Kleine floor (4-jarige shetlander) wordt zadelmak gemaakt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Kleine floor (4-jarige shetlander) wordt zadelmak gemaakt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:31

klomp schreef:
tuurlijk mag dat, alleen weet half bokt ondertussen wel hoe "jullie"erover denken....1 keer melden is dan genoeg....na honderd keer aanhoren, worden mensen het zat...en nemen ze niks meer van je aan, omdat ze zich gaan storen...zo krijg je alleen maar strijd om een niettus-wellus...

Ja maar dat is niet de bedoeling als er iets gezegd word waar ik me totaal niet in kan vinden en ik kan uitleggen waarom niet dan is dat geen overbodig commentaar. Ik krijg ook vaak zat commentaar in een topic, tuurlijk si dat neit altijd leuk maar soms als je er over nadenkt zeggen mensen best nog wel eens dingen waar je wat aan hebt. En als je niks meer zou mogen zeggen dan kan je beter een forum weg halen want dan is er ook niks meer aan natuurlijk. Maar een wellus-niettus spelltje is het voor mij niet hoor, dat is het nooit. Dan doe 'jullie' toch ok mee aan dat spelltje en daar ben ik dan niet alleen schuldig aan lijkt mij.

Maar we gaan nu wel heel erg offtopic dus laten we die wending maar verder niet meer nemen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:38

Ziet er super leuk uit hoor...moet helemaal goed komen Haha!

ponymeid1

Richtje schreef:
En dan ga ik nu maar eens richting stal, meisje komt weer op de pony rijden Haha!

Jij durft Schijnheilig

Nee ik ben het volkomen met je eens!!

klomp

tuurlijk kan je reageren op een post waar je het niet mee eens bent en dan onderbouwend beantwoorden, maar zoals ik al zeg (en dat is algemeen bedoeld) hoeft het niet honderd keer herhaalt te worden...het is wel een keer duidelijk, maar dan nog geldt dat elk persoon ermee mag doen met het commentaar wat hij of zij wil. geef alleen maar aan dat op deze manier jullie commentaar zo naar de prullenbak wordt verwezen, puur omdat het soms wat opdringerig overkomt...maar goed dit was mijn laatste reactie anders wordt het idd erg offtopic

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:40

Ik herhaal het helemaal niet steeds, maar goed dat word er ook altijd geroepen. Maar ik zal ook niet meer posten

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:53

ik zei al; in het algemeen bedoeld...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:16

hahaha ik zag de titel met "shet", 6 pagina's, dus dacht al dat het kleine-pony-bevrijdingsfront wel weer actief zou zijn *LOL*

Ik zie een hartstikke leuke combi, een meisje dat de knoppen erop kan zetten zodat kleinere kindertjes er straks veilig op kunnen rijden. Wat een overdreven gedoe weer "als hij tien is moet hij naar de slacht" Nagelbijten / Gniffelen ik denk zomaar dat Richtje wel weet wat ze aan het doen is, en dat dit meiske niet nog 10 jaar iedere dag zwaar aan het werk gaat met deze pony.

Ik hoop dat jullie (wie de schoen past trekke hem aan..) inzien dat jullie met die zwaar overtrokken reacties vooral irritatie opwekken en daardoor niet echt serieus genomen worden. Iedereen snapt heus wel dat een goed passend ruitertje beter is, we weten door al die 8-pagina lange shettentopics inmiddels allemaal waarom Knipoog maar soms is de situatie er niet naar. Dan liever zo veilig, dan bijvoorbeeld voeten die door de beugels heen kunnen schuiven.Ook al is het maar éénmalig, als je kritiek gaat lopen geven op een ander zorg dan eerst dat je zelf vrij van fouten bent. Als jullie nu onderling eens zouden afspreken dat steeds maar één van jullie de blijde boodschap verspreid in een topic, dan hoeft er niet steeds 8 pagina's discussie in shettentopics te komen Knipoog Jullie punt is wel duidelijk hoor Lachen En dieren blijven dieren, je kunt ze nog zo goed kennen, er kan altijd een "dat-doettie-anders-noooit"- situatie voorkomen en dan zie ik liever een te grote maar rijtechnisch vaardige ruiter, dan een passend ruitertje dat gelanceerd wordt.

Ik ben benieuwd hoe het verder vordert Richtje, laat je ook foto's zien met een passend ruitertje over een tijdje?

Vjuli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:24

Kjoetie, AMEN Afgod Haha!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:32

Idd Kjoetie!
Ik vind het er prima uitzien!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:43

Het ziet er goewd uit maar ik heb wel een klein beetj commentaar bij de 2e foto heb je je handen te hoog Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:57

Bwahahah, Richtje ook al een reltopic. Haha! Als Floor over 10 jaar naar de slager moet wegens dit inrijden, gaan we dan bbqen? Haha!
Mensen, alsjeblieft zeg. Weten jullie wel hoe sterk een shet is? Dit meisje rijdt er af enm toe op, om haar veilig te maken voor kleine kinderen. Dat is alleen maar mooi. Verder is alles denk ik wel gezegd. Richtje, nogmaals, ik vind het ontzettend leuk om te zien, hopelijk hebben de kleinkinderen van Anton er straks een hele fijne pony aan.Lachen

YourtheOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:58

Wat een leuk ponytje Ja

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:22

belachelijk Lips are sealed
en dan niet eens de grootte van het meisje, maar ook een superlange zweep en foto 2, hoge handen, strakke teugels alsof ze zichzelf in evenwicht moet houden dmv de teugels

zoek dan een kleine goed ruitertje, en niet zeggen dat die er niet zijn want die zijn er méér dan genoeg, manege waar ik werk stikt het van de goede kleine ruitertjes die lasige kleine pony's goed aan kunnen pakken, lijkt me stug dat dit de enige plaats in NL is waar die kleine ruitertjes zijn..
iig ee ruiter die ín het zadel past ipv dat dr kont er aan de achterkant uitpuilt

nee ik vind dit werkelijk geen gezicht snap ook echt niet hoe je hier trots op kan zijn...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:24

Pardon? Jij hebt het nog nooit live gezien, dus ik vind dit nogal een oordeel op basis van een paar foto's. Hoe ze hier trots op kan zijn? Waarschijnlijk omdat ruiter en pony er veel plezier aan beleven.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:27

Ohhhhh Richtje! Haha!
6 pagina`s met beschuldigingen over wat voor `n dierenbeul je wel niet bent! Nagelbijten / Gniffelen

Ach gut Clown

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:30

MissJ schreef:
Pardon? Jij hebt het nog nooit live gezien, dus ik vind dit nogal een oordeel op basis van een paar foto's. Hoe ze hier trots op kan zijn? Waarschijnlijk omdat ruiter en pony er veel plezier aan beleven.

bekijk dit topic maar eens viewtopic.php?f=53&t=604788 en zoek de verschillen met de foto's die hier staan
de TS van het andere topic kan met recht écht trots zijn!! OK dan!
de foto's in dit topic zijn werkelijk geen gezicht
dat jij daar anders over denkt prima, maar dat er mensen zijn met een andere mening moet je maar accepteren, iedereen mag hier zn mening geven ongeacht wat die mening is!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:31

Wat een onzin weer. Strakke teugels? Ik zie NERGENS een bit wat strak in de mond zit.
Dit is niet voor jaren hoor, hoogstens voor een paar weken/maanden. Daar gaat die pony niet dood aan Rolleyes

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:33

Renske_ schreef:
bekijk dit topic maar eens viewtopic.php?f=53&t=604788 en zoek de verschillen met de foto's die hier staan
de TS van het andere topic kan met recht écht trots zijn!! OK dan!
de foto's in dit topic zijn werkelijk geen gezicht
dat jij daar anders over denkt prima, maar dat er mensen zijn met een andere mening moet je maar accepteren, iedereen mag hier zn mening geven ongeacht wat die mening is!

Trots zijn op een klein, onervaren jochie wat niks kan doen, helemaal als er iets mis gaat, en met gympjes aan terwijl zijn voetjes veel te ver in de beugels zitten? Nee, dat is iets om trots op te zijn. Dat is in 1 woord levensgevaarlijk. Maargoed, dat verschillen we idd behoorlijk van mening. Ik accepteer andere meningen prima, maar dan moet het wel een beetje fatsoenlijk gebracht worden. Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:35

Overdrijven is ook een vak! Sjeez!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:37

Ik zoe trouwens 1 foto waar de teugels op spanning zijn, en idd wat hoge handen. Op de andere 2 foto's hangt er zelfs een boogje in de teugels.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:40

MissJ schreef:
Ik zoe trouwens 1 foto waar de teugels op spanning zijn, en idd wat hoge handen. Op de andere 2 foto's hangt er zelfs een boogje in de teugels.

Het blijven momentopnames, dat is het lastige aan een foto beoordelen Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:41

dat zei ik er ook bij, dat dat op foto 2 was Knipoog
t zit niet bepaald handig voor het meisje, ze past niet goed in het zadel en heeft weinig houvast aan de pony omdat haar benen er zo ver onderuit komen, maar ook haar bovenlijf komt er ver bovenuit, hoe langer je bent in verhouding met de pony hoe moeilijker je je evenwicht kan bewaren(weet ik uit ervaring Knipoog ) grote kans dus dat ze daar op foto 2 haar teugels voor nodig heeft
dat is juist het vervelende van een niet passende combi, rijtechnisch wordt je daar niet bepaald beter van
ook komen de hulpen van dit meisje totaal anders door dan van een passend ruitertje dus ook daar heb je niet veel aan, ja ze zal er een correct stuur op zetten en de pony gewend maken aan bewging op haar rug, maar echt rijden en beenhulpen dat zal nog niet zo meevallen.

@ youngster, ik heb ook nergens gezegd dat de pony er dood aan gaat of wat dan ook, alleen dat ik het geen gezicht vind.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:42

De pony kijkt ook echt heel ongelukkig, oren in de nek, sloffend achterpootje... alsof hij elk moment neer kan storten! Ja Boos!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:42

Je bent natuurlijk ook heen rijtechnisch bezig met een shet. Jij zegt dat de teugels op 2 foto's strak zijn, ik zeg dat ze op 2 teugels losjes hangen, lezen. Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:45

Renske_ schreef:
en foto 2, hoge handen, strakke teugels alsof ze zichzelf in evenwicht moet houden dmv de teugels

volgens mij zei ik toch echt foto 2 en niet op 2 foto's, wel op blijven letten he Knipoog

en ik lees hier van richtje dat ze deze ruiter erop heeft om de pony goed in te rijden en de knopjes erop te zetten zodat hij daarna als kinderpony verder kan
vandaar mijn opmerking dat je dus niet veel hebt aan een grote meid erop die moeite heeft met haar evenwicht ivm niet passende combi, en beenhulpen aanleren zal ook nog niet zo meevallen Knipoog

blij dat ik hier alleen passende kids de pony's zie inrijden, want ik vind het geen gezicht en t is ook echt niet handig rijden op zo'n ukkie als je er gewoon niet op past.