Promessa @ work !! v. Gribaldi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hennutjuh

Re: Promessa @ work !! v. Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:28

Goh dit is weer eens een hele andere gribaldi's dan wie ik gewend ben. De meeeeste gribaldi's hebben de kleur van hun pappie maar dees totaal niet;), Het is wel een super mooi beest!! Zijn oogjes heeft hij wel van zijn vader! Maar Super mooie combinatie en veel succes ermee

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:37

bedankt voor de mensen die wel normaal kunnen doen Haha!

commentaar alsnog welkom maar wel op een normale manier...

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:38

Echt een geweldig beest! Jammer dat jullie haar weg doen, die gaat het volgens mij nog ver schoppen! Ik kom haar snel een keer aan het werk bewonderen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:52

Mooie foto's, mooi paard.
Sorry, ik ben halverwege gestopt met lezen van dit topic, ging volgens mij een beetje de verkeerde kant op.
Ze lijkt me wel sterk. Dat herken ik in ieder geval van mezelf. Mijn paard is ook zo sterk, maar hoe harder ik ging trekken, hoe harder zij terug ging trekken. Later heb ik geleerd meer te ontspannen en los te laten. Er ging een wereld voor mij open.

Verder zoals ik al zei, heel mooi paard, ik hou wel van dit type. Gaan jullie hem dus verkopen?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:11

Ik heb niet de moeite genomen om heel het topic door te lezen maar heb wel opgevangen dat het een paard moet zijn met ongelooflijk veel beweging en talent. Tevens is je zus degene die ermee start op Z niveau? Dan zou IK het niet in mijn hoofd halen om een ruiter als deze mijn paard te laten "bewerken"! Hiermee wil ik niet gelijk beweren dat de ruiter in kwestie voor geen meter rond kan sturen, maar ze is duidelijk niet kundig genoeg om met een dier als deze om te gaan!

Succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:19

Ik vind het gevaarlijk om met een Gribaldi die zo ruim beweegt, passage achtige oefeningen te doen. Resultaat 99 van de 100 keer in een zweefdraf, die helemaal niets met passage te maken heeft, echter wel de nodige problemen in de sport gaat geven.

Zo merrie zou ik alleen maar mee bezig zijn, om haar klein te laten draven, ipv zo groot Bloos

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:35

Promessa schreef:
bedankt voor de mensen die wel normaal kunnen doen Haha!

commentaar alsnog welkom maar wel op een normale manier...

Lees je even posts dan nog eens na. Knipoog
Ik vind het een mooi dier, mooie scherpe foto's, rijcommentaar is al gegeven. Misschien is het een idee om even af te koelen en nog een rustig te lezen wat er precies gezegd wordt, want er staan best nuttige dingen tussen. Lachen
Succes met de verkoop.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:07

Pipo schreef:
Ik vind het gevaarlijk om met een Gribaldi die zo ruim beweegt, passage achtige oefeningen te doen. Resultaat 99 van de 100 keer in een zweefdraf, die helemaal niets met passage te maken heeft, echter wel de nodige problemen in de sport gaat geven.

Zo merrie zou ik alleen maar mee bezig zijn, om haar klein te laten draven, ipv zo groot Bloos

Uhh... waar slaat dit op Verward Rolleyes

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:10

yousra schreef:
Pipo schreef:

Je moet jezelf maar eens verdiepen in nakomelingen van deze hengst, misschien dat je het dan wél begrijpt!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:12

Ik moet niks. Knipoog

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:14

Oh zou je dan aub een andere hobby WILLEN gaan zoeken dan het plaatsen van nietszeggende berichten in dit topic Lachen?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:14

Kalm aan kalm aan.
Het is dus niet algemeen bekend, talented, misschien kan je er in het kort iets over vertellen? Dan steek ik er ook nog wat van op.

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:16

mooi paard heb je Knipoog mooie combinatie zijn jullie ook!
groetjes madrieka

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:17

Vrijwel alle Gribaldi's hebben een zweverige beweging in de draf. Wanneer je hem iets of wat meer terug laat komen, voelt het voor een leek aan als een passage achtige beweging. Echter wordt het dier dan enkel trager van achter wat in een passage alles behalve de bedoeling is. Even heel kort samengevat!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:19

yousra schreef:
Pipo schreef:

Guttegut... bewijst toch maar weer dat niet de mensen met opbouwende kritiek, maar de so called friends van TS het topic verzieken...

Als je nou geen commentaar/kritiek wilt en enkel maar "Ooo mooi!!" wilt horen laat ze dan enkel zien in je HK topic want dit gaat werkelijk nergens meer over!!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:20

Dankjewel talented!
Lijkt inderdaad wel het geval als ik de foto's zie, maar goed ik ben ook maar een leek.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:53

Leuk paard hebben jullie Lachen

MAARRR... Zoals hij op de foto's gereden wordt is absoluut niet de juiste manier
Jij lijkt je evenwicht en balans te bewaren aan de vóórkant (gezien je teugelvoering), en daarmee kan je nooit een mooi vrij, los, snel van achter en door zijn lijf bewegend paard krijgen.
Ga eens met zijn achterhand aan het werk ipv met de voorkant en er dan achteraan rijden.
Zijn motor zit echt achter. Mocht je dit zelf niet aankunnen, laat het dan iemand anders doen of neem goede les, want zo gaat het niet goedkomen.

Ik snap ook niet waarom je met passage-achtige oefeningen bezig bent? Op de manier hoe jij rijdt wordt dat enkel een trage zweefdraf die ver iets van passage weg heeft..

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:05

ik vindt het een leuk dier! Alle opmerkingen over je rijstijl mbt je handen en zit zijn wel gegeven inmiddels...ik weet dat het moeilijk is om op een paard met veel beweging goed te zitten...Maar ontspanning is daarbij wel het hoofdmoto...

Ik wil je in ieder geval veel succes wensen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:46

ik weet zelf ook wel dat er dingen in de reacties staan waar ik iets aan heb... ik moet ook meer ontspannen dat weet ik zelf ook... maar op haar vind ik dat gewoon moeilijk..

ze word door iemand gereden die haar klaar maakt voor de verkoop ik zal wel een keer foto's maken als hij dr opzit...

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:13

talented schreef:
Je moet jezelf maar eens verdiepen in nakomelingen van deze hengst, misschien dat je het dan wél begrijpt!

dat vind ik onzin, ik ken ook zat gribels die liever klein als groot gaan, je moet je rijden niet aanpassen op de vader van je paard maar aan het paard zelf Clown

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 18:20

Edit : laat ook maar...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:03

Wouter24 schreef:
talented schreef:

dat vind ik onzin, ik ken ook zat gribels die liever klein als groot gaan, je moet je rijden niet aanpassen op de vader van je paard maar aan het paard zelf Clown

Haha vind ik ook, het lijkt soms dat voor sommige mensen een Gribaldi een speciale ras is ofzo. Tong uitsteken

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:27

wat een prachtig paard,nog veel succes verder Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:13

Hmmm ik krijg zo het idee dat dit paard sneller wordt 'klaargestoomd' voor de verkoop dan dat het aan kan?
Mensen die een paard eventueel als leerpaard gaan kopen zullen zéker wel overstag gaan voor een passage-actige beweging van het paard. Hetzelfde zoals het gaat met een paard dat nog geen normale pas kan appuyeren maar wel al leuke series (in 2-en) springt van om de 3-ers Knipoog

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:22

ze kan het wel aan hoor... ze pikt alles heel makkelijk op...