Cindy voor het eerst 1 teugel-werk :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Re: Cindy voor het eerst 1 teugel-werk :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:29

leuk shetje
kan niet veel zeggen over houding
zijn natuurlijk moment opnames

veel plezier met je shet

(sommige zijn hier hardleers geloof ik.)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:34

leuk shetje....
Goed dat je bitloos wilt gaan rijden, maar misschien dat het slim is om er les in te nemen. Zoals op die ene foto het eruit ziet, is niet zo vriendelijk, en dan doet een touwhalster net zoveel, of misschien nog wel meer pijn als een bit waar je aan trekt.
Maar geloof dat dat wel goed komt, gewoon blijven oefenen..
Misschien dat het slim is, om eerst te oefenen vanuit stap stil te gaan staan, en dan op zo min mogelijk druk, en dan pas een versnelling harder gaan. Zo leert je pony de rem, en weet jij zeker dat stilstaan goed gaat en hoef je hopelijk niet meer zo hard te trekken. Desnoods bij elke keer dat je stil gaat staan, hetzelfde stemcommando gebruiken.
Hoop dat je er wat aan hebt.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:35

het kan wel een NH hoofdstel zijn, maar daarom kan het nog wel hard inwerken. dat is dus geen gegronde reden. touw is touw.

als je tijdens de cavaletti achterover valt is dat niet goed. dan zou ik eerst werken aan je eigen balans. want het is ten eerste gevaarlijk als je achterover valt, ten tweede is het zeer onprettig voor het paard, omdat hij én over die balkjes moet, -en dus moet opletten met zijn evenwicht- én het is gewoon pijnlijk als hij óf in zijn mond óf met touw aan zijn neus getrokken wordt.

nu kan er wel agressief op mij gereageerd worden, maar ik zie alleen foto's. en als je geen commentaar wilt moet je het niet op bokt zetten. ik vind het er niet zo fijn uitzien, en ik denk dat je beter een grote pony kan zoeken en daarmee verder oefenen.

ik meng me verder niet meer in deze discussie aangezien ik nu verteld heb wat mijn punt is, en mensen hier niet serieus op in kunnen gaan maar alleen met een zeer agressieve toon willen spreken.

mij lijkt een discussie over snijdende NH hoofdstellen heel interessant, maar dat stellen de mods in dit topic niet op prijs. misschien een nieuw topic in discussies openen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:36

myrtheJ schreef:
leuk shetje....
Goed dat je bitloos wilt gaan rijden, maar misschien dat het slim is om er les in te nemen. Zoals op die ene foto het eruit ziet, is niet zo vriendelijk, en dan doet een touwhalster net zoveel, of misschien nog wel meer pijn als een bit waar je aan trekt.
Maar geloof dat dat wel goed komt, gewoon blijven oefenen..
Misschien dat het slim is, om eerst te oefenen vanuit stap stil te gaan staan, en dan op zo min mogelijk druk, en dan pas een versnelling harder gaan. Zo leert je pony de rem, en weet jij zeker dat stilstaan goed gaat en hoef je hopelijk niet meer zo hard te trekken. Desnoods bij elke keer dat je stil gaat staan, hetzelfde stemcommando gebruiken.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Is goed hoor Ja Toen ik voor het eerst wou halthouden ging ze gewoon de kant op waar de teugel zat, na een tijdje gelukkig niet meer, en het wenden naar beide kanten gaat heel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:37

milo schreef:
het kan wel een NH hoofdstel zijn, maar daarom kan het nog wel hard inwerken. dat is dus geen gegronde reden. touw is touw.

als je tijdens de cavaletti achterover valt is dat niet goed. dan zou ik eerst werken aan je eigen balans. want het is ten eerste gevaarlijk als je achterover valt, ten tweede is het zeer onprettig voor het paard, omdat hij én over die balkjes moet, -en dus moet opletten met zijn evenwicht- én het is gewoon pijnlijk als hij óf in zijn mond óf met touw aan zijn neus getrokken wordt.

nu kan er wel agressief op mij gereageerd worden, maar ik zie alleen foto's. en als je geen commentaar wilt moet je het niet op bokt zetten. ik vind het er niet zo fijn uitzien, en ik denk dat je beter een grote pony kan zoeken en daarmee verder oefenen.

ik meng me verder niet meer in deze discussie aangezien ik nu verteld heb wat mijn punt is, en mensen hier niet serieus op in kunnen gaan maar alleen met een zeer agressieve toon willen spreken.

mij lijkt een discussie over snijdende NH hoofdstellen heel interessant, maar dat stellen de mods in dit topic niet op prijs. misschien een nieuw topic in discussies openen?

Het was de eerste keer dat ik met dit hoofdstelletje over de balkjes ging, en dan blijf je ook niet altijd makkelijk zitten. Ik begrijp je punt heus, maar daarna had ik dit niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:37

milo schreef:

Als je wil start ik het topic wel..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:43

haha, zou er animo voor zijn? Lachen

misschien kan je over een paar weken nog eens foto's plaatsen. het is gewoon moeilijk te zien, vanaf foto's, en het beeld wordt snel verdraaid. nou ja, ik stop nu echt met je topic, maar fijn dat we elkaar een beetje begrijpen Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:48

Heb je misschien wat meer foto's ook? want Ik zie maar 1 foto waar je rijd en daar val je (perongeluk) half achterover. en die andere 2 sta je stil. met wat meer foto's geeft een wat duidelijker beeld Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:49

Ik zal eens kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:54

Afbeelding
Hier trek ik geloof ik de stomste smoel die je maar kan trekken Vork

Afbeelding

Laag sprongetje.. GEEN commentaar aub over de 'hindernis' want sommige mensen hebben er altijd commentaar op.Bovendien errug laag.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:57

Heey Michelle! Knipoog

Super leuk shetje hoor! Pling
Kan ook wel leuk lopen zo als je haar ziet op de foto's!
Je kunt wel zien dat jullie er allebij plezier in hebben.
Het valt nog wel mee dat je er te groot voor bent, je kunt er nog wel even op doorrijden hoor.

xx Aniek Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:59

Ik heb het idee dat je toch wat moeite met je balans hebt. Hebben ze voor dit maat pony misschien een passend zadel (en dan ook passend bij het mens)?

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 08:57

Naja 1 positief punt, misschien is dat halster wel net iets beter dan hoe jeje hoofdstel in je profielfoto hebt zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:38

Zofy schreef:
Naja 1 positief punt, misschien is dat halster wel net iets beter dan hoe jeje hoofdstel in je profielfoto hebt zitten.

Heb ik al vaak commentaar op gehad: maar ik heb die foto niet gemaakt en cindy had ik toen niet haar hoofdstel aangedaan. Toen kende ik Cindy nog maar net Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:40

Maartje1990 schreef:
Ik heb het idee dat je toch wat moeite met je balans hebt. Hebben ze voor dit maat pony misschien een passend zadel (en dan ook passend bij het mens)?

Nou nee, niet echt Lachen
Ik moest er gewoon erg veel aan wennen dat ik maar een teugel heb, want die mag niet strak zitten, je hebt 1 hand nodig, waar moet die andere Clown ?? Gelukkig heb ik het nou wel beter door Ja

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:44

Laat je moeder gewoon toe dat je op z'n pony rijd, en dan nog springen ook? Die van mij gaat al piepen bij mijn d-pony terwijl ik echt maar 1.60 ben.

Maargoed leuke shet, minder leuke ruiter.
Veel plezier.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:45

Justine_Mo schreef:
sorry maar dan scheel je dus 55cm met je pony.
ik vind 30 cm het maximale voor bijna alle pony's(behalve sommige koudbloeden)

mijn fjord en ik schelen 42 cm Knipoog
maar dat is een koudbloed he.
ze draagt me met gemak, mn benen zijn voor het plaatje wel iets te lang.

@TS, lieve pony heb je,
laat je niet te veel de grond inboren hoor hier,
probeer gewoon uit de reacties de dingen te halen waar je wat aan hebt.
kijk eens realistisch naar jou en je pony,
is rijden nog wel verantwoord,
is het goed voor jou zit, is het goed voor de pony?

probeer zelf de overweging te maken,
wat het best voor jullie is.

veel plezier met je pony,

groetjes Marigold.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:46

laartjuh schreef:
Laat je moeder gewoon toe dat je op z'n pony rijd, en dan nog springen ook? Die van mij gaat al piepen bij mijn d-pony terwijl ik echt maar 1.60 ben.

Veel plezier.

Ja! En het is toch echt al 5 pagina's lang gezegd dat ik te groot ben, dus nou weten we het echt wel!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:47

bizzybijtje schreef:
laartjuh schreef:

Veel plezier.

Ja! En het is toch echt al 5 pagina's lang gezegd dat ik te groot ben, dus nou weten we het echt wel!

Dat maakt het nog niet goed dat je te groot bent...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:49

laartjuh schreef:

Je meent het... maar besef wel dat als je dit doet (na een reactie van een Mod.) geband kan worden Sigaar

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:55

bizzybijtje schreef:
laartjuh schreef:

Je meent het... maar besef wel dat als je dit doet (na een reactie van een Mod.) geband kan worden Sigaar

jij vraagt om een mening, die geef ik je maar het is geloof ik alleen niet de waarheid die jij wilt horen...
Verwacht je dan dat mensen zeggen dat je zo geweldig rijdt? Zelfs als het een paard van 1,60 was zouden mensen nog zeuren erover...

Mmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:57

dan kunnen we dit topic verder net zo goed los laten, want wat moeten we anders zeggen?(ja sorry hoor!)
met dat springen, raak je bijna met je benen de sprong aan!

edit; helemaal met laartjuh eens!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:11

laartjuh schreef:
Zelfs als het een paard van 1,60 was zouden mensen nog zeuren erover...

Waar heb jij zo'n topic gezien???
Ik in ieder geval nog nergens.

Meid als jij nog 1 keer per twee weken lekker een kort ritje gaat maken is er niets aan de hand.
Let er wel op dat je recht blijft zitten en je benen wat minder naar voren strekt, dan zullen de momenten dat je naar achter valt ook vanzelf minder worden.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:16

Mistic schreef:
laartjuh schreef:
Zelfs als het een paard van 1,60 was zouden mensen nog zeuren erover...

Waar heb jij zo'n topic gezien???
-Ik bedoel hoe ze rijdt niet dat ze te groot is voor een 1,60m hoog paard.

Ik in ieder geval nog nergens.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:21

Daarnaast wil ik zeggen dat ik het onverantwoord vind om zonder been bescherming over een stalen (redelijk vaste) hindernis te springen.
Ik vind je houding erg storend en denk ook zeker dat je je paard tegen zit in de beweging.