Zelito(Solitair x Dageraad)3e keer O.H.Z by Hippo In Vission

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zelito

Re: Zelito(Solitair x Dageraad)3e keer O.H.Z by Hippo In Vission

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 18:54

Dat slaat nergens op!
We hebben er echt veel over nagedacht en we doen het heel rustig aan, omdat hij nog niet officieel 3 is, betekent ook niet dat ik hem op de wei moet laten staan.
Eens in de tijd erop gaan kan echt geen kwaad, zodat hij niks meer kan op 16-jarige leeftijd.
We doen gewoon fijn rustig aan met hem, en hij hoeft niet iedere week te lopen, gewoon eens in de tijd en met die nageefelijkheid, die biedt hij gewoon makkelijk aan, ik hoef daar niks aan te doen Knipoog .
Voor de rest staat hij lekker de hele dag op de wei te genieten!
Ik had niet gehoopt op zulke reacties en helemaal niet als er gehoopt wordt dat mijn op jongere leeftijd al kapot en versleten is.
Als er alleen nog maar daar reacties over komen, mag er van mij een slotje op.

@caesar , dankje, daar kan ik wat mee.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:03

Pollewoppy schreef:
Dit stukje zal waarschijnlijk niet zo gewaardeerd worden, maar ik wil het toch even kwijt:

Wat mij opvalt is dat er heel veel veerwezen wordt naar anderen die ook hun paard zo vroeg zadelmak maken. Er wordt dan geschreven: "Er zijn zoveel Z-tjes die nu zadelmak gemaakt worden." Wat willen jullie daarmee zeggen? Als maar genoeg mensen het doen is het niet erg? Want wat iedereen doet is goed? ik vind het een beetje naïef en volgens mij wil je het dan gewoon niet inzien.

Op pagina 2 zegt iemand dat het paard door teveel mensen (penny meisjes worden ze door haar genoemd) een paard vergelijken met een mens, omdat mensen op 3 jaar nog kleuter zijn. Zij beweert dat een paard op 3 jaar volwassen is. Dat is dus absoluut niet zo! Ik weet niet waar je dat vandaan haalt...
bovendien wordt er in diezelfde reactie geschreven dat je de profs er niet over hoort en dat die allemaal hun jonge dieren al op die leeftijd zadelmak maken. wat dacht je van commerciële belangen, wil niet altijd zeggen dat het goed is voor het paard.

Nogmaals: Ik weet dat het topic hier niet over gaat, maar zulke reacties worden hier nou eenmaal mee uitgelokt. Ookal zet je er als TS bij dat je geen commentaar over de leeftijd wil. Ik vind bovendien dat je jezelf tegenspreekt als je zegt zuinig te zijn op je paard en nu begint en de proffesionele hulp als argument gebruikt. Want zoals iemand anders al zei, die proffesionele hulp kun je later ook heus wel krijgen...

helemaal mee eens. Cool

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:04

zelito schreef:
Dat slaat nergens op!
We hebben er echt veel over nagedacht en we doen het heel rustig aan, omdat hij nog niet officieel 3 is, betekent ook niet dat ik hem op de wei moet laten staan.Eens in de tijd erop gaan kan echt geen kwaad, zodat hij niks meer kan op 16-jarige leeftijd.We doen gewoon fijn rustig aan met hem, en hij hoeft niet iedere week te lopen, gewoon eens in de tijd en met die nageefelijkheid, die biedt hij gewoon makkelijk aan, ik hoef daar niks aan te doen Knipoog .
Voor de rest staat hij lekker de hele dag op de wei te genieten!
Ik had niet gehoopt op zulke reacties en helemaal niet als er gehoopt wordt dat mijn op jongere leeftijd al kapot en versleten is.
Als er alleen nog maar daar reacties over komen, mag er van mij een slotje op.

@caesar , dankje, daar kan ik wat mee.

Wat zonde...de mensen van tegenwoordig rijden hun paarden t liefst zo snel mogelijk in om ze op 16 jarige leeftijd naar de slacht te brengen Verdrietig en dat ie geen 3 is betekend niet dat je hem op de wei moet laten staan...belachelijk...laat zo'n diertje eens lekker uitgroeien en nog een paar maanden met z'n leeftijdsgenoten op de wei staan. Rustig aan beginnen kun je ook op 4jarige leeftijd doen zodat ie niet teveel in een keer heeft dus je argumenten slaan ook nergens op als je er nou echt een goeie reden voor had Knipoog

Verder een leuk dier, hoop dat je verstandig bent en hem weer even terug in de wei zet.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:08

Elmiran: Wil niet bot zjin ofzo, maar met 4-jarige leeftijd is een paard ook niet uitgegroeid, hoor.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:10

wel meer als een 2.5 jarige.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 19:11

Dat is helemaal niet waar:S
Wat belachelijk dat je durft te zeggen, dan zijn er wel veel mensen die dat graag willen doen.
En trouwens mijn paard staat ook in de wei, maar komt dan zo nu en dan even aan het werk.
En daarvoor hoeft hij niet afgeschreven te zijn voor zijn 16e, wat hij in jullie ogen nou al is.
Maar als mensen nog langer door willen gaan hierover pb me dan en dan kan hier een slotje op.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:13

nobility schreef:
wel meer als een 2.5 jarige.

God, je meent het Knipoog
Natuurlijk heeft Lauren zich ook voorbereid op de reacties, wat ze gelieve niet had.
Maar daar nu 6 pagina's vol te brazelen daarover? Terwijl Lauren ook nog 2x heeft vermeld ermee op te houden.
Lauren heeft nu meer aan tips over haar houding, zadel, etc.
Niet over de leeftijd. Het is haar keuze, en ik was erzelf bij. De eerste keer dat ik haar zag weer na een maand ofzo.
Ik ben zelf heel eerlijk tegenover Lauren, dus als ik zag dat Zelito dit gewoon niet aankon dan had ik zeker even aan het belletje getrokken en even aan Lauren gevraagd waar ze mee bezig was.
Maar in dit geval is dat niet zo. Jullie kunnen dat niet zo makkelijk via een foto + tekst conclueren. Maar mening is mening.
Groot gelijk. Maar hou het aub netjes en laten we het hierbij houden!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:15

huh? maar je schrijft het zelf dat je nu al bezig bent zodat ie op z'n 16de niks meer kan????

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:16

Ik vind dat mensen het hier erg netjes bij houden en het nog onderbouwen ook! Commentaar kun je verwachten hier en dat krijg je dus ook, en ja ik vind dat mensen gelijk hebben inderdaad Lachen Mijn stijl zou het in ieder geval niet zijn Knipoog

lisetteen

Re: Zelito(Solitair x Dageraad) 3e keer O.H.Z by Hippo In Vissio

katie_hvjOuw schreef:
ik vind het er wel netjes uit zien.. maar ik vind het persoonlijk VEEEEL te vroeg.. je zult heel bokt wel over je heen krijgen! Oja op die laatste foto.. laat je de teugels gewoon hangen !:O

als je goed kijk dan hangen ze vast!!

DiantaM

Ik heb geen foto en tekst nodig, ik vind per definitie een 2,5 jarige veel te jong!! Ongeacht of het paard het 'zogenaamd' al aan kan. Dat beest moet heel zijn leven nog aan het werk, waarom zou je het niet nog ff wat langer uitstellen? Als zelfs de dierenarts het afraden, en juist aanraden om zo lang mogelijk te wachten?

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:18

Het is wat jong. Maar vind het een prima manier! Paard rustig aan het werk laten wennen en nog lang niet teveel doen. Het ziet er vriendelijk uit. Al zou ik persoonlijk nog een tijdje gewacht hebben.
Maar het blijft altijd vriendelijker dan je paard met 3,5 van land toveren en meteen fulltime in training zetten!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:19

idd mening is mening en ik blijf erbij 2,5 jaar of hij het nou aan lijkt te kunnen of niet dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Ook vind ik hem zelf nog erg jong tonen. en dat ze geen commentaar meer over de leeftijd wil...zoiets kun je toch verwachten.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:20

Amnero schreef:
Maar het blijft altijd vriendelijker dan je paard met 3,5 van land toveren en meteen fulltime in training zetten!

Ja, zo kan ik alles gaan vergelijken; dit is ook vriendelijker dan op 1jarige leeftijd al beginnen.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:22

Cayenne schreef:
zelito schreef:
ik heb al gezegt, dat het voor het paard veel fijner is om eerst een rustige, lichte basis te krijgen en voor te bereiden en dat het niet allemaal in een keer gaat gebeuren.
Ik ben gewoon heel rustig met hem bezig, zodra ik merk dat het minder gaat zal ik ook zeker stoppen.
Maar ik merk dat het fijn gaat op deze manier en dat het best kan.
Ik ben mijn paard niet zwaar aan het belasten, natuurlijk is het even zwaar voor hem, maar ik merk hoe goed hij het de derde keer al op pakt en dat hij er ook plezier aan heeft en geen problemen.

Mee eens dat het niet allemaal in 1 keer hoeft te gaan, maar dat hoeft dan nog niet voor zijn 3de te zijn . Dat klopt dus van geen kant Dat kun je ook doen wanneer hij al 3 is, maar tegenwoordig moet alles hoe vroeger hoe beter. Erg jammer dat het welzijn van het paard dan niet zo voorop staat als de gehaastheid van de mens..

Nogmaals ik zie hier absoluut geen reden in om het dan nog steeds voor zijn 3de te laten gebeuren. Wees dan eerlijk voor jezelf en dier en wacht nog die paar maandjes, is dat nou zo moeilijk?

Waarom moet je nou toch die paar maandjes wachten??? Is dat een garantie dat het paard niet op zijn 16e versleten is? Toch vreemd dat de meeste dekhengsten toch echt ouder worden dan 16, en op 2,5 jarige leeftijd al behoorlijk aan het werk werden gezet. Ik snap echt niet waar dit vandaan komt!

Bovendien zet de TS het paard absoluut niet hard aan het werk, kom op zeg, 1 keer per week... Hou toch op met zeuren!

Ik denk dat het voor de psyche van een paard zelfs beter is om op deze manier met het werk in aanraking te komen. Op deze manier kan ie alles rustig verwerken, zeker wanneer ie van de zomer nog een tijdje de wei in mag.

lisetteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:24

mensen hou gewoon op ze weet nu genoeg van jullie oké het ziet er niet uit. maar ze hebt nu genoeg gehad!!!!!

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 19:26

@elmiran, dat heb ik verkeert getypt natuurlijk, ik bedoelde dat het niet hoeft te betekenen dat hij op zijn 16e niks meer kan.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:35

Cayenne schreef:
Ik vind dat mensen het hier erg netjes bij houden en het nog onderbouwen ook! Commentaar kun je verwachten hier en dat krijg je dus ook, en ja ik vind dat mensen gelijk hebben inderdaad Lachen Mijn stijl zou het in ieder geval niet zijn Knipoog

Tulandro schreef:
Ik heb geen foto en tekst nodig, ik vind per definitie een 2,5 jarige veel te jong!! Ongeacht of het paard het 'zogenaamd' al aan kan. Dat beest moet heel zijn leven nog aan het werk, waarom zou je het niet nog ff wat langer uitstellen? Als zelfs de dierenarts het afraden, en juist aanraden om zo lang mogelijk te wachten?

Amen. Vork

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:36

Ik vind het een erg mooi paard en het "werken" (zoals sommigen het noemen) ziet er erg netjes uit. 2,5 half is wat aan de vroege kant maar daarom nog niet per se slecht. Als zij weet dat haar paard het niet aankan zal ze dat toch nooit doen!! kom op zeg. En iedereen heeft het over dat het paard nu al moet werken nou 1 keer in de week eventjes stappen en draven met een ontspannen teugel (duidelijk op de foto's te zien) noem ik geen werken maar een rustige voor bereiding. en als het paard het niet aan kan waren de foto's ook wel anders. ik bedoel niet dat ieder paard nu maar met 2,5 beleerd moet worden maar in dit topic wordt wel erg overdreven gereageert.

Voor de TS ik vind het echt een mooi paard met een lief koppie, waar je denk ik nog ver mee gaat komen alleen je beugels misschien een gaatje langer. veel succes met je paardje!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:43

Zelfs een 2,5 jarig paard is nog te jong voor een rustige voorbereiding.

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:45

ik zou hier een slotje opzetten. magoed. wie ben ik. ze heeft nu al het mogelijke commentaar al gehad, dus waarom daar over doorgaan..

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:45

en waaruit concludeer jij dat dan?? hoe weet je dat zo zeker??

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:46

Picassox schreef:
Zelfs een 2,5 jarig paard is nog te jong voor een rustige voorbereiding.

Bijna 3-jarige Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:47

edit verkeerd gelezen Clown

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 19:49

@Valdo, jij hebt helemaal gelijk!
@misslauie, ik heb al 2 keer gezegt dat het erop mag, ik weet niet hoe het moet.
@Picassox, hij is trouwens eerder 3 dan dat hij nog 2,5 is..