Achterover zitten of staan in de beugels bij bokken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelle302

Re: Achterover zitten of staan in de beugels bij bokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:48

Ik weet niet wat ik doe.. net wat me uitkoemt Tong uitsteken

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 13:04

Het eerste waar ik op dat moment aan denk als ze weer gaat ; zitten zitten en nog eens zitten achterover en been eraan en zeker van die mond afblijven..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:18

ik blijf gewoon zitten, want als ik ga staan denk ik dat ik mijn evenwicht wel zou kunnen verliezen, trouwens, het is een gewoonte ik denk gewoon blijven zitten en drijven zodat ze vooruit lopen. (heb ik trouwens ook altijd zo geleerd) Het is denk ik beter om te gaan staan -voor jezelf- omdat de 'schok' dan opgevangen wordt door je knieën. voor je paard maakt het niet zo veel uit, tenzij je egt in zijn mond gaat trekken ofzo, maar bokken doet ie op dat moment toch Haha!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:35

Meestal blijf ik ook gewoon zitten, ik heb het idee dat als ik ga staan, het paard nog meer vrijheid krijgt om te bokken..
En van die hele gemene bokken kan ik meestal niet uitzitten, dan lig ik er af. Nagelbijten / Gniffelen

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:51

die van mij heeft daar zo af en toe ook een handje van.
Dan gaat ze inene in volle sprint kont de lucht in,
of ze gaat als een idioot met 4 benen tegelijk de lucht in, rug bol, hoofd naar beneden
en dan springen, springen en nog eens springen.
En ik ga dan automatisch staan in de beugels, en ik kan dan evengoed haar hoofd omhoog trekken.
Maar heb geen moeite dan om dr uit te zitten, komt misschien omdat ze telkens dezelfde truken uit dr trukendoos haalt en ik dr al 6 jaar heb dus ik weet t nu wel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:41

Ntlie_ schreef:
Meestal blijf ik ook gewoon zitten, ik heb het idee dat als ik ga staan, het paard nog meer vrijheid krijgt om te bokken..
En van die hele gemene bokken kan ik meestal niet uitzitten, dan lig ik er af. Nagelbijten / Gniffelen

En daarom ga ik juist staan... wanneer ze echt hard gaan bokken of bokkesprongen gaan maken.
Laat ze maar lekker onder me door bokken, heb ik er minder last van en de correctie volgt dan direct na de bok Duivel

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:14

Die van mij kan nogal eens van die rodeo bokken geven. Dus eerst voor omhoog, rug bol en kont de lucht in, Verle bleef (nu gelukkig niet meer) door gaan totdat je er af viel. Was echt gemeen.

Verle deed wel elke sprong opnieuw voor helemaal omhoog komen, dan ging ik staan in de verlichte zit en als die kont de lucht in ging ik diep zitten. Enige wat ik kon doen was hopen dat ik langer kon blijven zitten dan zij kon bokken. Hoe meer ze bokte hoe langer ik het vol kon houden, dus na laaanng oefenen kon ik het langer volhouden! Heeft lang geduurd hoor, maar mij krijgen ze er niet snel meer af! Vork

Nu heeft zo nog al eens van die lage rodeo bokjes, dus enorme galopsprongen ik ga dan altijd in de verlichte zit zitten en rij haar naar middengalop en dan is het meestal over.

Ik ga dan dus liever staan denk ik! (Misschien ook omdat ik zittend niet alle klappen meer op kan vangen omdat ik mijn rug gebroken heb gehad)

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:54

Het is makkelijker om een klein beetje in de verlichte zit te gaan staan.
Je paard of pony kan dan wel bokken wat ie wil, maar je merkt er zelf niets van en blijft dan sneller zitten dan dat je gewoon blifjt zitten en hij als een gek zit te bokken.