Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 08:13

Ik heb je filmpje bekeken, en de foto's. Ik vind het geen mooie combinaties voor een dressuurwedstrijd, maar op zich kan het volgens mij hartstikke goed.
Wat me erger stoort is het filmpje dan je gewicht, is dat je je paard verschrikkelijk zit vast te houden. Probeer, zeker in stap, je armen te ontspannen en de mond van je paard rustig te volgen. Je hebt je armen vrij stijf, waardoor je eigenlijk constant een los/vast contact hebt met de mond van je paard. Juist in stap moet je paard zijn hoofd vrij kunnen bewegen. Dat betekent dus dat je handen ook van voor naar achteren bewegen in de stap.
Ik hoop dat je iemand kan vinden om les te geven, dit soort zaken zijn vaak lastig alleen op te lossen.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 08:23

pubelia schreef:
MissDreamer schreef:
Nou ik bemoei me er ook even mee hoor... (en ja ik weeg 60 kilo en heb maatje 38, maar dat terzijde)

In de discussie over het wel en niet te zwaar ga ik me niet mengen. Neem aan dat je zelf ook wel 'rekening' houd met je gewicht. Voorlopig vind ik dit een stuk vriendelijker en fijner beeld dan de gemiddelde fototopics hier. (en nee hier spreek ik níemand persoonlijk mee aan...)

Geweldige opmerking trouwens Pubelia Haha!
thnx!

@ myfee: lees ff het topic door, dan kan je lezen dat ik 3 keer in de week 1,5 uur ga sporten...... nu jij!

Ik rijd de gehele week elke dag mn paard, daarbij rijd ik ook nog een Lusitano. Voor de rest ga ik 2x per week (meestal) fitnessen en loop daarnaast nog regelmatig hard!!

Knipoog xx

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 08:27

Ik heb me tot nu toe ingehouden omdat ik met deze reactie wel een OW riskeer, maar goed.

Mijn commentaar is niet bedoeld om de TS af te zeiken, maar om haar te helpen. Dat komt misschien via de computer wat bot over, maar heb haar ook al ge-pbt en mezelf daarin wat meer toegelicht.

Wat ik veel erger vind is dat sommige mensen beginnen over 'huppeltrutjes met maat 38'. Ik heb ook een opmerking voorbij zien vliegen over dat ik hulp van mijn nichtje erbij haal, mijn 'nichtje' is 19 en bepaald zelf op welke topics zij reageerd of niet.

Ik vind het heel jammer dat ik hier gelijk aangevallen word omdat ik mijn mening geef (die zoals ik al eerder gezegd heb niet bedoeld is om iemand af te zeiken).

Maar goed, laten we dit topic niet verpesten en er nu allemaal over ophouden. Op rijtechnisch is een topic over ruiters met overgewicht waar ik ook heb gereageerd, laten we daar de discussie voort zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:20

erleyne schreef:
Ik heb je filmpje bekeken, en de foto's. Ik vind het geen mooie combinaties voor een dressuurwedstrijd, maar op zich kan het volgens mij hartstikke goed.

Niet iedereen hoeft dressuurwedstrijden te rijden als je op paardrijden zit hoor... Knipoog

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:37

Charos schreef:
Ik heb me tot nu toe ingehouden omdat ik met deze reactie wel een OW riskeer, maar goed.

Mijn commentaar is niet bedoeld om de TS af te zeiken, maar om haar te helpen. Dat komt misschien via de computer wat bot over, maar heb haar ook al ge-pbt en mezelf daarin wat meer toegelicht.

Wat ik veel erger vind is dat sommige mensen beginnen over 'huppeltrutjes met maat 38'. Ik heb ook een opmerking voorbij zien vliegen over dat ik hulp van mijn nichtje erbij haal, mijn 'nichtje' is 19 en bepaald zelf op welke topics zij reageerd of niet.

Ik vind het heel jammer dat ik hier gelijk aangevallen word omdat ik mijn mening geef (die zoals ik al eerder gezegd heb niet bedoeld is om iemand af te zeiken).

Maar goed, laten we dit topic niet verpesten en er nu allemaal over ophouden. Op rijtechnisch is een topic over ruiters met overgewicht waar ik ook heb gereageerd, laten we daar de discussie voort zetten.

Harstikke goed van je dat je gewoon normaal even je excuses heb aangeboden..jij bent een van de weinige die dat volgens mij nog wel doen.
Maar het gaat ook een beetje over de manier waarop je iets zegt..het topic gaat niet over mij..maar toen je over "vet klotsen" begon had ik zoiets van NOU Nou iets minder mag ook wel zeg!!
Zoals mensen over maatje 38 praten (huppeltrutjes) praten ze hetzelfde over stevige mensen (gelijk iedereen over de kam scheren..niet soepel..paard in de weg zitten)
Haha!

Ik denk dat mensen elkaar altijd een beetje in hokjes stampen...want lang niet alle mensen met maat 38 zijn huppeltrutjes .. Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:40

jeeetje tis wel waar een discussie over gaat. Een haflinger, ben ik van mening kan dit makkelijk aan, kijk eens in het grote haflingerboek wat ze daar allemaal dragen en sjouwen. Ik vind ook niet dat de pony er nou slecht uitziet en dat hij dit meisje niet kan dragen, nee eigenlijk vind ik het een beetje getut wat hier verteld wordt over het maximale gewicht.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:40

Miss_Montana schreef:
erleyne schreef:

Niet iedereen hoeft dressuurwedstrijden te rijden als je op paardrijden zit hoor... Knipoog

Dat bedoel ik toch ook niet. Ik wil er alleen mee zeggen dat ik het geen mooi beeld vind, maar dat dat als je die ambitie niet hebt ook niet van belang is Verward

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:03

frunnik schreef:
superwoman schreef:
Ik zie liever iemand die een normaal gewicht heeft én vriendelijk rijdt. Of een zwaar iemand die vriendelijk rijd op een zwaar paard.

Maar ik zie een zwaar iemand die vriendelijk rijd op een zwaar paard Nors opkijken

Mijn reactie op de ts staat een paar blz terug!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:11

ik vind dat hier wel heel makkelijk word gezegd dat een haflinger het allemaal maar kan.
Tussen gewicht meedragen en gewicht voorttrekken zit wel even een verschil.
ik kan je wel vertellen op mijn haf komt niemand van 100kilo omdat ik weet dat hij er moeite mee heeft.
bij ons in rijd er ook 1 in de les en ik kan je vertellen dat hij er echt moeite mee heeft en dat is een iets zwaarderehaf dan deze.
Ik wil niet zeggen dat jou haf het niet kan dat weet jij het beste.
Maar er moet niet van uitgegaan worden omdat het een haf is kan het allemaal wel.
Verder vind ik je erg diervriendelijk over komen en houd je erg rekening met je pony en dat kan ik alleen maar erg waarderen.
En kan ik alleen maar zeggen geniet en ga lekker door waar je mee bezig bent.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:21

tjee,toch jammer dat een topic met rijfoto's van een zwaardere ruiter altijd op dit soort discussies uitkomen?

ik vind haar een heel leuke haf,en Pubelia ik durf wel te zeggen dat je eerlijk naar je paardje toe bent,daar zal ik verder niet over uitweiden.
er is in de HK een gezellig topic over flinke bokkers(inclusief mezelf Haha! ) viewtopic.php?f=34&t=605692&hilit=

ik vind het ook erg aardig van charos dat zij haar excuses aan heeft geboden,en ik blijf ook vinden dat ieder zijn/haar mening mag uiten,dus ook als je het ergens niet mee eens bent,maar wel op een wat subtielere manier als het zo'n gevoelig onderwerp betreft.
en idd,niet iedereen met maat 38 is een huppeltutje,dat is net zo goed over 1 kam scheren(overigens is maat 38 vrij normaal hoor Knipoog )

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:38

leuk filmpje!!
echt arrogant hoe sommige zich gedragen.. kinderachtig hoor! ik zelf ben niet dik, maar heb respect voor de mensen die het wel zijn Knipoog niks van aantrekken Lachen kijken jullie gooische vrouwen? daar zit ook een dikke vrouw in Knipoog ik weeet niet of jullie het volgen maar kijk de laatste aflevering maar eens! wat zei zegt bij het afval-centrum (of hoe dan ook Tong uitsteken ) Knipoog wel grappig Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 12:22

Charos schreef:

Omdat ze jou daar nog op deden aanvallen heb ik dus ook in dit topic gezet over het pm entje.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 12:23

Moniek schreef:
ik vind dat hier wel heel makkelijk word gezegd dat een haflinger het allemaal maar kan.
Tussen gewicht meedragen en gewicht voorttrekken zit wel even een verschil.
ik kan je wel vertellen op mijn haf komt niemand van 100kilo omdat ik weet dat hij er moeite mee heeft.
bij ons in rijd er ook 1 in de les en ik kan je vertellen dat hij er echt moeite mee heeft en dat is een iets zwaarderehaf dan deze.
Ik wil niet zeggen dat jou haf het niet kan dat weet jij het beste.
Maar er moet niet van uitgegaan worden omdat het een haf is kan het allemaal wel.
Verder vind ik je erg diervriendelijk over komen en houd je erg rekening met je pony en dat kan ik alleen maar erg waarderen.
En kan ik alleen maar zeggen geniet en ga lekker door waar je mee bezig bent.
Ik vind het knap dat ze bij jullie precies kunnen zien hoe zwaar iemand is, mij schatten velen als ze mij zo zien rond de 90, terwijl dat het in het echt niet zo is. hebben jullie een weegschaal ofzo erbij staan??

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:42

nee ik zeg niet dat jij 100 kilo bent toch?
ik nam even eengewicht aan als voorbeeld.
Weet zeker niet wat jij weegt.
het ging mij om een punt te maken dat niet zomaar iedere haf het kan simpel weg omdat het een haf is.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:44

ps diegene die bij ons rijd is echt niet onder de 90 kilo dat weten we.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 13:01

ok Knipoog

Ik heb met misshaffie ff aangesproken, Omdat ik wel wil dat deze discussie door gaat omdat ik hier zelf van leer. Ik heb sommige dingen door hier ben ik aan het oppakken, dus ga voorals door met de discussie. Er zit wel 1 maar aan. Er mogen geen grove of botte opmerkingen geplaatst worden. Dit word nauwkeurig in de gaten gehouden.

mvg Pubelia

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:03

Kleine aanvulling:
Gaarne geen opmerkingen wat betreft dat ze te zwaar zou zijn.
Tips zijn altijd welkom.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:58

Discussies zullen er altijd blijven op HAW. Ook bij de magere mensen, dan gaat het wel weer over plukken in de mond ed.
Ik denk dat het nu zo´n negatieve sfeer krijgt omdat mensen gaan "happen" naar de reacties van anderen.

Volgens mij is iedereen het er sowieso mee eens dat het beeld vriendelijk oogt en het een leuk paardje is.

Ik vind het erg knap dat je zo hard probeerd af te vallen. Is het niet alleen voor je paard, maar ook zeker voor jezelf aangezien (ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt) ik je bmi heb uitgerekend en dat gevaarlijk hoog was.

Is het geen leuk idee om met je paard te gaan wandelen in het bos? Of is dat niet mogelijk daar in de buurt?

Ik heb de hele discussie over te zware ruiters bij RT ook gelezen en ik ben het er mee eens dat het erom gaat hoe een persoon mee beweegt met het paard zelf. Als een persoon het paard tegenwerkt zal dat altijd lastig zijn voor een paard.
Het geval is alleen wel dat dat bij een zwaarder persoon sneller gebeurd.
Als iemand van 60 kilo neerbonkt in het zadel door een misstapje maakt dat minder impact dan 150 kilo (even overdreven genomen)

Ik hoop dat je snel een instructeur oid vind zodat je aan iemand die er echt verstand van heeft wat tips kan vragen, mocht je je er, mede door dit topic, toch ongemakkelijk bij voelen.

Mag ik brutaal zijn en vragen hoelang je al bezig bent met sporten en vind je dat makkelijk vol te houden? Dat is gewoon puur interesse, vooral omdat ik het wel erg knap vind om het zo intensief te doen. (mag ook via pb om offtopic tegen te gaan)

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:51

nou heb 2 pagina's gelezen en ik vind het echt dom waar sommige mensen mee bezig zijn..

Dit is net zoiets dat het sielig is als je op een shet gaat rijden Scheve mond Het plaatje is misschien niet zo mooi, maar het beestje kan het best aan hoor!!

Dat is hier ook zo.. Het plaatje is misschien niet heel erg mooi, maar ze hebben er beide plezier in! Als haar haf het echt niet zou willen ofzo, zou je dat echt wel aan hem zien/merken.

En ze weet vast wel waar ze mee bezig is!!

Dus laat haar lekker plezier hebben met der haffie Knipoog

Ik persoonlijk zie liever dit, dan "dunne" ruiters met allemaal toestanden aan hun pony (zoals hulp teugels etc) En het gezeur dat ze allemaal mooi moete lopen enzo.. Lijkt mij dat als je contenu op let dat je paard er mooi bij loopt enzo, dat je zelf ook niet echt lol hebt met je paard.
Ik heb liever (als we gewoon recreatief rijden enzo) dat me pony met ze hoofd in de wolke loopt en dat we beide lol hebbe, dan dat ik hem steeds naar beneden moet werken. Worde we allebei niet echt vrolijker van denk Knipoog

Maarja dat is mijn mening Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:09

Moderatoropmerking:
Dames, houden jullie er wel rekening mee dat MissHaffie een submoderator is en dat daar dus ook naar haar sturende opmerkingen geluisterd dient te worden.

Ik zie er ook onderlinge meningsverschillen opgelost worden. Maar het topic wordt in de gaten gehouden. Waneer er op een normale manier gediscussieerd wordt is het goed. Anders sluit ik het topic af.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:14

pubelia schreef:
Hier dan een filmpje van mij op renate...

[url=http://s99.photobucket.com/albums/l316/pubelia/?action=view&current=S2020005.flv][img]http://i99.photobucket.com/albums/l316/pubelia/th_S2020005.jpg[/img/url]

Not bad!

Ziet er goed uit! Je zit netjes en vooral goed meegaand in de beweging. En het paard stapt fanatiek door.Daar kan menig poster hier nog een voorbeeld aan nemen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:41

ik vind het er leuk uitzien hoor en een prachtig paardje!
afgezien van het feit of zij niet of wel te zwaar zou zijn, denk eens aan mannen met een behoorlijke lengte die paardrijden! sommige mannen zijn ook wel 100 kilo of meer zelfs en die rijden ook gewoon paard! uiteraard moet je zadel wel in orde zijn voor optimale verdeling van het gewicht, maar dat gelt niet alleen voor de wat zwaardere mensen, dat geldt ook voor iemand die maatje 36 heeft. Ts rijd zo te zien verder netjes en beweegt goed mee dus zie er geen problemen in eigenlijk!

lekker doorgaan zo!!! Lachen

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:18

Wat een leuke haf zeg! Echt een mooie tante!
Ik vind jullie een mooie combinatie! Laat bokt maar praten hoor...vaak genoeg zie je in horses at work kleine ruiters op te grote paarden rijden maar owee als je daar wat van zegt Vork Laat maar banketstaaf dus!

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:30

Ik wil niet al te banketstaaf zijn hoor..maar mss kan dit meisje er wel helemaal niks aan doen dat ze zo is en wil ze wel heel graag paardrijden...ik ben zelf ook niet mager maar ook niet al te dik en rij ook op een haflinger van 1.44 en heeft daar ook helemaal gene problemen meej...Anders moet je gewoon niet naar die foto's kijken....zulke dingen moet je gewoon voor je houden en gaan rond bazuinen op bokt..!!!!

wreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:39

Fijn dat je zoveel plezier hebt met je hafje. Als hij moeite met je gewicht zou hebben zou hij vanzelf wel protesteren.. en zo te lezen heb je daar geen last van! lekker door gaan dus!