Slof kort.....teugels los.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shariyerke

slof of niet????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:36

ik vind het gewoon heel funny
als die mensen met slof dan in en proef komen(zonder slof uiteraard)
doet het paard opeens niet meer wat ze willen hahah Frusty dan loop je tegen de muur.
maar als het echt een keer van noodzaak is dat je een slof om doet omdat je anders echt gaat vliegen dan is het weer anders maar ik vind gewoon mensen die hun paard met een slof rijden zijn in feite lui

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 00:04

Ik heb nog eens nagedacht over dat verschil tussen de strakke slof en het longeertouwtje(bijzet).
In elk geval met mijn paard, kan ik met die zweep die ik heb met longeren in combinatie met wat ik zie meer/betere drijvende hulpen geven. Als je paard maar genoeg drang naar voren heeft, zie ik hem nog niet ergens in hangen: dan zal hij juist gaan rijzen van voor door de druk.

Als je rijdt, voel je minder dan dat je ziet als je longeert en kun je (ik iig) toch minder effectief inwerken met dus mindere timing. Daarnaast heb je met een slof een heel ander gevoel dan met een gewone teugel (dat moet natuurlijk te leren zijn)......mijn conclusie: Het moet mogelijk zijn aangezien het aan de longe ook kan, maar op voorwaarde dat je een paard hebt dat echt scherp aan het been is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 09:53

Mijn conclusie staat ook erghens hierboven en is dat het wel kan maar dan alleen met iemand met héél veel ruitergevoel en waar heeft die dan de slof voor nodig.