Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hopkefamke schreef:ingelover schreef:ik vind geen fijn beeld om te zien..
ik vind het niet alleen geen fijn beeld om te zien, ik vind het verschrikkelijk om te zien. Ten eerste bij ald ie foto's heb ik 1 persoon gezien die een beetje mee ging met de sprong en niet in zn mond zat te trekken.
http://www.ditishoevelaken.nl/files/Ima ... 007/15.jpg
Niet alleen diegene op de foto zit er belachelijk debiel op, dat paard komt nog maar net over de sloot heen zo houd ie dat beest tegen, die gene rechtachter komt volgens mij niet eens over de sloot heen.
en dan nog die foto met die honden die dat konijn versleuren. gadver nee ik vind het niks
. 
.
Niet aanvallend bedoeld.. Maar als je een beetje verstand hebt van springen, zie je dat de mensen de paarden niet mee zitten tijdens de sprong. Nessah schreef:@areke: Nee als ik dit zou doen zou ik het paard zeker ook in de weg zitten ( niet zo veel als de mensen van het topic maar toch). Dat is ook de reden waarom ik het nooit zou doen op dit moment. Ik ben verantwoordelijk, en weet dat ik dit met mijn paard nog niet kan doen omdat we nog niet zo ver zijn. Ik zou eerst gaan trainen om hele rare sprongen te maken en deze op een juiste manier uit te zitten. En beginnen bij een klein hindernisje en steeds iets verder naar een klein slootje of iets dergelijks toe. Pas als ik weet dat ik netjes kan zitten en het paard op de juiste manier kan aanrijden tot een sloot/greppel.. Pas dan zal ik er over na denken ooit mee te doen.
Maar wat doen deze mensen? Waarschijnlijk een les of wat genomen ( zo te zien geen spring les) en gaan met die banaan. Wat er gebeurd? Paarden komen in de krul aan rijden op een sloot.. Paarden komen scheef op de sloot af.. Paarden worden tegen gezeten boven de hindernis en paarden krijgen een hoop onnodig getrek in de mond boven de hindernis.. Ja, dit vind ik zeer ontverantwoordelijk.. !
Nessah schreef:@anneliesdj: Jacht gaat hard? Ik zie anders verschillende keren dat paarden in STAP naar de hndernis gaan... En in een sukkeldrafje/galopje.. Het filmpje zie ik geen paarden in een hoog tempo.
Daarnaast als jij vindt dat deze mensen kunnen rijden.. Moet je denk ik je er iets dieper in verdiepen wat goed rijden isNiet aanvallend bedoeld.. Maar als je een beetje verstand hebt van springen, zie je dat de mensen de paarden niet mee zitten tijdens de sprong.
Nessah schreef:Niet altijd perfect klopt.. dat gebeurd de beste spring ruiter! Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij er om dat deze mensen gewoon niet kunnen rijden.. Ze rijden de paarden compleet verkeerd naar de hindernis toe.. Dat zie je niet in de top sport.. Daarnaast zie je in de topsport ook niet zo veel voorbeelden van 1 dag, dat er zoveel ruiters niet mee komen met de sprong..

anneliesdj schreef:Jij kunt dus van een paar foto's en een onduidelijk, donker filmpje zien dat deze mensen niet kunnen rijden? En ik wil niet vervelend zijn hoor, maar in de topsport zie ik op een dag ook genoeg ruiters die een keer niet goed uitkomen of niet goed meegaan(bovendien is dit niet vergelijkbaar met topsport).
Maar jij bent blijkbaar zo goed, je moet op z'n minst Anky zijn...
Nessah schreef:anneliesdj schreef:Jij kunt dus van een paar foto's en een onduidelijk, donker filmpje zien dat deze mensen niet kunnen rijden? En ik wil niet vervelend zijn hoor, maar in de topsport zie ik op een dag ook genoeg ruiters die een keer niet goed uitkomen of niet goed meegaan(bovendien is dit niet vergelijkbaar met topsport).
Maar jij bent blijkbaar zo goed, je moet op z'n minst Anky zijn...
Sorry?
Nou ja, ik zie mensen die hun paard in de krul naar een sloot toe rijden.. Ik zie mensen die in stap hun paard naar een sloot toe rijden. Ik zie mensen die alles behalve in een verlichte zit zitten.. Nou ik vind dan dat je niet goed kan rijden..
ik vergeleek het met topsport omdat het continu werd gedaan en ik daar graag even op wilde reageren.
De basis die je leert als je gaat springen met een paard is toch wel dat je het paard de ruimte moet geven om te kunnen kijken naar de hindernis. Als je een paard in de krul rijdt, geef je hem niet voldoende ruimte.
Maar nogmaals, dit is wat ik vind. Waar slaat het dan op dat ik Anky moet zijn? Ik zeg wat ik vind, ik zeg een paar berichten terug dat ik zelf niet mee zou doen omdat ik daar niet klaar voor ben. Dus ik geef toch juist aan dat ik dit ik ook (nog) niet goed zou kunnen. Maar dat dat ook de reden is dat ik dat dus ook niet doe.. Omdat ik er nog niet klaar voor ben. En ik moet beoordelen van een paar foto's en filmpjes of deze mensen kunnen rijden en wat er evt verbeterd zou kunnen worden. Ik vin dat als ik naar deze filmpjes kijk, het er niet uitziet dat dit goede ruiters zijn.
Misschien heb ik het niet bij het juiste eind.. Maar ik vind dit gewoon.
Zullen we het even leuk houden hier? Ik wil niemand aanvallen.. Wil alleen mijn mening geven.. En dan heb ik niet zo veel zin in zulke sarcastische opmerkingen.
Dat mensen dit stoer vinde
Dat die mensen dit leuk vinden
scholiertje schreef:Gatver, die honden met dat konijn. Vind het echt verschrikkelijk om dat te zien, dat mensen daar een hobby aanhebben? En ook echt paardvriendelijk is het ook niet neej...