volgende foto's!

Misschien kun je niets met mijn tips maar misschien ook wel!

dinja is zeker niet lomp als je naast haar staat is ze zo mak als een lammetje.doet ze geen vlieg kwaad.
Maar in de mond is ze hard.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:02

Citaat:
ze heb in het begin hier les van mij gehad nu ik verhuist ben en niet meer in de buurt woon kan dat niet meer.Ze weet hoe ze met dit bit om moet gaan en dit zijn foto,s dus is slecht te zien hoe ze rijd het zijn moment opname,s. en ik heb het paard aan haar ouders verkocht en niet aan het meisje met dit bit is dinja goed te rijden en niet te sterk dus waarom worden wij zo af gebekt terwijl er een meisje van 12 huilend aan de lijn had nou sorry hoor bokt goed gedaan.

als ze 600 foto's heeft, kan ze er miss wel wat meer plaatsten. dan zien we andere momentopnames. want op deze foto's ziet het er gewoon niet vriendelijk uit. en als jij denkt dat ze wel met het bit om kan gaan, kan ze miss wat meer foto's plaatsen om dat te laten zien.
dan zal ze wss ook aardigere reacties krijgen, hoewel ik vind dat er een hoop mensen gewoon rustig en niet aanvallend reageerden

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:19

lisanne112 schreef:
ik trek mij voeten op dat klopt en ik rij graag met korte beugels ik had ze nog van de vorige dag staan op buitenrij stand .. doe ik ze altijd een gaatje korter.

het is een pelham bit en mij aangeraden door de vorige eigenaar ze is zo enorm sterk ik haar mond je moet er is op gaan zitten met een tresn bit .. zo'n normalen zeg maar die veel mensen hebben je houd haar dan echt niet. het kan er wel nier ontspannen uit zien maar het zijn ook moment opnamens ik had die dag les en het ging goed en ze loopt ontspannen vind ik zelf ik zei al eerder het zijn moment opnamens !

groetjes lisanne

Weet je wat ik dus vaak niet snap van mensen?
Paard is sterk in zijn mond, laten we er maar een scherper bit in gooien en dan doet ie het wel weer. Vervolgens wordt de rijstijl niet aangepast en moet er na een jaar een nog scherper bit in.
Maak je paard eerst weer zacht in de mond. of pas iig je rijstijl aan.

Sorry dat ik off-topic ging maar ik moest dit even kwijt.

Veder vind ik het er helemaal niet slecht uitzien....alleen de benen zou je wat langer kunnen houden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:25

Even voor alle mensen die zeggen dat ze op 12-jarige leeftijd niet zo waren: dat hangt maar net af wat voor instructie en voorbeeld etc je hebt! Toen ik 12 was, dacht ik dat alles wat er op onze manege gebeurde goed was. Nou wil ik niet zeggen dat dat niet zo is, maar ik zou dat nooit in twijfel hebben getrokken. Mijn ouders wisten niets van paarden, en kwam verder ook niet met paarden en paardeneigenaren in aanraking, dus niemand had mij dan een ander voorbeeld kunnen geven.

Voor alle mensen die op 12-jarige leeftijd al overal een eigen mening over hadden, alles beter wisten, proficiat! Maar dat is niet helemaal normaal voor die leeftijd Clown

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:28

Laura24 schreef:
Even voor alle mensen die zeggen dat ze op 12-jarige leeftijd niet zo waren: dat hangt maar net af wat voor instructie en voorbeeld etc je hebt! Toen ik 12 was, dacht ik dat alles wat er op onze manege gebeurde goed was. Nou wil ik niet zeggen dat dat niet zo is, maar ik zou dat nooit in twijfel hebben getrokken. Mijn ouders wisten niets van paarden, en kwam verder ook niet met paarden en paardeneigenaren in aanraking, dus niemand had mij dan een ander voorbeeld kunnen geven.

Voor alle mensen die op 12-jarige leeftijd al overal een eigen mening over hadden, alles beter wisten, proficiat! Maar dat is niet helemaal normaal voor die leeftijd Clown

Nee, die zijn meestal vervelend (en worden penny genoemd Nagelbijten / Gniffelen van die alwetende kinderen)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:30

MissEvil schreef:
Laura24 schreef:

Nee, die zijn meestal vervelend (en worden penny genoemd Nagelbijten / Gniffelen van die alwetende kinderen)

ROFL

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:36

Laura24 schreef:

Ik had het zelfde als jij Clown

Kan me nu ook echt niet indenken dat ik toen dacht dat de zadels op de manege goed pasten, die van de pony waar ik altijd op reed sloot voor geen meter aan...

Dus iemand van 12 die niet beter weet kan je vanalles aanpraten, ookal is dat niet altijd even goed.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:45

ik zat op mn 12e al op een fokstal, dus ik had al een hoop geleerd. Op mijn 8e was ik zoals jullie Tong uitsteken

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:49

nou toen ik 12 was, had ik toch wel een mening hoor, of die goed was? geen idee, maar ik zei toch wel wat wel goed was en niet goed was Tong uitsteken Al zal ik een helehoop onzin uit hebben gekraamt!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:52

Ik heb niet alle reactie's gelezen....

Maar ik vind het er niet ontspannen uit zien, op veel foto's zie je ook ze mondje open staan...

Maar dit bit werd je aangeraden door de vorige eigenaar... heb je wel eens geprobeer om met een gewoon bitje te rijden...

Ik heb zelf een hele *** periode achter de rug met mijn fjord, en geloof me... ook die zijn sterk... Ik heb super goede begeiding, waar de fout bij ons zaat... niet in mijn fjord... maar in mij, ik rij nu heel anders, en het gaat super... ze is nu heel prettig te rijden, met een simpelen water trens Knipoog