Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myrtheJ schreef:leuk shetje....
Goed dat je bitloos wilt gaan rijden, maar misschien dat het slim is om er les in te nemen. Zoals op die ene foto het eruit ziet, is niet zo vriendelijk, en dan doet een touwhalster net zoveel, of misschien nog wel meer pijn als een bit waar je aan trekt.
Maar geloof dat dat wel goed komt, gewoon blijven oefenen..
Misschien dat het slim is, om eerst te oefenen vanuit stap stil te gaan staan, en dan op zo min mogelijk druk, en dan pas een versnelling harder gaan. Zo leert je pony de rem, en weet jij zeker dat stilstaan goed gaat en hoef je hopelijk niet meer zo hard te trekken. Desnoods bij elke keer dat je stil gaat staan, hetzelfde stemcommando gebruiken.
Hoop dat je er wat aan hebt.
milo schreef:het kan wel een NH hoofdstel zijn, maar daarom kan het nog wel hard inwerken. dat is dus geen gegronde reden. touw is touw.
als je tijdens de cavaletti achterover valt is dat niet goed. dan zou ik eerst werken aan je eigen balans. want het is ten eerste gevaarlijk als je achterover valt, ten tweede is het zeer onprettig voor het paard, omdat hij én over die balkjes moet, -en dus moet opletten met zijn evenwicht- én het is gewoon pijnlijk als hij óf in zijn mond óf met touw aan zijn neus getrokken wordt.
nu kan er wel agressief op mij gereageerd worden, maar ik zie alleen foto's. en als je geen commentaar wilt moet je het niet op bokt zetten. ik vind het er niet zo fijn uitzien, en ik denk dat je beter een grote pony kan zoeken en daarmee verder oefenen.
ik meng me verder niet meer in deze discussie aangezien ik nu verteld heb wat mijn punt is, en mensen hier niet serieus op in kunnen gaan maar alleen met een zeer agressieve toon willen spreken.
mij lijkt een discussie over snijdende NH hoofdstellen heel interessant, maar dat stellen de mods in dit topic niet op prijs. misschien een nieuw topic in discussies openen?
milo schreef:het kan wel een NH hoofdstel zijn, maar daarom kan het nog wel hard inwerken. dat is dus geen gegronde reden. touw is touw.
als je tijdens de cavaletti achterover valt is dat niet goed. dan zou ik eerst werken aan je eigen balans. want het is ten eerste gevaarlijk als je achterover valt, ten tweede is het zeer onprettig voor het paard, omdat hij én over die balkjes moet, -en dus moet opletten met zijn evenwicht- én het is gewoon pijnlijk als hij óf in zijn mond óf met touw aan zijn neus getrokken wordt.
nu kan er wel agressief op mij gereageerd worden, maar ik zie alleen foto's. en als je geen commentaar wilt moet je het niet op bokt zetten. ik vind het er niet zo fijn uitzien, en ik denk dat je beter een grote pony kan zoeken en daarmee verder oefenen.
ik meng me verder niet meer in deze discussie aangezien ik nu verteld heb wat mijn punt is, en mensen hier niet serieus op in kunnen gaan maar alleen met een zeer agressieve toon willen spreken.
mij lijkt een discussie over snijdende NH hoofdstellen heel interessant, maar dat stellen de mods in dit topic niet op prijs. misschien een nieuw topic in discussies openen?
Zofy schreef:Naja 1 positief punt, misschien is dat halster wel net iets beter dan hoe jeje hoofdstel in je profielfoto hebt zitten.
Maartje1990 schreef:Ik heb het idee dat je toch wat moeite met je balans hebt. Hebben ze voor dit maat pony misschien een passend zadel (en dan ook passend bij het mens)?
Justine_Mo schreef:sorry maar dan scheel je dus 55cm met je pony.
ik vind 30 cm het maximale voor bijna alle pony's(behalve sommige koudbloeden)
laartjuh schreef:Laat je moeder gewoon toe dat je op z'n pony rijd, en dan nog springen ook? Die van mij gaat al piepen bij mijn d-pony terwijl ik echt maar 1.60 ben.
Maargoed leuke shet, minder leuke ruiter.
Veel plezier.
bizzybijtje schreef:laartjuh schreef:Laat je moeder gewoon toe dat je op z'n pony rijd, en dan nog springen ook? Die van mij gaat al piepen bij mijn d-pony terwijl ik echt maar 1.60 ben.
Maargoed leuke shet, minder leuke ruiter.
Veel plezier.
Ja! En het is toch echt al 5 pagina's lang gezegd dat ik te groot ben, dus nou weten we het echt wel!
laartjuh schreef:Dat maakt het nog niet goed dat je te groot bent...
bizzybijtje schreef:laartjuh schreef:Dat maakt het nog niet goed dat je te groot bent...
Je meent het... maar besef wel dat als je dit doet (na een reactie van een Mod.) geband kan worden
laartjuh schreef:Zelfs als het een paard van 1,60 was zouden mensen nog zeuren erover...
Mistic schreef:laartjuh schreef:Zelfs als het een paard van 1,60 was zouden mensen nog zeuren erover...
Waar heb jij zo'n topic gezien???
-Ik bedoel hoe ze rijdt niet dat ze te groot is voor een 1,60m hoog paard.
Ik in ieder geval nog nergens.