aan het longeren + foto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:26

Jolliegirl schreef:
dat zeg je nu, ik wens je veel succes later... ik vind dit dus eigenlijk gewoon zielig..
Jij moest op je 4e toch ook niet al rekenen en schrijven
vergelijk dat met een paard van 2...

sterkte met je pony over een tijdje

Even voor de duidelijkheid, deze pony word haast 3!!

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:51

LEONIE !
nou wil ik niet lu*llig zijn ofso, maar waarom l*l je in dit topic dat je M rijd ? JE RIJD L HOOR !!! je mag dan de winstpunten wel hebben voor de M, maar je rijd L !! dus nog lang geen Z.
ik snap echt niet waarom je hier over liegt ? sorry, maar dit vind ik wél triest van je ..

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:56

Nikj schreef:
LEONIE !
nou wil ik niet lu*llig zijn ofso, maar waarom l*l je in dit topic dat je M rijd ? JE RIJD L HOOR !!! je mag dan de winstpunten wel hebben voor de M, maar je rijd L !! dus nog lang geen Z.
ik snap echt niet waarom je hier over liegt ? sorry, maar dit vind ik wél triest van je ..

Lekker hard (A)

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:58

Inderdaad, maar het is wel zo!

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:00

leOnie__ schreef:
ik rij hem niet zelf in, ik laat hem inrijden. maar dan mag ik tog zelf wel een beetje beginnen met heel af en toe longeren? hebben ze alleen maar gemak by.

Euhm...Eerst zei je nog dat je haar zelf inrijd en dat je regelmatig wordt gevraagd om een pony in te rijden

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:01

SultanLove schreef:
SultanLove schreef:
Inderdaad, maar het is wel zo!

Dat wel ja

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:01

ok mensen, ik denk dat ze nu wel genoeg is afgekraakt over welk niveau ze wel of niet zou rijden.
kunnen we niet ontopic blijven over de foto's?

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:08

leOnie__ schreef:
ik rij hem niet zelf in, ik laat hem inrijden. maar dan mag ik tog zelf wel een beetje beginnen met heel af en toe longeren? hebben ze alleen maar gemak by.

Je begint al met te vroeg inrijden! Wacht gewoon nog een jaartje. Als je dat niet doet slijten zijn gewrichten ongeveer 3 jaar eerder. En als je nu een jaartje wacht heb je 2 jaar langer plezier van je paard!

Laat hem nog gewoon even lekker paard zijn

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:21

ja als hij 3.5 is hebben we een afspraak. de herfsvakantie:)

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:25

Je kan best wel rijden . Maar toch wacht nog even met dat longeren !

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:37

oke
maar longeren lijkt mij minder intensiev dan longeren of niet?

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:43

longeren is het zelfde als longeren hoor..

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 19:44

eeuh
rijden bedoel ik sorryy

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:45

Oh ok

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:50

Ik vind het echt vaag, Lieg alsjeblieft niet zo. wij zullen je er heus niet op af rekenen als je L springt inplaats van M, En je kan ook gewoon zeggen dat die word beleerd en je dat zelf niet doet. Maar ga niet de hele tijd andere dingen zeggen,

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:53

Rijden vind ik dus niet intensiever als longeren.
Mits je op de goede verantwoordelijke manier longeert.
Een bijna 3 jarige en dan bedoel ik een 2jarige die over een maand of 2 3 word kan best gelongeert worden op een leuke en speelse manier.
Maar dit vraagt toch enige ervaring en kennis van diegene die het doet.
En dan bedoel ik dus niet hard werken.
Gewoon een min of 10 lekker aan de longe wat spelenderwijze met het dier spelen en leren omgaan.
Dus geen zadel en hoofdstel al helemaal niet als het dier niet bitwijs is.
Laat hem lekker eerst puber zijn.
Werken kan altijd nog.
En als je eerst een bit in doet doe het dan ook een halster om zodat je niet aan zijn mond hoeft te komen en ook nog geen druk hoeft te voelen allles lekker op zijn tijd.
Maar als ik lees dat je ook op een hoefbevangen pony rijd weet ik niet of je wel ook maar enig verstan van zaken hebt.

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:45

[quote="Moniek"]Rijden vind ik dus niet intensiever als longeren.
Mits je op de goede verantwoordelijke manier longeert.
Een bijna 3 jarige en dan bedoel ik een 2jarige die over een maand of 2 3 word kan best gelongeert worden op een leuke en speelse manier.
Maar dit vraagt toch enige ervaring en kennis van diegene die het doet.
En dan bedoel ik dus niet hard werken.
Gewoon een min of 10 lekker aan de longe wat spelenderwijze met het dier spelen en leren omgaan.
Dus geen zadel en hoofdstel al helemaal niet als het dier niet bitwijs is.
Laat hem lekker eerst puber zijn.
Werken kan altijd nog.
En als je eerst een bit in doet doe het dan ook een halster om zodat je niet aan zijn mond hoeft te komen en ook nog geen druk hoeft te voelen allles lekker op zijn tijd.
Maar als ik lees dat je ook op een hoefbevangen pony rijd weet ik niet of je wel ook maar enig verstan van zaken hebt.[/quote]

wie is er hoefbevangen dan ?

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 08:38

dat heb ik tog ook gezegt, ik laat haar inrijden. en er staat in mijn profiel dat ik voor dat ik met jolieke begin dat ik met remy Z ga rijden. dat betekent niet dat ik nu M rijd

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:24

arme paardjes.... Als je geen verstand van zaken hebt, stop er dan mee & doe het onder begeleiding!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:26

Het meeste commentaar is al gegeven hier, doe er ajb wat mee. Zorg dat je volgende keer weet waar je mee bezig bent- je zegt hier dat je dat wel weet, maar je zegt kennelijk wel meer dingen die niet waar zijn. Als het bit zo door de mond wordt getrokken als je op de foto's ziet, dan kan de manier waarop de longeerlijn is bevestigd gewoon niet echt goed zijn, lijkt mij. Die wapperbeugels, het zadel en hoofdstel uberhaupt al op deze leeftijd (die steeds weer veranderd) en dan ook nog die balkjes..

Je hebt een prachtige pony, en als je daar nog lang plezier van wilt hebben begin je pas op haar derde / vierde met zadelmak te maken- dus dan pas met aan het zadel of hoofdstel laten wennen. Niet al voor d'r derde, iig. Nogmaals, het is een leuke pony om te zien, en als je lang profeit van haar wilt hebben zorg dan dat je weet waar je mee bezig bent.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:19

leOnie__ schreef:
dat heb ik tog ook gezegt, ik laat haar inrijden. en er staat in mijn profiel dat ik voor dat ik met jolieke begin dat ik met remy Z ga rijden. dat betekent niet dat ik nu M rijd

leOnie__ schreef:
jullie zijn egt waar zielig besig:P
ik kan tog gewoon met mijn andere pony binnekort Z gaan springen? so what? problemen mee dan? hebben jullie geen last van,

ik zal er aan denken om het door het bit heen te halen en dan aan het zadel, ik weet nie meer precies wie dat was
maja,
ik ben gewoon 14 en
spring M, byna Z
, maakt dat wat uit dan?
jullie weten dus niet hoe ik spring of verder dressuur rij, dus niet zeuren

Hier typ je toch wat anders meid.. Staat hier tochj écht dat je M rijd.

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:21

ja precies.
dat antwoord zocht ik ook, Karoliefje
dus .. Leonie

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:25

Nikj, jij kent Leonie? Ik volg dit topic omdat ik gewoon de waarheid wil weten. en ik vind dit echt ráar. Ik heb zelf niet wedstrijd ervaring, zal ook niet zeggen dat ik Z rijd.

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:28

Karoliefje schreef:
Nikj, jij kent Leonie? Ik volg dit topic omdat ik gewoon de waarheid wil weten. en ik vind dit echt ráar. Ik heb zelf niet wedstrijd ervaring, zal ook niet zeggen dat ik Z rijd.

Jep, ik ken haar. En ik vind het dan ook echt heeel zielig dat ze zegt dat ze M rijd. kom op zeg ..
En ik volg ook idd dit topic vanwege dit gedoe, en ik wacht dan ook heel erg hard op een reactie van haar

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:07

Inderdaad, wil nou ook wel eens een reactie van haar horen, want ze banketstaaf wel erg veel...