Om te beginnen vind ik het stuk voor stuk hele mooi paarden! En ik denk dat je er best trots op mag zijn om zulke mooie paardjes te rijden

Maar ik vind het wel een beetje vroeg om met ene paard dat nog maar 2.5 maand onder het zadel is al te gaan springen op die hoogte, ik zou het wat meer opbouwen dus eerst wat cavalleti's op de grond leggen, na een tijdje een kruisje eronder, en het dan steeds een beetje meer opbouwen.
Zo krijgt het paard ook een beter inzicht op de sprong d.w.z dat hij beter kan bepalen hoe en hoe (afzet en landing) hoog hij erover moet springen, want als je het opbouwt gaat het stapje voor stapje. Ook is het niet zo'n positieve ervaring om er af te vallen, zeker als die wat hoger springt dan nodig. (niet aanvallend bedoeld overigens!) maar omdat het paard nog jong is moet die vertrouwen in de ruiter kunnen hebben. Ook lopen ze allemaal wel erg in de krul, en nou wil ik direct zeggen dat je ze in de krul trekt, maar het ziet er enigzin's geforceerd uit.Ze lopen wel met het hoofd opwaarts gericht en niet neerwaarts en achter de loodlijn, tegenwoordig ziet men in de dressuur de paarden graag in de krul met het hoofd opwaarts gericht, alleen mag er in dit geval wel wat meer ruimte gegeven worden. Maar het is zeker op de goede weg lijkt het. Het zadel van Vegas licht ook niet helemaal goed een beetje schuin en te ver op de schoft (op die foto waar hij alleen op staat).
@Kelcy : dus als de eigenaar iets wil moet je het altijd opvolgen ook al druist het tegen je principe's in en is het niet goed voor het paard?
@Kion99: De manier waarop ze haar armen naar voren heeft op foto 1, is zeker niet ''heel erg'' zoals je zegt. Eerder positief, omdat ze haar handen naar voren brengt en zo het paard de ruimte geeft die een jong paard nodig heeft, het paard kan zelf het bit opzoeken en toch hou je contact met de mond. Als je het paard direct in de mond gaat hangen, gaat het paard vaak ook op het bit en de hand hangen. Hoelanger je het paard in training hebt hoe meer je het bit en de teugels opakt, zo zorg je voor een natuurlijke overgang, als je je ellebogen meer naar je lichaam gaat brengen kort de teugels dan niet teveel in maar breng je bovenarmen naar je lichaam en laat de teugel ook steeds iets langer deze paarden lopen al met een opgeheven houding dus dan is het belangerijk om ook teugel mee te geven, echter niet zo kort dat deze in een boogje hangt maar zo dat je een goed contact hebt met de paardenmond zonder dat deze te geforceerd is. En om je ellebogen helemaal in je zij te vast te zetten is ook geen plezier voor de paardenmond, je hebt overigens wel gelijk dat de ellebogen wat meer gebogen mogen zijn hoor zeker bij het paard dat al 5 jaar is, alleen gaat het hier ook om meerdere jonge paarden en is het juist positief.
Overigens, men moet ééns kijken naar de springpaarden van (bekende) wedstrijdruiters, die worden vaak met hun 3 a 4 jaar ook al in de M of Z uitgebracht.
Verder is je houding wel netjes, enne nog heel veel sucses met je verzorgpaardjes!
En waar gewerkt word, worden fouten gemaakt, en van fouten leer je.
Mits je de juiste kritieken en standpunten krijgt natuurlijk en niet alleen krijgt te horen wat allemaal fout is en slecht zonder dat er hierbij opbouwende kritieken worden gegeven die gebruikt kunnen woren en nuttig zijn.