Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oliviaatje

Re: Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:17

tja.. Opzet is leuk, maar het rijden vind ik minder, aan de foto's te zien.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:18

Ook evenover mijn eerdere post, blijkbaar was het een greppel maar alsnog kan je die normaal springen. Tong uitsteken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:21

hopkefamke schreef:
ingelover schreef:
ik vind geen fijn beeld om te zien..

ik vind het niet alleen geen fijn beeld om te zien, ik vind het verschrikkelijk om te zien. Ten eerste bij ald ie foto's heb ik 1 persoon gezien die een beetje mee ging met de sprong en niet in zn mond zat te trekken.

http://www.ditishoevelaken.nl/files/Ima ... 007/15.jpg

Niet alleen diegene op de foto zit er belachelijk debiel op, dat paard komt nog maar net over de sloot heen zo houd ie dat beest tegen, die gene rechtachter komt volgens mij niet eens over de sloot heen.

en dan nog die foto met die honden die dat konijn versleuren. gadver nee ik vind het niks Boos!

Dat gezeur over 'zo zielig'. Ik zou zeggen, kijk eens goed naar de foto's en filmpjes!! De paarden hebben allemaal de oortjes erop, die ene die net even in de knoei zit bij die sloot misschien niet maar dat is maar een momentopname, ik zie dat paard ook niet sjacho kijken.
Als ik naar de filmpjes kijk zie ik ze allemaal met de oortjes naar voren langskomen, ook die paarden waarbij de ruiter niet zo goed meekomt.

En zeg nou zelf, zo'n jacht gaat hard, er is nogal wat afwisseling in terrein en hindernissen. Je moet echt wel kunnen rijden wil je hieraan meedoen. Als het zo hard gaat en je in zo'n grote groep rijd(en je paard dus achter de anderen aan wil en je regelmatig moet oppassen om niet in botsing te komen) is het echt niet raar als je niet altijd goed kunt blijven zitten.

@ dierfysio: AMEN!

Wanneer is er weer een jacht??
Ik ben van de partij, droom er al jaren van om eens mee te rijden Ja.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:25

@areke: Nee als ik dit zou doen zou ik het paard zeker ook in de weg zitten ( niet zo veel als de mensen van het topic maar toch). Dat is ook de reden waarom ik het nooit zou doen op dit moment. Ik ben verantwoordelijk, en weet dat ik dit met mijn paard nog niet kan doen omdat we nog niet zo ver zijn. Ik zou eerst gaan trainen om hele rare sprongen te maken en deze op een juiste manier uit te zitten. En beginnen bij een klein hindernisje en steeds iets verder naar een klein slootje of iets dergelijks toe. Pas als ik weet dat ik netjes kan zitten en het paard op de juiste manier kan aanrijden tot een sloot/greppel.. Pas dan zal ik er over na denken ooit mee te doen.

Maar wat doen deze mensen? Waarschijnlijk een les of wat genomen ( zo te zien geen spring les) en gaan met die banaan. Wat er gebeurd? Paarden komen in de krul aan rijden op een sloot.. Paarden komen scheef op de sloot af.. Paarden worden tegen gezeten boven de hindernis en paarden krijgen een hoop onnodig getrek in de mond boven de hindernis.. Ja, dit vind ik zeer ontverantwoordelijk.. !

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 21:27

ik vind het niet alleen geen fijn beeld om te zien, ik vind het verschrikkelijk om te zien. Ten eerste bij ald ie foto's heb ik 1 persoon gezien die een beetje mee ging met de sprong en niet in zn mond zat te trekken.

http://www.ditishoevelaken.nl/files/Ima ... 007/15.jpg

Niet alleen diegene op de foto zit er belachelijk debiel op, dat paard komt nog maar net over de sloot heen zo houd ie dat beest tegen, die gene rechtachter komt volgens mij niet eens over de sloot heen.

en dan nog die foto met die honden die dat konijn versleuren. gadver nee ik vind het niks Boos!
[/quote]

Dat gezeur over 'zo zielig'. Ik zou zeggen, kijk eens goed naar de foto's en filmpjes!! De paarden hebben allemaal de oortjes erop, die ene die net even in de knoei zit bij die sloot misschien niet maar dat is maar een momentopname, ik zie dat paard ook niet sjacho kijken.
Als ik naar de filmpjes kijk zie ik ze allemaal met de oortjes naar voren langskomen, ook die paarden waarbij de ruiter niet zo goed meekomt.

En zeg nou zelf, zo'n jacht gaat hard, er is nogal wat afwisseling in terrein en hindernissen. Je moet echt wel kunnen rijden wil je hieraan meedoen. Als het zo hard gaat en je in zo'n grote groep rijd(en je paard dus achter de anderen aan wil en je regelmatig moet oppassen om niet in botsing te komen) is het echt niet raar als je niet altijd goed kunt blijven zitten.

@ dierfysio: AMEN!

Wanneer is er weer een jacht??
Ik ben van de partij, droom er al jaren van om eens mee te rijden Ja.
[/quote]

Ik vind het ook super! er zijn in verschillende provincies.. bij ons is het in 2008 weer in januari

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:27

@anneliesdj: Jacht gaat hard? Ik zie anders verschillende keren dat paarden in STAP naar de hndernis gaan... En in een sukkeldrafje/galopje.. Het filmpje zie ik geen paarden in een hoog tempo.
Daarnaast als jij vindt dat deze mensen kunnen rijden.. Moet je denk ik je er iets dieper in verdiepen wat goed rijden is Lachen Niet aanvallend bedoeld.. Maar als je een beetje verstand hebt van springen, zie je dat de mensen de paarden niet mee zitten tijdens de sprong.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:31

Nessah schreef:
@areke: Nee als ik dit zou doen zou ik het paard zeker ook in de weg zitten ( niet zo veel als de mensen van het topic maar toch). Dat is ook de reden waarom ik het nooit zou doen op dit moment. Ik ben verantwoordelijk, en weet dat ik dit met mijn paard nog niet kan doen omdat we nog niet zo ver zijn. Ik zou eerst gaan trainen om hele rare sprongen te maken en deze op een juiste manier uit te zitten. En beginnen bij een klein hindernisje en steeds iets verder naar een klein slootje of iets dergelijks toe. Pas als ik weet dat ik netjes kan zitten en het paard op de juiste manier kan aanrijden tot een sloot/greppel.. Pas dan zal ik er over na denken ooit mee te doen.

Maar wat doen deze mensen? Waarschijnlijk een les of wat genomen ( zo te zien geen spring les) en gaan met die banaan. Wat er gebeurd? Paarden komen in de krul aan rijden op een sloot.. Paarden komen scheef op de sloot af.. Paarden worden tegen gezeten boven de hindernis en paarden krijgen een hoop onnodig getrek in de mond boven de hindernis.. Ja, dit vind ik zeer ontverantwoordelijk.. !

heb je ooit wel eens wat gesprongen op die manier.
je bent er nooit zeker van dat het paard springt zoals jij denkt.

de omstandigheden zijn zo verschillend kijk eens naar de top van de military dat ziet er ook niet altijd perfect uit maar die paarden worden minder gehinderd dan het lijkt en geloof het of niet ze vinden het leuk.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:34

Niet altijd perfect klopt.. dat gebeurd de beste spring ruiter! Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij er om dat deze mensen gewoon niet kunnen rijden.. Ze rijden de paarden compleet verkeerd naar de hindernis toe.. Dat zie je niet in de top sport.. Daarnaast zie je in de topsport ook niet zo veel voorbeelden van 1 dag, dat er zoveel ruiters niet mee komen met de sprong..
Daarnaast heb ik in een eerdere post gezegd dat ik geloof dat de paarden het best leuk vinden, maar dat het een feit is dat het niet goed voor een paard is als de ruiter het paard continu ind e weg zit boven de sprong. en daarnaast vind ik het een gevaarlijke situatie als een ruiter niet goed kan rijden maar wel zulke hindernissen neemt.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:36

Het rijden ziet er niet altijd even goed uit, al vind ik sommige foto's leuk om naar te kijken. Dit lijkt me fijn om eens met m'n eigen paard te doen. lekker rustig en ontspannen springen in de vrije natuur. Jammer genoeg zijn we daar nog lang niet. En zo als sommige ruiters op deze filmpje wil ik ook niet eindigen Nagelbijten / Gniffelen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:38

gewoon springen niet nee daar gaat het meestal goed maar dit is echt heel iets anders.
in de military heb ik toch zat andere voorbeelden gezien.
ook moet je er rekening mee houden dat je hier met een groep rijdt en het gaat om een jacht dat gaat hard.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:41

@areke: Prima dat jij het een leuke sport vindt.. Iedereen zo z'n ding.
Ik denk dat het een leuke sport kan zijn, ik irriteer me alleen dood aan het rijgedrag meer niet.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:45

ik vindt het moooi om te zien.
maar ik hou het zelf gewoon bij dressuur

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:45

Nessah schreef:
@anneliesdj: Jacht gaat hard? Ik zie anders verschillende keren dat paarden in STAP naar de hndernis gaan... En in een sukkeldrafje/galopje.. Het filmpje zie ik geen paarden in een hoog tempo.
Daarnaast als jij vindt dat deze mensen kunnen rijden.. Moet je denk ik je er iets dieper in verdiepen wat goed rijden is Lachen Niet aanvallend bedoeld.. Maar als je een beetje verstand hebt van springen, zie je dat de mensen de paarden niet mee zitten tijdens de sprong.

Ehh, ik ben M springen en L sgw. Misschien moet je eens sgw gaan rijden, dan kun je je een voorstelling maken hoe zo'n jacht zou zijn. Het gaat wel hard maar op het filmpje kun je zien dat ze net in een krappe bocht staat waar het pad het bos weer in gaat en dat er in die bocht 2 sloten zitten, zou niet verantwoord zijn om daar in rengalop doorheen te gaan, heeft heel bokt weer wat om te zeuren.
Ik zeg niet dat deze mensen goed kunnen rijden, maar ze zitten echt niet voor het eerst op een paard, dan val je er bij de eerste sloot al af.

Ik ga ervan uit dat jij ook een springruiter bent, je maakt mij niet wijs dat jouw paard nooit eens een noodsprong maakt of dat jij altijd perfekt erop zit. En dan is een springparcour nog wel even wat makkelijkere bodem dan zo'n jacht.

Nessah schreef:
Niet altijd perfect klopt.. dat gebeurd de beste spring ruiter! Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij er om dat deze mensen gewoon niet kunnen rijden.. Ze rijden de paarden compleet verkeerd naar de hindernis toe.. Dat zie je niet in de top sport.. Daarnaast zie je in de topsport ook niet zo veel voorbeelden van 1 dag, dat er zoveel ruiters niet mee komen met de sprong..

Jij kunt dus van een paar foto's en een onduidelijk, donker filmpje zien dat deze mensen niet kunnen rijden? En ik wil niet vervelend zijn hoor, maar in de topsport zie ik op een dag ook genoeg ruiters die een keer niet goed uitkomen of niet goed meegaan(bovendien is dit niet vergelijkbaar met topsport).
Maar jij bent blijkbaar zo goed, je moet op z'n minst Anky zijn...

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:51

Het lijkt mij geweldig om een keer mee te doen aan een slipjacht, beetje rondgalloperen met zn allen en over slootjes en hekjes springen, doet me aan mijn ponytijd denken Tong uitsteken
Vind wel dat de meeste mensen op de foto's heel slecht meegaan met de sprong, maar dat is natuurlijk altijd een momentopname en ik ga de hele tak van sport daar niet op afrekenen.

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:55

Ik heb het topic voorderest niet gelezen alleen de fotos bekeken is dit in NL?

Vindt het eerlijk gezegd niet zo'n ontspannen gezicht en ja de paarden hebben de oren erop maar een hoop paarden hebben nu eenmaal een meewerkend karakter en zijn niet snel chago.
Gelukkig heb ik partij van de dieren gestemd en als het al niet verboden is in NL zouden ze dat snel moeten gaan invoeren.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:57

nou dan kan je heel het paardrijden wel verbieden.
sorry hoor maar je kan met elke tak van de sport je paard verzieken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:04

juist, er worden geen echte konijnen gebruikt, er wordt alleen een geurspoor uitgezet. Dus is het net zoiets als een cross in het bos.
Kun je springen en dressuur ook wel verbieden, die arme paarden die 1,60m moeten springen op concour en al die stang en trens trutjes die die arme paarden in de bek trekken...

Zo denk ik erover, het is net zo zielig als alle andere manier van paardrijden.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:08

sgw lijken mij ook wel leuk alleen durf ik het niet Bloos

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:09

Mij lijkt dit echt supergaaf om een keer te doen Haha!
En dat gezeur over de ruiters hoe ze zitten.... tjah het kan idd netter maar als ik gewoon springsport kijk zie ik ook dingen waarvan ik denk ochochoch.... En daarbij komt dat springen over een sloot andere koek is dan springen over een hindernis met een goede bak eronder.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:10

anneliesdj schreef:
Jij kunt dus van een paar foto's en een onduidelijk, donker filmpje zien dat deze mensen niet kunnen rijden? En ik wil niet vervelend zijn hoor, maar in de topsport zie ik op een dag ook genoeg ruiters die een keer niet goed uitkomen of niet goed meegaan(bovendien is dit niet vergelijkbaar met topsport).

Sorry?
Nou ja, ik zie mensen die hun paard in de krul naar een sloot toe rijden.. Ik zie mensen die in stap hun paard naar een sloot toe rijden. Ik zie mensen die alles behalve in een verlichte zit zitten.. Nou ik vind dan dat je niet goed kan rijden..
ik vergeleek het met topsport omdat het continu werd gedaan en ik daar graag even op wilde reageren.
De basis die je leert als je gaat springen met een paard is toch wel dat je het paard de ruimte moet geven om te kunnen kijken naar de hindernis. Als je een paard in de krul rijdt, geef je hem niet voldoende ruimte.
Maar nogmaals, dit is wat ik vind. Waar slaat het dan op dat ik Anky moet zijn? Ik zeg wat ik vind, ik zeg een paar berichten terug dat ik zelf niet mee zou doen omdat ik daar niet klaar voor ben. Dus ik geef toch juist aan dat ik dit ik ook (nog) niet goed zou kunnen. Maar dat dat ook de reden is dat ik dat dus ook niet doe.. Omdat ik er nog niet klaar voor ben. En ik moet beoordelen van een paar foto's en filmpjes of deze mensen kunnen rijden en wat er evt verbeterd zou kunnen worden. Ik vin dat als ik naar deze filmpjes kijk, het er niet uitziet dat dit goede ruiters zijn.
Misschien heb ik het niet bij het juiste eind.. Maar ik vind dit gewoon.

Zullen we het even leuk houden hier? Ik wil niemand aanvallen.. Wil alleen mijn mening geven.. En dan heb ik niet zo veel zin in zulke sarcastische opmerkingen.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:10

sommige foto's zien er niet echt rijkunstig uit moet ik zeggen..

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:44

Nessah schreef:
anneliesdj schreef:

Sorry?
Nou ja, ik zie mensen die hun paard in de krul naar een sloot toe rijden.. Ik zie mensen die in stap hun paard naar een sloot toe rijden. Ik zie mensen die alles behalve in een verlichte zit zitten.. Nou ik vind dan dat je niet goed kan rijden..
ik vergeleek het met topsport omdat het continu werd gedaan en ik daar graag even op wilde reageren.
De basis die je leert als je gaat springen met een paard is toch wel dat je het paard de ruimte moet geven om te kunnen kijken naar de hindernis. Als je een paard in de krul rijdt, geef je hem niet voldoende ruimte.
Maar nogmaals, dit is wat ik vind. Waar slaat het dan op dat ik Anky moet zijn? Ik zeg wat ik vind, ik zeg een paar berichten terug dat ik zelf niet mee zou doen omdat ik daar niet klaar voor ben. Dus ik geef toch juist aan dat ik dit ik ook (nog) niet goed zou kunnen. Maar dat dat ook de reden is dat ik dat dus ook niet doe.. Omdat ik er nog niet klaar voor ben. En ik moet beoordelen van een paar foto's en filmpjes of deze mensen kunnen rijden en wat er evt verbeterd zou kunnen worden. Ik vin dat als ik naar deze filmpjes kijk, het er niet uitziet dat dit goede ruiters zijn.
Misschien heb ik het niet bij het juiste eind.. Maar ik vind dit gewoon.

Zullen we het even leuk houden hier? Ik wil niemand aanvallen.. Wil alleen mijn mening geven.. En dan heb ik niet zo veel zin in zulke sarcastische opmerkingen.

Nee, heb je dat nog niet begrepen! Je eigen mening geven dat mag niet op bokt Knipoog
Veel mensen hier op bokt moeten nog leren zeggen "Ik vind dit of dat" ipv "Het is zus of zo"

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:09

Getver!!
Vind het echt zielig Bloos Dat mensen dit stoer vinde

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:12

Ik vind eht ook niet echt prettig gezicht..ook hoe die mensen rijden Verward Dat die mensen dit leuk vinden Verward Verward

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:20

scholiertje schreef:
Gatver, die honden met dat konijn. Vind het echt verschrikkelijk om dat te zien, dat mensen daar een hobby aanhebben? En ook echt paardvriendelijk is het ook niet neej...

helemaal met je eens. niet diervriendenlijk, dit is tog geen sport!