We hebben er echt veel over nagedacht en we doen het heel rustig aan, omdat hij nog niet officieel 3 is, betekent ook niet dat ik hem op de wei moet laten staan.
Eens in de tijd erop gaan kan echt geen kwaad, zodat hij niks meer kan op 16-jarige leeftijd.
We doen gewoon fijn rustig aan met hem, en hij hoeft niet iedere week te lopen, gewoon eens in de tijd en met die nageefelijkheid, die biedt hij gewoon makkelijk aan, ik hoef daar niks aan te doen
.Voor de rest staat hij lekker de hele dag op de wei te genieten!
Ik had niet gehoopt op zulke reacties en helemaal niet als er gehoopt wordt dat mijn op jongere leeftijd al kapot en versleten is.
Als er alleen nog maar daar reacties over komen, mag er van mij een slotje op.
@caesar , dankje, daar kan ik wat mee.

en dat ie geen 3 is betekend niet dat je hem op de wei moet laten staan...belachelijk...laat zo'n diertje eens lekker uitgroeien en nog een paar maanden met z'n leeftijdsgenoten op de wei staan. Rustig aan beginnen kun je ook op 4jarige leeftijd doen zodat ie niet teveel in een keer heeft dus je argumenten slaan ook nergens op als je er nou echt een goeie reden voor had
Mijn stijl zou het in ieder geval niet zijn 
Dat kun je ook doen wanneer hij al 3 is, maar tegenwoordig moet alles hoe vroeger hoe beter. Erg jammer dat het welzijn van het paard dan niet zo voorop staat als de gehaastheid van de mens..